Studenci

Klucze do sal na Nowym Świecie 69

Szanowni Państwo,

z polecenia Dziekana prof. dr hab. D. Kuźminy od jutra (tj. 20.04.2018 r.), klucze do pokojów pracowniczych i sal wykładowych na Nowym Świecie 69 nie będą dostępne w pokoju 321.

Prosimy o pobieranie i zdawanie kluczy na portierni.

Zmiana sal w dniu 24 kwietnia br. (wtorek)

UWAGA

 

Informujemy, o zmianie sal:

-godz.9.45-11.15 – Zarządzanie kryzysowe/ zarządzanie ryzykiem/ bezpieczeństwo IT ( dr hab. W. Cetera, dr J/ Grzegorek) z sali 0,04 przeniesiony zostaje do sali 306 (budynek CIUW)

-godz.11.30-13.00 – ćwiczenia z przedmiotu Teorie komunikacji społecznej ( dr Wł. Głodowski) z sali 0,04 przeniesiony zostaje do sali 0,40 (budynek ul. Bednarska 2/4)

POZOSTAŁE ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ BEZ ZMIAN

Debata pt. ,,Zbrodnia bez kary? Zabójstwo Jaroszewiczów” - 19.04.18 o 20:10

Jako Niezależne Zrzeszenie Studentów UW i The Rafał Lemkin International Law Society serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu ,,ZBRODNIA BEZ KARY? ZABÓJSTWO JAROSZEWICZÓW” dot. zamordowania premiera PRL Piotra Jaroszewicza i jego żony Alicji Solskiej-Jaroszewicz.

Co dokładnie wydarzyło się w podwarszawskim Aninie? Jakimi metodami posłużyła się kryminalistyka, żeby wyjaśnić tę sprawę? Kto i dlaczego zabił Jaroszewiczów? Na te i inne pytania w najbliższy czwartek 19.04.18 o 20:10 w s. A2 w Collegium Iuridicum II na WPiA UW (ul. Lipowa 4) spróbują odpowiedzieć: syn Piotra Jaroszewicza – Andrzej, dziennikarz Tomasz Sekielski, kryminolog dr. hab. Paweł Waszkiewicz.

Po więcej informacji zapraszamy do wydarzenia na Facebooku:

https://www.facebook.com/events/1641383395981859/

Do zobaczenia,

NZS UW i The Rafał Lemkin International Law Society

 

 

Zmiana sal w dniach 13-14 kwietnia br. (piątek-sobota)

UWAGA

Zmiana sal w dniach 13-14 kwietnia br. (piątek-sobota)

Informujemy, o zmianie sal zajęć niżej wymienionych zajęć:

13 kwietnia br. (piątek)

-godz. 15.00-18.15 – zajęcia na studiach III stopnia z sali 0,07 przeniesione zostają do sali 0,05 (ul. Bednarska 2/4)

-godz. 18.30-20.00 – zajęcia na studiach III stopnia Nowe tendencje w prawie mediów  (dr hab. Michał Zaremba) (III rok) z sali 0,07 przeniesione zostają do sali 2,06 (ul. Bednarska 2/4)

-godz. 18.30-20.45– seminarium licencjackie ( III rok studia niestacjonarne I stopnia) prowadzone przez dra Ł. Szurmińskiego z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 0,05 (ul. Bednarska 2/4)

14 kwietnia br. (sobota)

-godz. 8.15-10.30seminarium licencjackie ( III rok studia niestacjonarne I stopnia) prowadzone przez prof. R. Pawelca z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 0,30 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.10.45-15.30 zajęcia z specjalizacji prasowej ( III rok studia niestacjonarne I stopnia) prowadzone przez dr B. Tumiłowicza z sali 0,07 przeniesione zostają do sali 0,30 (ul. Bednarska 2/4)

POZOSTAŁE ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ BEZ ZMIAN

Wykład fakultatywny dedykowany studentom I stopnia - przypomnienie

Szanowni Państwo,

od dnia 03.04.2018 trwa rejestracja na zajęcia fakultatywne Komunikacja polityczna a interakcje kulturowe i historyczne prowadzony przez prof. dr Andriusa Vaisnys. Wykład ten jest dedyowany dla studentów III roku na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo, II - III roku na kierunku Logistyka i adminisyrowanie w mediach oraz I - III roku na kierunku Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo. Rejestracja trwa do 20.04.2018.

