Studenci

Promocja badań naukowych - Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza - nabór wniosków

Realizacja tego działania pozwoli na zwiększenie skali promocji wyników badań naukowych pracowników Uniwersytetu Warszawskiego. Skonsolidowane w ramach działania projekty będą obejmować m.in. organizację specjalnie przygotowanych wykładów, lekcji, pokazów skierowanych do różnych grup społecznych oraz przygotowanie w językach polskim i angielskim informacji poświęconych osiągnięciom naukowych pracowników UW, które zostaną umieszczone na popularnych portalach naukowych, a także kampanii promocyjnej w postaci wywiadów i ogłoszeń, w prasie polskiej i wydawanej w języku angielskim. Możliwe będzie również uzyskanie środków na organizacje tematycznych konferencji naukowych z udziałem gości zagranicznych, poświęconych dorobkowi naukowemu wybitnych naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego.

Konkurs otwarty 30 czerwca 2020 roku ma charakter pilotażowy. Na podstawie jego wyników do zasad realizacji działania, w tym przeprowadzanych konkursów mogą zostać wprowadzone zmiany.

Czytaj więcej...

Student News 2020 - fragmenty programu informacyjnego przygotowanego przez studentów studiów I stopnia w ramach specjalizacji tv

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem wideo pt. Student News 2020. Są to fragmenty programu informacyjnego przygotowanego przez studentów studiów I stopnia w ramach specjalizacji tv. Studenci tworzyli program podczas zajęć prowadzonych online w trakcie pandemii z wykorzystaniem własnego sprzętu rejestrującego i montażowego.

Projekt „TOGETHER APART” dla  młodzieży w wieku 18 – 25 lat

Projekt „TOGETHER APART” dla  młodzieży w wieku 18 – 25 lat mieszkającej na terenie Warszawy, a w szczególności osobom, które interesują się filmem. Aby wziąć udział w projekcie, wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego.

„TOGETHER APART” to międzynarodowy projekt kulturalny Fundacji Hansa Farmonta i miast partnerskich Düsseldorfu, realizowany w 2020 roku.

Program ma na celu produkcję filmów dokumentalnych we współpracy z dwoma profesjonalnymi mentorami i 9 uczestnikami z: Hajfy, Chiby, Chongqing, Moskwy, Palermo, Reading, Warszawy, Chemnitz i Düsseldorfu. Tematem tych prac będzie życie w tych miastach w czasach pandemii COVID-19.

Chodzi o stworzenie wspólnej pracy wideo, która zostanie przygotowana razem w formacie online w ciągu dwóch tygodni. Pod koniec projektu ma powstać międzynarodowy film krótkometrażowy – rodzaj wyselekcjonowanego patchworkowego projektu. Filmy będą miały wspólną cechę: wszystkie będą filmowane z wnętrza samochodu za pomocą prostej technologii wideo (np. Smartfona). Podczas 9 podróży samochodowych w 9 różnych miastach 9 uczestników zgromadzi materiały filmowe dotyczące aktualnej sytuacji pandemii. Celem jest rozpoczęcie wirtualnej podróży i zaprojektowanie jej we własnej pracy artystycznej. Co dzieje się na ulicach Palermo i Hajfy jednocześnie? Jak ludzie postrzegają swój kraj i inne kraje w tym trudnym czasie od Covid-19? Jakie są podobieństwa i jakie są różnice?

Wymagane dokumenty aplikacyjne to krótki życiorys oraz krótki film, w którym osoba przedstawia się i opisuje swoją motywację.

Wszystkie dokumenty należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 12 lipca 2020 r.

Wystąpienie przedwyborcze kandydata na Dziekana WDIB UW

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że wystąpienie przedwyborcze kandydata na stanowisko Dziekana WDIB UW, prof. dra hab. Janusza Adamowskiego w dniu 6 lipca 2020 r. (poniedziałek) o godz. 15.00 będzie dostępne za pośrednictwem platformy Google Meet pod linkiem: https://meet.google.com/zfi-ngyn-bcy. Prosimy dołączać do spotkania z wyłączonymi mikrofonami.

Spotkanie będzie również transmitowane na żywo pod adresem: https://stream.meet.google.com/stream/95bde0c4-cb42-4a70-997a-f5a83b066fae. Nagranie ze spotkania zostanie udostępnione wkrótce po jego zakończeniu - link zostanie podany jak plik będzie gotowy do publikacji.

Zapraszamy,

Wydziałowa Komisja Wyborcza

"Zarządzanie w Kulturze" - nabór tekstów

Szanowni Państwo,

zapraszam do nadsyłania tekstów naukowych do czasopisma "Zarządzanie w Kulturze". W załączniku przesyłam informację o aktualnym naborze do numeru tematycznego Instytucja kultury - doświadczenia i perspektywy. Termin nadsyłania napisanych po polsku bądź po angielsku artykułów upływa 15 listopada 2020 roku.

