Studenci

Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Szanowni Państwo,

W związku z tym, że możliwe jest już składanie wniosków o przyznanie Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2019 r., Biuro ds. Studiów Doktoranckich i Kształcenia Podyplomowego uprzejmie informuje, że w tym roku wnioski składane są poprzez Biuro Obsługi Badań. Wnioski mogą być składane przez doktorantów i młodych naukowców.

Poniżej zamieszczamy kilka pomocnych adresów oraz kontaktów w sprawie składania wniosków:

1. Link do Biura Obsługi Badań:
http://bob.uw.edu.pl/stypendia-ministra-nauki-i-szkolnictwa-wyzszego-dla-wybitnych-mlodych-naukowcow-w-2019-r/


2. Informacje na Stronie MNiSW dotyczące tego stypendium:

https://www.gov.pl/web/nauka/informacja-na-temat-stypendiow-ministra-nauki-i-szkolnictwa-wyzszego-dla-wybitnych-mlodych-naukowcow-w-2019-r


3. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190000658/O/D20190658.pdf


4. Kontakty do osób zajmujących się tym zagadnieniem w BOB:

Pani Marta Ambroziak: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pani Anna Wawryszewicz: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin składania wniosków mija z dniem 24 maja 2019 r. Natomiast wnioski Rektor musi przekazać do dnia 31 maja br.

14 maja 2019 r. g. 15.30 spotkanie z przedstawicielami Agencji Wywiadu.

W dniu 14 maja 2019 r. o godz. 15.30 odbędzie się spotkanie z przedstawicielami Agencji Wywiadu.

Pierwsza część spotkania, to prezentacja na temat: „Rola i miejsce Agencji Wywiadu w systemie bezpieczeństwa państwa”. Prowadzona będzie przez funkcjonariuszy AW.

Druga część spotkania ma charakter otwartej rozmowy, dając szansę na pytania, również te związane z perspektywą pracy w AW.

Spotkanie potrwa ok. 1,5 h
Miejsce spotkania: sala 200 w gmachu Samorządu Studentów UW
Zgłoś udział: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Spotkanie ma charakter otwarty.

Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane!

Spotkanie „Rola i miejsce Agencji Wywiadu w systemie bezpieczeństwa państwa”

14 maja 2019 r. g. 15.30 spotkanie z przedstawicielami Agencji Wywiadu.

Pierwsza część spotkania, to prezentacja na temat: „Rola i miejsce Agencji Wywiadu w systemie bezpieczeństwa państwa”. Prowadzona będzie przez funkcjonariuszy AW.

Druga część spotkania ma charakter otwartej rozmowy, dając szansę na pytania, również te związane z perspektywą pracy w AW.

Spotkanie potrwa ok. 1,5 h
Miejsce spotkania: sala 200 w gmachu Samorządu Studentów UW
Zgłoś udział: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Spotkanie ma charakter otwarty.

Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane!

Informacje znajdują się na stronie: http://biurokarier.uw.edu.pl/ i

https://www.facebook.com/events/2184863071803564/

Piknik dla pracowników UW – 24.05.2019 r.

UW organizuje kolejny piknik dla pracowników. Uczestnicy będą mogli wziąć udział w konkurencjach sportowych oraz grach integracyjnych. W programie wydarzenia znajduje się też m.in. koncert Mateusza Ziółki i wykonanie pamiątkowego zdjęcia z drona. Piknik adresowany jest do wszystkich pracowników UW. Udział będzie wymagał rejestracji poprzez formularz internetowy.

Wydarzenie odbędzie się 24 maja (piątek). Początek zaplanowany jest na godz. 14.00.

https://piknikuw2019.evenea.pl/

Zaproszenie na otwarcie wystawy "Bibliothemata 3. Typografia Andrzeja Tomaszewskiego"

W imieniu prof. Janusza Adamowskiego – Dziekana Wydziału Dziennikarstwa, Informacji

i Bibliologii UW oraz Anny Wołodko – Dyrektor Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie

zapraszam na otwarcie wystawy

Bibliothemata 3. Typografia Andrzeja Tomaszewskiego

9 maja 2019 r. na godzinę 18.00 w sali 256 na poziomie 2 gmachu BUW przy ulicy Dobrej 56/66.