Zajęcia trwają 10 godz. za 2 ECTS i odbędą się w następujących terminach:

23.04 (poniedziałek), 16.45-18.15, s.2,06 (Bednarska 2/4)

24.04 (wtorek), 16.45-18.15, s. 2,06 (Bednarska 2/4)
25.04 (środa), 16.45-18.15, s.0,40 (Bednarska 2/4)
26.04 (czwartek), 16.45-18.15, s. 2,06 (Bednarska 2/4)
27.04 (piątek), 16.45-18.15- s. 2,06 (Bednarska 2/4)

Studia częściowe ERASMUS+ DODATKOWA REKRUTACJA!

STUDIA CZĘŚCIOWE ERASMUS+

DODATKOWA REKRUTACJA!

Została ogłoszona dodatkowa rekrutacja na studia Erasmus. jest realizowana BEZPOŚREDNIO przez BWZ.

Wydziałowy Koordynator opiniuje jedynie wnioski.

Informacje ogólna na temat dodatkowej rekrutacji:

http://docdro.id/p01C4GC 

Lista uczelni na których są dostępne miejsca:

http://docdro.id/aUmVmHz 

Oświadczenie studenta

http://docdro.id/c1VNxUV 

PRAKTYKI ERASMUS+ Oferta + pilna informacja

PRAKTYKI ERASMUS+

OFERTA WDIB UW!

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą Wydziału, listą organizacji, które oferują praktyki Erasmus dla studentów WDIB UW:

http://docdro.id/6VCNe1A

Zachęcamy do samodzielnego poszukiwania firm w UE, które przyjmą Was na praktyki!

Informacje dot. praktyk studenckich:

http://docdro.id/nyX9Ryt

Informacje dotyczące praktyk absolwenckich:

http://docdro.id/z76NLT5

Dodatkowe informacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

UWAGA: PILNIE POSZUKIWANI SĄ CHĘTNI DO WYJAZDU NA PRAKTYKI BIBLIOTEKARSKIE DO PARYŻA!

BARDZO DOBRE WARUNKI - OPRÓCZ STYPENDIUM 600 EURO - CAŁKOWITE DOFINANSOWANIE MIESZKANIA!

Odwiedziny I Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida w Wyszkowie

W piątek 9 marca odwiedzili nas uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida w Wyszkowie. Wysłuchali wykładów dr. Ivana Dimitrijevića (Człowiek w świecie technologicznym) i dr. Krzysztofa Kaszewskiego (Zapożyczenia - fakty i mity).

Uczestniczyli także w krótkich warsztatach Akademickiego Radia Kampus i studia telewizyjnego oraz zwiedzili Laboratorium Badań Medioznawczych i Centrum Analiz Medialnych. Bardzo dziękujemy za tę wizytę i zapraszamy ponownie

Finał IV edycji Olimpiady Wiedzy o Mediach

 

W dniach 16-17 marca br. w gmachu dawnej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego odbył się finał IV edycji Olimpiady Wiedzy o Mediach. Jak co roku organizatorem był Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, a współorganizatorami 15 wyższych uczelni z całego kraju. W etapie centralnym uczestniczyło 150 uczestników z całego kraju. Po napisaniu testu z zakresu wiedzy o mediach zawodnicy uczestniczyli w spotkaniu z dziennikarzem telewizyjnym i radiowym, autorek książek, Bogdanem Rymanowskim, a następnie udali się na seans do planetarium przy Centrum Nauki Kopernik.

Drugiego dnia ci, którzy najlepiej napisali test, odpowiadali na pytania, a ich odpowiedziom przysłuchiwali się pozostali uczestnicy i opiekunowie. W wyniku tej rywalizacji wyłoniono zwycięzców tegorocznej edycji. Pierwsze miejsce zajął Maciej Wójcik z V Liceum Ogólnokształcącego im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie, II miejsce – Angelika Kowalska z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie, a III miejsce – Julia Cieślak z III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej we Włocławku. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

W tym roku przyznano 3 nagrody dla szkół, z których najwięcej uczestników zakwalifikowało się do II etapu Olimpiady (wysokiej klasy projektor). I miejsce w tej kategorii zajęło II Liceum Ogólnokształcące im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej w Poznaniu, II miejsce –Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Sokółce, a III Miejsce - I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Reja w Jędrzejowie.

W całym kraju do I etapu Olimpiady przystąpiło blisko 1400 uczestników.