Minigranty na inicjatywy naukowe w ramach obszaru flagowego nr 2 (Flagship 2)

Międzyuczelniane zespoły badaczy z UW oraz innych uczelni członkowskich Sojuszu 4EU+ mogą ubiegać się o minigranty na inicjatywy naukowe w ramach obszaru flagowego nr 2 (Flagship 2) „Europa w zmieniającym się świecie: zrozumienie społeczeństw, gospodarek, kultur i języków”, w tym te, które uwzględniają kwestie związane z COVID-19. Minigranty będą finansowane z projektu „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza”.

Wnioski można składać do 15 lipca.

Więcej informacji:

https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/dzialania/ii-1-1/

https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/dzialania/ii-1-1-en/

XIX edycja Programu Stypendia Pomostowe 2020/2021 Segment IA

Szanowni Państwo,

W załączeniu przesyłamy informację dotyczącą rozpoczęcia XIX edycji Programu Stypendia Pomostowe 2020/2021 Segment IA z udziałem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Celem stypendium pomostowego jest wsparcie zdolnej i ambitnej młodzieży, pochodzącej z rodzin byłych pracowników Państwowych Przedsiębiorstw Gospodarki Rolnej w podjęciu decyzji o kontynuowaniu nauki na dziennych studiach magisterskich, realizowanych w trybie jednolitym lub dwustopniowym w polskich państwowych uczelniach akademickich.

Załączniki:
Pobierz plik (Stypendia_Pomostowe.pdf)Stypendia_Pomostowe.pdf671 kB

Sprawozdanie rektora UW z działalności uczelni w 2019 r.

24 czerwca, podczas posiedzenia online, ostatniego przed wakacjami, Senat przyjął „Sprawozdanie rektora Uniwersytetu Warszawskiego z działalności uczelni w 2019 roku”. W sprawozdaniu znajdują się informacje na temat wszystkich najważniejszych aspektów działalności UW w ubiegłym roku.

Więcej informacji: https://www.uw.edu.pl/sprawozdanie-rektora-z-dzialalnosci-uczelni-w-2019-roku/

Spotkania online dotyczące Priorytetowych Obszarów Badawczych (POB) IDUB na UW

Trwa cykl spotkań online dotyczących 5 Priorytetowych Obszarów Badawczych (POB) "Inicjatywy doskonałości" na UW, podczas których członkowie społeczności UW będą mogli dowiedzieć się m.in., jak można włączyć się w działania realizowane w ramach danego POB. Spotkania te organizowane są przez zespoły, które pracują nad szczegółami realizacji poszczególnych Priorytetowych Obszarów Badawczych.
23 czerwca odbyło się pierwsze spotkanie, dotyczące POB IV „Przekraczanie granic humanistyki”. Linki do formularzy rejestracyjnych na pozostałe spotkania dostępne są pod adresem: https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/2020/06/spotkania-informacyjne-na-temat-dzialan-w-ramach-pob-i-ii-i-iii/
Harmonogram spotkań:

  • 30 czerwca 2020 r., godz.10:00-15:00 – POB I „Badania dla Ziemi”
  • 1 lipca 2020 r., godz. 10:00-14:00 – POB II „U podstaw mikro i makro świata”
  • 2 lipca 2020 r., godz.14:30 – POB III „Wyzwanie petabajtów”
  • 10 lipca 2020 r., godz. 10:00-13:00 – POB V „W poszukiwaniu regionalnych rozwiązań dla globalnych wyzwań”

Warsztaty online dla zagranicznych studentów i studentek

Szanowni Państwo,

Welcome Point wspólnie z Uniwersyteckim Centrum Wolontariatu organizuje kolejne warsztaty online dla zagranicznych studentów i studentek.

Warsztaty odbędą się 24 czerwca 2020 r. w godzinach 11:45 – 15:15 za pośrednictwem uniwersyteckiej platformy Kampus.

Głównym celem warsztatów jest spojrzenie na Uniwersytet z perspektywy studentów zagranicznych, poznanie ich potrzeb, szczególnie w odniesieniu do aktualnej sytuacji związanej z pandemią.

Ponadto, będzie to dla studentów wspaniała okazja do integracji i poznania rówieśników.

 

Rozesłałyśmy już ogłoszenie i zainteresowanie jest bardzo duże, jednak będziemy wdzięczne za rozesłanie informacji także Państwa kanałami oraz o opublikowanie informacji na Państwa stronach internetowych i w mediach społecznościowych.

Prosimy o rejestrację do najbliższego czwartku, 18 czerwca, do godziny 12:00, poprzez formularz:

https://forms.gle/xBwsEQFxPxgUAmWGA

XI OKMM: „WIRTUALNE: ŚWIATY, SPOŁECZEŃSTWA, TOŻSAMOŚCI”

Szanowni Państwo,

Dwa dni – czwartek i piątek – trzeciego tygodnia listopada wpisały się już na stałe w kalendarze badaczy i teoretyków mediów w Polsce. Jak co roku, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, Laboratorium Badań Medioznawczych UW oraz Magazyn Medioznawcy zapraszają Państwa do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców (#OKMM). Tej jesieni będzie to już XI edycja tego wydarzenia. Tegoroczne spotkanie odbędzie się pod hasłem „Wirtualne: światy, społeczeństwa, tożsamości”.