 

„Z papieru preparowana jest książka, wehikuł wszelkiej wiedzy, dobrych i złych emocji, piękna i brzydoty, środek kontaktu między pokoleniami, nosiciel pisma i obrazu, magazynier przeszłości. Rad nierad znalazłem się w świecie elektronicznych środków przekazu i globalnej sieci serwerów informacji, z których rzecz jasna korzystam, ale pozostaję człowiekiem Galaktyki Gutenberga i tradycyjnej, papierowej książki – stojącego na półce lub trzymanego w ręku przedmiotu, który jest bazą danych, a ja jego czytnikiem.” [fragment Circulum vitae Andrzeja Tomaszewskiego z katalogu wystawy].

Zgromadzony na wystawie dorobek Andrzeja Tomaszewskiego przedstawia jego najważniejsze opracowania typograficzne, a także publikacje na temat edytorstwa.

 

Katalog wystawy do pobrania w załączniku.

Agnieszka Chamera-Nowak

kurator wystawy

 

Załączniki:
Pobierz plik (katalog-AT_internet.pdf)katalog-AT_internet.pdf1528 kB

Dyżury dra M. Zająca, ERASMUS, w maju

Szanowni Państwo, 

Ze względu na dużą liczbę wyjazdów służbowych i przyjazdów zagranicznych gości w maju moje dyżury odbęda się  w nastepujących dniach i godzinach:

06.05.2019:   9.30 – 11.00

13.05.2019: 11.30 – 13.00

15.05.2019: 11.30 - 13.00

21.05.2019: 11.30 – 13.00

22.05.2019: 11.30 – 13.00

27.05.2019: 11.30 – 13.00

30.05.2019: 11.30 – 13.00

Michał Zając

Spotkanie poświęcone Platformie Polskich Publikacji Naukowych i udostępnianiu treści na licencjach Creative Commons

Uniwersytet Warszawski, Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (ICM UW) zaprasza redakcje publikacji naukowych na spotkanie poświęcone Platformie Polskich Publikacji Naukowych i udostępnianiu treści na licencjach Creative Commons.

Na spotkaniu zostaną zaprezentowane m.in. zagadnienia praktyczne:
wydawanie czasopisma na wolnych licencjach, procedura przystąpienia do platformy, wprowadzanie danych do bazy, import/eksport metadanych, wybrane zalety udostępniania treści na platformie ICM UW.

Dla wydawców i autorów obecność na Platformie Polskich Publikacji Naukowych oznacza przede wszystkim korzyści skali i bardzo dobrą widoczność w Internecie (np. w wyszukiwarce Google Scholar). Platforma będzie wyposażona w funkcje ułatwiające zarządzanie zasobami czasopism oraz raportowanie, m.in. przez częściową automatyzację wprowadzania metadanych i możliwość ich eksportu do popularnych formatów i platform (np. POL-index).

Termin i miejsce spotkania:

Piątek, 24 maja
Godzina 13:30 – 15:00
PGE Narodowy: sala Warszawa
Program
Wstęp wolny

Zapraszamy !

II tura rekrutacji na studia częściowe ERASMUS

Została właśnie ogłoszona II TURA REKRUTACJI NA STUDIA CZĘŚCIOWE ERASMUS.
Osoby zainteresowane prosimy o DOKŁADNE zapoznanie sie z poniższymi materiałami:
- ogólna informacja o zasadach przyznawania stypendiów:
- ogólna informacja o zasadach... w j. angielskim
- miejsca na uczelniach dostępne dla osób bioracych udział w drugiej turze rekrutacji:
- oświadczenie dotyczace poprzednich wyjazdów:

Zmiana sal w dniu 24 kwietnia br. (środa)

Szanowni Państwo

Zmiana sal w dniu 24 kwietnia br. (środa)

Informujemy, o zmianie sal w związku z postępowaniem habilitacyjnym:

