dr Jarosław Kończak

balcerzak

Przynależność do katedry: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dyżury: dyżury w semestrze letnim - czwartki od godziny 11.30 do 12.30, sala -1.10, Bednarska 2/4

 

balcerzak

Przynależność do katedry: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dyżury: dyżury w semestrze letnim - czwartki od godziny 11.30 do 12.30, sala -1.10, Bednarska 2/4

 

Biogram

Doktor nauk humanistycznych.

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (1992–1999) oraz Podyplomowego Studium Public Relations w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW (2000–2001). W 2006 r. obronił pracę doktorską na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW; praca pt. „Ewolucja programowa polskiej telewizji państwowej", pod kierunkiem prof. dra hab. Janusza Adamowskiego.

Od 1992 r. dziennikarz agencyjny, prasowy, radiowy oraz telewizyjny. Po latach pracy w mediach związał się z Public Relations, reklamą oraz sponsoringiem. Wieloletni pracownik i manager Biura Prasowego, Departamentu Zarządzania Marką, Departamentu PR w Telekomunikacji Polskiej oraz Orange. Współtwórca długoletniej polityki sponsoringowej obu firm przez lata związany z polską reprezentacją piłkarską i polską reprezentacja olimpijską.

 Biografia zawodowa

  • Od 2015  - Adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii (wcześniej pracownik naukowo techniczny na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych) Uniwersytetu Warszawskiego
  • Od 2016 – Dyrektor Marketingu, Fundacja Promocji Rozwoju Sportu, Sport-Life
  • 2014 – 2015 - Ekspert Public Relations, Ministerstwo Edukacji Narodowej/ Ośrodek Rozwoju Edukacji
  • 2002 – 2014 - Manager/Kierownik Projektu, PR i Sponsoring, Pion Komunikacji Korporacyjnej/Departament Zarządzania Marką , Orange Polska
  • 2008 – 2010 - Prezenter i dziennikarz telewizji Orange Sport i Orange Sport Info

  • 1998 – 2001 - Główny Specjalista, Departament PR/Biuro Prasowe,  Telekomunikacja Polska
  • 1992 – 1998 - Dziennikarz/redaktor w prasie codziennej, tygodnikach/agencji informacyjnej oraz rozgłośniach radiowych

Wybrane publikacje:

Monografie

  • Kończak, J, Komunikacja sponsoringowa w sporcie XXI wieku, SBP Wydawnictwo Naukowe i Dydaktyczne, Warszawa 2020 (19 arkuszy)
  • Kończak, J, Jedel J, Rynek sportu i sponsoringu sportowego w Polsce, AWFiS Gdańska, Warszawa 2019
  • Kończak J., Bylicki P., Marka korporacyjna i jej komunikacja, Wydawnictwo Public Dialog, Warszawa 2018 (17 arkuszy).
  • Kończak J. Od Tele-Echa do Polskiego Zoo. Ewolucja Programu TVPWydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 (16 arkuszy).

Rozdziały  w pracach zbiorowych

  • Kończak J.  Komunikacja sponsoringowe w piłce nożnej,  s.129-144  red. Ostrowski A., Modern futbol a świat kibiców 4, Oficyna Wydawnicza ATUT , Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Wrocław 2019
  • Kończak J. Ambush marketing  -zagrożenie dla sponsoringu, s.201 - 223 w red. Ostrowski A., Modern futbol a świat kibiców 3, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2017
  • Kończak J., Storytelling - marketingowe wyzwanie dla piłki nożnej, s. 213-230, w red. Ostrowski A., Modern futbol a świat kibiców 2, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2016

Artykuły  w czasopisamach naukowych

 

Raporty branżowe

Przeprowadzone badania

  • Kończak J. badanie własne,  Komunikacja sponsoringowa i trendy w sponsoringu, Warszawa (badanie jakościowe - wywiady), badanie zrealizowane w okresie 1.10.2017 - 1.02.2018
  • Kończak J. badanie własne, Sponsoring sportu i komunikacja sponsoringowa w Polsce – 2017, badanie zrealizowane w okresie 1.09.- 1.12.2017 (badanie ilościowe)
  • Kończak J., członek zespołu projektu badawczego (Borkowska K., Bylicki P., Kończak J)Rola komunikacji korporacyjnej,  badanie zrealizowane w okresie 10.06-08.08.2016 (badanie ilościowe)
  • Kończak J., badanie własne, Rozwój, finansowanie, komunikacja związków sportowych w Polsce,  badanie zrealizowane w okresie15.05-30.08.2016 (badanie ilościowe)
  • Kończak J. badanie własne, Rozwój, finansowanie, komunikacja polskiego sportubadanie zrealizowane w okresie 1.06 - 1.10.2016 (badanie jakościowe - wywiady)

Prowadzone przedmioty i zasady zaliczeń

  • Komunikacja sponsoringowa
  • Budowa i zarządzanie marką
  • Komunikacja korporacyjna
  • Reklama
  • Reklama a PR
  • Podstawy marketingu i reklamy

Dorobek naukowy

Wybrane publikacje:

Monografie

  • Kończak J., Bylicki P., Marka korporacyjna i jej komunikacja, Wydawnictwo Public Dialog, Warszawa 2018 (350 storn).
  • Kończak J. Od Tele-Echa do Polskiego Zoo. Ewolucja Programu TVPWydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 (327 stron).

Rozdziały  w pracach zbiorowych

  • Kończak J.  Komunikacja sponsoringowe w piłce nożnej,  s.129-144  red. Ostrowski A., Modern futbol a świat kibiców 4, Oficyna Wydawnicza ATUT , Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Wrocław 2019 
  • Kończak J. Ambush marketing  -zagrożenie dla sponsoringu, s.201 - 223 w red. Ostrowski A., Modern futbol a świat kibiców 3, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2017
  • Kończak J., Storytelling - marketingowe wyzwanie dla piłki nożnej, s. 213-230, w red. Ostrowski A., Modern futbol a świat kibiców 2, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2016

Artykuły  w czasopisamach naukowych

Raporty branżowe

Przeprowadzone badania

  • Kończak J. badanie własne,  Komunikacja sponsoringowa i trendy w sponsoringu, Warszawa (badanie jakościowe - wywiady), badanie zrealizowane w okresie 1.10.2017 - 1.02.2018
  • Kończak J. badanie własne, Sponsoring sportu i komunikacja sponsoringowa w Polsce – 2017, badanie zrealizowane w okresie 1.09.- 1.12.2017 (badanie ilościowe)
  • Kończak J., członek zespołu projektu badawczego (Borkowska K., Bylicki P., Kończak J). Rola komunikacji korporacyjnej,  badanie zrealizowane w okresie 10.06-08.08.2016 (badanie ilościowe)
  • Kończak J., badanie własne, Rozwój, finansowanie, komunikacja  związków sportowych w Polsce,  badanie zrealizowane w okresie 15.05-30.08.2016 (badanie ilościowe)
  • Kończak J. badanie własne, Rozwój, finansowanie, komunikacja polskiego sportu, badanie zrealizowane w okresie 1.06 - 1.10.2016 (badanie jakościowe - wywiady)

Hobby

"Życie jest wielkim skarbem, mój drogi, ja zaś z owego skarbu umiał najcenniejsze wybierać klejnoty" , Petroniusz, Quo vadis, H.Sienkiewicz