dr hab. Dariusz Tworzydło

tworzydlo

Przynależność do katedry: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

E-mail: dariusz at tworzydlo.pl 

Telefon: 602 44 55 96

Dyżury: środy, godz. 9.30 - 10.30

Strona: www.tworzydlo.pl

tworzydlo

Przynależność do katedry: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

E-mail: dariusz at tworzydlo.pl 

Telefon: 602 44 55 96

Dyżury: środy, godz. 9.30 - 10.30

Strona: www.tworzydlo.pl

Biogram

Dr hab. Dariusz Tworzydło, (2003-2006: prof. WSIiZ), ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych i public relations. Absolwent UMCS w Lublinie, a także studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, WSB-National Louis University oraz Politechnice Rzeszowskiej. Absolwent London School of Public Relations. Pracownik Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach 2010 -2014 pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 2010-11 pracownik Uniwersytetu Warszawskiego. Prezes zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”.

W latach 1997-2010 pracownik Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, min. na stanowisku Pełnomocnika Rektora ds. PR oraz Kierownika Zakładu Public Relations. Wykładał na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Wrocławskim, Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi oraz w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. 

W latach 2009-2010 ekspert ds. public relations Polskiej Organizacji Turystycznej. W latach 2009-2011 Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W latach 2008 – 2012 (dwie kadencje) członek Rady Etyki Public Relations. Autor teorii macierzy celów wizerunkowych. W roku 2010 laureat nagrody branży public relations „PRotony” w kategorii Edukacja, zaś w 2008 roku nominowany do nagrody „Łby PR 2008” przyznawanej osobom o największym dorobku praktycznym w dziedzinie PR. W roku 2013 nominowany do nagrody PRotony. Doradca zarządów firm i polityków. Współtworzył zwycięskie kampanie wyborcze, na szczeblu regionalnym i lokalnym. 

Doradca, trener i konsultant. Prowadzi szkolenia oraz kursy. Wykonuje ekspertyzy i badania marketingowe. Opracowuje strategie public relations i marketingu. Przygotował kilkadziesiąt projektów takich jak: studia wykonalności, biznes plany, analizy rynku i konkurencji dla firm oraz banków. Zrealizował wiele szkoleń, w większości z zakresu kompetencji miękkich: komunikacja interpersonalna, negocjacje, techniki sprzedaży oraz projekty badawcze dla takich podmiotów jak: PeKaO S.A., PKO Bank Polski S.A., Lubelski Bank Regionalny, Komex sp. z o.o. w Warszawie, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), Kancelaria Senatu RP, Katowicki Holding Węglowy SA, AVON, Kompania Piwowarska SA, Carrefour Polska Sp. z o.o., Kirchhoff, Stream Communications Kraków, Mikrotech S.A. w Krośnie, Commit Polska, ICN Polfa Rzeszów S.A., Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Instytut Gospodarki, European Conferences United Marketing Polska, meble.pl, ARVATO Services Bertelsmann, Totalizator Sportowy, Agencja PR Partner of Promotion, ZETO Rzeszów sp. z o.o., Ideo Sp. z o.o., Fundacja Bliźniemu Swemu, Euroregion Karpacki, Informedia Polska i inne.

Współautor Strategii Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, zrealizowanej na zamówienie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Od roku 2004 członek jury Ogólnopolskiego Konkursu „Złote Spinacze” na najlepszą kampanię public relations organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Członek Komisji Etycznej konkursu „Złote Spinacze” w roku 2015. Pomysłodawca oraz organizator Kongresu Public Relations, który na podbudowie konferencji PR realizowany jest od roku 2001. 

Zainteresowania badawcze

  • public relations
  • analizy strategiczne
  • komunikowanie w sieci z zastosowaniem nowoczesnych technologii

Prowadzone przedmioty i zasady zaliczeń

W przygotowaniu.

Dorobek naukowy

Autor ponad 210 artykułów naukowych i publicystycznych, skryptu, prac badawczych oraz książek. Wydał min.: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju (PWN 2006) Public relations. Studium przypadków (WSIiZ 2005), Akademia samorządowego wizerunku (INFOR 2005), Leksykon Public Relations (Newsline 2009), Badania i pomiar efektów w public relations (Newsline 2009). Publikował w takich czasopismach jak: Media i Marketing Polska, Marketing w praktyce, Piar.pl, AIDA Media, Gazeta Samorządu i Administracji, Forum Akademickie, Firma i Rynek, Studia Medioznawcze, Marketing Serwis, Resovia Sacra, i inne. Ekspert Wirtualnej Polski SA. Był członkiem Rady Naukowej Gazety Piar.pl oraz współpracownikiem Home&Market (w latach 2004-2006). Członek Rady Naukowej Kwartalnika Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych Instytutu Lotnictwa w Warszawie.

Hobby

  • Wspinaczka i turystyka górska. Narciarstwo i wspinaczkę górską (uprawiam czynnie),
  • Jazda konna;
  • Psychologia (szczególny obszar zainteresowań: neuropsychologia, neurolingwistyczne programowanie);
  • Kino (filmy szczególnie z kategorii psychologicznych thrillerów).