Studenci

ERASMUS

Wiadomości zwiazane z rekrutacja na studia częściowe Erasmus: 
- Na stronie BWZ opublikowane ważny dokument:
"Ogólne zasady kwalifikacji studentów i doktorantów do stypendium Erasmus...."
- Tak jak informowałem na Zebraniu: niestety pojawiła się korekta dotycząca "Sorbonne University" - może tam pojechać 1 osoba (nie: 2) i JĘZYK FRANCUSKI JEST WYMAGANY

Likwidacja grup zajęciowych w sem.letnim 2021/22 na studiach stacjonarnych

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą uczestników Prodziekan ds. studenckich WDIB (KJD) podjęła decyzje o likwidacji niżej wymienionych grup na studiach stacjonarnych:

Zajęcia fakultatywne

- Systemowe widzenie otoczenia biznesowego (dr A. Świątecki) -poniedziałek godz. 13.15-14.45

- O fotografii - analiza, interpretacja, ocena (dr hab. J. Szylko Kwas)- wtorek godz.15.00-16.30

- Media i normy językowe, czyli o tym, o co dziennikarze najczęściej pytają językoznawców (prof. R. Pawelec) czwartek godz. 15.00-16.30

- Językowe i medialne obrazowanie świata (dr hab. K. Kaszewski) wtorek, godz. 16.45-18.15

 

na kierunku: Dziennikarstwo i medioznawstwo

I rok studia I stopnia

-Etyka dziennikarska –gr. 2 . (prof. T. Kononiuk)-środa, godz. 13.15 - 14.45

-Media i polityka- gr. 4 (dr Ł. Szurmiński)- środa, godz. 8.00-9.30

-Warsztat dziennikarski- gr. 4 (red.S.Zawiśliński) wtorek, godz. 15.00-18.15

II rok studia I stopnia

-specjalizacja dziennikarstwo multimedialne (koordynator red. S. Zawiśliński)

-specjalizacja prasowa (koordynator dr Ł. Szurmiński)

-Systemy medialne na świecie-gr 4. (dr J. Mikucki)- poniedziałek-16.45-18.15

 

I rok studia II stopnia

-proseminarium mgr  (prof.T.Kononiuk)

-proseminarium mgr (prof. R.Habielski)

-proseminarium mgr (dr hab. K.Kaszewski)

- proseminarium mgr (prof. A.Jaskiernia)

- Propedeutyka badań opinii publicznej , gr.2 (prof. M. Kisilowska)  -czwartek godz. 13.15-14.45

 

na kierunku: Logistyka i adminstrowanie w mediach

I rok studia II stopnia

- Analiza statystyczna w badaniach społecznych–gr. 2 (mgr O. Brzozowska)-czwartek, godz. 8.00-9.30 (zajęcia od 21 IV-2 VI)

- Propedeutyka IT (cw) (30 godz.) ( K. Żukowski) - czwartek godz. 18.30-20.00

 

Studenci zapisani na zajęcia do tych grup proszeni są o przepisanie się w systemie USOS do pozostałych grup z tych przedmiotów w terminie od 17.02. (od godz.10.00) - 20.02.2022 r.

PROGRAM ERASMUS+ rekrutacja!

Szanowni Państwo,
Otwieramy rekrutację na studia częściowe w programie Erasmus+
Aplikacje będą zbierane do 14.03.2022.
Pod poniższymi linkami znajdziecie niezbędne informacje i formularze:
Zasady ubiegania się o stypendium Erasmus we WDIB UW
Wniosek aplikacyjny (z instrukcją)
Lista Uniwersytetów, do których można aplikować.
Zebranie informacyjne, podczas którego odpowiem na ew. pytania odbędzie się 17.02.2022 o 19.00 :
W razie wcześniejszych PILNYCH pytań (zadawanych po uważnym zapoznaniu ze wszystkimi w/w dokumentami) proszę o kontakt:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z szacunkiem,
dr Michał Zając
Wydziałowy Koordynator Mobilności, WDIB UW

Ogłoszenie o konferencji - "Media-22: Theory and Practice"

Moscow State Pedagogical University is holding an international conference "Media-22: Theory and Practice". We invite your students, undergraduates, teachers to take part in it.
Speakers may speak in English. In such cases, an interpreter will help.
We would be very glad to the participation of your colleagues!

 

The conference will be held on March 3, 2022 at the Moscow State Pedagogical University (Moscow, Verkhnyaya Radishchevskaya St., 16-18) in a mixed format.
The conference program is expected to discuss the following range of issues:
1. Theoretical problems of media research.
2. Historical traditions and forecasts for the development of journalism in the modern world.
3. Journalism and media in the era of COVID.
4. Theory and practice of audiovisual media.
5. Modern media education: experience and innovations.
6. Media culture and media ethics in the modern information society.
7. New media: strategies, platforms, tools.
8. Journalism education: current methods in the digital age.
9. Language and speech of the modern media environment.

Conference working language: Russian. Speakers from other countries can speak English.

Applications for participation in the conference in the form (Appendix 1) must be sent to the email address of the organizing committee of the conference Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. before February 14, 2022.

Based on the materials of the conference, it is planned to publish an electronic collection of scientific articles. The collection is published free of charge. Materials for publication must be sent to the conference organizing committee no later than April 1, 2022 and issued in accordance with the recommendations (Appendix 2). The decision to publish articles is made by the organizing committee.
Conference participants will receive a certificate.
Conference Organizing Committee

Zajęcia cyfrowe dla studentów

31 stycznia ruszyła rejestracja na przedmioty ogólnouniwersyteckie doskonalące kompetencje cyfrowe studentów, przydatne w działalności naukowej i bardzo cenione na rynku pracy.
To pierwsza tak bogata oferta warsztatów z narzędzi informatycznych, przygotowanych z myślą nie tylko o umysłach ścisłych. Studentów czterech ostatnich semestrów studiów wszystkich kierunków studiów, od humanistów po matematyków zapraszamy do zapoznania się z ofertą.

