Studenci

Nowy Folder w wersji online!

W dwutygodniku znajdziecie: recenzje najnowszych reportaży i dokumentów, wywiady, pogłębione publicystyki na krajowe i światowe tematy społeczno-polityczne oraz fotoreportaże. A na koniec numeru, jak wcześniej na koniec tygodnia, odrobina humoru.


"Nowy Folder" co dwa tygodnie do ściągnięcia z Facebooka!

Prof. Marek Tobera zrezygnował z funkcji kierownika Podyplomowych Studiów Polityki Wydawniczej i Księgarstwa, WDIB UW

Prof. Marek Tobera zrezygnował z funkcji kierownika Podyplomowych Studiów Polityki Wydawniczej i Księgarstwa na WDIB UW.
W trakcie wieloletniego kierownictwa prof. Marka Tobery (wspomaganego przez sekretarzynię studiów prof. Agnieszkę Chamerę-Nowak) studia podyplomowe PSPWiK uzyskały najwyższe uznanie w środowisku profesjonalnym i akademickim.
Bardzo dziękujemy za ponad 15 lat pracy na stanowisku Kierownika PSPWiK !
Nowym kierownikiem Studiów Podyplomowych został dr Michał Zając, WDIB UW.

Zaproszenie na Europejską Noc Naukowców

Uniwersytet Karola zaprasza pracowników i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego do udziału w Europejskiej Nocy Naukowców, uniwersyteckiej edycji ogólnoeuropejskiego wydarzenia popularyzującego naukę, otwartego dla szerszej publiczności. Wydarzenie odbędzie się 24 września w formacie hybrydowym (online i stacjonarnie w Pradze).

 

Tematem przewodnim wydarzenia jest "CZAS", ujmowany w perspektywie różnych dyscyplin naukowych.

 

Uniwersytet Karola zaprasza naukowców i nauczycieli akademickich z uniwersytetów członkowskich 4EU+, w tym z Uniwersytetu Warszawskiego, do współtworzenia wydarzenia poprzez organizację warsztatów, wykładów, konkursów, eksperymentów, itp. Program wydarzenia zaplanowany jest w formacie hybrydowym (część warsztatów i sesji będzie realizowanych na miejscu w Pradze, część online). Każda z form uczestnictwa jest mile widziana.

 

Pracownicy naukowi i doktoranci UW zainteresowani udziałem w wydarzeniu proszeni są o kontakt z panią Kristyną Kolinovą (lokalne biuro Sojuszu 4EU+ na Uniwersytecie Karola w Pradze) do końca lipca br.: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Więcej informacji na temat Nocy Naukowców można znaleźć pod adresem: https://www.nocvedcu.cz/en.

Konkurs "Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość".

Fundacja na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa ogłosiła XIII edycję konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość.

Celem konkursu jest promocja polskiego rolnictwa, problematyki związanej z obszarami wiejskimi, dziedzictwa kulturowego oraz wzbogacenie publicznej debaty na temat polskiej wsi.

W ramach konkursu Kapituła oceni prace w dwóch kategoriach:

Prace naukowe (m.in. prace doktorskie), popularno-naukowe i inne nienależące do tych dwóch kategorii, ale prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi;

Prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.

Zwycięzca w każdej z kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych. Nagrodzone prace będą mogły być wydane w postaci książkowej w Wydawnictwie Naukowym Scholar.

Termin nadsyłania prac mija 31 lipca 2021 r.

Konkurs obejmuje prace o bardzo szerokiej tematyce. We wcześniejszych edycjach nagradzane były prace z zakresu historii, kultury, ekonomii, socjologii, nauk przyrodniczych i rolniczych. Warunkiem jest jedynie powiązanie tematyczne z obszarami wiejskimi.

Regulamin i wymagane dokumenty dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej organizatora www.fdpa.org.pl

 

Festiwalowa Kronika Filmowa

W dniach 25-28 czerwca grupa Studentów Wydziału Dziennikarstwa wzięła udział w warsztatach dziennikarskich w Sandomierzu w ramach Festiwalu Filmów Spotkań NieZwykłych.

Zadaniami Studentów grupy prasowej było przygotowanie dwóch numerów Biuletynu Festiwalowego, a grupa telewizyjno-filmowa stworzyła dwie Kroniki Festiwalowe.

Warsztaty dziennikarskie w Sandomierzu, to spotkanie studentów dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego ze środowiskiem lokalnym. Ich celem jest zrobienie dokumentacji dziennikarskiej w momencie święta sztuki, jakim jest festiwal w mieście – o jego wpływie na mieszkańców, o sposobie rozumienia sztuki przez gości festiwalu i mieszkańców miasta i okolicy. Co jest im bliskie? Czego poszukują w sztuce? W jaki sposób miejsce wpływa na odbiór? Fakt taki pozwala wyznaczyć pole obserwacji i twórczą konfrontację w obu kierunkach; studenci - mieszkańcy Sandomierza, mieszkańcy - studenci.

Owocem tych spotkań są Festiwalowe Kroniki Filmowe i Biuletyn Festiwalowy.

Opiekunami grupy telewizyjno-filmowej byli: dr Sławomir Rogowski, red. Dariusz Łukawski, Krzysztof Sokół i Malwina Żuchniewicz.
Opiekunami grupy prasowej byli: red. Stanisław Zawiśliński i red. Konrad Zarębski

 

 

Zachęcamy do obejrzenia!

