Studenci

Fake newsy, ukryte kamery, wywiad na docisku? Jak wyśledzić złych ludzi nie wychodząc zza biurka i jak szukać ich w realu? Reporterzy największych mediów uczą tego, co najważniejsze w zawodzie.

Zapraszamy na warsztaty dziennikarskie w murach Naszego Wydziału.

Trenerzy: Wojciech Cieśla, Beata Biel, Anna Gilewska, Paweł Reszka, Mariusz Jałoszewski.

Zapisy do 26 października na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Start: wtorek, 30 października godz. 16:45

ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!!!

Zmiana sal w dniu 18 października br. (czwartek)

Szanowni Państwo

Zmiana sal w dniu 18 października br. (czwartek)

Informujemy, że w związku z organizowaną przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii konferencją "Sprawiedliwe wynagradzanie w opinii współczesnych pracowników", w budynku na ul. Bednarskiej 2/4 zajęcia odbywać się będą jak niżej:

-godz.9.45-11.15 – wykład z Teorii komunikacji społecznej (dr W. Głodowski) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

-godz. 11.30-13.00 – wykład z Języka jako narzędzia komunikacji (prof. G. Dąbkowski) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.13.15-14.45 wykład z Współczesnych modeli systemów medialnych (prof. dr hab. J. Adamowski) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

-godz.13.15-14.45 – wykład z Podstaw public relations (dr J. Barlik)  z sali 2,13 przeniesiony zostaje do sali 2,06 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.13.15-14.45 – ćwiczenia z Współczesnych stosunków międzynarodowych (dr I. Wyciechowska)  z sali 2,06 przeniesione zostają do sali 0,30 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.15.00-16.30wykład z Zarządzania (dr D. Prokopowicz) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 2,06 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.15.00-16.30ćwiczenia z Materiałów i tekstów PR (dr J. Barlik)  z sali 2,06 przeniesione zostają do sali 0,40 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.16.45-18.15wykład z Współczesnych stosunków międzynarodowych (dr I. Wyciechowska) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

POZOSTAŁE ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ BEZ ZMIAN


Big Data course has been cancelled

Dear Students,

we are sorry to inform that the course by Prof. W. Gogołek Big Data Refining Information has been cancelled due to the restricted students' interest. You are welcomed to select other courses from the Faculty offer. In case of any problems, please contact Your Erasmus+ coordinator, Paulina Orłowska,

odwołanie zajęć dr J. Grzegorka

Z powodu udziału w warsztatach dziennikarskich w Sarbinowie w dniu 17.10.2018 r zostają odwołane wszytkie zajęcia dr J. Grzegorka. Zostaną one odrobione po uzgodnieniu terminu z każdą grupą.

Seminarium warsztatowe dr D. Lewandowskiej-Jaros

Od dnia 16.10.2018 seminarium warsztatowe prowadzone przez dr D. Lewandowską-Jaros odbywać się będzie w całości na Platformie COME. Konsultacje indywidualne przewidziane są w ramach dyżurów - terminy dostępne na stronie.

Decyzje o likwidacji niżej wymienionych grup ćwiczeniowych na studiach stacjonarnych na kierunku: dziennikarstwo i medioznawstwo

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą uczestników Władze Wydziału podjęły decyzje o likwidacji niżej wymienionych grup ćwiczeniowych na studiach stacjonarnych na kierunku: dziennikarstwo i medioznawstwo

 

I rok studia I stopnia

-godz. 15.00-16.30 (poniedziałek)- Polskie media XX w. (dr D. Grzelewska)

 

II rok studia I stopnia

-godz. 11.30-13.00 (poniedziałek)- Polski system medialny (dr K. Gajlewicz-Korab)

-godz. 16.45-18.15 (poniedziałek)- Warsztat specjalizacyjny (LOGOPEDIA)- (dr J. Bloch)

 

III rok studia II stopnia

Sp: Public relations i marketing medialny

-seminarium licencjackie –promotor dr A. Jupowicz-Ginalska

-seminarium licencjackie –promotor dr A. Waszkiewicz-Raviv

-seminarium licencjackie –promotor dr J. Kończak

Sp: dziennikarska

-seminarium licencjackie –promotor dr W. Głodowski

-seminarium licencjackie –promotor dr K.Kakareko

-seminarium licencjackie –promotor dr B. Mąkosa-Stępkowska

-seminarium licencjackie –promotor dr D. Lewandowska-Jaros

-seminarium licencjackie –promotor dr K.Kaszewski

-seminarium licencjackie –promotor dr P.Orłowska

 

