Praktyki dla studentów I stopnia na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo oraz logistyka i administrowanie w mediach rozpoczynających studia w roku 2024/25

Studenci rozpoczynający studia na kierunku DIM i LAM (I stopnia) w roku 2024/25 będą realizowali praktyki zgodnie z zapisem w programie studiów, tj. na trzecim roku. Wydział będzie oferował miejsca praktyk w oparciu o zawarte umowy m.in. z mediami, agencjami PR. Obowiązujące prawo dopuszcza także realizację praktyk na podstawie, odbywanej w trakcie studiów, pracy zawodowej powiązanej z obszarem kierunku, co będzie wymagało wcześniejszych ustaleń z opiekunką praktyk i dostarczenia stosownej dokumentacji. Nadto, będzie istniała możliwość zawarcia przez Wydział umowy z praktykodawcą wskazanym przez studenta, po uprzednim ustaleniu przez opiekunkę praktyk, czy miejsce spełnia konieczne wymagania i pozawala na osiągnięcie efektów zakładanych dla praktyk zawodowych. Od II roku studiów, tj. w roku akademickim 2025/26 będziemy organizować spotkania mające na celu przedstawienie szczegółowych planów związanych z zaliczeniem praktyk, tak aby przygotować studentów do ich realizacji w jednym z dwóch semestrów trzeciego roku lub też do ich zaliczenia poprzez pracę zawodową.

Praktyki krok po kroku

1. Student nawiązuje kontakt z instytucją, w której planuje odbyć praktyki. Ustala zakres obowiązków, liczbę godzin i opiekuna praktyk w instytucji.

2. Wydziałowemu opiekunowi praktyk student przedstawia informację o:

  • miejscu,  w którym planuje odbyć praktyki, 
  • planowanej  liczbie godzin (terminie rozpoczęcia i planowanego zakończenia praktyk), 
  • zakresie obowiązków jakie będzie realizował, 
  • opiekunie praktyk, z którym będzie współpracował w miejscu odbywania praktyk,
  • wypełniony harmonogram praktyk będący podstawą do ubezpieczenia [wzór] lub oświadczenie o zrzeczeniu się możliwości ubezpieczenia [wzór]. 

3. Wydziałowy opiekun praktyk weryfikuje instytucję i wydaje skierowanie na praktyki zawodowe. [wzór]

4. Student rozpoczyna praktyki we wskazanym miejscu i czasie.

5. Po zakończeniu praktyk, student uzyskuje od firmy, zaświadczenie o odbyciu praktyk wypełnione zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr. 2 do Regulaminu odbywania i zaliczania obowiązkowych praktyk zawodowych na WDIB UW. [wzór] Nie będą uwzględniane zaświadczenia o innej treści.

6. W celu uzyskania zaliczenia praktyk na wydziale, student w semestrze wskazanym w programie studiów, ma obowiązek przedstawić wydziałowemu opiekunowi praktyk:

  • zaświadczenie o odbyciu praktyk zawodowych,
  • uzupełnioną ankietę ewaluacyjną oceny miejsca odbywania praktyk:
    • Dziennikarstwo i medioznawstwo [link]
    • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Publikowanie współczesne, Architektura przestrzeni informacyjnych [link]
    • Logistyka i zarządzanie mediami [link]
    • Zarządzanie Big Data [link]
    • Jeżeli otrzymujesz informacje, że nie jesteś respondentem ankiety, zgłoś to administratorowi
  • sprawozdanie merytoryczne z przebiegu praktyki studenckiej:
    • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, studia 1 stopnia [wzór

    • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, studia 2 stopnia [wzór

    • Publikowanie współczesne, studia 1 stopnia [wzór

    • Publikowanie współczesne, studia 2 stopnia [wzór

    • Architektura przestrzeni informacyjnych [wzór]

    • Logistyka i administrowanie w mediach [wzór]

    • Zarządzanie Big Data [wzór]

    • Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia I stopnia [wzór]

    • Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia II stopnia [wzór]

    • oraz wypełnić formularz oceny miejsca odbywania praktyk zawodowych
Niezwłocznie, po przesłaniu mailowym do opiekuna praktyk dokumentacji zaliczającej praktyki, należy dostarczyć również opiekunowi praktyk oryginały dokumentacji w wersji papierowej. 
 
Ankietę ewaluacyjną oceny miejsca odbywania praktyk wykonują studenci, którzy rozpoczęli studia począwszy od roku 2022/23. Nie dotyczy to studentów rozpoczynających studiach we wcześniejszych latach. 

Studenci wznawiający studia, realizujący (po decyzji o wznowieniu) program studiów dla studentów rozpoczynających studia w roku 2022/23 lub w latach późniejszych są zobowiązani do zaliczania praktyk wg. zasad obowiązujących od wskazanego rocznika.

kontakt

Opiekunowie praktyk dla poszczególnych kierunków studiów

  • Dla studentów kierunków: Dziennikarstwo i medioznawstwo

dr Agnieszka Marzęda (studia I stopnia - stacjonarne i niestacjonarne, specjalizacja dziennikarstwo)

e-mail: a.marzeda@uw.edu.pl

dr Emilia Zakrzewska (studia II stopnia - stacjonarne i niestacjonarne oraz studia I stopnia specjalizacja public relations)
e-mail: e.zakrzewska6@uw.edu.pl


  • Dla studentów kierunków: Zarządzanie Big Data, Logistyka i administrowanie w mediach.

dr hab. Agata Opolska-Bielańska

e-mail: ak.opolska2@uw.edu.pl


  • Dla studentów kierunków: Architektura przestrzeni informacyjnych, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Publikowanie współczesne.

dr Dorota Pietrzkiewicz

e-mail: d.pietrzkiewicz@uw.edu.pl


Praktyki WDIB w social mediach

Aby być na biężaco zachęcamy do śledzenia naszych kont w różnych social mediach! Zamieszczamy tam wiele przydatnych informacji oraz ofert pracy i praktyk.

Facebook: Praktykuj z WDIB

Instagram: @praktykujzwdib

TikTok: @praktykujzwdib

Regulaminy odbywania praktyk i programy kierunkowe

Dokumenty dotyczące procesu odbywania praktyk

Search