Pierwszego dnia #OKMM (19 listopada) odbędą się warsztaty metodologiczne. W tym roku proponujemy dwie sekcje:
1. Wirtualna etnografia w dobie izolacji społecznej
2. Krytyczna analiza dyskursu w produkcjach sVOD

Ze względu na zagrożenia spowodowane wirusem SARS-CoV-2 proponujemy uczestnictwo w wymiarze stacjonarnym i wirtualnym.

Więcej informacji: tekst przewodni, formularz rejestracyjny, ważne daty znajdą Państwo na stronie konferencji: https://sites.google.com/uw.edu.pl/xiokmm/

Ogłoszenie o wyborach 24 czerwca

Szanowni Państwo!

  • w dniu 24 czerwca 2020 r. (środa) o godz. 15.00 odbędą się wybory przedstawiciela Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii do Senatu UW
  • w dniu 24 czerwca 2020 r. (środa) o godz. 15.00 odbędzie się zebranie Wydziałowego Kolegium Elektorów w celu przeprowadzenia głosowania indykacyjnego w wyborach Dziekana WDIB UW

Miejsce: siedziba Wydziału przy ul. Bednarskiej 2/4

Ogłoszenia wyborcze w załącznikach.

Obrony prac licencjackich i magisterskich - instrukcje

Szanowni Państwo,

przesyłamy w załączeniu nową stronę tytułową pracy dyplomowej w wersji edytowalnej oraz instrukcje do Zarządzenie nr 120 Rektora UW z 5 czerwca 2020 roku określające składanie prac dyplomowych w APD i elektronicznego wypełniania protokołów egzaminów dyplomowych.

Ważna informacja dla studentów II roku studiów licencjackich dot. egzamin z języków obcych w sesji letniej roku akademickiego 2019/2020

 
W związku z ogłoszeniem przez Radę Koordynacyjną ds. Biegłości Językowej UW zasad organizacji egzaminów z języków obcych w sesji letniej roku akademickiego 2019/2020, które dają możliwość zdawania egzaminu wyłącznie studentom III roku studiów licencjackich oraz III, IV i V roku studiów jednolitych magisterskich informuję, że studenci, którzy zgodnie z programem realizowanego na WDIB UW kierunku maja obowiązek zaliczenia egzaminu z języka obcego na poziomie B2 na II roku studiów w roku akademickim 2019/20 będą mogli zdawać egzamin w kolejnym roku akademickim, bez konieczności ubiegania się o warunkowe zaliczenie roku i zaliczania 2 pkt ECTS dodatkowym przedmiotem.

Dotyczy to wyłącznie egzaminu z certyfikacyjnego z języka obcego. Lektoraty należy zaliczać zgodnie z programem studiów.

Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktycznych
Dr hab. Anna Kamler, prof.ucz.

Rejestracja na zajęcia na semestr zimowy w roku akademickim 2020/2021

REJESTRACJA NA ZAJĘCIA PROGRAMOWE 2020/2021

Poniższe terminy rejestracji dotyczą przedmiotów na II i III na rok akademicki 2020/2021 czyli uczestniczą w niej obecny I i II rok.

Nowo przyjęci studenci I roku na rok akademickim 2020/2021 będą mieli odrębne terminy we wrześniu dostosowane do przebiegu rekrutacji.

Rejestracja na zajęcia programowe oraz fakultatywne w semestrze zimowym, 2020/2021 odbędzie się w następujących terminach:

I TURA –  czerwiec 2020 (*wymuszone podpięcia)

Studia stacjonarne

Kierunek architektura przestrzeni informacyjnych 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Kierunek dziennikarstwo i medioznawstwo 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Kierunek informacja naukowa i bibliotekoznawstwo 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Logistyka i adminiatrowanie w mediach 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Kierunek publikowanie współczesne 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Studia niestacjonarne

Kierunek architektura przestrzeni informacyjnych 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Kierunek dziennikarstwo i medioznawstwo 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Kierunek informacja naukowa i bibliotekoznawstwo 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Logistyka i adminiatrowanie w mediach 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

Kierunek publikowanie współczesne 15.06.2020 godz.20:00 do 05.07.2020

II TURA – styczeń 2020  (*wymuszone podpięcia)

Studia stacjonarne

Kierunek architektura przestrzeni informacyjnych 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Kierunek dziennikarstwo i medioznawstwo 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Kierunek informacja naukowa i bibliotekoznawstwo 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Kierunek logistyka i administrowanie w mediach 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Kierunek publikowanie współczesne 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Studia niestacjonarne

Kierunek dziennikarstwo i medioznawstwo 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Kierunek informacja naukowa i bibliotekoznawstwo 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Logistyka i adminiatrowanie w mediach 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

Kierunek publikowanie współczesne 14.09.2020 godz.20:00 do 18.10.2020

 

*Podczas rejestracji student będzie musiał od razu wybrać program, do którego będzie chciał podpiąć dany przedmiot, na który się zarejestruje.