II rok studia II stopnia

-seminarium warsztatowe (Konstruowanie strategii komunikacyjnych) (dr hab. M. Kaczmarek-Śliwińska)

 

Studenci zapisani na zajęcia do tej grupy proszeni są o przepisanie się w USOS do pozostałych grup z tych przedmiotów

Likwidacja seminarium dyplomowego (dr D. Prokopowicz) dla III roku studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku: logistyka i administrowanie w mediach

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą uczestników Władze Wydziału podjęły decyzje o likwidacji seminarium dyplomowego (dr D. Prokopowicz) dla III roku studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku: logistyka i administrowanie w mediach

Studenci zapisani na zajęcia do tej grupy proszeni są o przepisanie się w USOS do pozostałych grup z tych przedmiotów

Likwidacja proseminarium dyplomowego (dr K. Kowalik) dla II roku studiów stacjonarnych II stopnia na kierunku: logistyka i administrowanie w mediach

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą uczestników Władze Wydziału podjęły decyzje o likwidacji proseminarium dyplomowego (dr K. Kowalik) dla II roku studiów stacjonarnych II stopnia na kierunku: logistyka i administrowanie w mediach

Studenci zapisani na zajęcia do tej grupy proszeni są o przepisanie się w USOS do pozostałych grup z tych przedmiotów

Proces wypracowywania nowego Statutu UW

Szanowni Państwo,

1 października weszła w życie nowa ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. W jej wyniku uczelnie mają rok na uchwalenie nowych statutów.

Kształt Statutu UW zostanie wypracowany w toku wewnętrznych konsultacji, które rozpoczęły się już w ubiegłym roku akademickim. Wiadomości o ich przebiegu publikowane są w zakładce na stronie głównej uczelni: https://www.uw.edu.pl/uw-a-nowa-ustawa. Znajdują się tam informacje na temat spotkań otwartych dla społeczności akademickiej, pracy powołanych przez rektora think tanków, a także na temat prac toczących się w Senacie UW.

Bardzo zależy nam, aby każdy członek naszej społeczności akademickiej mógł zapoznać się z tymi materiałami i na bieżąco śledzić proces wypracowywania nowego Statutu UW. Dlatego zwracamy się z uprzejmą prośbą o zamieszczenie na stronie internetowej Państwa jednostki stałego przekierowania do zakładki: https://www.uw.edu.pl/uw-a-nowa-ustawa.

Z pozdrowieniami

Katarzyna Łukaszewska
Zastępca kierownika
Biuro Prasowe
Uniwersytetu Warszawskiego

Na WDIB UW trwa panel dyskusyjny "Spór o media" otwierający III Festiwal "Natura, kultura, media" im. Ryszarda Kapuścińskiego.

Na WDIB UW trwa panel dyskusyjny "Spór o media" otwierający III Festiwal "Natura, kultura, media" im. Ryszarda Kapuścińskiego. Moderatorem spotkania jest politolog - prof. Wawrzyniec Konarski, a udział w debacie biorą: prof. Janusz Adamowski, amb. Jerzy Nowak, amb. Krzysztof Mroziewicz oraz red. Stanisław Zawiśliński.

likwidacji grupy 4 na II roku studiów niestacjonarnych I stopnia na kierunku: dziennikarstwo i medioznawstwo

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą uczestników Władze Wydziału podjęły decyzje o likwidacji grupy 4 z niżej wymienionych przedmiotów na II roku studiów niestacjonarnych I stopnia na kierunku: dziennikarstwo i medioznawstwo

- godz. 10.45-13.00 (sobota)- Współczesne modele systemów medialnych (ćw.) prowadzonej przez dr K. Gajlewicz-Korab

-godz. 13.15-15.30 (sobota)-Polski system medialny (ćw.) prowadzonej przez dr Ł .Szurmińskiego

-język wypowiedzi medialnej –gr 4 (zajęcia online)

 

Studenci zapisani na zajęcia do tej grupy proszone są o przepisanie się w USOS do pozostałych grup z tych przedmiotów

Już jutro - w czwartek 11.10, na naszym wydziale odbędzie się debata otwierająca III Festiwal "Natura, kultura, media" im. Ryszarda Kapuścińskiego.