 

Zgłoszenia do 9. edycji Papaya Young Creators!

Wystartowała 9. edycja konkursu Papaya Young Creators! W tym roku uczestnicy i uczestniczki mają szansę stworzyć filmy reklamowe, teledyski, filmy dla TikToka oraz audioseriale! Deadline na zgłoszenia mija 28 lutego.

W tym roku w konkursie jest aż 5 kategorii. W Branded Stories, w którym realizowane będą filmy reklamowe dla marek, twórcy i twórczynie będą mogli stworzyć produkcje dla AGH, Amici, DPD, Onetu, Philips OneBlade, Porsche i Żabki. W kategorii Music Stories, tym razem powstaną teledyski dla muzyków z wytwórni Def Jam, takich jak Paulina Przybysz i DJ BRK, a także IGO z Iglo Records. Po raz pierwszy znajdą się w tej kategorii także artyści zagraniczni – z Czech (Hellwana) i Hiszpanii (Jansky). W obu kategoriach finalistki i finaliści otrzymają 18 tys. zł wsparcia finansowego na realizację filmów i teledysków oraz pomoc mentorów.

W konkursie Papaya Young Creators nie zabraknie także nowych wyzwań. Pierwszy raz w historii konkursu pojawi się TikTok. W nowej edycji konkursu zadebiutują dwie subkategorie  – TikTok Branded Stories i TikTok Unique Stories. Uczestnicy i uczestniczki będą interpretować w nich różne tematy umieszczone w creative starterach. Odpowiedzią na briefy konkursowe może być pomysł na reklamę wykorzystującą przestrzeń medialną TikToka (subkategoria TikTok Branded Stories) lub gotowy film przedstawiający zagadnienie różnorodności i inkluzywności (TikTok Unique Stories).

W wyniku połączenia sił Papaya.Rocks i Audioteki powstała nowa kategoria – Audio Stories. Wyłoni ona najlepsze pomysły na opowieść dźwiękową. Audio Stories jest dla każdego, kto chce zaprezentować światu ciekawy koncept dźwiękowej historii.  Najlepsze pomysły, rozpisane w postaci konceptu audio opowieści, powalczą o szansę wyprodukowania przez Audiotekę, a potem dystrybuowania i promowania przez Audiotekę i Papaya.Rocks.

Aby wziąć udział w konkursie, należy stworzyć konto w Panelu Uczestnika na stronie www.papayayoungcreators.com, przeczytać Creative Startery, a następnie opisać pomysł i za pomocą Panelu załadować pracę do systemu. Prace można składać solo bądź w duetach. Zgłoszenia trwają do 28 lutego.

PYC 22 POSTER OGÓLNY HORIZONTAL

Piąty konkurs „Przedsiębiorca Roku Uniwersytetu Warszawskiego”

Uniwersytet Warszawski po raz piąty organizuje konkurs „Przedsiębiorca Roku Uniwersytetu Warszawskiego”. 
 
Trudno byłoby wymienić, czym w swoim zawodowym życiu zajmują się absolwenci Uniwersytetu Warszawskiego. Jest jednak cała grupa pracowników, studentów i absolwentów zaangażowanych w prowadzenie własnej firmy czy fundacji. Właśnie do takich osób skierowany jest konkurs. Do konkursu Przedsiębiorca Roku UW mogą zgłosić się wszyscy pracownicy, studenci i absolwenci UW.

W ten sposób Uniwersytet chce docenić tych wszystkich, którzy tworzą innowacje, zakładają i rozwijają nowe przedsiębiorstwa oraz działają na rzecz gospodarki i społeczeństwa.
Udział w konkursie wiąże się z możliwością wypromowania firmy, pokazania jej w nowym środowisku, odświeżenia, jak i nawiązania nowych kontaktów. W przypadku absolwentów pomaga w utrwaleniu relacji z Alma Mater.
 
Konkurs podzielony jest na pięć kategorii:
• Master of Business
• Start-up Roku UW
• Innowacja/ Innowator Roku
• Przedsiębiorca społeczny
• Przedsiębiorca Korporacyjny
 
Szczegółowy opis kategorii a także regulamin konkursu znajdują się na www. Ta edycja konkursu również odbywa się pod patronatem Rektora Uniwersytetu Warszawskiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wypełnić formularz, który jest dostępny na stronie www.przedsiebiorcaroku.uw.edu.pl. Można to zrobić w dwóch wariantach - wypełnić formularz zgłaszając siebie/swoje przedsiębiorstwo lub zgłaszając kogoś – wtedy oczywiście formularz jest uproszczony.
Zgłoszenia można przesyłać do 4 kwietnia 2022.
Uroczysta gala z wręczeniem nagród planowana jest na 2 czerwca.

Zostań tutorem na UW

Szanowni Państwo, 


w ramach projektu "Uniwersytet dla wszystkich - Level up" prowadzonego w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami, Centrum Wsparcia Akademickiego BON UW od semestru letniego 2020/21 organizuje innowacyjny program skierowany do studentów ze spektrum autyzmu - program tutoringu studenckiego .
 
Program polega na wspieraniu studenta ze spektrum autyzmu w funkcjonowaniu na
uczelni przez studenta starszego roku, tego samego lub pokrewnego kierunku.
Pragniemy dotrzeć z ofertą do studentów, którzy mogliby być zainteresowani
udziałem w programie w charakterze tutora, czyli osoby udzielającej wsparcia
koledze lub koleżance z niższego roku.
Cały czas ze względu na zapotrzebowanie ze strony studentów ze spektrum autyzmu poszukujemy kandydatów na tutorów/tutorki na nowy semestr.
Kandydatem/kandydatką na tutora/tutorkę może być student/studentka od drugiego roku studiów licencjackich wzwyż.
Oferujemy umowę o pracę (fragment etatu) na czas określony wspólnie ze studentem-kandydatem.
 