Rejestracja dotyczy wszystkich przedmiotów, w tym wykładów. Na podstawie rejestracji zostaną stworzone protokoły egzaminacyjne. Zajęcia kontynuowane zostaną przepisane automatycznie. Jeżeli rejestrujemy się na zajęcia, które odbywają się w jednej grupie, to również należy zarejestrować się do tej grupy pomimo, że to tylko jedna grupa.

W indywidualnych przypadkach rejestracji prosimy zgłaszać się do kierowników studiów w celu wyrażenia zgody na dorejestrowanie administracyjne. Wszelkie podania o zmiany w rejestracji będą rozpatrywane po zakończeniu II tury rejestracji.

Rejestracji dokonujemy na stronie https://usosweb.uw.edu.pl

Organizacja pracy na WDIB - realizacja zajęć, zaliczenia, sesja egzaminacyjna oraz egzaminy dyplomowe

Szanowni Studenci,

zajęcia dydaktyczne w semestrze letnim powoli dobiegają końca. Chcieliśmy bardzo podziękować za gotowość współpracy, zaangażowanie i zrozumienie tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji.

            Poniżej przedstawiamy zasady dotyczące realizacji zajęć, zaliczania przedmiotów, zdawania egzaminów i egzaminów dyplomowych. Przygotowane przez nas zasady i wytyczne zostały opracowane na podstawie Zarządzenia nr 84 Rektora UW z dn. 4.05.2020 w sprawie zasad przeprowadzania egzaminów i zaliczeń w trybie zdalnym oraz Zarządzenia nr 105 Rektora UW z dn. 21.05.2020 w sprawie zagrożenia zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, których zobowiązani jesteśmy przestrzegać.

 Zajęcia:

  • Zajęcia dydaktyczne, prowadzone dotychczas jako zajęcia zdalne, kontynuuje się w tej samej formie – zarówno na studiach stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.
  • Zajęcia praktyczne wymagające zrealizowania w realu będą się odbywały w wyznaczonych terminach. Dotyczy to wyłącznie następujących zajęć:

dziennikarstwo i medioznawstwo, studia stacjonarne oraz niestacjonarne 1 stopnia:

logistyka i administrowanie w mediach, studia niestacjonarne 1 stopnia:

publikowanie współczesne, studia stacjonarne 1 stopnia:

publikowanie współczesne, studia niestacjonarne 1 stopnia:

informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, studia stacjonarne 2 stopnia:

Uwaga! Wszystkie zajęcia praktyczne (oprócz Studia) będą realizowane w budynku przy ul. Bednarskiej 2/4.

  • Zajęcia (inne niż praktyczne), które do tej pory nie zostały zrealizowane zdalnie, zostaną uruchomione on-line. Szczegółowe informacje będą dodane w terminie późniejszym

Zaliczenia i sesja egzaminacyjna:

  • Sesja została wyznaczona na czas między 13 lipca a 2 sierpnia 2020. W tym czasie odbywać się będą egzaminy w pierwszym terminie.

Sesja dotyczy wyłącznie przedmiotów kończących się egzaminem. Zaliczenie na ocenę odbywa się w czasie zajęć, przed rozpoczęciem sesji (tak jak dotychczas).

  • Egzaminy „zerówkowe” będą mogły się odbywać przed sesją, nie wcześniej niż od 1 czerwca 2020, po odbyciu wszystkich zajęć i uzyskaniu zaliczenia ćwiczeń (jeśli były w ramach przedmiotu), za zgodą prowadzącego wykład. Podejście do egzaminu przed sesją jest prawem studenta, nie obowiązkiem. Otrzymana ocena traktowana jest jak ocena uzyskana w pierwszym terminie.
  • Zasady organizacji egzaminów z języków obcych zostały określone przez Radę Koordynacyjną ds. Certyfikacji Biegłości Językowej na UW (zob. UCHWAŁA EGZAMINY JĘZYKOWE) (zob. INFOGRAFIKA EGZAMINY JĘZYKOWE).
  • Termin sesji poprawkowej nie ulega zmianie. Przewidziana jest ona pomiędzy 31 sierpnia a 13 września b.r.
  • Nie ulega wydłużeniu rok akademicki, jego koniec przypada na 30 września b.r.
  • Zaliczenia i egzaminy będą odbywać się zdalnie (zarówno w sesji głównej, jak i poprawkowej), z wykorzystaniem technologii informatycznych dopuszczonych przez UW (Google Suite lub platforma Kampus). Zgodnie z informacją otrzymaną od platformy Kampus, dostępność terminów egzaminów pisemnych realizowanych na tej platformie może być ograniczona w zależności od obciążenia systemu. Niestety musimy być przygotowani na to, że w związku z tym termin egzaminu może ulec przesunięciu.
  • W sesji egzaminacyjnej (głównej lub poprawkowej) obowiązuje jedna forma egzaminu z danego przedmiotu.
  • Osoby, które mają problemy z dostępnością narzędzi i/lub Internetu, proszone są o kontakt z prowadzącym zajęcia najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu, w celu uzgodnienia warunków umożliwiających im przystąpienie do egzaminu.