Praktyki w galerii ze starymi grafikami i plakatami

Szanowni Państwo,

otrzymałam ofertę praktyk (ewentualnie stałej współpracy) od Pani Magdaleny Sosenko, właścicielki galerii ze starymi grafikami i plakatami w Warszawie, która poszukuje zaangażowanych studentów, będących w stanie zaplanować działania promocyjne  w mediach społecznościowych i pomóc w zoptymalizowaniu komunikacji galerii.

W grę wchodzi również stała współpraca. 

W sprawie szczegółów proszę pisać do p. Magdaleny Sosenko na adres: 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przed wysłaniem swojej oferty, prosze wejść na stronę internetową galerii i zapoznać się ze specyfiką pracy: https://grafiteria.pl/

Galeria: ul. Mazowiecka 3/5, Warszawa

 

Pozdrawiam,

Kamila Kamińska-Chełminiak

Opiekun praktyk zawodowych

WDIiB UW

 

 

Serwis informacyjny studentów WDIB UW 2021

Zapraszamy do zapoznania się z serwisem informacyjnym studentów WDIB UW 2021. Audycja informacyjna została przygotowana przez studentów studiów stacjonarnych I stopnia w ramach specjalizacji tv. Studenci stworzyli serwis podczas zajęć prowadzonych zarówno online jak i stacjonarnie w studiu tv w semestrze letnim roku akademickiego 2020-21.

Wystawa fotograficzna wykładowcy WDIB dr Wojciecha Sternaka pt. "Dopóki. Wisła. Między rzeczywistością a symulakrum".

Galeria Sztuki Wozownia
ul. Rabiańska 20
87-100 Toruń
+48 56 622 63 39
www.wozownia.pl

02.07–29.08.2021
dzień otwarty: 02.07 (piątek), godz. 11.00–18.00 / wstęp wolny
wernisaż on-line: 02.07 (piątek), godz. 18.00 / Facebook Galerii Sztuki Wozownia

O wystawie:

1047 km Wisły od samych źródeł do ujścia do Bałtyku i teren wokół niej to obszar, który choć jest geograficzną osią kraju leżącego w samym środku Europy, tak naprawdę na większości odcinków jest wciąż swoistą terra incognita. Atlasy i przewodniki staja się dalekim symulakrum realnego świata, iluzją. Większość prezentowanych na wystawie fotografii Wojciecha Sternaka została zrobiona w miejscach nieistniejących na mapach.

Trudno jest ogarnąć wzrokiem całość rzeki. Zwłaszcza wizyty na jej brzegu sprowadzają ją do szeregu podłużnych jezior nanizanych na abstrakcyjną linię topograficznej mapy lub nieprzekraczalnego limesu. Dopiero podróż jej nurtem daje poczucie rozciągłości, umożliwia wczucie się w jej zmienność, miękkość i determinację zarazem. Zespolenie się z nurtem daje wreszcie wolność stanięcia w dowolnym momencie na dowolnym brzegu i przyjęcie perspektywy najpełniej odpowiadającemu naszemu chwilowemu odczuciu krajobrazu, zaś w stosunku do sił natury relację współpracy, a nie rywalizacji.

Podróż Wisłą z lat 2013-2014 okazała się antycypować debatę publiczną na temat procesów, o których mówimy coraz pewniejszym głosem, w jakimś stopniu zintensyfikowała również tempo klarowania się świadomości ekologicznej. W 2014 cykl Dopóki. Wisła miał swoją premierę w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. W kolejnych latach stopniowo upowszechniają się idee eko-poetyki, w 2018 wybucha fenomen Światowego Strajku Klimatycznego. Świadomość naszego wpływu na klimat i utrzymanie jego obecnych parametrów staje się zjawiskiem powszechnie dyskutowanym.

Fotografie prezentowane na wystawie w imersyjnym formacie 100x100cm zostały wykonane analogowym aparatem średnioformatowym. Obraz zapisany światłem na materialnym, nie cyfrowym nośniku wpisuje się w paradygmat fotografii dokumentalnej i jej mimetyczności. Celowo nie są one opatrzone etykietkami lokalizacji - zachęcają odbiorcę do twórczej interpretacji i uruchomienia projekcji własnego doświadczenia rzeki.

https://www.instagram.com/wojciechsternakphoto/

QR Wojciech Sternak IG 800px 1

Sternak Wojciech Dopoki Wisla 12

Sternak Wojciech Dopoki Wisla 14

Wojciech Sternak
Fotograf i kulturoznawca. Adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim (doktor sztuk pięknych). W latach 2016 – 2020 Dyrektor Studium Fotografii ZPAF. W 2006 roku wydał pierwszy polski album o katastrofie jądrowej „Cień Czarnobyla”. W 2013 roku zaprezentował w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie projekt dokumentalny „Dopóki. Wisła” opowiadający o Polsce z perspektywy jej najdłuższej rzeki. W roku 2019 nakładem Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi opublikował album „Siedem dróg”. Popularyzuje fotografię poprzez spotkania autorskie, warsztaty i wystawy na terenie Polski i Europy.