Rekrutacjama charakter ciągły.
 
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z naszą ofertą i udostępnienie jej
w swoich kręgach akademickich (np. poprzez stronę internetową, Facebook,
mailing). Do wiadomości dołączony jest plakat promujący. 
 
Wszelkie informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie
internetowej programu:
 
W razie pytań zapraszamy do kontaktu z psycholożkami CWA BON UW:
Małgorzata Cychowska: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub Katarzyna PłucienniczakTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
Z góry uprzejmie dziękujemy za pomoc w rozpowszechnieniu tych informacji.
Z wyrazami szacunku,

mgr Joanna Beck

Załączniki:
Pobierz plik (ZOSTAN TUTOREM STUDENCKIM.pdf)ZOSTAN TUTOREM STUDENCKIM.pdf665 kB

Informacja o przejściu egzaminów w sesji zimowej 2021/22 do trybu zdalnego.

W związku z sytuacją pandemiczną na Wydziale zostały podjęte następujące decyzje dotyczące nadchodzącej sesji zimowej:.

1/. Zaplanowane egzaminy odbywać się będą w trybie zdalnym w terminach określonych w harmonogramie sesji. Jedynie w przypadku braku możliwości zarezerwowania przestrzeni egzaminacyjnej na platformie „Kampus” termin może zostać przesunięty; podobnie w przypadku egzaminu ustnego, jeśli w jednym dniu będzie problem z przeegzaminowanie grupy. W każdym z dwóch przypadku w uzgodnieniu ze studentami.

2/. Egzaminy ustne planowane w trybie stacjonarnym przechodzą do trybu zdalnego.

3/. Egzaminy pisemne planowane w trybie stacjonarnym będą się odbywać w trybie zdalnym w formie pisemnej lub ustnej. Preferowaną formą jest forma ustna ograniczająca możliwość nieetycznego uzyskiwania oceny. Decyzja o wyborze formy będzie podejmowana w uzgodnieniu między egzaminatorem a KJD i przekazywana do wiadomości studentów przez egzaminatora.

4/. Egzaminator przeprowadzający egzamin w trybie zdalnym skontaktuje się ze studentami nie później niż na 48 godzin przed wyznaczonym terminem egzaminu informując o zasadach i godzinach łączenia w dniu określonym harmonogramem sesji lub też poda link do egzaminu odbywającego się na platformie „Kampus”. Egzaminatorzy będę, co do zasady informować wcześniej, termin 48 godzin jest wprowadzony ze względu na egzaminy planowane na 31 stycznia i pierwsze dni lutego b.r.

5/. Do przeprowadzania egzaminów w trybie zdalnym wykorzystuje się narzędzia określone w Zarządzeniu KJD WDIB nr 5/2021 z dnia 28 września 2021 w sprawie określania narzędzi informatycznych wykorzystywanych do przeprowadzania zajęć i egzaminów w trybie zdalnym, tj.:

- narzędzia Google dostępne w ramach pakietu „G Suite dla Szkół i Uczelni”,
w szczególności Google Meet i Google Clasroom;
- narzędzia dostępne w ramach ogólnouniwersyteckiej platformy e-learningowej
„Kampus”, prowadzonej przez Centrum Kompetencji Cyfrowych UW;
- platforma ZOOM.

Zgodnie z Regulaminem Studiów na UW w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na egzaminie, w szczególności spowodowanej chorobą, studentowi przysługuje dodatkowy termin egzaminacyjny. W takiej sytuacji należy poprzez USOS złożyć podanie, które z upoważnienia KJD rozpoznaje Kierownik studiów. W przypadku nieobecności spowodowanej chorobą zaświadczenie lekarskie usprawiedliwiające tę nieobecność powinno zostać przedłożone w terminie siedmiu dni roboczych od wskazanej w nim daty zakończenia zwolnienia.

Uwolnij swój potencjał, Prezentacja konkursu Papaya Young Creators

PAPAYA YOUNG CREATORS zaprasza na spotkanie online, podczas którego dowiecie się, jak wystartować w największym w tej części Europy konkursie dla młodych twórców i twórczyń. Konkurs pozwala na stworzenie własnego filmu, teledysku, a także audio serialu, przy wsparciu budżetowym i mentorskim. 9. edycja konkursu rozpoczyna się 31 stycznia. 

Prezentacja konkursu dla studentów i studentek Uniwersytetu Warszawskiego odbędzie się online POD TYM LINKIEM ( https://us02web.zoom.us/j/87365927537w piątek, 28 stycznia, o g. 11:30. 

Lektorat w sesji zimowej roku akademickiego 2021/22

Szanowni Państwo,

Biorąc pod uwagę dynamicznie rozwijającą się sytuację epidemiologiczną w kraju, Rada Koordynacyjna ds. Certyfikacji Biegłości Językowej podjęła decyzję o przeprowadzeniu sesji zimowej roku akademickiego 2021/22 w trybie całkowicie zdalnym.

Zgodnie z uchwałą RK nr 2 z dnia 24.01.2022, zarówno część pisemna egzaminu, jak i część ustna będą odbywały się w trybie zdalnym.

Szczegóły na stronie

http://rada.wn.uw.edu.pl/.../uchwala-rady-koordynacyjnej.../

Dear Students

Taking into account the rapidly changing epidemiological situation in the country, The University Council for the Certification of Language Proficiency decided to conduct the winter session of the academic year 2021/22 in a remote mode.

According to the resolution of the Council No. 2 dated 24.01.2022, both the written part and the oral part will be held online.

http://rada.wn.uw.edu.pl/en/2022/01/24/2467/

Google News Lab - szkolenia dla studentów

Szanowni Państwo,

Przekazujemy zaproszenie na bezpłatne szkolenia dla studentów dziennikarstwa oraz dziennikarzy prowadzone przez Roberta Sochę - dziennikarza i szkoleniowca Google News Lab w Europie Środkowo-Wschodniej.