Obrony prac licencjackich i magisterskich:

  • Obrony prac dyplomowych będą się odbywały zdalnie, za pośrednictwem narzędzia Google Meet wskazanego do przeprowadzania obron (zob. INSTRUKCJA DOTYCZĄCA OBRON).
  • Studenci trzeciego roku studiów licencjackich i drugiego roku studiów magisterskich, po zaliczeniu wszystkich przedmiotów objętych programem studiów oraz spełnieniu wymagań formalnych (konieczność kontaktu z Sekcją Toku Studiów), mogą przystąpić, za zgodą promotora, do egzaminu dyplomowego przed sesją.

Dyżury Sekcji Studenckiej oraz Sekcji USOS

Szanowni Państwo,

W związku z Zarządzeniem Rektora UW nr 105 z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie zagrożenia zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 dotyczącym zasad funkcjonowania biur administracji przejmie informujemy że:

od 25 maja do odwołania Sekcja Toku Studiów WDIB UW  ( w tym sekcja USOS) pracuje w systemie dyżurów pracowników w godzinach 10:00-15:00 (poniedziałek i wtorek) 09:00-14:00 (środa i czwartek).

Sekcja Studencka i Sekcja USOS przyjmuje interesantów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu mailowym lub telefonicznym (numery telefonów i adresy e-mail do Sekcji Studenckiej a do Sekcji USOS na tej stronie).

Sekcja Toku Studiów

Grażyna Kowalik – poniedziałek, środa

Wiesława Czechowska – poniedziałek, środa

Joanna Golec – poniedziałek, środa

Iwona Lompart – wtorek, czwartek

Joanna Dubel  – wtorek, czwartek

Barbara Szczerbakowska – wtorek, czwartek

Magdalena Kowalska (archiwum)  – wtorek, czwartek

Sekcja USOS

Iwona Brzezińska – poniedziałek, wtorek
Robert Brzóska –
środa, czwartek
Joanna Krześnicka –
czwartek, piątek

Oferta praktyk zdalnych dla studentów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

Szanowni Państwo,

poniżej zamieszczam ofertę praktyk zdalnych w Instytucie Dyskursu i Dialogu w charakterze analityków przekazów medialnych.

OFERTA

Pozdrawiam,

dr hab. Kamila Kamińska-Chełminiak

Pałnomocnik dziekana WDIiB UW ds. praktyk zawodowych

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

 

Konkurs dla dziennikarzy #Youth4Regions organizowany przez Komisję Europejską!

Konkurs jest skierowany do studentów dziennikarstwa oraz młodych dziennikarzy. Laureaci otrzymają szansę przyjazdu do Brukseli i wzięcia udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń roku: Europejski Tydzień Regionów i Miast 2020. Ponadto, będą uczestniczyć w warsztatach dziennikarskich z redaktorami największych europejskich mediów. Odwiedzą również siedziby instytucji unijnych i spotkają się z przedstawicielami regionalnej administracji z państw europejskich w ramach odbywającego się w tym czasie Europejskiego Tygodnia Regionów i Miast (Open Days). Organizatorzy pokrywają koszty zakwaterowania i podróży.

Aby wziąć udział w konkursie należy przesłać zgłoszenie przez specjalny formularz załączając krótki artykuł w jednym z 24 oficjalnych języków UE lub krótki reportaż wideo, w którym zaprezentowany będzie projekt współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego lub Fundusz Spójności. W przypadku video, należy dołączyć skrypt w języku angielskim.

Tematem przewodnim konkursu jest solidarność. Formularz zgłoszeniowy - https://youth4regions.tw.events/en/registration-form. Termin składania wniosków upływa 13 lipca 2020 r.