Już jutro - w czwartek 11.10, na naszym wydziale odbędzie się debata otwierająca III Festiwal "Natura, kultura, media" im. Ryszarda Kapuścińskiego. Zapraszamy o godzinie 10:00 na aulę kolumnową Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW (Bednarska 2/4) na dyskusję pn. "Spór o media", w której udział wezmą: prof. dr hab. Janusz Adamowski, amb. Jerzy Nowak, amb. Krzysztof Mroziewicz, red. Stanisław Zawiśliński oraz red. Mariusz Ziomecki.
Nie może Was tam zabraknąć!

Załączniki:
Pobierz plik (III Festiwal color GOT-01 web.jpg)III Festiwal color GOT-01 web.jpg453 kB

„Niepodległe uczelnie”. Zaproszenie na wernisaż wystawy z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości

Szanowni Państwo,

zapraszamy na wernisaż wystawy „Niepodległe uczelnie. Doktorzy honoris causa w Polsce w latach 1918–1939”, który odbędzie się 16 października 2018 r. o godz. 14.00 w Starym BUW-ie (Krakowskie Przedmieście 26/28). Wystawę będzie można zwiedzać do końca października – w hallu Starego BUW-u oraz w odsłonie plenerowej przy Krakowskim Przedmieściu 32, przed wejściem do Muzeum UW.

Zapraszamy w imieniu Władz Uniwersytetu Warszawskiego i Dyrekcji Muzeum oraz organizatorów i współorganizatorów (Stowarzyszenie Muzeów Uczelnianych, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Muzeum Politechniki Warszawskiej, Muzeum Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, Muzeum Uniwersyteckie w Toruniu, Muzeum Historii Medycyny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego).

Dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”.

 

Załączniki:
Pobierz plik (plakat.jpg)plakat.jpg674 kB

Program „Zarządzanie Big Data” - projekt nowego kierunku studiów II stopnia

Projekt nowego kierunku studiów II stopnia zgłoszony w konkursie uzupełniającym do Programu zintegrowanych działań na rzecz Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 został zakwalifikowany do wdrożenia.

Program „Zarządzanie Big Data” został przygotowany w Katedrze Technologii Informacyjnych Mediów przez dr Grzegorza Gmiterka, dr Agatę Opolską-Bielańską, dr Jana Grzegorka prof. dr hab. inż. Włodzimierza Gogołka i dr hab. inż. Wiesława Ceterę.

Zaproszenie na prezentację raportu z badań nad zjawiskiem Fear of Missing Out pt. „FOMO. Polacy a lęk przed odłączeniem”

Szanowni Państwo,

w imieniu organizatorów przesyłamy zaproszenie na prezentację raportu z badań nad zjawiskiem Fear of Missing Out pt. „FOMO. Polacy a lęk przed odłączeniem”. Spotkanie odbędzie się 16 października, w godz. 10.00-12.00, w sali 315 budynku Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie (ul. Dobra 56/66).

Warto dodać, że autorami raportu są m.in. pracownicy naszego Wydziału.

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z załącznikiem.

Konkurs na najlepsze prace magisterskie i doktorskie

Szanowni Państwo,

Instytut Pracy i Spraw Socjalnych rozpoczyna XX edycję konkursu na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie pracy i polityki społecznej. Szczegóły w załącznikach.

Ciąg dalszy wspomnień z Inauguracji i Pożegnania Absolwentów WDIB UW 2018!

Za film dziękujemy specjalizacji telewizyjnej!

Za zdjęcia dziękujemy Pawłowi Brzezińskiemu, pracownikowi specjalności "Fotografia prasowa, reklamowa i wydawnicza".

Projektowy Tinder, czyli zalicz OGUN w Inkubatorze UW!

Chcesz skorzystać z naszego projektowego Tindera i znaleźć zespół, który pomoże Ci zrealizować
Twój projekt? Może chcesz spróbować czegoś nowego i dołączyć do teamu, wspierając ich swoim
doświadczeniem? A może po prostu marzysz o tym, żeby zdobyć 3 punkty ECTS podczas jednego
weekendu? Mamy coś dla Ciebie! Trwają zapisy na OGUN “Startupuj z informatykami. MatchIT”,
realizowany przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego przy wsparciu Wydziału Matematyki,
Informatyki i Mechaniki UW.