Obecnie - ze względu na pandemię - szkolenia odbywają się online (Google Meet). Szkolenie zwykle trwa 60-90 minut i odbywa się w formie prezentacji. Zarówno szkolenia, jak i narzędzia, o których mówimy, są bezpłatne.

Google News Lab jest częścią globalnej Google News Initiative.

Pełen zakres szkoleń znaleźć mogą Państwo w załączniku.

Załączniki:
Pobierz plik (PL GNI Training Menu 2022 by RS.pdf)Zakres szkoleń107 kB

Zaproszenie na warsztat "Dziennikarze i dziennikarki na rzecz globalnych wyzwań"

Serdecznie zapraszamy studentki i studentów dziennikarstwa oraz osoby zaangażowane w pracę w mediach uniwersyteckich z całej Polski na bezpłatne warsztaty organizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie.

Podczas dwudniowych warsztatów będziemy wspólnie z ekspertami oraz zawodowymi dziennikarzami i dziennikarkami zastanawiać się, jak opowiadać o świecie i wyzwaniach takich jak migracje czy zmiana klimatu w sposób rzetelny i ciekawy. Podejmiemy również różne perspektywy i metody wyjścia poza europocentryczny punkt widzenia. Przedyskutujemy jak młody dziennikarz i dziennikarka ma się odnaleźć na rynku pracy oraz o potrzebach odbiorczyń i odbiorców w tematyce globalnych wyzwań. 

Zaineresowane osoby zapraszamy po więcej informacji na stronę internetową oraz rejestracje przez formularz. 

Formularz rejestracyjny

Informacje o warsztacie

Z serdecznymi pozdrowieniami,

Renata Stępniewska
Asystentka Projektu "I am European: Historie i fakty o migracjach na XXI wiek" 
Dział Edukacji Globalnej i Ekologicznej
Centrum Edukacji Obywatelskiej
 ul. Noakowskiego 10/5,  00-666 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ERASMUS+ Zebranie informacyjne i rekrutacja PÓŹNIEJ niż zwykle!

Szanowni Państwo,
Zebranie informacyjne (a później rekrutacja na stypendia) ERASMUS odbędzie się w tym roku PÓŹNIEJ niż w ubiegłych latach. Przyczyna: w tym roku jest odnawiana lista uczelni, do których można będzie pojechać. Będzie ona zamknięta i gotowa do opublikowania w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Wiadomo już, że rekrutacja na semestr zimowy będzie musiała być ZAMKNIĘTA w drugiej dekadzie marca (21.03 ?).
Osoby zainteresowane uprzejmie proszę o obserwowanie strony i fb WDIB UW.
Wydziałowy Koordynator Mobilności,
Michał Zając

Współpraca z DER SPIEGEL

Der SPIEGEL poszukuje współpracownika/współpracowniczki w Warszawie.

Osoba ta będzie wspierała kolegów z działu zagranicznego, ale także z innych działów firmy. Obejmuje to opracowywanie pomysłów na tematy, poszukiwanie rozmówców, umawianie wywiadów, zbieranie materiałów i informacji, towarzyszenie dziennikarzom DER SPIEGEL w ich podróżach oraz tłumaczenie rozmów.

Czekamy na kandydatów:

- którzy mówią co najmniej bardzo dobrze po angielsku, ale najlepiej również po niemiecku

- którzy mają już doświadczenie dziennikarskie

- którzy są bardzo dobrze zorientowani w polskiej polityce, kulturze i gospodarce.

Zainteresowanych prosimy o przesłanie listu motywacyjnego i CV na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Raport Just Start vol. 2 IUW - ankieta i konkurs

Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego wraz z Ośrodkiem Ewaluacji UW prowadzi ankietę do raportu Just.Start vol. 2, a dla osób, które wezmą udział w ankiecie przygotowany został specjalny konkurs. Do wygrania są atrakcyjne nagrody: e-booki, dostęp do Storytel, pieniądze do wykorzystania w sklepie Google Play oraz szansa, aby zdobyć bezpłatną wejściówkę na 5. urodziny Inkubatora UW.

Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić krótką 10-minutową ankietę. Badanie dotyczy wpływu bieżących spraw na planowanie kariery młodych ludzi. Wszystkim z nas są bliskie kwestie dotyczące zmian klimatycznych, wyrównywania szans czy odpowiedzialnego prowadzenia biznesu - jednak dla każdego z nas mają one inne znaczenie.

Zachęcamy Państwa do zabrania głosu poprzez wzięcie udziału w ankiecie, a przy okazji skorzystanie z konkursu organizowanego przez twórców ankiety.

Ankietę mogą Państwo wypełniać do 28 stycznia pod adresem:

https://juststartvol2.webankieta.pl/

ankieta IUW

Specjalizacja radiowa – kwalifikacje dla studentów I roku studiów stacjonarnych drugiego stopnia – przyjmowanie zgłoszeń

 

Szanowni Państwo,

zgłoszenia od kandydatów na specjalizację radiową przyjmujemy do wtorku 18.01.2022 na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zgłoszenie powinno zawierać:

- cv (maksimum 2 strony), bez zdjęcia,

- list motywacyjny (maksimum 1500 znaków).

UWAGA: do korespondencji prosimy używać wyłącznie adresów w domenie UW.

W temacie wiadomości e-mail proszę koniecznie wpisać: „specjalizacja radiowa – magisterskie, imię i nazwisko, nr albumu”.

Zgłoszenia niekompletne, przesłane po terminie albo nie spełniające podanych wyżej kryteriów nie będą brane pod uwagę.

Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w czwartek, 20 stycznia 2022. Spotykamy się PUNKTUALNIE o godz. 17:00 w sali 040 przy ul. Bednarskiej 2/4. Po krótkim spotkaniu i rozdaniu tekstów do czytania każde z Państwa zostanie zaproszone do studia radiowego na indywidualną rozmowę i nagranie.