Szczegółowe informacje o konkursie na stronach:

https://www.funduszedlamazowsza.eu/aktualnosci/komisja-europejska-oglasza-konkurs-dla-mlodych-dziennikarzy/

https://ec.europa.eu/regional_policy/en/policy/communication/youth4regions

Załączniki:
Pobierz plik (Konkurs KE_Youth4Regions_2020.docx)Konkurs KE_Youth4Regions_2020.docx1226 kB

AKTUALIZACJA: UWAGA STUDENCI! WAŻNE INFORMACJE NA TEMAT DYDAKTYKI

Koleżanki i Koledzy, Państwo studenci

Uprzejmie informuję, że:

  • na naszym Wydziale letnia sesja egzaminacyjna odbędzie się będzie w terminie 13.07-2.08.2020, sesja poprawkowa pozostaje bez zmian (31.08- 13.09.2020),
  • nie wykluczam zgody na indywidualne zmiany terminów sesji na pisemne życzenie studentów,
  • kalendarz terminów zaliczeń i egzaminów w sesji letniej oraz poprawkowej musi być dostarczony do Sekcji Toku Studiów do 15 czerwca 2020 roku,
  • formy zaliczeń oraz sposób odbywania egzaminów powinien być wyrazem konsensusu pomiędzy studentami a prowadzącym zajęcia,
  • zmiana formy zaliczeń/egzaminu (np. na zdalne) powoduje konieczność zmiany zapisów w sylabusach przedmiotów, proszę uaktualnić je w USOS,.
  • egzaminy dyplomowe (licencjackie i magisterskie) mogą odbywać się w zarówno w formie zdalnej jak i w realu, należy jednak poinformować o tym Sekcję Toku Studiów,
  • proszę pamiętać, ze zgodę na skład komisji egzaminacyjnej i termin obrony wydaje KJD,
  • do egzaminów certyfikacyjnych na B2 (i innych) przystępują TYLKO studenci III roku studiów licencjackich,
  • Komisje Certyfikacyjne pracują nad zdalnym trybem przeprowadzania egzaminów z języków obcych i na początku czerwca zostaną opublikowane procedury dotyczące tych egzaminów.

O każdej zmianie w realizacji procesu dydaktycznego zostaną Państwo poinformowani. Proszę śledzić na bieżąco informacje na stronie Wydziału.

 

Anna Kamler,
Prodziekan Wydziału ds. dydaktycznych i studenckich.

Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Studencki tygodnik ITD -pisma młodej inteligencji w PRL”

Zapraszamy do wzięcia udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Studencki tygodnik ITD -pisma młodej inteligencji w PRL” organizowanej z okazji 60-lecia powołania pisma. Organizatorem naukowym konferencji jest - Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Celem konferencji jest próba wszechstronnej analizy fenomenu jakim na rynku wydawniczym w latach 1960-1990 było kolorowe pismo społeczno-kulturalne adresowane do środowiska studenckiego i młodej inteligencji oraz jego wpływu na kształtowanie się postaw i poglądów młodej polskiej inteligencji.

Został ustalony termin - czwartek 15 października 2020, w gmachu starego BUW. O dalszych szczegółach będziemy informować na bieżąco.

Konferencja obejmuje:

  • Sesje plenarną, a w niej cztery referaty naukowe poświęcone genezie pisma i kierunkom jego rozwoju w poszczególnych dekadach, miejscu na rynku medialnym PRL, specyfice języka i sposobowi redagowania treści oraz zbiorowemu portretowi jego czytelników. Autorami referatów będą medioznawcy, kulturoznawcy i socjologowie o uznanym dorobku akademickim.
  • Trzy panele dyskusyjne (moderowane) poświęcone roli tygodnika ITD jako rzecznika swoich czasów i pokoleń swoich czytelników związane z: budową świadomości społecznej, podmiotowości środowiska studenckiego i akademickiego, budową nowego spojrzenia na świat i cywilizację, edukację, w tym seksualną, oraz nowatorskiemu podejściu do języka, sposobu redagowania i ilustrowania pisma. Specjalne miejsce znajdzie tu też misja ITD w świecie młodej kultury (kontrkultury): od prezentacji i promocji młodych twórców z kręgu kultury studenckiej i niezależnej, poprzez udział pisma w najważniejszych wydarzeniach tych środowiska, po dorobek związanych z pismem grafików, fotografików i rysowników. Ich twórczość stała się katalizatorem zmian w myśleniu młodej inteligencji o uczestnictwie w kulturze. Uczestnikami paneli będą byli dziennikarze ITD oraz twórcy związania z pismem.
  • Wydawnictwo autorstwa red. Marty Sztokfisz będące dziennikarskim spojrzeniem na sukces dziennikarski i towarzyski pisma.
  • Wydawnictwo pokonferencyjne, zawierające referaty wygłoszone podczas konferencji, zredagowany zapis dyskusji podczas paneli uzupełnione o najciekawsze materiały z historii ITD (fotoreportaż, reportaż, felieton, rysunek satyryczny) oraz bibliografię i indeks osobowy dziennikarzy pisma. Będzie to pierwsze na rynku wydawniczym wydawnictwo naukowe poświęcone tygodnikowi ITD.
  • Wystawę zdjęć fotoreporterów ITD (w Domu Spotkań z Historią), pracujących lub współpracujących z pismem w latach 1960-1990. Pismo było miejscem debiutu kilku pokoleń fotografików, wspólny dorobek których stworzył szkołę reportażu ITD i uznawany jest za jeden z przyczółków walki o wolność wypowiedzi artystycznej w polskiej fotografii prasowej.
  • Strona obchodów Jubileuszu – 60latitd.pl

Biblioteka WDIiB UW - reaktywacja

Szanowni Państwo,
po długiej i wymuszonej przerwie Biblioteka wznawia swoją działalność 19 maja. Stosując się do zaleceń Inspektora BHP i ustaleń wspólnych dla wszystkich bibliotek UW 24 maja otworzymy wypożyczalnię.

