Studenci

Wykaz przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach stacjonarnych WDIiB UW w terminie 23.03- 15.05 2020

Szanowni Państwo

 w załączeniu wykazy przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach stacjonarnych WDIiB  UW w terminie 23.03- 15.05.2020

-przedmioty prowadzone przez pracowników etatowych

-przedmioty prowadzone przez współpracowników Wydziału

UWAGA: terminy odbywania zajęć są tożsame z podanymi w siatce na semestr letni 2019/20

Z wielkim bólem przyjęliśmy wiadomość o odejściu Dr. hab. Michała Gajlewicza

Z wielkim bólem przyjęliśmy wiadomość o odejściu Dr. hab. Michała Gajlewicza przez wiele lat związanego z b. Instytutem Dziennikarstwa UW, w latach 1996 - 1999 pełniącego funkcję dyrektora Instytutu, a ostatnio zatrudnionego na stanowisku profesora w Społecznej Akademii Nauk, cenionego naukowca, wybitnego znawcę zagadnień rynku reklamy, dobrego Kolegę, pracownika od początku swej kariery zawodowej związanego z naszą Uczelnią i wielce oddanego sprawom Uniwersytetu Warszawskiego, lubianego przez studentów nauczyciela akademickiego i wychowawcę młodzieży.

Córce Zmarłego; Naszej Drogiej Koleżance dr hab. Katarzynie Gajlewicz-Korab, a także Jego Małżonce, Synowi oraz pozostałym Członkom Rodziny składamy wyrazy szczerego żalu oraz serdecznego współczucia

Dziekan, Prodziekani, Rada Wydziału oraz cała społeczność akademicka
Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego

Nowe zarządzenia rektora UW ws. zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród społeczności UW

Szanowni Państwo,

7 kwietnia rektor UW wydał nowe zarządzenia dotyczące zasad studiowania i pracy na Uniwersytecie Warszawskim, wprowadzonych w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19. Dokumenty zmieniają niektóre wcześniejsze uczelniane akty, w tym zarządzenie nr 50 rektora UW z 10 marca 2020 roku.

W stosunku do postanowień zawartych w poprzednich aktach zarządzenie nr 69 rektora UW z 7 kwietnia 2020 roku oraz zarządzenie nr 70 rektora UW z 7 kwietnia 2020 roku wprowadzają następujące zmiany:

 

Pomoc przy pisaniu pracy magisterskiej - ankieta

Szanowni Państwo,
jestem studentką kierunku Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo. Zachęcam do udziału w badaniu na temat wódki oraz dziedzictwa kulturowego.
Poniższa ankieta składa się wyłącznie z pytań zamkniętych, jej uzupełnienie zajmie ok 7 minut. Udział w badaniu jest anonimowy i dobrowolny, a uzyskane wyniki zostaną wykorzystane w pracy magisterskiej.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdpW4CLgoq9f7CrbBrXOtIB4Vn-HQK0THdDzXX8_MlJMPvNAw/viewform?usp=sf_link

Milena Tucholska

Wykaz przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach niestacjonarnych WDIiB UW na kierunku logistyka i administrowanie w mediach w terminie do 15.05. 2020 r.

Szanowni Państwo

 w załączeniu wykaz przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach niestacjonarnych (zaocznych) WDIiB UW na kierunku logistyka i administrowanie w mediach w terminie do 15.05. 2020 r.

Wykaz przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach niestacjonarnych WDIiB UW na kierunkach: informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, publikowanie współczesne oraz architektura przestrzeni informacyjnych.

Szanowni Państwo

w załączeniu wykaz przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach niestacjonarnych (zaocznych) WDIiB UW na kierunkach:

informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, publikowanie współczesne oraz architektura przestrzeni informacyjnych.

Z up.

