dr Sławomir Rogowski

rogowski

Przynależność do katedry: Kierownik Laboratorium Badań Telewizyjnych i Filmowych, Katedra Antropologii Mediów

E-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dyżury:   wtorek 13.15-14.15 – Bednarska, salka montażu w studio TV nr.0.50 (wewnątrz studia na I p.) po uprzedzeniu e-mailowym

rogowski

Przynależność do katedry: Kierownik Laboratorium Badań Telewizyjnych i Filmowych, Katedra Antropologii Mediów

E-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dyżury:   wtorek 13.15-14.15 – Bednarska, salka montażu w studio TV nr.0.50 (wewnątrz studia na I p.) po uprzedzeniu e-mailowym

Biogram

Sławomir Rogowski –doktor nauk społecznych (nauki o mediach), absolwent WDiNP UW (1982) i studiów podyplomowych SGH (2004), stypendysta British Council (1990 i 1993: w kontekście funkcjonowania kultury w warunkach wolnego rynku i  kinematografii)

Wybrane osiągnięcia zawodowe: Producent filmowy i telewizyjny (m.in.: Matka Teresa od kotów, Przedwiośnie, cykl debiutów Pokolenie 2000, Duże zwierzę, Wszyscy święci). Autor książek m.in.: Zima stulecia  2004, Widok z dachu 2014, reżyser i scenarzysta filmów dokumentalnych: Pani na Korczewie (2018), Tala od różańca (2012), Krzysztof Zanussi-rozmowy istotne (2009), Prawo do Boga (2007), Święto zmarłych w Doylstown (1997).

Autor kilkunastu słuchowisk radiowych, m.in.: Upadek z trzepaka, Stacja kiedyś.

Członek: Europejskiej Akademii Filmowej, ZAiKS, SFP.

Sprawowane funkcje (m.in.): członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (2010-2016), dyrektor w Komitecie Kinematografii (1991-1995), dyrektor Agencji Filmowej TVP SA (1999-2002).
Pomysłodawca, założyciel i od 1995 przez dekadę dyrektor festiwalu filmowego w Kazimierzu Dolnym. W czasach studenckich dyrektor artystyczny festiwalu FAMA w Świnoujściu (1986, 1987) i kierownik CKS UW Hybrydy (1982-1987).

 

Zainteresowania badawcze

Dziedzina; komunikacja społeczna i media

- zasady finasowania mediów, w tym publicznych

- jakość w mediach i kulturze ( w tym metodologia zarządzanie jakością w mediach)

- film jako instrument komunikacji społecznej

- kultura artystyczna w mediach ( w tym studencka)

Dziedzina sztuki; sztuki filmowe (dokument) i teatralne (radio)

Prowadzone przedmioty i zasady zaliczeń

  • Film jako instrument komunikacji społecznej,
  • Fundusze kulturalne
  • Normalizacja i zarządzanie jakością
  • Infrastruktura logistyczna
  • Seminarium licencjackie

Dorobek naukowy

Publikacje naukowe, m.in.:

- S. Rogowski, Universal Audiovisual Contribution – possibility or necessity? {w:} Media Economics. Economics Issues in the Media. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ,2018

- S. Rogowski, Finansowanie mediów publicznych w Europie, {w:} Tv Lider, 86 / 2017

- S. Rogowski, Finansowanie mediów publicznych, stan i perspektywy {w:}Finansowanie mediów publicznych w Polsce - teoria i praktyka , WDINP UW 2012

- Kultura studencka okresu PRL. Media i działalność artystyczna, redakcja  S. Rogowski, M. Rauszer, {w:} S. Rogowski, M. Rauszer, Od spontanicznej do kultury instytucjonalnej, Aspra, Warszawa 2018 

- S. Rogowski, Wesoła Lwowska Fala jako zjawisko kulturowe, {w:} Polskie Radio na Kresach Wschodnich II Rzeczypospolitej, red. A. Budzyński, K. Jasiewicz , Aspra, Warszawa 2015

- Hybrydy. Zawsze piękni, zawsze dwudziestoletni. (2019) redakcja S. Rogowski,  oraz {w:} Wstęp, Od Ubabu do Hybryd, Jedno powietrze, Inne czasy, Noty biograficzne, Fundacja Universitatis Varsoviensis, Warszawa 2019

- S. Rogowski, Dzieje Polski według bractwa - fenomen zbiorowego malowania  {w:} Pomocnik Historyczny tygodnik Polityka, 19/2553/ 2006

Inne książki:

Zima stulecia, opowiadania,  Wydawnictwo Literackie Kraków,  2004

Widok z dachu, powieść, Warszawskie Wydawnictwo Artystyczne Muza, 2014

Hobby

kino