Nasi Absolwenci, czyli co po studiach? Kronika sukcesów

Olga Olesek

ee1bcc8567d7011cdfd4b00cef30.1000 1Dziennikarstwo na UW studiowałam w latach 2008-2013. Wybór kierunku nie był przypadkowy - od dziecka wiedziałam, co chcę w życiu robić zawodowo. I udało się. Odbyłam staże w kilku redakcjach, później pracowałam m.in. w TVP Warszawa i Superstacji. Od 2015 jestem związana z kanałem informacyjnym TVN24, gdzie najpierw jako reporterka relacjonowalam na żywo najważniejsze wydarzenia dnia, a od dwóch lat zasiadam za stołem prezenterskim. Te studia były strzałem w dziesiątkę. Możliwość nauki od fachowców zaprocentowała łatwością wypowiadania się i pracy przed kamerą, a nawiązane przyjaźnie z kolegami z roku trwają do dziś.   

Nina Vincenz-Krajewska

kkrajewskaStudiowanie dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim było nie tylko spełnieniem moich marzeń, lecz także jednym z ciekawszych życiowych doświadczeń i wyzwań.
Po studiach ścieżka zawodowa poprowadziła mnie w stronę marketingu i PR, jednak zawsze starałam się wplatać w moje obowiązki elementy dziennikarstwa. To zamiłowanie dało mi impuls do stworzenia autorskiej gazety – pierwszego ogólnopolskiego czasopisma na temat systemów informacji geograficznej. Wiedzę o tym jak założyć i prowadzić redakcję dały mi zajęcia praktyczne na WDiNP.
Mimo, że obecnie nie pracuję w mediach, ale jako rzeczniczka prasowa Giełdy Papierów Wartościowych, to umiejętności dziennikarskie wykorzystuję na co dzień.

Karolina Zaleska, ekspert ds. CSR i sponsoringu w Orange Polska, absolwentka 2003

l 20161115130430W ID UW studiowałam w latach 1998-2003. Był to bardzo cenny okres, podczas którego spotkałam mnóstwo wyjątkowych osób, zarówno pośród wykładowców, jak i koleżanek i kolegów. Zgodnie z powiedzeniem, że dziennikarz powinien wiedzieć coś o wszystkim i wszystko o czymś, były to studia bardzo wszechstronne, pozwalające zaczerpnąć wiedzy z różnych dziedzin i odkryć to, co nas naprawdę interesuje i fascynuje. A już po wybraniu specjalizacji, w moim przypadku marketingu medialnego i PR, pozwoliły również na wczesne rozpoczęcie kariery zawodowej, którą od kilku lat rozwijam w Orange Polska, realizując jedne z największych w Polsce projektów sponsoringowych i działań z zakresu CSR. Studia w Instytucie Dziennikarstwa UW wspominam jako bardzo ciekawy, rozwijający mnie czas, pełen fascynujących spotkań i dyskusji na wszystkie tematy świata. Dał mi wiele przyjaźni trwających do dziś i mocną podstawę do kariery zawodowej.

dr Agnieszka Starewicz-Jaworska, Grupa ZPR Media Studia, absolwentka 2002

l 20161115125654Czas spędzony w Instytucie Dziennikarstwa (1997-2002) wspominam jako czas bardzo twórczy, jako początek pracy zawodowej w portalu internetowym – w pierwszym serwisie Wiadomości wp.pl, wreszcie jako miejsce spotkania wielu fantastycznych osób. Zawodowo związałam się z branżą online. Obecnie zarządzam projektami internetowymi i działami wspierającymi rozwój serwisów internetowych w Grupie ZPR Media Studia. Dziennikarstwo to niekończąca się przygoda. Jestem dumną absolwentką Instytutu Dziennikarstwa.