R. Brzóska

Wykaz przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach stacjonarnych WDIiB UW w terminie 23.03- 8.04. 2020

Szanowni Państwo

 w załączeniu wykazy przedmiotów prowadzonych zdalnie na studiach stacjonarnych WDIiB  UW w terminie 23.03- 8.04. 2020

-przedmioty prowadzone przez pracowników etatowych

-przedmioty prowadzone przez współpracowników Wydziału

UWAGA: terminy odbywania zajęć są tożsame z podanymi w siatce na semestr letni 2019/20

Komunikat Prorektora ds. studentów i jakości kształcenia dr hab. Jolanty Choińskiej-Miki, prof. ucz. na temat składania wniosków o stypendia i terminów wypłat w stanie zagrożenia epidemicznego

Szanowni Państwo, prosimy o zapoznanie się z komunikatem Prorektora ds. studentów i jakości kształcenia dr hab. Jolanty Choińskiej-Miki, prof. ucz. na temat składania wniosków o stypendia i terminów wypłat w stanie zagrożenia epidemicznego (w załączniku). 

Załączniki:
Pobierz plik (Komunikat nt. stypendiów.pdf)Komunikat nt. stypendiów.pdf123 kB

Zajęcia dr Katarzyny Błeszyńskiej on-line

 

Wykład Umowy na rynku mediów oraz ćwiczenia z Prawa prasowego prowadzone przez dr Katarzynę Błeszyńską będą prowadzone on-line na podstawie loginu, który zostanie udostępniony studentom przez prowadzącą 10 minut przed zajęciami przez usos e-mail a także na jej Facebooku: Katarzyna Błeszyńska.

 

 

Komunikat Dziekana WDIB UW - funkcjonowanie Wydziału

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzonym w dniu 13 marca 2020 r. stanem zagrożenia epidemicznego w Polsce oraz w nawiązaniu do komunikatu Rektora UW z dnia 15 marca 2020 r., który dotyczy funkcjonowania Uczelni od 16 marca 2020 r., informujemy, że do odwołania został zamknięty budynek WDIB UW przy ul. Bednarskiej 2/4 w Warszawie. Wstęp do obiektu będą miały wyłącznie osoby upoważnione przez Dziekana Wydziału. W tej sytuacji sekcje wydziałowe nie będą przyjmowały interesantów (dotyczy to również sekcji finansowej WDIB UW). Wszelkie sprawy należy załatwiać za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Sytuacja w jakiej się znajdujemy jest wyjątkowa i niespodziewana. Prosimy zatem o zrozumienie ograniczeń, które zostały wprowadzone w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo.

Dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW
Prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski

Zajęcia zdalne na platformie e-learningowej Kampus // Centrum Kompetencji Cyfrowych UW

Szanowni Państwo,

w związku z Zarządzeniem Rektora UW z 10 marca 2020 r. Centrum Kompetencji Cyfrowych UW (CKC UW) przygotowało uproszczone procedury i materiały szkoleniowe nt. organizacji nauczania on-line na ogólnouniwersyteckiej platformie e-learningowej Kampus.

Niezbędne informacje oraz wszystkie instrukcje dostępne są na specjalnie przygotowanej stronie pod adresem: https://zajeciazdalne.ckc.uw.edu.pl.

W załączeniu pozwalamy sobie przesłać opis procedury uruchamiania zajęć zdalnych z prośbą o rozpowszechnienie wśród pracowników Państwa jednostek.

Wszelkie pytania i problemy związane z uruchamianiem i obsługą zajęć zdalnych na platformie Kampus prosimy zgłaszać na dedykowany adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

BUW nieczynny do 14 kwietnia

Biblioteka jest nieczynna w dniach 11 marca – 14 kwietnia 2020 r. na podstawie Zarządzenia Rektora UW z 10 marca 2020 r. w sprawie zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 wśród społeczności Uniwersytetu Warszawskiego.

 

· Studenci, Doktoranci i Pracownicy UW mają możliwość zdalnego dostępu do kolekcji książek i czasopism elektronicznych będących w subskrypcji UW, dostępnych ze strony BUW w zakładce „Zasoby online” (https://www.buw.uw.edu.pl/zasoby-online/), po zalogowaniu się za pomocą numeru karty bibliotecznej (numeru ELS/ELP – jeśli te dokumenty zostały aktywowane jako karta biblioteczna) i hasła.

