Studia obejmują teoretyczne i praktyczne zagadnienia w zakresie funkcjonowania różnorodnych typów instytucji dziedzictwa kulturowego z wykorzystaniem nowych mediów i współczesnych technologii informatycznych, rewolucjonizujących możliwości ekspozycyjne, a także formę dokumentacji i udostępniania oraz inwentaryzowania i digitalizacji zbiorów.
Przykładowe proponowane zajęcia to: Historia instytucji dziedzictwa kultury, Tożsamość konkurencyjna instytucji dziedzictwa kulturowego, Technologie cyfrowe w dokumentacji i zarządzaniu zbiorami (digitalizacja i dokumentacja trójwymiarowa), Organizacja wystaw i prezentacji stałych i czasowych z wykorzystaniem nowych mediów, Promocja i kształtowanie wizerunku instytucji kultury oraz budowanie marki w oparciu o nowe media, Edukacja w instytucjach sektora GLAM, Grupy zagrożone wykluczeniem społecznym w instytucjach dziedzictwa kulturowego, Neuromuzeologia i wiele innych.
Studia kierowane są do absolwentów studiów I oraz II stopnia, pracowników instytucji dziedzictwa kulturowego, muzeów, bibliotek, archiwów, instytucji edukacyjnych, szkół, agencji reklamowych, jak również dziennikarzy zajmujących się taką tematyką i innych osób zainteresowanych szeroko pojętą problematyką upowszechniania dziedzictwa kulturowego.