Fot: Paweł Brzeziński i Zuzanna Steć

Relacja wideo:

Autorzy wideo:
zdjęcia: Witold Baszyński
montaż: Mariusz Kalukin
redakcja: dr Monika Kożdoń-Dębecka
reporter 1: Weronika Walenciak
reporter 2: Natalia Zdrojewska

OFERTA PRACY W INKUBATORZE UW

Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego został powołany w celu wspierania postaw i zachowań przedsiębiorczych w społeczności akademickiej. Pomaga w rozwoju projektów biznesowych i społecznych, organizując warsztaty, szkolenia, spotkania z ekspertami, a także udostępniając nowoczesną przestrzeń do pracy.

Inkubator poszukuje nowej osoby do zespołu na stanowisko Junior Project Managera. Jeśli:

- lubisz i potrafisz zarządzać projektami,

- interesujesz się szeroko pojętą przedsiębiorczością i chcesz rozwijać społeczność uniwersytecką,

- tematyka start – upów oraz młodych biznesów nie jest Ci obca...

... to zachęcamy do aplikowania. Na zgłoszenia czekamy do 16 kwietnia - CV i odpowiedź na pytanie rekrutacyjne należy wysyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Szczegóły na https://iuw.edu.pl/pl/blog/rekrutacja-na-stanowisko-junior-project-managera/.

Załączniki:
Pobierz plik (OGLOSZENIE_JPM_2 (1).jpg)OGLOSZENIE_JPM_2 (1).jpg2219 kB

Zajęcia z Myśli medioznawczej z Panią dr A. Waszkiewicz-Raviv-II rok studia niestacjonarne II stopnia sp. dziennikarska

Uwaga

II rok studia niestacjonarne II stopnia sp. dziennikarska

W dniu 8 kwietnia br. w godz. 8.15-10.30 (niedziela) zajęcia z Myśli medioznawczej z Panią dr A. Waszkiewicz-Raviv nie odbędą się

Odrabianie zajęć zaplanowane jest na 5 V (sobota) zajęcia w godz. 18.15-20.30, s. 2.13

W niedzielę 6 maja zajęcia z Myśli medioznawczej zgodnie z planem.

Warsztaty „Od Facebooka do Watergate”

Fundacja Reporterów serdecznie zaprasza studentów na bezpłatne jednodniowe warsztaty „Od Facebooka do Watergate”, na których będziemy chcieli zaszczepić w Was pasję do dziennikarstwa śledczego.

Podczas warsztatów, które odbędą się w Warszawie (21.04) doświadczeni dziennikarze Fundacji opowiedzą o swojej pracy, o narzędziach jakich używają, o tym jak szukają tematów i walczą o nie w redakcji. Oprócz naszych opowieści, możecie też liczyć na bardziej praktyczne podejście do tematu szkolenia!

Wśród prowadzących zajęcia m.in. Paweł Reszka, Wojciech Cieśla, Ania Gielewska, Beata Biel.

Propozycja skierowana jest do studentów dziennikarstwa lub innych kierunków – w tym drugim przypadku należy jednak współpracować z mediami.

Osoby, które chciałyby wziąć udział w warsztatach, prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego – zgłoszenia przyjmujemy do 6 kwietnia (23:59). Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, rekrutacja ma formę „konkursu”. O jej wynikach poinformujemy tego samego dnia.

W razie pytań dotyczących warsztatów, prosimy o kontakt na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Serdecznie zapraszamy, gwarantujemy dobrze spędzoną sobotę!

Wykład fakultatywny dedykowany studentom I stopnia

Szanowni Państwo,

w dniu 03.04.2018 o godz. 20.00 rozpocznie się rejestracja na zajęcia fakultatywne Komunikacja polityczna a interakcje kulturowe i historyczne prowadzony przez prof. dr Andriusa Vaisnys. Wykład ten jest dedyowany dla studentów III roku na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo, II - III roku na kierunku Logistyka i adminisyrowanie w mediach oraz I - III roku na kierunku Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo.

Zajęcia trwają 10 godz. za 2 ECTS i odbędą się w następujących terminach:

23.04 (poniedziałek), 16.45-18.15, s.2,06 (Bednarska 2/4)

24.04 (wtorek), 16.45-18.15, s. 2,06 (Bednarska 2/4)
25.04 (środa), 16.45-18.15, s.0,40 (Bednarska 2/4)
26.04 (czwartek), 16.45-18.15, s. 2,06 (Bednarska 2/4)
27.04 (piątek), 16.45-18.15- s. 2,06 (Bednarska 2/4)

Zmiana sal w dniu 4 kwietnia br. (środa)-AKTUALIZACJA

 UWAGA

Zmiana sal w dniu 4 kwietnia br. (środa)

