Komunikacja korporacyjna czyli …
Zarządzanie dzisiejszą komunikacją przypomina pracę dyrygenta, który z różnych sekcji instrumentalnych orkiestry potrafi wydobyć to co najlepsze. Choć każdy muzyk gra co innego, jednak widownia odbiera jeden spójny i melodyjny przekaz. Takie jest też zadanie komunikacji korporacyjnej, która integruje w sobie wiele form komunikacji łącząc je w jeden przekaz i zarządzając jego elementami. Ćwiczenie na tych „instrumentach”, umiejętność ich powiązania i możliwościach wykorzystania zarówno w biznesie, jak i w instytucjach czy jednostkach samorządowych oraz innych organizacjach, to właśnie program naszych rocznych studiów podyplomowych.
Cele studiów
- Pokazać pewną Big Idea, główną koncepcję budowy i przekazu marki, bo w dużej mierze o markach będziemy tu mówić.
- Zainspirować Was do działań i pracy w komunikacji i pokazać jak jest to szeroki obszar, gdzie pracę mogą znaleźć osoby o różnej wiedzy, umiejętnościach, cenach psychicznych i behawioralnych.
- Przybliżyć różnorodność aspektów komunikacji marki, public relations, kampanii reklamowych, sponsoringowych, etc., i zaprezentować przekrój wszystkich dyscyplin komunikacji korporacyjnej
- Pokazać nie tylko, jak w organizacji tym zarządzać, co mówić, co komunikować, ale też jak przekazywać informacje i idee, do kogo i kiedy.
- Zaprezentować dlaczego ważne są pewne mniej widoczne procesy czy spoiwa, które później przekładają się nie tylko na efektywność działania organizacji, ale też jej skuteczną komunikację.
- Pokazać różnorodność narzędzi komunikacyjnych, operacyjnych, zarządzania i ewaluacji
- Pokazać case studies – tych marek, które komunikują dobrze i czasem tych, … co robią źle. To zostaje w głowie i nie ma potrzeby „odkrywać po raz drugi koła”, skoro zrobili to inni, a ta wiedza zostaje długo i potrafi zainspirować.
- Umożliwić wzajemnie się poznanie i wymianę doświadczeń – o ile nie pokrzyżuje planów żadna pandemia ... ale i tu co pokazują nasze doświadczenia z roku 2020/2021 da się coś zrobić.
Na jakich „instrumentach gramy” ? - Program studiów
Tematyka studiów obejmuje kluczowe obszary komunikacyjne z punktu widzenia marki, koncentrując się na najważniejszych i najnowszych dziś trendach. Głównymi filarami są zajęcia poświęcone różnym aspektom public relations, budowie i zarządzania marką, strategii reklamy czy CSR i sponsoringowi. Wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych.
Program studiów:
- Komunikacja korporacyjna
- Corporate identity
- Budowa, zarządzanie i komunikacja marki
- Public relations
- Media relations
- PR w social media
- Prezentacje i wystąpienia publiczne/techniki wystąpień telewizyjnych
- Komunikacja wewnętrzna i employer branding
- Komunikacja sponsoringowa
- Strategia reklamy i promocji
- CSR
- Badania efektywności
- Zarządzanie w PR
- Public affairs i lobbing
- Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach kryzysowych
Kto prowadzi zajęcia, czyli …zarządzanie różnorodnością.
- Mamy tu ciekawy mix osobowy, ale też różnych doświadczeń i podejścia do poszczególnych aspektów komunikacji.
- Większość wykładowców to doświadczeni praktycy, którzy na bieżąco obsługują ten rynek w agencjach reklamowych, agencjach public relations, korporacjach.
- Ten mix osobowy to zarówno praktycy (managerowie lub właściciele firm), którzy sporadycznie zajmują się wykładaniem na uczelni, jak i praktycy, którzy znaczną lub większą część czasu poświęcają dziś na pracę naukową.
- Tak ja różne są doświadczenia osób, które tu wykładają, tak często różne jest podejście do pewnych zagadnień, inne układanie pewnych aspektów komunikacji - nie to, że zaprzeczających sobie, ale uzupełniających wiedzę, zwracających uwagę na inne aspekty i pokazujących, że w komunikacji nie ma tylko jednej słusznej drogi.
- Różnorodność podejść i ocen to odpowiedź na niejednorodność rynku, to konieczność zarządzania różnorodnością na różnych etapach komunikacji, która w dzisiejszym świecie zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak prowadzimy zajęcia – charakterystyka studiów.
- W komunikacji nie ma wiedzy od A do Z – połykamy encyklopedię i wiemy wszystko. To jest proces, to mix rozwiązań, z których możemy dobierać elementy, ale każdy z nas w swojej pracy będzie czerpał z innych i do każdego z nas będą być może pasowały wybrane rozwiązania. Trzeba jej jednak poznać i nauczyć się je ze sobą powiązać.
- Mając powyższe na uwadze, nie ma tu zajęć encyklopedycznych i streszczania książek, ale jak ktoś chce to sporo wartościowych pozycji możemy polecić.
- Są za to dyskusje, analizy kampanii komunikacyjnych i tworzenie własnych przekazów i kampanii, konserwatoria, zajęcia warsztatowe, wykłady pełne case studies i pokazujące jak robią to najlepsi na rynku, co ma Was zainspirować do szukania własnych rozwiązań na drodze zawodowej.