-godz. 11.30—13.00 – seminarium magisterskie prowadzone przez prof. W. Gogołka z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 0,34 (ul. Bednarska 2/4)

-godz. 13.15-14.45 – seminarium licencjackie prowadzone przez dr M. Kożdoń- Dębecką z sali 0,07 przeniesione zostaje do sali 0,31 (ul. Bednarska 2/4)

POZOSTAŁE ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ BEZ ZMIAN

Propozycje postanowień Statutu UW

Zapraszamy wszystkich członków społeczności akademickiej UW – pracowników, doktorantów i studentów – do zapoznania się z dokumentem „Propozycje postanowień Statutu Uniwersytetu Warszawskiego – aktualny stan prac Zespołu rektorskiego ds. przygotowania projektu statutu UW”. Uwagi można przesyłać do 25 kwietnia, wypełniając formularz.

Dokument będzie przedmiotem dyskusji podczas posiedzenia Senatu UW. Na podstawie wyników tej dyskusji oraz nadesłanych uwag opracowany zostanie „Projekt Statutu UW”. Zostanie on przedstawiony Senatowi 8 maja. Wtedy rozpocznie się jego pierwsze czytanie, które trwać będzie na kolejnych majowych posiedzeniach. Projekt zostanie także przedłożony do zaopiniowania Radzie uczelni oraz związkom zawodowym. Drugie czytanie projektu – który uwzględniałby zmiany wynikające z pierwszego czytania – zaplanowane jest w czerwcu. Nowy statut – zgodnie z Prawem o szkolnictwie wyższym i nauce – powinien wejść w życie 1 października 2019 r.

Więcej informacji znaleźć można na stronie: www.uw.edu.pl/propozycje-postanowien-statutu-uw

UWAGA: Rekrutacja do programu MOST:

REKRUTACJA MOST:
<ważny komunikat z BSS>
W związku ze zbliżającym się terminem składania przez studentów formularzy zgłoszeniowych na Program MOST, uprzejmie informuję, że osoby zainteresowane podjęciem studiów w innej Uczelni w semestrze zimowym lub całym roku akademickim 2019/2020, zobowiązane są zarejestrować się pomiędzy 15 kwietnia a 15 maja 2019 roku w Internetowej Rejestracji Kandydatów MOST (tzw. IRK MOST) na stronie https://most.uka.uw.edu.pl/, wpisać wymagane dane osobowe oraz dane dotyczące studiów, a następnie wydrukować formularz. Z wnioskiem student zobowiązany jest udać się do Prodziekana/Dyrektora/Kierownika ds. studenckich jednostki macierzystej w celu otrzymania pisemnej zgody na udział w Programie MOST.

Przypominam, że zgodnie z pkt. 3.1. Regulaminu Programu MOST: „Studia w ramach Programu MOST może podjąć student nie wcześniej niż po ukończeniu drugiego semestru jednolitych studiów magisterskich, drugiego semestru studiów I stopnia lub pierwszego semestru na studiach II stopnia (…).” Pkt. 3.2 w/w Regulaminu stanowi: „Warunkiem koniecznym przyjęcia studenta do innej uczelni jest zaliczenie przez niego roku lub semestru poprzedzającego okres studiów w danej uczelni (…)”.

Po uzupełnieniu wszystkich formalności student zobowiązany jest przekazać wniosek do Koordynatora Programu MOST w Uniwersytecie Warszawskim – Pani Magdaleny Mars (Biuro Spraw Studenckich UW ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, Pałac Kazimierzowski, II piętro, pok. 29a) do dnia 22 maja 2019 r.