W swojej twórczości artystycznej oraz działalności naukowej zajmuje się relacją fotografii i podróży: zwłaszcza w kontekście globalizmu, kultury masowej i praktyk artystycznych. Autor i współautor licznych wystaw indywidualnych i zbiorowych, czasem kurator. W swoich projektach artystycznych wykorzystuje różnorodne techniki i procesy fotograficzne: od fotografii trójwymiarowej (Granica. Rekonesans wizualny), techniki cyfrowego przetwarzania obrazu, po tradycyjną fotografię srebrową i XIX - wieczne techniki alternatywne

 

Rejestracja na zajęcia na semestr zimowy 2021/2022 - aktualizacja

Instrukcja rejestracji na zajęcia

Stacjonarne I stopnia

Architektura przestrzeni informacyjnych

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Dziennikarstwo i medioznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Logistyka i administrowanie w mediach

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Publikowanie współczesne

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Stacjonarne II stopnia

Architektura przestrzeni informacyjnych

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

Dziennikarstwo i medioznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Logistyka i administrowanie w mediach

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Publikowanie współczesne

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

Zarządzanie Big Data

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II rok

I tura - 21.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Niestacjonarne I stopnia

Architektura przestrzeni informacyjnych

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 28.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Dziennikarstwo i medioznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 28.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 28.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Logistyka i administrowanie w mediach

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Publikowanie współczesne

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II i III rok

I tura - 28.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Niestacjonarne II stopnia

Dziennikarstwo i medioznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II rok

I tura - 28.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II rok

I tura - 28.06.2021 godz. 20:00 - 11.07.2021 godz. 23:59

II tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Logistyka i administrowanie w mediach

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

II rok

I tura - 06.09.2021 godz. 20:00 - 26.09.2021 godz. 23:59

Publikowanie współczesne

I rok - po zakończeniu rekrutacji.

 

 

 

 

 

Informacja dla osób wznawiających się na studia (nie dotyczy wznowienia na obronę)

Bardzo prosimy o składanie podań o wznowienie najpóźniej do 15 września 2021 r. Po tym terminie podania będą rozpatrywane negatywnie ze względu na niemożność dołączenia osoby wznawiającej się do grup zajęciowych z dniem 1 października. Nie przewidujemy zatem wznawiania w trakcie trwania semestru. Wyjątkiem może być sytuacja, w której osoba wznawia się z różnicami programowymi obejmującymi semestr letni. Wówczas możliwe będzie pozytywne rozpatrzenie podania, które zostanie złożone nie później niż do 31 grudnia 2021 r.

Własnoręcznie podpisane podanie należy skierować do Prodziekan ds. studenckiej (Kierownika jednostki Dydaktycznej) i wysłać pocztą na adres: Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa lub złożyć osobiście w Sekcji Toku Studiów.

W razie wątpliwości i pytań dotyczących wznowień prosimy kontaktować się z Sekcją Toku Studiów.

Informacja dla osób wznawiających się na studia (nie dotyczy wznowienia na obronę)

Bardzo prosimy o składanie podań o wznowienie najpóźniej do 15 września 2021 r. Po tym terminie podania będą rozpatrywane negatywnie ze względu na niemożność dołączenia osoby wznawiającej się do grup zajęciowych z dniem 1 października. Nie przewidujemy zatem wznawiania w trakcie trwania semestru. Wyjątkiem może być sytuacja, w której osoba wznawia się z różnicami programowymi obejmującymi semestr letni. Wówczas możliwe będzie pozytywne rozpatrzenie podania, które zostanie złożone nie później niż do 31 grudnia 2021 r.

Własnoręcznie podpisane podanie należy skierować do Prodziekan ds. studenckiej (Kierownika jednostki Dydaktycznej) i wysłać pocztą na adres: Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa lub złożyć osobiście w Sekcji Toku Studiów.

W razie wątpliwości i pytań dotyczących wznowień prosimy kontaktować się z Sekcją Toku Studiów.

Inauguracja Roku Akademickiego 2021/2022 oraz Pożegnanie Absolwentów studiów I, II stopnia i studiów podyplomowych

Prof. dr hab. Janusz Adamowski, Dziekan WDIB UW, wraz z Kolegium Dziekańskim i Zarządem Samorządu Studentów WDIB UW, serdecznie zapraszają na uroczystą Inaugurację Roku Akademickiego 2021/2022 oraz Pożegnanie Absolwentów studiów I, II stopnia i studiów podyplomowych.

Uroczystość odbędzie się 29 września 2021 roku w Auli Dawnej BUW, na Kampusie Centralnym UW, o godzinie 16:00.

Absolwentów, chcących wziąć udział w Pożegnaniu, obowiązuje zasada zgłoszeń „kto pierwszy, ten lepszy”. Te przyjmujemy od 20 czerwca do 20 września poprzez formularz zgłoszeń. (Informacje w załączniku)

W związku z niestabilną sytuacją epidemiczną nie jesteśmy w stanie określić limitu miejsc, ale mamy gorącą nadzieję, że będziemy mogli zaprosić także Szanownych Wykładowców, przyszłych Studentów naszego Wydziału oraz Rodzinę i Przyjaciół Absolwentów.

Więcej informacji przekażemy na początku września.

Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW po raz kolejny zwyciężył w Rankingu Kierunków Studiów w grupie kierunków dziennikarstwo i komunikacja, przygotowanym w ramach 22. Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2021

Z ogromną dumą i radością informujemy, że Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW po raz kolejny zwyciężył w Rankingu Kierunków Studiów w grupie kierunków dziennikarstwo i komunikacja, przygotowanym w ramach 22. Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2021. Nagrodę tę Wydział odbiera rokrocznie od 2014 roku.

Nasz Wydział przewyższył w notowaniach m.in. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie (II miejsce), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (III miejsce) i Społeczną Akademię Nauk z siedzibą w Łodzi (IV miejsce).
Kryteriami w konkursie są prestiż, absolwenci na rynku pracy, potencjał dydaktyczny i akademicki, efektywność naukowa oraz umiędzynarodowienie.

Uroczysta gala rozdania nagród odbyła się 22 czerwca 2021, nagrodę odebrała Dziekan ds. Studenckich dr hab. Maria Łoszewska-Ołowska.

204269898 4352423911477017 7845871996678504540 n

XII OKMM: „CYFROWE ŻYCIE PO ŻYCIU W PANDEMII: W JAKI SPOSÓB BADAĆ UŻYTKOWNIKÓW MEDIÓW?” 18-19 LISTOPADA 2021

okmm 12 medioznawcaDwa dni – czwartek i piątek – trzeciego tygodnia listopada wpisały się już na stałe w kalendarze badaczy i teoretyków mediów w Polsce. Jak co roku, Laboratorium Badań Medioznawczych UW oraz Magazyn Medioznawcy zapraszają Państwa do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców (#OKMM). Tej jesieni będzie to już XII edycja tego wydarzenia. Tegoroczne spotkanie odbędzie się pod hasłem „Cyfrowe życie po życiu w pandemii: W jaki sposób badać użytkowników mediów?”.
 
Pierwszego dnia #OKMM (18 listopada) odbędą się warsztaty metodologiczne. W tym roku proponujemy dwie sekcje:
1. Etyczne aspekty badań online
2. Intymność danych. Refleksje z etnograficznego badania praktyk użytkowniczek i użytkowników smartfonów
 
Ze względu na zagrożenia spowodowane wirusem SARS-CoV-2 proponujemy uczestnictwo w wymiarze stacjonarnym i wirtualnym.
 
Więcej informacji: tekst przewodni, formularz rejestracyjny, ważne daty znajdą Państwo na stronie konferencji: http://okmm.konferencjemedioznawcze.pl

Oferta praktyk dziennikarskich

OFERTA

Osobą kontaktową ze strony PWR jest pan Bartłomiej Czekała. E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

NAGRODA IM. PROF. ROMANA CZERNECKIEGO DLA AUTORÓW PUBLIKACJI O EDUKACJI

Fundacja EFC przyjmuje zgłoszenia do IV edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Nagroda przyznawana jest naukowcom, dziennikarzom i praktykom za publikacje o edukacji. Celem konkursu jest docenienie i upowszechnienie wartościowych prac, które odpowiadają na aktualne wyzwania, przed którymi stoi polski system edukacji. Nagroda w wysokości 10 tysięcy złotych przyznawana jest w trzech kategoriach: naukowej, publicystycznej i specjalistycznej. Do 30 czerwca można zgłaszać swoje prace do konkursu.

Czytaj więcej...

Nieuruchomienie specjalności Zarządzanie i technologie mediów - studia zaoczne I stopnia

Szanowni Państwo, 
w związku ze zbyt małą liczbą studentów, II roku studiów niestacjonarnych (zaocznych) I stopnia na kierunku

Logistyka i administrowanie w mediach, zapisanych w systemie USOS na specjalność Zarządzanie i technologie mediów.
Władze Wydziału podjęły decyzję o nieuruchomieniu tej grupy.
Osoby, które zapisały się na tą specjalność zostaną przeniesione specjalność Logistyka i marketing w mediach.

Spójnik - gazetka studencka

W ramach zaliczenia zajęć na specjalizacji prasowej, pod czujnym okiem red. Bronisława Tumiłowicza powstała gazetka studencka "Spójnik".

Do zadań Studentów należało przygotowanie autorskiego artykułu, łamanie, redakcja i korekta tekstu oraz wydanie gazety i jej promocja.

Zachęcamy do lektury!

Do pobrania

Pierwsza Międzynarodowa Konferencja Big Data – rafinacja informacji – medycyna – ekonomia – media już za nami

Za nami pierwsza Międzynarodowa Konferencja Big Data – rafinacja informacji – medycyna – ekonomia – media zorganizowana przez Uczelnię Techniczno-Handlową w Warszawie przy współudziale:
Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii (Katedra Technologii Informacyjnych Mediów),  
Szkoły Głównej Handlowej,
Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego,
Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej,
Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Tarnopolu
i Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.

W Konferencji udział wzięło 70 osób, wygłoszono 40 referatów.