Studenci różnych kierunków naszego uniwersytetu będą mieli możliwość zawiązania współpracy ze
studentami studiującymi informatykę przy zakładaniu i prowadzeniu przedsięwzięcia (biznesowego,
społecznego) polegającego na wykorzystaniu technologii IT. Wszyscy uczestnicy będą mogli zgłosić
swój pomysł startupowy, do którego realizacji potrzebna będzie współpraca ze studentami
informatyki.


OGUN zalicza się na trzech spotkaniach:

  • 26 października to dzień kompletowania zespołów, , które będą ze sobą pracować nad daną
    inicjatywą
  • 16-17 listopada to startupowy weekend, gdzie odbędzie się główna część OGUN-a – praca
    nad wybranym projektem w interdyscyplinarnych zespołach, zwieńczony finałowymi
    prezentacjami wypracowanych rozwiązań.

Reszta zadań wykonywana będzie online.

Aby wziąć udział w przedmiocie, nie trzeba mieć pomysłu na projekt! Jeśli chcesz tylko popracować z
innymi i podnieść swoje kompetencje, też możesz się zapisać. Rejestracja trwa do 15 października na
stronie: https://rejestracja.usos.uw.edu.pl/course.php?rg=0000-2018-OG-UN&group=5300-OG&subject=5300-SIMIT-OG&cdyd=2018Z&course_id=388393&gr_no=1

W przypadku pytań, należy kontaktować się z Olą Sienicką: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Uwaga: zajęcia MatchIT są dostępne tylko dla studentów powyżej I roku studiów licencjackich.
Trzy punkty w trzy dni? To możliwe tylko podczas MatchIT! Dołącz do nas i zalicz OGUN w Inkubatorze
UW

Informacje o konkursie fotograficznym

Galeria Dobrych Pomysłów - konkurs fotograficzny Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego
Uważasz, że Twoja pasja jest wyjątkowa? Realizujesz projekt biznesowy, naukowy lub społeczny?
Chcesz w przyszłości zrealizować swoje projektowe marzenie? Pokaż nam to w obiektywie!
Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego organizuje konkurs dla studentów, doktorantów i
pracowników UW i WUM, w którym możecie pochwalić się przed społecznością uniwersytecką
swoją inicjatywą w artystycznym ujęciu!

Zadaniem konkursu jest przedstawienie swojej inicjatywy (pomysłu, usługi, działania, projektu
społecznego - istniejącego lub planowanego) w dowolny sposób i w dowolnej technice przedstawcie
na fotografii swoją inicjatywę. Dodatkowo należy przesłać jej krótki opis - w zgłoszeniu opiszcie w
kilku zdaniach, w jaki sposób zmienia ona świat! Jeśli cenicie pracę zespołową, możecie wystartować
w konkursie w duecie z osobą, która uwieczni Wasz projekt.

Zdjęcia konkursowe obrazujące daną inicjatywę, wraz z jej opisem, należy przesłać na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 7 października br., w tytule wiadomości wpisując
“Konkurs GALERIA DOBRYCH POMYSŁÓW - imię i nazwisko autora/duetu”. Uczestnik lub duet może
zgłosić do konkursu maksymalnie trzy fotografie (trzech swoich inicjatyw). Do zgłoszenia należy
dołączyć wypełnione oświadczenie dotyczące praw autorskich oraz przetwarzania danych
osobowych, które znajdziecie na stronie konkursu: http://bit.ly/GaleriaDobrychPomysłów
Wyboru finałowej trzynastki dokona jury konkursowe, w którego skład wejdą przedstawiciele
środowisk twórczych oraz biznesowych i akademickich. Przewodniczącym jury jest prof. AQndrzej
Zygnuntowicz z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Spośród 13 finalistów wyłoniony
zostanie zwycięzca, nagrodzony nagrodą główną.

Nagrodą dla autorów trzynastu najlepszych zdjęć będzie umieszczenie ich na wystawie plenerowej na
terenie Uniwersytetu Warszawskiego oraz stworzenie ze zwycięskich ujęć limitowanej edycji
kalendarza na rok 2019! Zwycięskie zdjęcie zostanie umieszczone na okładce kalendarza oraz planszy
otwierającej wystawę plenerową. Dla autora zwycięskiego zdjęcia przewidziana jest także nagroda
rzeczowa. Dodatkowo zdjęcie z największą liczbą polubień i reakcji ze strony głosujących internautów
zostanie wyróżnione nagrodą publiczności i upominkami od Inkubatora UW.

Honorowym patronatem konkurs i wystawę plenerową objęła Prezydent Miasta Stołecznego
Warszawa.