Sugerujemy wcześniejsze zamówienie książek mailem (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., katalog: http://biblis.lis.uw.edu.pl/).
Zwrot wszystkich wypożyczonych przed pandemią materiałów przedłużamy do końca czerwca.
Wprowadzamy nową usługę: wysyłka kurierska książek na koszt czytelnika. Należy zamówić je za pośrednictwem poczty elektronicznej.

z poważaniem
Elżbieta Maruszak
Biblioteka WDIiB UW

Praktyki online dla studentów kierunków dziennikarskiego oraz logistyki

Szanowni Państwo,

W związku z pandemią oraz utrudnionymi możliwościami realizacji praktyk zawodowych w formie stacjonarnej, zwracam się z pytaniem do studentów kierunków dziennikarstwa i medioznawstwa oraz logistyki i administrowania w mediach, szczególnie wśród ostatniego roku studiów licencjackich i magisterskich, czy wystąpiły u Państwa problemy z realizacją praktyk? Pragnę zwrócić uwagę, że studenci III roku, którzy wybierają się na studia II stopnia powinni jak najszybciej zatroszczyć się o ich realizację.

W przypadku osób, które nie zrealizowały jeszcze praktyk, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW ma możliwość zaproponowania Państwu oferty praktyk zdalnych w charakterze analityków przekazów medialnych w think tanku obywatelskim ­- Instytucie Dyskursu i Dialogu.

Bardzo proszę studentów ostatnich roczników wyżej wspomnianych kierunków o pilną informację dot. problemów z praktykami. Osoby, które już je zrealizowały, zostały z nich zwolnione lub realizują praktyki online mogą zignorować tego mejla. E-maile proszę wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Pozdrawiam,

Kamila Kamińska-Chełminiak

Pełnomocnik Dziekana WDIiB UW ds. praktyk zawodowych

oferta stypendialna (USA) z Komisji Fulbrighta (wykładowcy, doktoranci)

Otrzymalismy ofertę stypendialną z Komisji Fulbrighta

 

przesyłamy do ewentualnego wykorzystania informacje na temat najbliższych naborów w ramach programów oferowanych przez Komisję Fulbrighta:

 

Fulbright Junior Research Award 2021-22

Dla kogo: osób przygotowujących rozprawę doktorską w polskich instytucjach naukowych

Cel: stypendium badawcze w USA, zebranie materiałów do doktoratu 

Czas pobytu: od 4 do 10 miesięcy

Dziedziny: wszystkie dziedziny z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem

Termin składania wniosków: do 22 maja 2020 r.

Szczegółyhttps://fulbright.edu.pl/junior-award/

Fulbright Senior Award 2021-22

Dla kogo: pracowników polskich instytucji akademickich i naukowych, posiadających co najmniej tytuł doktora

Cel: stypendium badawcze lub badawczo-dydaktyczne w USA

Czas pobytu: od 3 do 10 miesięcy

Dziedziny: wszystkie dziedziny z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem

Termin składania wniosków: do 1 czerwca 2020 r.

Szczegółyhttps://fulbright.edu.pl/senior-award/

Fulbright STEM Impact Award 2020-2021

Dla kogo: pracowników polskich instytucji akademickich i naukowych, posiadających co najmniej tytuł doktora i doświadczenie w zarządzaniu projektami badawczymi i nadzorowaniu pracy innych badaczy

Cel: stypendyści mają okazję realizować własne projekty badawcze, przygotowywać autorskie zajęcia i programy nauczania oraz poszerzyć wiedzę z zakresu komercjalizacji nauki i skutecznego pisania wniosków grantowych w instytucjach w USA

Czas pobytu: od 2 do 6 tygodni

Dziedziny: STEM - nauki inżynieryjno-techniczne oraz ścisłe i przyrodnicze wedle klasyfikacji MNiSW, z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem

Termin składania wniosków: do 1 czerwca 2020 r.

Szczegółyhttps://fulbright.edu.pl/fulbright-stem-impact-award

W razie pytań proponujemy kontaktować się z bezpośrednio osobami odpowiedzialnymi za dany program w Komisji Fulbrighta.