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii reprezentowała silna grupa studentów kierunku Zarządzanie Big Data:

Katarzyna Jarzyńska Metody automatycznej ekstrakcji słów kluczowych dla języka polskiego  

Daria Zając   Analiza porównawcza oficjalnych wystąpień Baracka Obamy, Donalda Trumpa i Joego Bidena  

Kamila Bober Analiza tekstów najpopularniejszych utworów muzycznych w okresie 2017-2020 na podstawie Spotify Charts   

Katarzyna Dąbrowska    Analiza stylometryczna poezji  

Renata Rokicka Analiza bestsellerów książkowych na podstawie rankingów księgarni internetowej Empik oraz próba predykcji potencjalnych bestsellerów

Maria Antosiuk Analiza tweetów związanych z Covid-19 

Tomasz Jedynak Analiza leadów wiadomości nt. koronawirusa z wykorzystaniem języka i środowiska R oraz danych SQL  

Hanna Kazlouskaya  Analiza danych szeregowych do prognozowania zanieczyszczenia powietrza za pomocą sieci neuronowych

Magdalena Marchewa Inwestowanie w rozwój najmłodszych, a ubóstwo w Polsce 

Piotr Błaszczyk Analiza porównawcza newsletterów sieciówek odzieżowych;  przed   i podczas pandemii 

Magda Bienias  Analiza czynników, które miały wpływ na cenę kryptowalut w latach 2017-2019 

Ernest Wiczołek  Analiza recenzji gier wideo polskich producentów 

Piotr Wierzbicki  Analiza sentymentów PKN Orlen na podstawie wpisów z Twittera i próba korelacji z notowaniami spółki na GPW 

Dariusz Tomaszuk Analiza porównawcza ocen filmów. Krytycy, widzowie i festiwale 

Katarzyna Madej Profilowanie ofert książkowych na podstawie profilu czytelnika 

Eryk Ciborski  Wykorzystanie mediów społecznościowych w przekazie kanałów informacyjnych

Anna Burlaka i Vladyslav Trach  Nastroje użytkowników w internecie a cena Bitcoina – metody Data Science i sieci neuronowe

Paulina Tańska  Obraz kobiet w filmografii na podstawie zasobów IMDB

 

 

Gratulujemy uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów.   

O studiach podyplomowych "Komunikacja korporacyjna" - dr Jarosław Kończak

W ubiegłym roku pisałem, że „Komunikacja korporacyjna” jest kobietą, bo nasze studia podyplomowe z tego obszaru ukończyło 19 studentek i 1 student. Minął rok, za nami właśnie koniec II edycji i ….
… Panowie wzięli się do roboty, „delegując” na studia jeszcze więcej swoich małżonek, dziewczyn i partnerek. Oczywiście z tą delegacją to nadinterpretacja, bo wszyscy (a właściwie - wszystkie) są tam z własnej inicjatywy. Ostatecznie kierunek ukończyły 24 studentki i tradycyjnie … 1 student.
Nie ukrywajmy nie było łatwo, gdyż cały rok byliśmy tylko online. Jednak na koniec udało się zobaczyć przynajmniej z większością w studiu telewizyjnym, gdzie podczas zajęć z technik telewizyjnych i budowy wystąpień, wreszcie mieliśmy szansę zobaczyć się face to face. Niepełny skład roku, ale godna reprezentacja znalazła się na poniższym zdjęciu.

A tych, którzy chcą dowiedzieć się o studiach coś więcej, a nawet zaryzykować edukacyjną podróż z nami, zapraszam do rekrutacji pod poniższym linkiem
https://irk.uw.edu.pl/pl/offer/PODYPL2020/programme/SP-DM-SPKK/?from=field:DZ

KK studenci 2020 2021 1

Oferta praktyk dla studentów Informacji naukowej i bibliotekoznawstwa

OFERTA

dot. praktyk w Dziale Zbiorów z Zakresu Pracy

i Zabezpieczenia Społecznego

Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego

Główna Biblioteka Pracy i Zabezpieczenia Społecznego oferuje możliwość odbycia praktyk zawodowych studentom po I i II roku studiów I stopnia.

Czas trwania praktyk oraz tematyka są dostosowane do wymagań określonych w programie studiów Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych dla studentów studiów I stopnia.

Biblioteka oferuje praktykę w Sekcji Gromadzenia i Opracowania, Udostępniania oraz w Ośrodku Informacji Naukowej.

Studenci zgłaszający się na praktykę powinni przedstawić skierowanie do odbycia praktyki wystawione przez uczelnię.

Szczegółowy zakres praktyk obejmuje następujące zagadnienia:

   I.     Zapoznanie z historią i obecną działalnością Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego

          -    krótkie przedstawienie struktury Biblioteki, charakterystyka działalności Sekcji Gromadzenia i Opracowania Zbiorów, Udostępniania oraz Ośrodka Informacji Naukowej,

          -    krótka charakterystyka gromadzonych dokumentów, źródła wpływu dokumentów, zasady ewidencji, działalność wydawnicza Biblioteki.

  II.     Praktyka w Sekcji Gromadzenia i Opracowania Zbiorów

          1.  Gromadzenie i Opracowanie Czasopism

                        zapoznanie z działalnością: źródła wpływu czasopism, zasady zamawiania i ewidencji czasopism, akcesja,

                        zasady katalogowania czasopism w systemie ALEPH, sporządzanie opisów katalogowych.

          2.  Gromadzenie i Opracowanie Wydawnictw Zwartych

                        omówienie zasad współpracy z wydawnictwami i księgarniami, sporządzanie zamówień na wydawnictwa zwarte, realizacja zamówień,

                        zapoznanie z inwentarzem komputerowym, zasady ewidencji w zależności od źródła wpływów, ewidencja ubytków,

                        zasady katalogowania wydawnictw zwartych w systemie ALEPH, sporządzanie opisów katalogowych, klasyfikacja rzeczowa.