Pierwszeństwo przyjęcia na specjalizację radiową przysługuje osobom, które nie uczestniczyły w tych zajęciach na studiach I stopnia.

Z poważaniem

Marcin Lewicki

koordynator specjalizacji radiowej

 

 

Promocja badań naukowych - konkurs grantowy IDUB

Szanowni Państwo

Informujemy, że do 4 lutego br. trwa nabór projektów skierowanych na promocję badań naukowych zrealizowanych na Uniwersytecie Warszawskim. W konkursie mogą wziąć udział pracownicy zatrudnieni na Uniwersytecie Warszawskim oraz doktoranci Uniwersytetu Warszawskiego, którzy w latach 2019-2021 prowadzili prace naukowe i uzyskali wyniki tych badań.  Mogą oni starać się o dofinansowanie promocji wyników swoich badań wśród odbiorców spoza grona naukowego – ogółu społeczeństwa interesującego się nauką, np. wśród młodzieży, rodziców, nauczycieli, organizacji pozarządowych lub decydentów.

Przyznana kwota, do 20 000 zł na projekt, może zostać wykorzystana na sfinansowanie artykułu, publikacji, książki, podcastu, bloga, strony WWW lub innej metody przyczyniającej się do zwiększenia rozpoznawalności Uniwersytetu Warszawskiego, jego pracowników oraz prowadzonych badań (za wyjątkiem wykładu, prezentacji lub warsztatów – na dofinansowanie których zostanie rozpisany niebawem kolejny konkurs).

Ogłoszenie wyników konkursu planowane jest nie później niż na dzień 18.03.2022 r. Wnioskodawcy na rozliczenie projektu będą mieli 9 miesięcy (liczone od daty przyznania finansowania).


Szczegółowe informacje oraz zasady przyznawania środków dostępne są na stronie IDUB: https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/dzialania/iii-3-2/

Rekrutacja na specjalizację „analityk mediów” dla studentów studiów magisterskich

Zapraszamy studentki i studentów II roku studiów magisterskich do udziału w rekrutacji na specjalizację „analityk mediów”. 

By wziąć udział w rekrutacji, należy przesłać swoje CV na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do wtorku 18 stycznia do godz. 12.00 – w tytule maila należy wpisać Rekrutacja – specjalizacja - studia magisterskie.

Rozmowy kwalifikacyjne w formule online odbędą się w piątek 21 stycznia od godz. 14.00, a o szczegółach (link, dokładna godzina) zaproszone osoby zostaną poinformowane mailowo.

Jednocześnie zachęcamy osoby zainteresowane specjalizacją do zapoznania się ze stroną www.lbm.uw.edu.pl.

Szczepienia przeciwko COVID-19

Można już rejestrować się na szczepienia przeciw COVID-19 szczepionką Pfizer w zorganizowanym dla środowiska akademickiego UW stacjonarnym punkcie szczepień.
termin szczepień:  poniedziałek/czwartek/sobota ( 10/13/15.01.2022)

Lokalizacja: Przychodnia CenterMed Warszawa ul. Żwirki i Wigury 95/97- akademik Żwirek
Zapisy i rezerwacja konkretnego terminu za pośrednictwem strony:
https://centermed.pl/uw

Oferta kierowana jest do pracowników, doktorantów  i studentów Uniwersytetu Warszawskiego w tym studentów obcokrajowców. Dotyczy dawek: pierwszej, drugiej oraz przypominającej - w zależności od potrzeb, ilość terminów i dawek zależna wyłącznie od ilości osób chętnych.

Prosimy o promocję akcji i pomoc w dotarciu do wszystkich potencjalnie zainteresowanych w Państwa komórkach organizacyjnych. W załączeniu przesyłamy materiały informacyjne
Zapraszamy i czekamy jak najszybciej na zgłoszenia.
 
CenterMed Warszawa Sp. z o.o.

Przyjmowanie zgłoszeń kursów na III trymestr 2021/2022 w ramach Uniwersytetu Otwartego UW – informacja dla Pracowników i Doktorantów

Szanowni Państwo, Drodzy Wykładowcy UW, Drodzy Doktoranci UW,

zapraszamy do nawiązania współpracy z Uniwersytetem Otwartym UW. Już niebawem, tj. w środę 2 lutego 2022 roku o godz. 17.00 zakończy się przyjmowanie zgłoszeń kursów – w tym intensywnych kursów letnich – na III trymestr roku akademickiego 2021/2022. Zajęcia mogą być prowadzone w formie kursów online na platformach ZOOM, Google Meet oraz MS Teams UO, a także stacjonarnie – kursy stacjonarne odbędą się, jeśli sytuacja epidemiczna na to pozwoli.

Kursy zgłasza się poprzez elektroniczny formularz dostępny na stronie Uniwersytetu Otwartego. W tym trymestrze nie są wymagany oryginały dokumentów, natomiast zgłoszenie kursu w formie pliku pdf z zeskanowanym podpisem i e-mailową zgodą Dziekana/Prodziekana/Dyrektora/Wicedyrektora Jednostki na prowadzenie zajęć należy przesłać do 2 lutego 2022, do godz. 17.00 (środa) na adres e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prosimy o terminowe złożenie swoich propozycji i dopełnienie wymaganych formalności.

Jeśli chodzi o terminy zajęć, najwcześniej mogą się one rozpoczynać 11 kwietnia, a zakończyć się muszą do 31 lipca 2022 roku.

Zgłaszane zajęcia powinny liczyć minimum 30 godzin dydaktycznych. Wykładowcy Uniwersytetu Otwartego UW podpisują umowę zlecenie obowiązującą podczas trwania kursu. Szczególnie poszukiwani są Wykładowcy kursów językowych, prowadzący zajęcia na poziomie A1 oraz osoby chętne do poprowadzenia zajęć informatycznych. Jednocześnie do składania programów kursów zachęca się wszystkich Wykładowców z ciekawymi pomysłami i chęcią popularyzowania wiedzy.