· Studenci, Doktoranci i Pracownicy UW, którzy posiadają ELS i ELP, a nie założyli jeszcze konta bibliotecznego, mogą je zdalnie aktywować. Szczegółowe informacje i linki do aktywacji znajdują się w zakładce Zapisy na stronie https://www.buw.uw.edu.pl/informacje-praktyczne/jak-korzystac/

· Nowe hasło można uzyskać poprzez opcję „Zapomniałeś hasła” dostępną pod panelem logowania do konta bibliotecznego.

Prośba o aktywność naukową w okresie zawieszenia zajęć - Dr A.Świątecki

Do wszystkich PT Studentów, z którymi mam zajęcia w semestrze letnim 2019/2020.

Zanim się spotkamy w sytuacji „twarzą w twarz”, zachęcam Państwa do produktywnego wykorzystania okresu zawieszenia zajęć akademickich.

Ponieważ biblioteki uczelniane są zamknięte – a nie mam prawa namawiać Państwa do zakupu podręczników jakie Wam zaleciłem jako literaturę przedmiotu – zachęcam do korzystania ze źródeł elektronicznych.

Proszę mi wierzyć, że w obrębie każdego z przedmiotów jaki Państwu wykładam, jest wręcz ogromna ilość materiałów – artykuły naukowe, różnego rodzaju raporty, wyniki badań, wreszcie publicystyka i opinie użytkowników (fora dyskusyjne, czaty). Wszystko to w języku polskim, ale także angielskim. Studentów z zza naszej wschodniej granicy informuję o bardzo bogatych zbiorach w języku rosyjskim. Zakres poszukiwań tematycznych wskażą Wam sylabusy z poszczególnych przedmiotów.

Jeśli zdecydujecie się Państwo na taki sposób działania jaki wskazałem powyżej, udowodnicie, że studiowanie to przede wszystkim samodzielne zdobywanie wiedzy.

Z życzeniami zdrowia i wytrwałości

A. Świątecki

INFORMACJA DLA STUDENTÓW - WNIOSKI O STYPENDIUM SOCJALNE ORAZ DOKUMENTY ZWIĄZANE Z TYM STYPENDIUM W DNIACH 13 MARCA – 09 KWIETNIA 2020

W związku z wprowadzeniem Zarządzenia nr 50 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 10 marca 2020 roku w sprawie zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 wśród społeczności Uniwersytetu Warszawskiego informujemy,

że  w   dniach 13 marca  – 09 kwietnia 2020 r wnioski o stypendium socjalne oraz  wszystkie dokumenty dotyczące stypendium socjalnego będą przyjmowane

w pokoju 321 - III piętro   ul. Nowy Świat 69

 

Przypominam o możliwości wysyłania dokumentów pocztą !!!

 

Adres do korespondencji  :

Sekcja Stypendialna

Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii

Uniwersytetu Warszawskiego

ul. Nowy Świat 69

00-046 Warszawa

Z dopiskiem

Pok. 321

 

Wszelkie pytania proszę kierować na adres mailowy

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biblioteka WDIiB zamknięta do 14 kwietnia

W związku z zarządzeniem Rektora UW z 10 marca 2020 r. w sprawie zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 wśród społeczności UW oraz decyzją Dziekana WDIiB Biblioteka będzie zamknięta do 14 kwietnia.

PILNE: Funkcjonowanie Dziekanatów i Sekcji Toku Studiów

Szanowni Państwo, administracja Wydziału funkcjonuje na dotychczasowych zasadach. Zarówno Sekcja Toku Studiów, jak i Dziekanaty będą przyjmować Interesantów w standardowych godzinach.