          3.  Sekcja Udostępniania i Czytelnia

                        charakterystyka czytelników, warsztat informacyjny działu wypożyczeń, zasady udostępniania w zależności od kategorii czytelników, obsługa sprzętu kserograficznego i skanera.

III.     Praktyka w Ośrodku Informacji Naukowej:

                        charakterystyka działalności Ośrodka, kartoteki i bazy danych, zapoznanie z programem ALEPH,

                        sporządzanie opisów bibliograficznych artykułów (praca w systemie ALEPH),

                        sporządzanie bibliografii i zestawień tematycznych (wykorzystanie baz danych ośrodka, przejmowanie opisów z innych baz, używanie edytora tekstów),

                        zasady sporządzania analiz dokumentacyjnych,

                        udział w pracach związanych z digitalizacją zbiorów bibliotecznych.

Kontakt:

Ewelina Miłosz
 
Starszy Bibliotekarz
Główna Biblioteka Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
ul. Zabraniecka 8L, 03-872 Warszawa
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podyplomowe studia „Komunikacja korporacyjna” ruszyła rekrutacja na III edycję

Zarządzanie dzisiejszą komunikacją przypomina pracę dyrygenta, który z różnych sekcji instrumentalnych orkiestry potrafi wydobyć to co najlepsze. Choć każdy muzyk gra co innego, jednak widownia odbiera jeden spójny i melodyjny przekaz. Takie jest też zadanie komunikacji korporacyjnej, która integruje w sobie wiele form komunikacji łącząc je w jeden przekaz i zarządzając jego elementami. Ćwiczenie na tych „instrumentach”, umiejętność ich powiązania i możliwościach wykorzystania zarówno w biznesie, jak i w instytucjach czy jednostkach samorządowych oraz innych organizacjach, to właśnie program naszych rocznych studiów podyplomowych.

Na jakich „instrumentach gramy”, czyli program studiów, jak wygląda mix „dyrygentów”, którzy wykładają, inspirują, pokazują własne doświadczenia i dzielą się wiedzą z rynku, do kogo mówimy, jakie mamy cele, jak prowadzimy zajęcia, … to wszystko, a nawet więcej znajdziecie pod poniższym linkiem.
https://irk.uw.edu.pl/pl/offer/PODYPL2020/programme/SP-DM-SPKK/?from=field:DZ

Zapraszam serdecznie
Dr Jarosław Kończak

Oferta Praktyk dla studentów Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa

Szanowni Państwo,

Chcieli byśmy zaproponować ofertę bezpłatnych praktyk studenckich w naszej Bibliotece dla studentów Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa oraz wszystkich tych którzy taką praktykę w bibliotece odbyć by chcieli.

OFERTA

dot. praktyk w Dziale Zbiorów z Zakresu Pracy

i Zabezpieczenia Społecznego

Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego

Główna Biblioteka Pracy i Zabezpieczenia Społecznego oferuje możliwość odbycia praktyk zawodowych studentom po I i II roku studiów I stopnia.

Czas trwania praktyk oraz tematyka są dostosowane do wymagań określonych w programie studiów Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych dla studentów studiów I stopnia.

Biblioteka oferuje praktykę w Sekcji Gromadzenia i Opracowania, Udostępniania oraz w Ośrodku Informacji Naukowej.

Studenci zgłaszający się na praktykę powinni przedstawić skierowanie do odbycia praktyki wystawione przez uczelnię.

Szczegółowy zakres praktyk obejmuje następujące zagadnienia:

   I.     Zapoznanie z historią i obecną działalnością Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego

          -    krótkie przedstawienie struktury Biblioteki, charakterystyka działalności Sekcji Gromadzenia i Opracowania Zbiorów, Udostępniania oraz Ośrodka Informacji Naukowej,

          -    krótka charakterystyka gromadzonych dokumentów, źródła wpływu dokumentów, zasady ewidencji, działalność wydawnicza Biblioteki.

  II.     Praktyka w Sekcji Gromadzenia i Opracowania Zbiorów

          1.  Gromadzenie i Opracowanie Czasopism

                        zapoznanie z działalnością: źródła wpływu czasopism, zasady zamawiania i ewidencji czasopism, akcesja,

                        zasady katalogowania czasopism w systemie ALEPH, sporządzanie opisów katalogowych.

          2.  Gromadzenie i Opracowanie Wydawnictw Zwartych

                        omówienie zasad współpracy z wydawnictwami i księgarniami, sporządzanie zamówień na wydawnictwa zwarte, realizacja zamówień,

                        zapoznanie z inwentarzem komputerowym, zasady ewidencji w zależności od źródła wpływów, ewidencja ubytków,

                        zasady katalogowania wydawnictw zwartych w systemie ALEPH, sporządzanie opisów katalogowych, klasyfikacja rzeczowa.

          3.  Sekcja Udostępniania i Czytelnia

                        charakterystyka czytelników, warsztat informacyjny działu wypożyczeń, zasady udostępniania w zależności od kategorii czytelników, obsługa sprzętu kserograficznego i skanera.

