dr Jacek Barlik

BArlik 1

Przynależność do katedry: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Skype: jbarlik, tel. (601) 212512 (w ważnych sprawach)

Dyżury: czwartek, godz. 13:45-14:45, p. -1.10, via Skype (do odwołania)

BArlik 1

Przynależność do katedry: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Skype: jbarlik, tel. (601) 212512 (w ważnych sprawach)

Dyżury: czwartek, godz. 13:45-14:45, p. -1.10, via Skype (do odwołania)

Biogram

Praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych (1996, rozprawa o PR w USA i w Polsce, pod kierunkiem prof. Jerzego Olędzkiego), absolwent dziennikarstwa WDiNP UW (1986). Stypendysta Fulbrighta, University of Maryland at College Park, USA (u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995). Jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.), udział w kongresach PRSA w Baltimore (1994) i Chicago (2000). Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019).

Artykuły m.in. w: "Corporate Communications: An International Journal", „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w pracach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w jęz. polskim i angielskim), książka Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).

Zainteresowania pozauniwersyteckie
Stały kontakt z praktyką public relations w Polsce i na świecie, działalność doradcza dla firm i instytucji w obszarze korporacyjnego PR i komunikowania kryzysowego. Rozwinięta sieć profesjonalnych i osobistych relacji w branży PR i komunikowania w Polsce, Europie i w Stanach Zjednoczonych.

Zainteresowania badawcze

  • public relations;
  • strategia komunikowania;
  • teoria PR;
  • komunikowanie kryzysowe;
  • kampanie informacyjne;
  • warsztat specjalisty PR;
  • techniki i narzędzia PR;
  • media społecznościowe (SM) w PR;
  • etyka PR.

Prowadzone przedmioty i zasady zaliczeń

1. „Podstawy public relations”
2. „Materiały i teksty PR”
3. „Strategia i planowanie w PR”
4. „Teoria PR”
5. “New trends in PR theory and practice”
6. „Crisis communication”
7. „Seminarium licencjackie”

Szczegółowe wymagania i zagadnienia egzaminacyjne do powyższych przedmiotów są zawarte w sylabusach.

Dorobek naukowy

W przygotowaniu.

Hobby

  • lektury (fachowe: PR, komunikowanie, zarządzanie, ale też powieści);
  • spędzanie czasu z własną, kilkupokoleniową rodziną;
  • muzyka (głównie opera);
  • spacery, wycieczki;
  • narty.