Kursy online:
Konieczne jest, aby w tytule kursu zamieścić dopisek „kurs online” oraz w opisie programu zajęć zawrzeć informację, z jakiej platformy zamierzają Państwo korzystać podczas spotkań (wymóg konieczny).


Kursy stacjonarne: 
Jeśli zgłaszany przez Państwa kurs jest stacjonarny, nie należy tego zaznaczać w tytule. Brak adnotacji „kurs online” będzie dla nas oznaczał, że zajęcia mają być realizowane w tradycyjnej formule. 

Rada Uniwersytetu Otwartego UW będzie rozpatrywać tylko te zgłoszenia, które spełniły wymogi formalne, tj.: 

  • zostały przesłane do Rady poprzez Panel Wykładowcy,
  • następnie zostały podpisane oraz zeskanowane przez Wykładowcę i przekazane nam drogą e-mailową w formie pliku pdf [w przypadku Doktorantów należy złożyć oświadczenie o posiadaniu statusu doktoranta (wzór w załączeniu), a jeśli Doktorant składa program po raz pierwszy – również opinię od Promotora i zaświadczenie o doświadczeniu dydaktycznym],
  • a wreszcie uzyskały zgodę Dziekana/Prodziekana/Dyrektora/Wicedyrektora Jednostki, która przedstawiona została w formie przekazanej treści e-maila.


W razie dodatkowych pytań, chętnych zaprasza się do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego pod numerami: 22 552 13 20, 22 552 40 76 lub 22 552 15 27.

 

Specjalizacja radiowa – kwalifikacje dla studentów I roku studiów drugiego stopnia (stacjonarnych) – zapowiedź

Szanowni Państwo,

zapraszam do udziału w kwalifikacjach na specjalizację radiową. Osoby zainteresowane uprzejmie proszę o przygotowanie: 

  • cv (maksimum 2 strony), bez zdjęcia
  • listu motywacyjnego (maksimum 1500 znaków).

Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w czwartek, 20 stycznia 2022 od godz. 17:00.

Zgłoszenia od osób zainteresowanych będziemy przyjmować od 15 do 18 stycznia 2022 drogą mailową.

O szczegółach kwalifikacji i adresie e-mail do przysyłania zgłoszeń poinformujemy Państwa w ogłoszeniu 14 stycznia 2022 r.

Pierwszeństwo przyjęcia na specjalizację radiową przysługuje osobom, które nie uczestniczyły w tych zajęciach na studiach I stopnia.

W razie pytań dotyczących zajęć specjalizacji uprzejmie proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z poważaniem

Marcin Lewicki

koordynator specjalizacji radiowej

 

Warsztat "Metaverse as a promise of a bright future? – social interactions in a world of isolation"

Szanowni Państwo,

informujemy, że Laboratorium Badań Medioznawczych UW będzie miało przyjemność organizować warsztat Metaverse as a promise of a bright future? – social interactions in a world of isolation w czasie największego kongresu związanego z rzeczywistością wirtualną IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (https://ieeevr.org/2022/).

htt banner

Zapraszamy do uczestnictwa w tym wydarzeniu! Wszelkie informacje znajdą Państwo w zaproszeniu oraz na stronie: https://workshop.htt.events/

 Ze szczegółami można także zapoznać się poniżej:

Summer School in the Foundations of Democracy: American Law, Politics & Economy 2022

Center for American Studies zaprasza do udziału w międzynarodowej szkole letniej pt. Summer School in the Foundations of Democracy: American Law, Politics & Economy 2022!

Aby wziąć udział w szkole letniej, nie musisz posiadać żadnej wcześniejszej wiedzy specjalistycznej. Udział w Summer School in the Foundations of Democracy: American Law, Politics & Economy 2022 pozwoli Ci na poszerzenie wiedzy z zakresu dziedzin takich jak prawo, polityka, ekonomia, stosunki międzynarodowe, socjologia... i wiele więcej! Weźmiesz udział w zajęciach prowadzonych przez wybitnych ekspertów z USA i Europy (absolwentów uczelni takich jak Oxford, Princeton i UCLA), zyskasz praktyczne umiejętności oraz podniesiesz swoje kompetencje językowe.

Szkoła letnia odbędzie się w nowoczesnych i klimatyzowanych salach Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w dniach 3-17 lipca 2022. Zapisy ze zniżką trwają tylko do 1 MARCA!

 

Więcej informacji o zapisach i cały program: https://fb.me/e/1oRsBiLV3

„Komunikacja społeczna i media – teoria, metodologia, praktyka” - nowa seria na rynku wydawniczym!

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do zapoznania się z nową serią wydawniczą „Komunikacja społeczna i media – teoria, metodologia, praktyka”, która jest efektem współpracy Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW oraz Wydawnictwa Naukowego i Edukacyjnego Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich (I poziom listy ministerialnej). Cykl, oparty na nietypowej koncepcji wydawniczej, otwiera tom pt. „Medialno-społeczny obraz COVID-19: solidarność czy polaryzacja – podsumowanie, diagnoza, rekomendacje”. Można go kupić przez internet (www.ksim.pl) i stacjonarnie: w specjalistycznych księgarniach i hurtowniach. Cena to 59 zł za egzemplarz.

Nowa seria wydawnicza - „Komunikacja społeczna i media – teoria, metodologia, praktyka”

Recenzowana seria koncentruje się na naukach o komunikacji społecznej i mediach, ale nie zamyka się na inne dyscypliny. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich tekstów publikowanych w jej ramach są tematy osadzone w teraźniejszości i przyszłości, łączące podejście teoretyczne z praktycznym, wynikającym z obserwacji bieżących rozwiązań rynkowych w branży komunikacyjno-medialnej.