GODZINY PRZYJĘĆ SEKCJI STUDENCKIEJ

poniedziałek 12.00 - 15.00

wtorek 12.00 - 15.00

środa 09.00 - 12.00

czwartek 09.00 - 12.00

DZIEKANATY

poniedziałek – piątek – 8.30 – 15.30

Z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawirusa, uprzejmie prosimy jednak, aby sprawy, które można rozstrzygać drogą mailową lub telefoniczną, były załatwiane zdalnie. Prosimy też o niezwłoczne informowanie o przypadkach zachorowań spowodowanych koronawirusem (patrz Zarządzenie Rektora UW nr 50 z dnia 10 marca 2020 r. https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5311/M.2020.123.Zarz.50.pdf)

UWAGA STUDENCI! PILNE: ZARZĄDZENIE REKTORA UW W SPRAWIE WIRUSA COVID-19

PILNE: Zgodnie z Zarządzeniem Rektora UW prof. Marcina Pałysa w sprawie zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 wśród społeczności Uniwersytetu Warszawskiego:

👉 Wykłady i zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim dla studentów, doktorantów i słuchaczy (z wyjątkiem tych prowadzonych zdalnie) ZOSTAJĄ ODWOŁANE do 14 kwietnia.

👉 Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie BĘDZIE NIECZYNNA dla czytelników do 14 kwietnia.

👉 Wszystkie wydarzenia o charakterze otwartym, w tym wykłady, konferencje, sympozja imprezy ZOSTAJĄ ODWOŁANE do 30 kwietnia.

👉 Zagraniczne wyjazdy służbowe pracowników oraz wyjazdy na konferencje naukowe (także krajowe) ZOSTAJĄ ZAWIESZONE do 30 kwietnia.

Więcej informacji zawiera komunikat.

PEŁNY TEKST ZARZĄDZENIA: https://www.uw.edu.pl/zarzadzenie-rektora-uw-z-10-marca-2020-r-w-sprawie-zapobiegania-rozprzestrzenianiu-sie-wirusa-covid-19-wsrod-spolecznosci-uw/?fbclid=IwAR2wj_YdI2aSZ-hjXX-o2i2pzdj-zDKXEPf9eIXBnGJMaff5sMKD8puwkJw

Zmiana trybu prowadzenia lektoratów

za zgodą Pani Rektor Jolanty-Choińskiej Miki, w dniach 11 - 27 marca bieżącego roku, lektoraty języków obcych dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych będą prowadzone wyłącznie w formie zdalnej.

Załączniki:
Pobierz plik (zajęcia_zdalne.docx)Zajęcia zdalne15 kB

Zajęcia w dniach 16-17 marca w sali 0,07

Szanowni Państwo

informujemy, że organizatorzy odwołali  spotkanie zaplanowane w dniach 16-17 marca br. w sali 0,07 .

W związku z powyższym zajęcia  w tych dniach w sali 0,07 odbędą się zgodnie z planem zajęć.

Zmiana sal w dniach 10 marca 2020 r. (wtorek)

UWAGA!

Zmiana sal w dniach 10 marca 2020 r. (wtorek)

Informujemy, o zmianie sal:

- godz. 11.30-13.00 – seminarium dyplomowe (III rok I stopnia LAM) prowadzone przez dr A. Opolską-Bielańską z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

- godz. 15.00-16.30 –proseminarium magisterskie prowadzone przez dr A. Waszkiewicz-Raviv z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

 

POZOSTAŁE ZAJĘCIA ODBYWAJĄ  SIĘ BEZ ZMIAN

Odwołane spotkanie ze Staszkiem Berbeką - 11.03.2020, s.2.13, g. 15:00

W związku z komunikatem Rektora Uniwersytetu Warszawskiego
"Ograniczenie do niezbędnego minimum imprez o charakterze wewnętrznym (ogólnouczelnianych, wydziałowych, sportowych itp.) organizowanych przez poszczególne jednostki Uniwersytetu Warszawskiego. Dotyczy to w szczególności wydarzeń gromadzących liczne grono uczestników. "
( https://www.uw.edu.pl/komunikat-rektora-uniwersytetu-warszawskiego-w-sprawie-rozprzestrzeniania-sie-koronawirusa/ ) jesteśmy zmuszeni odwołać spotkanie. O ewentualnym innym terminie będziemy powiadamiać na bieżąco.