 

Z poważaniem,

Anna Sadecka

 

Anna Sadecka

Zastępca Kierownika Biura Współpracy z Zagranicą

Uniwersytet Warszawski

Pałac Kazimierzowski, p. 24

Krakowskie Przedmieście 26/28

00-927 Warszawa

Tel.: +48 22 55 24 010

Nowe szkolenia dla nauczycieli akademickich - wykorzystanie narzędzi GSuite w dydaktyce i inne

Szanowni Państwo,

wraz z rosnącym zainteresowaniem ofertą szkoleń on-line dla nauczycieli akademickich, w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju UW udostępniane są nowe możliwości doskonalenia kompetencji. Tematy szkoleń dotyczą zarówno sprawnego funkcjonowania w świecie wirtualnej dydaktyki, jak i metod sprzyjających aktywizacji studentów i budowaniu relacji ze słuchaczami oraz osiągania wysokich efektów nauczania.

W szkoleniach realizowanych w ramach programu ZIP mogą uczestniczyć nauczyciele akademiccy, którzy w semestrze następującym po odbytym szkoleniu mają zaplanowane zajęcia dydaktyczne – więcej szczegółów na temat udziału zawierają Zasady uczestnictwa i Regulamin.

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przekazanie tej informacji Państwa pracownikom – bylibyśmy również wdzięczni za umieszczenie informacji na stronie i/lub fanpejdżu na Facebooku.

Zespół ds. rozwoju kompetencji pracowników działający w ramach Biura Spraw Pracowniczych UW zaprasza na platformę http://szkolenia-rozwoj.uw.edu.pl/ - w kategorii „Szkolenia dla nauczycieli akademickich” znajdą Państwo m.in.

Kategoria

Temat

Terminy

Szkolenia
z kompetencji miękkich

Wstęp do komunikacji z wielokulturową grupą studentów i studentek

6 maja

(środa)

Godz.10:00-13:15

Szkolenia
z kompetencji miękkich

Zagraniczni studenci na UW – międzykulturowa komunikacja bezpośrednia i online – wybrane zagadnienia

7 maja

(czwartek)

Godz. 10:00-13:15

Szkolenia z obsługi narzędzi informatycznych

Wprowadzenie do narzędzi Google Meet, Classroom i Docs/Forms/Sheets – funkcjonalności poszczególnych narzędzi niezbędne w dydaktyce zdalnej

7 maja

(czwartek)

Godz. 16:30-19:45

Szkolenia z obsługi narzędzi informatycznych

Jak podczas zajęć korzystać jednocześnie z aplikacji Google Meet, Classroom i Docs/Forms/Sheets – integracja wielu narzędzi w pracy ze studentami

8 maja

(piątek)

Godz. 16:30-19:45

Szkolenia z obsługi narzędzi informatycznych

Dobre praktyki w korzystaniu z aplikacji Google w dydaktyce – ćwiczenia praktyczne

9 maja

(sobota)

Godz. 10:00-13:15

Szkolenia
z kompetencji miękkich

Komunikacja ze studentami ze spektrum autyzmu

Około połowy maja

W celu rejestracji na wybrane szkolenie oraz zapoznania się ze szczegółami oferty, zapraszamy na platformę http://szkolenia-rozwoj.uw.edu.pl/. Po wejściu w kategorię „Szkolenia dla nauczycieli akademickich” prosimy o:

(1)   wybranie kategorii szkolenia widocznej w powyższej tabelce (pierwsza kolumna);

(2)   wyszukanie szkolenia wg terminu i nazwy i dalej postępowanie zgodnie z informacjami w opisie szkolenia.

Szkolenia z powyższych i kolejnych tematów będą realizowane także w późniejszych terminach. W przygotowaniu szkolenia z tworzenia dydaktyki opartej o zalety charakteru, budowania relacji ze studentami, wstęp do radzenia sobie z emocjami i ze stresem w sytuacji pracy zdalnej oraz umiejętności kierowniczych (Wyzwania liderskie i style przywództwa, Komunikacja w pracy z zespołem, Motywowanie zespołu).

Zapraszamy do śledzenia na bieżąco oferty szkoleń i zapisania się do newslettera dostępnego na platformie w panelu „Informacje organizacyjne dla nauczycieli akademickich”. Możliwa jest też organizacja szkoleń dedykowanych – jednostki zainteresowane prosimy o kontakt.

Wszelkie pytania prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Młodzi reporterzy z „Nowego Folderu” autorami książki „U nas, na Litwie”

Wspólnymi siłami Fundacji "Centrum Badań i Edukacji" im. Ryszarda Kapuścińskiego i naszego Wydziału, ukazała się książka "U nas, na Litwie". Autorzy opowiadają w niej historie o postaciach łączących swoją codzienną działalnością nasze narody i pracujących na rzecz litewskiej polonii. Książka jest owocem dwóch wyjazdów naszych Studentów do Wilna, a o jej bohaterach dowiecie się więcej na http://www.nowyfolder.com/trudna-historia-wielkie-wyzwania/.

Życzymy miłej lektury!

IMG 20200417 190757 782

 

Zachęcamy także do zapoznania się z recenzją książki na https://www.wprost.pl/kultura/10321628/trudne-pytania-o-tozsamosc-narodowa-glos-zabrali-polacy-mieszkajacy-na-litwie.html