dr Paweł Kuczma

Pawel Kuczma

Przynależność do katedry: Katedra Technologii Informacyjnych Mediów

E-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nr telefonu: 883 365 760

Dyżury: po indywidualnym ustaleniu

Pawel Kuczma

Przynależność do katedry: Katedra Technologii Informacyjnych Mediów

E-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nr telefonu: 883 365 760

Dyżury: po indywidualnym ustaleniu

Biogram

Absolwent nauk politycznych (2006) oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej (2009) na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. W lipcu 2016 roku obronił pracę doktorską pt. "Dane z internetu. Rola rafinacji informacji sieciowej w kampaniach wyborczych". Na co dzień jest dyrektorem zarzadzającym spółki Amnet Polska, należącej do grupy Dentsu Aegis Network, która zajmuje sie budowaniem i implementacją strategii marketingowych opartych na danych.

Zainteresowania badawcze

  • Internet i wszelkie zachodzące w nim zjawiska
  • Big Data
  • Open Data
  • Web 2.0
  • Marketing online
  • Media społecznościowe a polityka

Prowadzone przedmioty i zasady zaliczeń

Reklama online - Logistyka mediów - wykład, studia magisterskie dzienne, semestr zimowy 2018/19

Termin egzaminu ustnego: 14 czerwca 2019, godzina 15:00-20:00, sala: 0.06 (Bednarska 2/4).

Zagadnienia egzaminacyjne dla studiów magisterskich dziennych (wersja aktualna)

Materiały do egzaminu: Dostęp do folderu z materiałami z wykładu (jeszcze będzie usupełniany): Reklama online lato 2018/19

 

Dziennikarstwo online studia licencjackie - ćwiczenia

Metoda zaliczenia: przygotowanie rekomendacji kampanii reklamowej online na spotkanie 23 listopada 2018.

Rekomendacja powinna składać się z:

  1. Krótkiej (maksymalnie 10 slajdów) prezentacji PowerPoint zawierającej:
  2. założenia kampanii z briefu
  3. analizy konkurencji
  4. uzasadnienie wyboru mediów
  5. Mediaplanu (Excel)

Kampania: do wyboru jedna z trzech opcji z briefu.

Planowanie kampanii online - prezentacja z ćwiczeń

Megapanel - badanie internetu

Brief

Mediaplan - szablon

 

Reklama online - Logistyka mediów - wykład, studia magisterskie zaoczne, semest letni 2017/18

Termin egzaminu ustnego: 17 czerwca, godzina 14:00-18:00, sala 0.06, ul. Bednarska 2/4.

Zagadnienia egzaminacyjne dla studiów magisterskich zaocznych

Dorobek naukowy

Lista publikacji:

  • Gogołek, W., Kuczma, P, Rafinacja informacji sieciowych na przykładzie wyborów parlamentarnych. Część 1 – Blogi, fora, analiza sentymentów, Studia Medioznawcze 2/2013;  s. 89-105.
  • Gogołek, W., Kuczma, Rafinacja informacji sieciowych na przykładzie wyborów parlamentarnych. Część 2. Gazety online, Studia Medioznawcze 3/2013, s. 153-157;
  • Kuczma, P, Rola narzędzi do analizowania mediów społecznościowych w marketingu społecznościowym [w:] Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Stanisław Jędrzejewicz, Joanna Bierówka, Nowe media a praktyki komunikacyjne, Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM 2013, s 63-76;
  • Kuczma, P, Nowe media w perspektywie lokalnej w: 350 lat prasy polskiej, s. 263-274, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW, 2012;
  • Gogołek, W., Kuczma, P, Informacyjny potencjał sieci – na przykładzie wyborów prezydenckich 2010 roku, Studia Medioznawcze 4/2010, s. 35-48.

Wygłoszone referaty:

A. Konferencje międzynarodowe:

B. Konferencje polskie:

  • Badania online w Polsce - sposób na dopasowanie marek do potrzeb konsumentów razem z Edwardem Korbelem – prezentacja na Forum IAB w Warszawie – maj 2012;
  • Nowe media w perspektywie lokalnej – prezentacja na Konferencji z okazji 350-lecia prasy polskiej w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego – czerwiec 2011;
  • Wybory prezydenckie w mediach społecznościowych – prezentacja na  IAB Days 2010 na Uniwersytecie Warszawskim – październik 2010;
  • Rola narzędzi do analizowania mediów społecznościowych w marketingu społecznościowym – prezentacja na konferencji Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie – wrzesień 2010.

 

Hobby

nurkowanie, polityka, media