Staszek Berbeka, syn Macieja Berbeki - polskiego himalaisty, lodowego wojownika, artysty i grafika, który w 2013 roku zginął na Broad Peak.

Staszek ukończył ASP w Gdańsku, a w 2018 roku zadebiutował filmem dokumentalnym "Dreamland", opowiadającym o jego znanym tacie.
"Dreamland", to osobiste, emocjonalne dzieło, w którym reżyser wyrusza w wędrówkę śladami ojca.

Natomiast 8 stycznia 2021 roku na ekranach kin zagości film pt. "Broad Peak" w reżyserii Leszka Dawida - pierwszy polski film fabularny o himalaizmie, opowiadający o losach Maćka Berbeki, a także polskich himalaistów z pamiętnego zdobycia szczytu i tragedii na stokach gór Karakorum, która na zawsze tam pozostała.

Spotkanie poprzedzi film "Dreamland". Zaczynamy o g.15:00.

Studio Telewizyjne Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW miejscem spotkań w ramach inicjatywy „Piątki z Nową Muzyką”

W ramach akcji „Piątki z Nową Muzyką” w studiu telewizyjnym naszego Wydziału odbywają się zamknięte spotkania z artystami, którzy przedpremierowo prezentują swoje albumy oraz występują na żywo. Oprócz mini koncertów wydarzeniom towarzyszą wywiady i kameralny odsłuch nowego albumy zaproszonego artysty. W minionym tygodniu na naszej studyjnej scenie gościliśmy Barta Sosnowskiego z nową płytą „Tylko się nie denerwuj”.

„Piątki z Nową Muzyką” to środowiskowa inicjatywa Związku Producentów Audio Video, Studia U22, Digital Open Group przy wsparciu Centrum im. Adama Smitha.

Zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji.

Likwidacja grupy z godz.8.15-10.30 zajęć z Warsztatu dziennikarskiego dla I roku I stopnia studiów niestacjonarnych kierunek: dziennikarstwo i medioznawstwo

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą studentów zapisanych do grupy 3 (5 os) zajęć z Warsztatu dziennikarskiego na I roku studiów niestacjonarnych I stopnia Władze Wydziału podjęły decyzje o zlikwidowaniu tej grupy.

Studenci zapisani na te zajęcia proszeni są o przepisanie się poprzez podanie (ze zgodą prowadzącego) złożone w Sekretariacie Studiów do pozostałych grup warsztatu dziennikarskiego

Likwidacja zajęć fakultatywnych dla I i II stopnia studiów stacjonarnych – Czas przeszły niedokończony. Z badań nad historią polityczną Polski po 1945 (prof. M. Jabłonowski)

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą studentów zapisanych na zajęcia fakultatywne   Czas przeszły niedokończony. Z badań nad historią polityczną Polski po 1945 (prof. M. Jabłonowski) na studiach stacjonarnych I i II stopnia Władze Wydziału podjęły decyzje o zlikwidowaniu tej grupy.

Studenci zapisani na te zajęcia proszeni są o przepisanie się poprzez podanie (ze zgodą nowego prowadzącego) złożone w Sekretariacie Studiów  na inne zajęcia fakultatywne.

Likwidacja grupy 3 zajęć z Analizy statystycznej w badaniach społecznych dla I roku II stopnia studiów stacjonarnych

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą studentów zapisanych do grupy 3  zajęć z Analizy statystycznej w badaniach społecznych  (dr A.Heba) na studiach stacjonarnych II stopnia Władze Wydziału podjęły decyzje o zlikwidowaniu tej grupy.

Studenci zapisani na te zajęcia zostali administracyjnie przepisani w systemie USOS do grupy 2.