Informujemy, że w związku z organizowaną przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii OGÓLNOPOLSKĄ KONFERENCJĄ MEDIOZNAWCZĄ GŁUPOTA W MEDIACH w budynku na ul. Bednarskiej 2/4 zajęcia odbywać się będą jak niżej:

-godz.9.45-11.15 – wykład Teoria komunikacji społecznej (dr W. Głodowski) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 0,04 ul. Bednarska 2/4)

-godz.9.45-11.15 – ćwiczenia z Logistyki i zarządzanie łańcuchem dostaw (dr Z. Traczyk) z sali 0,04 przeniesiony zostaje do sali 0,40 ul. Bednarska 2/4)

-godz. 9.45-11.15 –proseminarium magisterskie prowadzone przez dr hab. J. Wasilewskiego z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 0,29 (ul. Bednarska 2/4)

-godz. 11.30-13.00 – wykład Historia polskiej prasy (prof. dr hab. R. Habielski) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 318 (ul. Nowy Świat 69, III piętro)

-godz. 11.30-13.00 – zajęcia z przedmiotu Scenariusz cz. II prowadzone przez dr hab. J. Wasilewskiego z sali 0,07 przeniesione zostają do sali 0,17 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.13.15-14.45 wykład Technologie informacyjne mediów (prof. dr hab. W. Gogołek) z auli kolumnowej przeniesiony zostaje do sali 318 (ul. Nowy Świat 69, III piętro)

-godz.13.15-14.45 – proseminarium magisterskie prowadzone przez dr hab. A. Kozieła z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

- godz.16.45-18.15konwersatorium Język w czasach postprawdy (prof. dr hab. J. Bralczyk) z auli kolumnowej przeniesione zostaje do sali 2,13 (ul. Bednarska 2/4)

 

POZOSTAŁE ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ BEZ ZMIAN

Konkurs dla reportera - Radio ESKA

Radio ESKA organizuje konkurs dla Reportera, w którym nagrodą główną jest wyjazd do Moskwy oraz przeprowadzenie relacji reporterskich z piłkarskich wydarzeń.

Aby wziąć udział w konkursie należy nagrać krótki filmik i pokazać swoje reporterskie umiejętności

Szczegóły zabawy

http://www.eska.pl/dawaj

Wykład monograficzny w j. angielskim dla studentów II roku na studiach stacjonarnych II stopnia na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo

Szanowni Państwo,

w dniu 27.03.2018 r (wtorek) o godz. 20.00 rozpocznie się rejestracja na wykład Project Management prowadzony przez  prof. Sylvia Stancheva z Sofia University.

Opis przedmiotu:
"The course “Project management” gives the students systematic knowledge in the field of project management: development of a project idea, needs assessment, preliminary preparation, management and implementation, finalization and reporting, internal and external evaluation of projects. The course will track the overall life cycle of a project, focusing on the method of planning projects called logframe. The students will familiarize with the personal qualities and skills needed for project management, as well as with the so called soft skills for teamwork. The correct distribution of team roles in project management will be analyzed by solving specific case studies".

Zajęcia trwają 8 godz. i odbędą się w następujęcych terminach:

16.04 (poniedziałek), 16.45-18.15, s.0,40 (Bednarska 2/4)
18.04 (środa), 16.45-18.15, s.0,40 (Bednarska 2/4)
19.04 (czwartek), 16.45-18.15, s. 0,40 (Bednarska 2/4)
20.04 (piątek), 16.45-18.15- s.0,40 (Bednarska 2/4)

Bliższe informacje dr M. Zając: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zmiana terminu dyżuru dr Brylskiej

W bieżącym tygodniu dr Karolina Brylska przekłada dyżur z poniedziałku (26.03) na środę 28.03, godz. 11.00, pokój 0.33. W kolejnych tygodniach dyżury będą odbywać się tradycyjnie w poniedziałki.

Likwidacja grupy ćwiczeniowej z Etyki dziennikarskiej -III rok studia niestacjonarne I stopnia (sp. dziennikarska)

Szanowni Państwo,

w związku ze zbyt małą liczbą uczestników zapisanych w USOS oraz tych rzeczywiście uczestniczących na ćwiczenia z Etyki dziennikarskiej z Panią dr A. Raczkowską w niedzielę godz. 18.15-20.30, Władze Wydziału podjęły decyzję o likwidacji tej grupy.

Studenci zapisani na zajęcia do tej grupy proszoni są o przepisanie się do grupy sobotniej