Już niedługo rusza rekrutacja na studia podyplomowe Polityka Wydawnicza i Księgarstwo! Studia adresowane są do osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby ponieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. (ścieżka programowa „Podyplomowe Studia Polityka Wydawnicza i Księgarstwo”, studia trwają 2 semestry od listopada b. r. do lipca roku następnego. Zajęcia odbywają się co kilka weekendów (piątki godz. 16.30-19.45, soboty godz. 10.00-17.15, niedziele godz. 10.00-13.15), 5 razy w semestrze, w sumie przewidziano 160 godz. zajęć w ciągu roku. Limit miejsc 30 osób.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, zakupem praw autorskich, promocją w targach, dystrybucją, nowymi technologiami. Studia działają od 1998 r.
Kierownikiem studiów jest dr Michał Zając.
Kandydaci
Absolwent studiów licencjackich lub magisterskich zainteresowany problematyką wydawniczą lub księgarską.
Opis studiów
Program studiów
Program studiów obejmuje następujące przedmioty: marketing na rynku książki, zarządzanie wydawnictwem, segmentacja polskiego rynku książki, panorama polskiego rynku książki, podstawy prawa autorskiego, wydawniczo-księgarskie Public Relations, książka a prawo, zarządzanie redakcją w wydawnictwie książkowym, estetyka książki , problemy księgarstwa polskiego, produkcja w wydawnictwie, relacje międzysektorowe na rynku książki , targi książki , budowa listy wydawniczej, e-bezpieczeństwo w wydawnictwie, Internet w wydawnictwie , książka elektroniczna na świecie, media branży wydawniczo-księgarskiej, problemy hurtu, przemysł książkowy na świecie, relacje wydawców z mediami, rynek ksiązki w Polsce, self publishing, sprzedaż praw autorskich.
Wykładowcy
- Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Michalski (Wolters Kluwer) - Zarządzanie wydawnictwem
- Jacek Włodarczyk (BMR, wirtualnywydawca.pl) - Marketing wydawniczy
- mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris) – Prawo autorskie
- Grzegorz Majerowicz (IPS, ABE-IPS, wiceprezes PIK) - Książka i prawo
- Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”), Iwona Kuc (Difin) - Zarządzanie redakcją
- dr Andrzej Rostocki (Polskie Tow. Socjologiczne) – Public relations na rynku książki
- red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) - Poligrafia i edytorstwo
- dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) - Panorama polskiego rynku książki
- Jerzy Okuniewski (wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, wiceprezes Książnicy Polskiej) - Problemy księgarstwa polskieg
- red. Paweł Waszczyk (red. nacz. "Biblioteki Analiz") - Książka na świecie
- Jolanta Zyzek (BookBook) – Problemy hurtu
- Arkadiusz Seidler (Audioteka, d. dyr. w wyd. Langenscheidt, Buchmann i w Grupie Foksal) - Relacje międzysektorowe wydawca – hurtownik - księgarz, Książki audio, Wydawnicze Public Relations
- red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) - Targi książki w Polsce, Media branżowe
- Beata Stasińska (Agencja Literacko-Scenariuszowa, b. prezes W.A.B.) –Targi książki na świecie, Budowanie listy wydawniczej, Sprzedaż praw
- Iwonna Stefańska (b. szefowa działu produkcji w CH Beck) – Problemy produkcji
- Beata Gutowska (dyr. Publio.pl) – Książka elektroniczna w Polsce
- Krzysztof Gutowski (Plagiat.pl) - e-bezpieczeństwo na rynku książki
- dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – Rynek książki dla dzieci
- Sonia Draga (wyd. Sonia Draga) - Bestsellery na rynku polskim
- Barbara Jóźwiak (szefowa Copyright Polska, wiceprezes PIK) - Problemy wydawnictw akademickich
- Jarosław Matuszewski (dyr. ds. komunikacji i rzecznik prasowy WSiP) - Książka szkolna w Polsce
- ks. Leszek Skorupa (wyd. Jedność)- Segment wydawnictw katolickich
- Piotr Kierył (wyd. RM) - Poradniki w ofercie wydawców
- dr hab. Marek Tobera, prof. ucz. (Uniwersytet Warszawski, członek zarządu SKP) - Transformacja polskiego rynku książki
Tryb i częstotliwość zjazdów
Zaoczny, 5 zjazdów w semestrze
Zaliczenia Tryb i częstotliwość zjazdów
Wykłady - zaliczenia na podstawie obecności, dwa zaliczenia na ocenę, egzamin końcowy
Absolwenci
Osoba kompetentna w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku wydawniczo-księgarskiego.
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej w terminie.
Warunkiem wpisania na listę słuchaczy jest pozytywny wynik rekrutacji oraz podpisanie umowy o odpłatności za studia podyplomowe bądź umowy o odpłatności za studia podyplomowe finansowane przez osobę trzecią.
Czesne / Opłaty
- 4 800 zł, płatne w 1, 2 lub 4 równych ratach.
Wymagane dokumenty
Komplet dokumentów obejmuje:
- podanie z prośbą o przyjęcie (wydrukowane z systemu IRK);
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych bądź poświadczona kopia*.
Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu na studia należy dostarczyć komplet wymaganych dokumentów.
* Kandydat powinien posiadać także oryginał lub uwierzytelniony odpis dokumentu do wglądu, celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem lub uwierzytelnionym odpisem; przesłane ksero również powinno być poświadczone za zgodność z oryginałem.
Dokumenty można złożyć osobiście lub listem poleconym:
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW
Studia podyplomowe Polityka Wydawnicza i Księgarstwo
ul. Bednarska 2/4,
00-310 Warszawa, pok. 0.38
Harmonogram rekrutacji
Termin rekrutacji: 15.05.2023 - 30.09.2023
Termin ogłoszenia wyników: 02.10.2023
Dokumenty należy złożyć w terminie do 30.09.2023 r. (osobiście lub listem poleconym).