Pragnę przypomnieć, że istotą studiów w ramach Programu MOST jest ich indywidualny tok. Student ma prawo wybierać przedmioty z programu studiów zamieszczonego na stronie internetowej jednostki z dowolnego semestru bądź roku. W przypadku kiedy zajęcia na danym kierunku wiążą się z odpłatnymi wyjazdami terenowymi Prodziekan ds. studenckich może odmówić studentowi podpisania Porozumienia o programie zajęć z tym konkretnym przedmiotem, jeżeli stwierdzi, że nie jest w stanie sfinansować studentowi goszczącemu na UW kosztów wyjazdów badawczych. Może także poinformować studenta o odpłatności za zajęcia, a wtedy student sam decyduje się na pokrycie kosztów związanych z realizacją przedmiotu. Proszę również zwrócić uwagę na fakt, że student Programu MOST otrzymuje zawiadomienie o zakwalifikowaniu na daną uczelnię w lipcu, dlatego traci szansę zapisania się na niektóre przedmioty. Proszę więc o umożliwienie studentom zapisów poza kolejnością.

Załączam także w formie elektronicznej Przewodnik dot. Programu MOST,

https://docdro.id/Jdq1bt6

który zawiera przydatne informacje o Programie, opisuje czynności administracyjne wykonywane przez jednostkę dydaktyczną UW, jak również określa zadania jakie stoją przed studentem zakwalifikowanym na wyjazd w ramach Programu MOST.

W sprawach Programu Mobilności Studentów MOST proszę o kontakt z Koordynatorem Programu MOST w Uniwersytecie Warszawskim - Panią Magdaleną Mars pod nr tel. 22 55 24 112.

Ogólnopolska Konferencja Retoryczna - „Dialog w retoryce - Retoryka w dialogu”

Koło Naukowe Studentów Retoryki Stosowanej KUL oraz Katedra Retoryki KUL mają zaszczyt zaprosić na Ogólnopolską Konferencję Retoryczną „Dialog w retoryce - Retoryka w dialogu”, która odbędzie się w dn. 20-21 maja 2019 r. w Kazimierzu Dolnym.
Konferencja poświęcona jest zagadnieniom związanym z wszechobecną retoryką, która przejawia się we wszelkiego rodzaju dialogu, ponieważ należy on do jednej z najbardziej popularnych rodzajów komunikacji. Badanie dialogu w perspektywie teorii retoryki jest zatem konieczne, ponieważ umożliwia nam poznanie i zrozumienie współczesnego języka komunikacji.

Celem konferencji jest analiza oraz dostrzeżenie retorycznych zagadnień w dialogu oraz współczesnym dyskursie. Konferencja ma na celu wymianę doświadczeń, oraz przedstawienie wyników badań naukowych młodych przedstawicieli środowiska akademickiego, a także nabycie doświadczenia w zakresie wystąpień publicznych i prezentacji wyników badań.

Poniżej podajemy przykładowe zagadnienia, które mogą zostać poruszone podczas wystąpień:
- Współczesne obszary dyskursu medialnego
- Dialog polityczny i polityzacja mediów
- Komunikacja w internecie - dyskurs w nowych mediach
- Public relations i ich przejawy językowe w przestrzeni medialnej
Środki komunikacji sieciowej oraz ich rola
- Dyskurs tożsamościowy - mowa nienawiści w medium elektronicznym

Na zgłoszenia czekamy do 21 kwietnia 2019 r. (link do formularza zgłoszeniowego znajduje się poniżej)
Opłata konferencyjna wynosi:
150 zł - w tym zawiera się nocleg, wyżywienie oraz materiały konferencyjne
40 zł - za jeden dzień, bez noclegu

Pytania prosimy kierować na mejla: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfhDqhuyGECAkaY5sY6KsPKX1xKTBsKuEM3LlSpyBOmjdIoBg/viewform?vc=0

Relacja oraz zapis wideo spotkania z prof. Jerzym Stuhrem

W czwartek 4 kwietnia odbyło się spotkanie z prof. Jerzym Stuhrem, które poprowadził red. Stanisław Zawiśliński. Profesor opowiadał o swoich najnowszych produkcjach, o aktorstwie - jego blaskach i cieniach i o trudach jakie musiał pokonać aby stać się wybitnym aktorem i reżyserem. Chętnie odpowiadał na nurtujące uczestników spotkania pytania, dał też kilka rad i wskazówek czym się kierować w życiu, aby nie zatracić swojej tożsamości i indywidualizmu. 

Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, dziękujemy za tłumne przybycie.


Przeżyjmy to jeszcze raz - zachęcamy do obejrzenia relacji zdjęciowej autorstwa Pawła Brzezińskiego oraz zapisu wideo całego spotkania zrealizowanego przez ekipę studia Horyzont 21.

Wolontariat w Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego w Warszawie

Szanowni Państwo,

poniżej oferta wolontariatu.

 

Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego to powstająca instytucja, która za pośrednictwem najnowocześniejszych technik multimedialnych i ciekawych eksponatów będzie ukazywać życie i działalność dwóch wybitnych Polaków. To miejsce, które będzie centrum wymiany myśli i miejscem dialogu.

Obecnie pracujemy nad ekspozycją główną, która zostanie otwarta dla szerokiej publiczności już wkrótce. Zbieramy dokumenty i eksponaty, opracowujemy je, porządkujemy i digitalizujemy.

Jeśli chcesz uczestniczyć w tworzeniu ekspozycji, poznać ludzi pełnych pasji i zobaczyć jak wygląda praca przy tworzeniu takiego muzeum – zostań naszym Wolontariuszem!

Kogo zapraszamy?

Jeśli jesteś studentem takich wydziałów jak historia, historia sztuki, religioznawstwa, archiwistyki oraz pokrewnych i jesteś ciekawy jak wygląda tworzenie nowoczesnej wystawy – to właśnie Ciebie szukamy.

Kiedy zapraszamy?

Raz w tygodniu przez 5 godzin lub 2 razy w tygodniu po 3 godziny. Z każdym wolontariuszem indywidualnie układamy grafik.

Co oferujemy?

  • certyfikat, zaświadczenie
  • referencje dla najaktywniejszych Wolontariuszy
  • możliwość rozwijania zainteresowań
  • zdobywanie kompetencji miękkich
  • poznanie pracy muzeum „od kuchni”
  • dostęp do bogatego księgozbioru i praca z materiałami źródłowymi
  • zdobycie doświadczenia w pracy muzealnika oraz pracy przy projektach
  • dobrą zabawę

Co mogą robić Wolontariusze?

  • pomoc przy porządkowaniu dokumentacji archiwalnej
  • digitalizacji materiałów na ekspozycję stałą
  • pomoc przy tworzeniu i uzupełnianiu baz danych
  • pomoc przy bieżących działaniach administracyjnych
  • uczestnictwo w różnych eventach promujących nasze muzeum

Jak się zgłosić na wolontariat?

Prosimy o przesłanie maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wystartował nabór wolontariuszy do biura prasowego 16. Festiwalu Filmowego Millennium Docs Against Gravity!

Szukamy osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności w: pisaniu informacji prasowych, publikacji treści w internecie, zadaniach redakcyjnych, prostych zadaniach związanych z prezentacją wideo, materiałów graficznych. Poznasz tajniki pracy zespołu największego festiwalu filmów dokumentalnych w Polsce.

Zasady wolontariatu w biurze prasowym: szukamy pięciu osób, które będą wsparciem naszych działań w dniach 8-19 maja w Warszawie. Każda z osób będzie proszona o pomoc w wymiarze 4 godzin dziennie przez 5 dni (połowę czasu trwania festiwalu w Warszawie). W czasie wolnym (w tym 5 pozostałych dniach festiwalu) zapraszamy do oglądania naszych starannie wyselekcjonowanych filmów.
Miejsce wykonywania zadań: Warszawa, biuro prasowe 16. Festiwalu Filmowego Millennium Docs Against Gravity w Pałacu Kultury i Nauki.
Za udział w wolontariacie możemy wystawić referencje.

Aby wysłać zgłoszenie należy napisać maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., załączając CV i odpowiedź na krótkie zadanie - prosimy o przesłanie informacji prasowej o dowolnej tematyce o objętości 500 znaków ze spacjami. Na zgłoszenia czekamy do 19 kwietnia włącznie.

Załączniki:
Pobierz plik (16mdag_wolontariusze_post.png)16mdag_wolontariusze_post.png394 kB