Cykl ma unikatowy, hybrydowy kształt – w każdym tomie, oprócz opracowań naukowych, znajdują się wywiady z przedstawicielkami i przedstawicielami świata nauki i biznesu. Wydawcy umożliwiają też publiczną polemikę z autorami. „Zależy nam na tym, aby seria stała się sferą wymiany myśli, poglądów i dyskusji”, mówi redaktor naczelna, dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. UW. „Do współpracy zapraszamy doświadczonych naukowców i tych, którzy są na początku drogi akademickiej. Zachęcamy do zgłaszania rozdziałów oraz tematów przyszłych tomów. W razie akceptacji propozycji, jej zgłaszający obejmie funkcję tymczasowego redaktora naukowego”.

Inne atuty wydawnictwa to Rada Programowa (w jej skład weszli wybitni polscy naukowcy), nowoczesne rozwiązania graficzne i edycyjne, troska o jak najwyższe standardy współpracy z Autorami i udostępnienie publikacji w systemie Open Access po 12 miesiącach od premiery.

Redaktor naukową I tomu pt. „Medialno-społeczny obraz COVID-19” jest dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska (WDIB UW), która mówi: „Poprosiliśmy grono badaczy, aby podzielili się z nami naukowymi obserwacjami. W efekcie otrzymaliśmy bogaty materiał, dotykający pandemii w różnych, interdyscyplinarnych ujęciach”. Są to skłonność do pomagania i udzielania pomocy, prezentowanie informacji o rozprzestrzenianiu się pandemii przez „Wiadomości” TVP1, reakcje społeczne na rządową kampanię #SzczepimySię na Facebooku, aktywizm wizualny podczas pandemii, medialny obraz wpływu pandemii na instytucje kultury i profesjonalizm branży PR w pandemicznych czasach. Sześciu rozdziałom towarzyszą dwa wywiady: z prof. dr hab. Iwoną Hofman (m.in. UMCS, PAN) oraz Piotrem Czarnowskim (CEO w First PR).

Redaktor tomu zachęca do zapoznania się z nim i jego znakomitymi Autorami, wśród których znaleźli się prof. Krzysztof Kaniasty, dr hab. Katarzyna Hamer, prof. PAN, dr hab.  Małgorzata Kisilowska, prof. UW, dr Maria Baran, dr Tomasz Baran, dr Marta Marchlewska, dr Łukasz Przybysz, dr Łukasz Szurmiński, dr Alicja Waszkiewicz-Raviv, mgr Krzysztof Sokół, mgr Ksenia Wróblewska i mgr Malwina Żuchniewicz.

Jednocześnie wydawcy zachęcają do nadsyłania propozycji rozdziałów do II tomu pt. „Wizualna propaganda – obszary zastosowania i mechanizmy wpływu”, polemik do tekstów z I tomu oraz autorskich tematów dla kolejnych tomów serii. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie www.ksim.pl

Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. UW: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przekształćmy nasze problemy w nowe możliwości – oferta konkursowa misji w HE

Szanowni Państwo,

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Dział Krajowego Punktu Kontaktowego wspólnie z przedstawicielami Komisji Europejskiej oraz członkami Rad Misji UE zaprasza na spotkanie Przekształćmy nasze problemy w nowe możliwości – oferta konkursowa misji w HE. Spotkanie będzie miało formę online i odbędzie się w czwartek 13 stycznia 2022 r. w godz.10:00 – 14:15. Zarejestrować się można przez stronę: https://www.kpk.gov.pl/wydarzenia/przeksztalcmy-nasze-problemy-w-nowe-mozliwosci-oferta-konkursowa-misji-w-he

Misje w Programie Horyzont Europa to nowa i innowacyjna forma współpracy na rzecz poprawy jakości życia ludzi w Europie i poza nią. Celem misji jest stawienie czoła poważnym wyzwaniom, przed którymi obecnie stoi świat, takimi jak: zdrowie, klimat, żywności i środowisko oraz stymulowanie rozwiązań systemowych prowadzących do przemian społecznych w tych dziedzinach. W czasie spotkania dowiedzą się Państwo jak można przekształcić zidentyfikowane przez UE wyzwania w nowe możliwości.

W spotkaniu wezmą udział Członkowie Rad Misji (Mission Boards), Członkowie Zgromadzeń przy Radach Misji (Mission Assemblies) oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej, odpowiedzialni za pięć misji ukierunkowanych na następujące wyzwania:

  • Adaptacja do zmian klimatycznych (Adaptation to Climate Change)
  • Rak (Cancer)
  • Inteligentne i neutralne klimatycznie miasta (Climate-Neutral and Smart Cities)
  • Ocean, morza i wody (Ocean, Seas and Waters)
  • Zdrowie gleby i żywność (Soil Health and Food).

Prelegenci przybliżą cele każdej misji, ich szczegółowe obszary działania oraz przedstawią ofertę konkursową misji na 2022 rok.

Celem webinarium jest pokazanie szans i możliwości, które oferują działania zebrane w programie prac Misji UE dla polskich miast, naukowców, firm technologicznych, instytucji publicznych, stowarzyszeń, fundacji i wielu innych.

W trakcie spotkania przewidziane są sesje pytań i odpowiedzi z prelegentami dedykowane każdej z pięciu Misji.

Program wydarzenia znajdziecie Państwo poniżej.

Zaproszenie na Konferencję Naukową WIAD22

Szanowni Państwo,

Zapraszamy serdecznie do udziału w IV Konferencji Naukowej WIAD22, która odbędzie się online w dniach 5-6.03.2022.

WIAD czyli Światowy Dzień Architektury Informacji jest rokrocznie organizowany wspólnie przez sieć globalnych, regionalnych i lokalnych wolontariuszy.