Jakub Piotr Panek, dziennikarz "Gazety Wyborczej", absolwent 2011

fot. Jakub PanekStudia na ówczesnym Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych ukończyłem w czerwcu 2011 roku. Równolegle z nauką w Instytucie Dziennikarstwa UW rozpocząłem pracę zawodową. Przez cały 5-letni okres studiów i rok po nich pracowałem w redakcji „Wydarzeń” Telewizji Polsat oraz, okresowo, w redakcji Polsat News. W 2012 roku rozpocząłem pracę w Agorze. 

Byłem wydawcą serwisów internetowych, dziennikarzem oraz krytykiem teatralnym w „Gazecie Wyborczej”, od listopada 2016 r. przez kilka lat byłem wydawcą i dziennikarzem w ogólnopolskim portalu Gazeta.pl. W lutym 2019 roku rozpocząłem pracę w Biurze Prasowym Polskich Linii Lotniczych LOT jako ekspert ds. PR i redaktor prowadzący magazynu "Kaleidoscope" z ramienia narodowego polskiego przewoźnika.

Wybór UW uważam za bardzo trafny. Oprócz zdobytej wiedzy, otrzymałem bezcenną możliwość dotarcia m.in. do największych redakcji prasowych w Polsce.

Dominika Nawrocka, prezes agencji Fat ROI Sp. z o.o., absolwentka 2003

fot. Robert Cegiełko nawrockaW latach 1998 – 2003 studiowałam w Instytucie Dziennikarstwa UW. Studia okazały się dla mnie przepustką do realizacji marzeń, bowiem nigdzie indziej nie dowiedziałabym się, że wczesne praktyki zawodowe to klucz do intensywnej kariery zawodowej. Doceniam także specjalizacje zawodowe prowadzone od trzeciego roku studiów. Dzięki nim skoncentrowałam się na public relations, które stało się podstawą mojej przyszłej ścieżki zawodowej. Ta dziedzina komunikacji wciągnęła mnie na tyle mocno, że w ciągu kolejnych 10 lat osiągnęłam stanowisko Executive Directora w największej sieciowej agencji PR w Polsce, Havas PR.

Aktualnie jestem współwłaścicielką i prezesem agencji marketingu internetowego Fat ROI Sp. z o.o. (www.fatroi.com), gdzie koncentruję się na wykorzystaniu nowych technologii w komunikacji z publicznościami, w tym z klientami i konsumentami. Jestem także autorką książki „Kobieta i pieniądze. 7 kroków edukacji finansowej dla kobiet” i bloga www.kobietaipieniadze.pl.

Studia dziennikarskie są z pewnością dla osób, które są ciekawe świata i są głodne wiedzy. To miejsce, które daje dobry start do poszukiwania odpowiedzi na wiele tematów oraz daje możliwość spróbowania wielu form wyrazu. To był piękny czas! Dominika Nawrocka

Mateusz Golis, koordynator anteny Radia ZET, absolwent 2015

fot. Radio ZET golisStudia w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu to było dla mnie przede wszystkim takie, nieco dłuższe, (trwające 5 lat) spotkanie. Spotkanie, na które składa się cała masa małych spotkań. Są spotkania z wykładowcami: fachowcami w branży, którzy (często mimo różnicy wieku i poziomu wiedzy) studenta traktują partnersko i robią wszystko by uwierzył w swój sukces i go odniósł. Są też spotkania z kolegami-studentami: ludźmi ambitnymi, zdolnymi, motywującymi do wejścia na „wyższy poziom”, ale też takimi, którzy zarażają swoimi pasjami niezwiązanymi z programem studiów. Są wreszcie spotkania z całą masą wiedzy i praktyki: nie da się ukończyć tych studiów bez zdobycia pewnej wiedzy i umiejętności, które sprawiają, że większość absolwentów na rynek pracy wchodzi „jak roztopione w masło”. I jeszcze jedno… już po kilku miesiącach po ukończeniu tych studiów ma się kolegów i koleżanki w telewizji, w radiu, w dużych tytułach prasowych, w portalach internetowych, agencjach PR itp. Słowem: książka kontaktów w telefonie zyskuje pewną wartość, która pozwala sprawniej poruszać się w branży