- Zajęcia kładą nacisk na praktyczne wykorzystanie wiedzy i w dużej mierze oparte są na przykładach biznesowych, analizach kampanii komunikacyjnych i tworzeniu własnych przekazów i kampanii. Nastawione są na trening umiejętności i praktyczne zastosowanie zasobów, technik i kanałów komunikacyjnych w dotarciu z efektywnym przekazem do wybranych grup docelowych.
- Przedstawiane są podczas nich zarówno sposoby zarządzania organizacją wydarzeń promocyjnych i sponsoringu, promocja wydarzeń, metody pozyskiwania sponsorów i patronów, jak i pomiary efektywności prowadzonych działań. Komunikacja z dziennikarzami i innymi grupami odbiorców prezentowana jest jako kompleksowy proces informacyjny kierowany zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz organizacji.
- Pytajcie – odpowiemy, będziemy starać się przekazać Wam wiedze, nasze doświadczenie z różnych organizacji – agencji, korporacji, instytucji rządowych czy samorządowych i uczelni, nasze różnorodne podejścia do prezentowanej tematyki, szereg case studies.
- Przy okazji będziemy robić to w atmosferze, w której będzie nam się wspólnie chciało spotykać.
- Nie bawimy się w szkołę. Nie przewidujemy pracy semestralnej i zaliczeniowej – szkoda Waszego czasu – poświęćmy to na naukę tego co na zajęciach.
- Prace pomiędzy zajęciami – są, ale mają na celu raczej przygotowanie się do zajęć i tu zapraszam do ich realizacji, bo Wam to pomoże tak naprawdę lepiej poznać temat
- Nasze cele to zainspirowanie Was, przekazanie wiedzy, doświadczenia, dostarczenie rozwiązań, dyskusja, obudzenie zainteresowań, wskazanie możliwych dróg. Na tym koncentruje się dydaktyka , a nie na … stawianie dwójek, trójek, czwórek czy piątek.
Do kogo adresujemy studia - profil studenta
Adresujemy je do tych, którzy rozumieją potrzebę komunikacji w dzisiejszym świecie nie tylko biznesu, ale każdej organizacji funkcjonującej w XXI wieku. W szczególności do zainteresowanych nabyciem praktycznej i najnowszej wiedzy z zakresu kompleksowej komunikacji organizacji z jej otoczeniem i wszystkimi grupami odbiorców.
Kierujemy je do tych wszystkich, którzy chcą nabyć nowych kompetencji, być może zmienić swoją drogę zawodową lub rozpocząć ją w innym obszarze niż planowali kiedyś.
Zapraszamy tych, którzy chcą zdobyć kompetencje komunikacyjne użyteczne w public relations, sponsoringu, CSR, reklamie, budowie i zarządzaniu marką oraz do managerów i pracowników:
- departamentów komunikacji korporacyjnej, działów zarządzania marką
- komórek PR w korporacjach, instytucjach i organizacjach
- działów sponsoringowych oraz organizacji zajmujących się sponsoringiem
- agencji PR i agencji sponsoringowych
- stowarzyszeń i instytucji
- działów komunikacji, informacji i promocji jednostek budżetowych zarówno centralnych, jak i samorządowych.
Powyższa lista to jednak początek profilu studentów, a nie jego koniec. Komunikacja jest kluczowa niemal w każdym obszarze, a elementy stanowiące podstawę programu są niezbędne w każdej organizacji.
Jak wygląda rok akademicki
- Całość programu to 200 godzin dydaktycznych czyli 45 minutowych.
- Jest dziesięć zjazdów sobotnio-niedzielnych, po pięć w każdym semestrze. Planowo wygląda to następująco.
- W soboty zwykle zaczynamy o 9.00 i kończymy maraton zajęć o 19.30
- Niedziela to zajęcia od 9.00 do 15.45
- Zaczynamy co roku w listopadzie, a koniec planowany jest w maju.
- Co do zasady, studia odbywają się stacjonarnie w Warszawie na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, jednak Covid 19 pokrzyżował te plany na tyle, że obecnie mamy online wszystko z wyjątkiem zajęć telewizyjnych.
- Jak będzie sytuacji wyglądała w roku akademickim 2021/2022 będzie zależne od sytuacji epidemiologicznej w Polsce. Ostateczne decyzje będą podejmowane we wrześniu 2021.
INFORMACJE I ZAPISY
Rejestracja od 01.03.2021 00:01 do 30.09.2021 23:59 odbywa się pod adresem:
https://irk.uw.edu.pl/pl/offer/PODYPL2020/programme/SP-DM-SPKK/?from=field:DZ
Kierownik Studiów – dr Jarosław Kończak; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretarz Studiów – mgr Robert Brzóska; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Komplet dokumentów obejmuje:
- Podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu IRK.
- Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich bądź magisterskich) lub poświadczona kopia
- Deklaracja wyboru ścieżki wraz z adresem do korespondencji (w załączniku pod tekstem)
- Wypełniona i podpisana umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe – 1 egzemplarz. Umowa o warunkach odpłatności za studia – SPKK
UWAGA! (w załączniku pod tekstem)
W przypadku rezygnacji po złożeniu dokumentów należy rozwiązać umowę na piśmie.
Koszty:
świadectwo końcowe 30 zł;
Czesne – cena całości 5800 zł