Już po raz czwarty, Toruń jest jednym z wielu miejsc na Świecie, w którym odbywają się obchody WIAD.
W związku z tym, pragniemy serdecznie zaprosić studentów, doktorantów, bardziej doświadczonych badaczy, profesjonalistów UX i AI oraz wszystkich zainteresowanych (o każdym stopniu zaawansowania) do zarejestrowania się jako prelegenci lub słuchacze i spotkania się z nami 5 i 6 marca 2022 roku!

Konferencja ma być miejscem spotkania ludzi, o różnym doświadczeniu, którzy będą mogli wymienić się informacjami, wiedzą, doświadczeniem.

Oczekiwane wystąpienia dotyczyć mają tematyki z zakresu architektury informacji, user experience, dizajnu, użyteczności, projektowania interfejsów itd. Prosimy mieć na uwadze hasło przewodnie, czyli "Połączony Świat".
 
Rejestracja udziału w konferencji: https://wiad.umk.pl/pages/rejestracja/ 
Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/874489549774086
 
Prelegenci
5.12.2021 - 20.02.2022, cena: bezpłatnie
 
Pozostali uczestnicy
I tura: 5.01. - 25.01.2022, cena: 39 zł
II tura: 1.02. - 28.02, cena: 55 zł
 
Keynote Speakers:
dr Magdalena Zdrodowska (Uniwersytet Jagielloński)
Kamila Albin (Uniwersytet Warszawski)
Iga Mościchowska (WITFLOW, AGH)
Kaja Toczyska (TwójPsycholog)

WIAD2022

Nowa inicjatywa oddolna na UW - The Hab HUB

Szanowni Państwo,

Informujemy o powstaniu nowej oddolnej inicjatywy na Uniwersytecie Warszawskim - The Hab HUB. Jej celem jest wsparcie doktorów zatrudnionych na naszym Uniwersytecie, którzy planują uzyskanie stopnia doktora habilitowanego. Obecnie grupa liczy 200 członków - doktorów z różnych Wydziałów UW.

Pierwsze spotkanie organizacyjne odbyło się w listopadzie, a następne odbędzie się 16 grudnia. Omówione zostaną na nim podstawowe zagadnienia związane z habilitacją. Na styczeń, luty, marzec są już zaplanowane spotkania z przewodniczącymi niektórych Rad Naukowych Dyscypliny oraz z osobami, które uzyskały stopień doktora habilitowanego na nowych zasadach.

Poniżej informacja dla osób zainteresowanych dołączeniem do the HAB HUB:

Prośbę o dopisanie do grupy prosimy kierować na adres mailowy - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Spotkanie 16 grudnia odbędzie się zdalnie o godz. 18. Link do spotkania tutaj:

https://us02web.zoom.us/j/88654792943

Meeting ID: 886 5479 2943
Passcode: 518565

Nowy Folder - specjalny numer powiatowy

Szanowni Państwo,

Informujemy, że ukazał się już specjalny numer Nowego Folderu podsumowujący warsztaty dziennikarskie, zorganizowane przy udziale Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego i Kampinoskiego Parku Narodowego.

Zapraszamy do lektury:

Różowe skrzyneczki - pilotażowa akcja UW

Szanowni Państwo,

Z radością ogłaszamy, że nasz wydział przyłącza się do pilotażowej akcji przeciwko ubóstwu menstruacyjnemu prowadzonej przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z Fundacją Różowa Skrzyneczka. W ramach akcji w kilkudziesięciu punktach uczelni pojawią się różowe skrzyneczki w których znajdują się bezpłatne środki higieniczne, z których może skorzystać każda osoba potrzebująca.

– Różowe skrzyneczki mają służyć jako dodatkowe wsparcie. Jest to wersja awaryjna dla osób, które akurat nie mają ze sobą środków higienicznych. To znacznie ułatwi studentkom, doktorantkom i pracownicom funkcjonowanie na uczelni oraz zwiększy ich komfort psychiczny. To też wsparcie dla osób gorzej uposażonych, dla których zakup artykułów higienicznych to spory wydatek. Zaangażowanie UW w tę akcję to sygnał dla społeczności akademickiej i nie tylko, że uczelnia dba o dobre samopoczucie i dobrostan osób, które tu studiują i pracują – mówi prof. Julia Kubisa, główna specjalistka ds. edukacji i badań równościowych na UW, która koordynuje akcję na uczelni.

Ubóstwo menstruacyjne to temat rzadko poruszany w dyskusji publicznej. Zgodnie z raportem przygotowanym przez Kulczyk Foundation problem dotyczy 500 tys. osób w Polsce, których nie stać na zakup środków higienicznych niezbędnych w czasie menstruacji. Osoby te często pochodzą z „przemocowych” związków lub rodzin, utraciły pracę, są po rozwodzie, samotnie wychowują dzieci lub pozostają w konflikcie z rodzicami/opiekunami.

Różowa skrzyneczka - akcja pilotażowa UW przeciwko ubóstwo menstruacyjnemu

Różowe skrzyneczki zakupiła uczelnia, a o ich wyposażenie zadbała Fundacja Różowa Skrzyneczka. Zgodnie z hasłem przyświecającym tej inicjatywie: „Weź, jeśli potrzebujesz. Zostaw, jeśli masz nadmiar” – środki higieniczne są dostępne bezpłatnie dla wszystkich. Można też podzielić się nimi z osobami, które tego potrzebują, wkładając nowe podpaski lub tampony do skrzyneczki.

Aktualne informacje na temat akcji w ramach uczelni znajdą Państwo na stronie Równoważni UW:

http://rownowazni.uw.edu.pl/rozowa-skrzyneczka-na-uw/

O samej idei różowych skrzyneczek przeczytać można na stronie:

https://www.rozowaskrzyneczka.pl/

Różowe Skrzyneczki na UW są także w mediach społecznościowych – polecamy hasztagi #zawszepodręką #dlamniedlaciebie #rozowaskrzyneczkaUW oraz #athand #4me4you #pinkboxUW