III.     Praktyka w Ośrodku Informacji Naukowej:

                        charakterystyka działalności Ośrodka, kartoteki i bazy danych, zapoznanie z programem ALEPH,

                        sporządzanie opisów bibliograficznych artykułów (praca w systemie ALEPH),

                        sporządzanie bibliografii i zestawień tematycznych (wykorzystanie baz danych ośrodka, przejmowanie opisów z innych baz, używanie edytora tekstów),

                        zasady sporządzania analiz dokumentacyjnych,

                        udział w pracach związanych z digitalizacją zbiorów bibliotecznych.

Ewelina Miłosz
 
Starszy Bibliotekarz
Główna Biblioteka Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
ul. Zabraniecka 8L, 03-872 Warszawa
kom. 537 838 509
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
http://www.gbpizs.gov.pl

cid:<a href=

Zgodnie z obowiązkiem informacyjnym RODO, informujemy, że Państwa dane osobowe będą przez nas gromadzone i przetwarzane w celach związanych z realizacją statutowych zadań Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego. Zasady przetwarzania danych osobowych znajdują się na naszej stronie internetowej w dziale -"RODO - Polityka prywatności": https://www.gbpizs.gov.pl/index.php/rodo

Polsko-angielska publikacja "Przepiśnik studencki"

PRZEPISNIK okladkaUniwersyteckie Centrum Wolontariatu wraz ze społecznością studencką UW przygotowało nie lada gratkę nie tylko dla miłośników gotowania, ale również dla tych, którzy w kuchni chcą spędzić jak najmniej czasu. Polsko-angielska publikacja kulinarna “Przepiśnik studencki”, to zbiór kilkudziesięciu ulubionych przepisów studentek i studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Można w niej znaleźć pomysły na przekąskę, na coś słodkiego, na dania naprawdę na szybko i na wiele innych potraw: wegańskich, wegetariańskich czy mięsnych.

Link do publikacji: https://wolontariat.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2021/05/COOKBOOK.pdf
“Przepiśnik studencki” jest dostępny bezpłatnie.

Czytaj więcej...

Newsletter Kulturalny UW: Noc Muzeów 2021 na Uniwersytecie Warszawskim

W najbliższą sobotę 15 maja odbędzie się 17. edycja Nocy Muzeów. Akcję powszechnego nocnego udostępniania muzeów zapoczątkowano w Berlinie w 1997 roku. W Polsce pierwsza Noc Muzeów odbyła się w 2003 roku w poznańskim Muzeum Narodowym.

Uniwersytet Warszawski od lat włącza się w tę akcję. Podczas tegorocznej Nocy Muzeów na Uniwersytecie Warszawskim będzie można poczuć klimat Warszawy sprzed 100 lat. Inspiracją dla organizowanego wydarzenia na terenie kampusu głównego była wystawa Muzeum UW prezentująca nieznane warszawskie kadry, wywołane ze szklanych negatywów przechowywanych w Pracowni Historycznej Tchorek-Bentall. Te niezwykłe dokumenty życia codziennego przybliżają miasto ok. 1916 roku. Reprezentacyjna architektura śródmieścia i zdobne cerkwie interesowały tajemniczego fotografa nie mniej, niż bieda Starego Miasta czy cichość parków i ogrodów. Na sfotografowanym placu Zamkowym, przy Teatrze Wielkim czy Pałacu Staszica przechadza się tłum intrygujących postaci, załatwiających swoje powszednie sprawunki lub spacerujących słonecznymi alejami. Dzięki pokazowi zdjęć z wystawy na dużym telebimie przed gmachem Dawnej Biblioteki UW, każdy odwiedzający kampus będzie mógł do nich „dołączyć”.

Wystawie towarzyszyć będą spektakle przygotowane specjalnie na Noc Muzeów, odtwarzane na telebimie:

Zespół Pieśni i Tańca UW „Warszawianka” zabierze widzów w barwną podróż po starej Warszawie. W przedstawieniu „Kolory Warszawy” artyści zaprezentują przeboje i szlagiery z lat 1919-1939, w większości pochodzące z filmów, oraz zaproszą na jeden z dawnych bielańskich festynów.

Chór Akademicki UW, w setnym sezonie artystycznym, sięgnie do początków swojej działalności. Przedstawiony repertuar będzie zbiorem utworów często goszczących w ówczesnych warszawskich salonach i salach koncertowych. Posłuchamy: „A ja sobie gram na gramofonie” Adama Lenczowskiego (oprac. Irina Bogdanovich), „Groźnej dziewczyny” i „Nawróconej” Stanisława Moniuszki (oprac. Piotr Maszyński), „Snu” Cezara Cui (oprac. Stanisław Wiechowicz) oraz „Ich kien a mejdl” Jakowa Dubrawina. Będzie to także okazja do przypomnienia sobie o pięknych uniwersyteckich wnętrzach – wykonania chóru wybrzmią m.in. w salach Pałacu Kazimierzowskiego i Sali Kolumnowej Gmachu Pomuzealnego.

Choć w tym roku wciąż jeszcze nie możemy zaprosić na bezpośrednie zwiedzanie uczelnianych budynków, zapraszamy na wirtualne spacery po kampusie dostępne online: https://muzeum.uw.edu.pl/wirtualne-spacery/

Zostań tutorem studenckim

Szanowni Państwo,

od bieżącego semestru Centrum Wsparcia Akademickiego Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW w ramach projektu współfinansowanego w ramach grantu NCBR "Uniwersytet dla wszystkich - Level up" organizuje innowacyjny program skierowany do studentów ze spektrum autyzmu - program tutoringu studenckiego .

Program polega na wspieraniu studenta ze spektrum autyzmu w funkcjonowaniu na uczelni przez studenta starszego roku, tego samego lub pokrewnego kierunku.

Pragniemy dotrzeć z ofertą do studentów, którzy mogliby być zainteresowani udziałem w programie w charakterze tutora, czyli osoby udzielającej wsparcia koledze lub koleżance z niższego roku.

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z naszą ofertą.

●     Wszelkie informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie internetowej programu: https://bon.uw.edu.pl/tutoring/

●     W załączniku przesyłamy również materiały gotowe do rozpowszechniania - ulotkę oraz propozycję treści posta w mediach społecznościowych.

●     W razie pytań zapraszamy do kontaktu z psycholożkami koordynującymi program:

Katarzyna Płucienniczak: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Małgorzata Cychowska: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zostan tutorem ulotka

Warsztaty dziennikarskie Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, w ramach 18. Festiwalu Filmów - Spotkań NieZwykłych, Sandomierz 25-27.06.2021

Warsztaty dziennikarskie Wydziału Dziennikarstwa,
Informacji i Bibliologii,
w ramach 18. Festiwalu Filmów - Spotkań NieZwykłych,
Sandomierz 25-27.06.2021

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWO-NAUKOWE

Warsztaty dziennikarskie w Sandomierzu, to spotkanie studentów dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego ze środowiskiem lokalnym. Ich celem jest zrobienie dokumentacji dziennikarskiej w momencie święta sztuki, jakim jest festiwal w mieście – o jego wpływie na mieszkańców, o sposobie rozumienia sztuki przez gości festiwalu i mieszkańców miasta i okolicy. Co jest im bliskie? Czego poszukują w sztuce? W jaki sposób miejsce wpływa na odbiór? Fakt taki pozwala wyznaczyć pole obserwacji i twórczą konfrontację w obu kierunkach; studenci - mieszkańcy Sandomierza, mieszkańcy - studenci.
Takie działanie ma sprzyjać rozwojowi i sprawdzeniu umiejętności warsztatowych w ramach dwóch grup: tj. prasowej (redagowanie codziennego Biuletynu Festiwalowego (2 wydania: wydanie papierowe i sieć,) oraz telewizyjno-filmowej (tworzenie codziennej Festiwalowej Kroniki Filmowej (2 wydania: pokazywane w kinie i w sieci).

Postawione przed studentami zadania przebiegają na kilku płaszczyznach, w szczególności:
1. Miasto, okolica, kilka miejscowości regionu świętokrzyskiego; widziane oczami studentów
2. Festiwal Filmowy jako miejsce zetknięcia się z filmami i ich twórcami
3. Wpływ (odbiór) dużego przedsięwzięcia artystycznego na i przez społeczność lokalną; dzień powszedni i święto artystyczne, wychwycenie momentów interaktywnych i kulturotwórczych
4. Archiwizacja zebranych materiałów pod katem prezentacji i analizy na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii jego innym Studentom
5. Kształcenie zawodowe w kierunku multimedialnego dziennikarstwa audiowizualnego i organizacji produkcji audiowizualnej (ritv, nowe media).

Instruktorami Warsztatów, z ramienia Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW będą:
mgr Stanisław Zawiśliński (szef części prasowej), mgr Konrad Zarębski, mgr Dariusz Łukawski (szef sekcji TV-film), a także mgr Krzysztof Sokół, kierownikiem warsztatów jest dr Sławomir Rogowski.
Wyjazd jest bezpłatny, w tym: zakwaterowanie w bursie, wyżywienie w trakcie dnia, wejście na imprezy, transport na trasie Warszawa-Sandomierz-Warszawa.



Program Festiwalu można znaleźć na https://pl-pl.facebook.com/festiwalniezwykly/
Kontakty i zgłoszenia do 7. 06.2021: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Uniwersytet Warszawski przystępuje do zorganizowania Uniwersyteckiego Punktu Szczepień w budynku Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie

Szanowni Państwo,

Uniwersytet Warszawski przystępuje do zorganizowania Uniwersyteckiego Punktu Szczepień w budynku Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie Jego uruchomienie jest planowane na przełomie maja i czerwca b.r. Szczepieniu będą podlegali:

  • pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi,
  • studenci,
  • nauczyciele akademiccy,
  • doktoranci,
  • osoby zatrudnione na umowę cywilnoprawną lub prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

Więcej informacji w poniższym linku.

https://www.uw.edu.pl/komunikat-rektora-uw-ws-organizacji-szczepien-przeciw-covid-19-w-ups/

Osoby zainteresowane proszone są o śledzenie strony Uniwersytetu Warszawskiego, na której będą umieszczane aktualizacje dotyczące szczepień.

Zgłoszenia będą przyjmowane do 10 maja 2021 r. do godz. 9.00. Chętni proszeni są o wypełnienie poniższego formularza:

https://covid.uw.edu.pl/zgloszenia-na-szczepienia-organizowane-przez-uniwersytet-warszawski/