Specjalności

Kwalifikacja na specjalności prowadzone na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo

Specjalność fotografia prasowa, reklamowa i wydawnicza

Studia licencjackie (stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne))

Prosimy o zaprezentowanie własnych zdjęć, wykonanych dowolnym narzędziem (aparat fotograficzny analogowy lub cyfrowy, komórka ), zgranych na pendrive lub płytę CD.  Minimum 12, maximum 20 zdjęć, których będzie dotyczyła krótka rozmowa z wykładowcami Katedry Fotografii i Genologii Dziennikarskiej. Prace można przesyłać na adres e-mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub bezpośrednio do Katedry Fotografi i Genelogii Dziennikarskiej, ul. Nowy świat 69 (klatka B, przy portiernii). Prace prosze przesyłać do 24.11.2019 r. Termin rozmowy będzie podany w późniejszym terminie.

Studia magisterskie (stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne))

Prosimy o zaprezentowanie własnych zdjęć, wykonanych dowolnym narzędziem (aparat fotograficzny analogowy lub cyfrowy, komórka ) zgranych na pendrive lub płytę CD minimum 15, maximum 20. Mile widziane kilkuzdjęciowe cykle, które będą tematem rozmowy z wykładowcami Katedry Fotografii i Genologii Dziennikarskiej. Prace można przesyłać na adres e-mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub bezpośrednio do Katedry Fotografi i Genelogii Dziennikarskiej, ul. Nowy świat 69 (klatka B, przy portiernii). Prace prosze przesyłać do 24.11.2019 r. Termin rozmowy będzie podany w późniejszym terminie.

Specjalność public relations i marketing medialny

 Studia licencjackie (stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne))

Rekrutacja odbywa się na podstawie wyników z egzaminu kwalifikacyjnego. Odbędzie się on w formie testu pisemnego, jednokrotnego wyboru. Do testu proszę się przygotować z rekomendowanej literatury:

  1. Miotk, "Nowy PR. Jak Internet zmienił public relations" Warszawa 2016
  2. Tworzydło, "Public relations praktycznie", Rzeszów 2017
  3. Kaczmarek-Śliwińska, "Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się", Warszawa 2015

Studia magisterskie (stacjonarne)

Rekrutacja odbywa się na podstawie wyników z egzaminu kwalifikacyjnego. Odbędzie się on w formie testu pisemnego, jednokrotnego wyboru. Do testu proszę się przygotować z rekomendowanej literatury:

  1. Miotk, "Nowy PR. Jak Internet zmienił public relations" Warszawa 2016
  2. Tworzydło, A. Łaszyn, "Zarządzanie kryzysem w polskich przedsiębiorstwach", Rzeszów 2018
  3. Kaczmarek-Śliwińska, "Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się", Warszawa 2015
  4. Adamus-Matuszyńska (red.), "Public relations w przestrzeni publicznej", Katowice 2018
  5. Hope, "Etyka w zawodzie specjalistów public relations", Warszawa 2013

Oprócz podejścia do testu, prosimy Kandydatów o przygotowanie krótkiego wideo (1-3 minuty), w którym poruszą kwestie 1) swojego dotychczasowego doświadczenia w branży public relations, 2) powodów, dla których starają się zostać naszymi studentami oraz 3) wymienią najważniejsze ich zdaniem wyzwania, jakie stoją dziś przed public relations lub wskażą jego podstawowe zadania w organizacji. Linki do wideo wraz z imieniem, nazwiskiem (tytuł maila: Rekrutacja PR mgr 2019_Nazwisko Imię) prosimy przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na podstawie wyników dwustopniowej rekrutacji podejmiemy decyzję o przyjęciu na specjalność.

Specjalność dokumentalistyka, Reportaż, Film TV

Na dokumentalistyce szukamy przede wszystkim autorów. Ludzi, którzy mają potrzebę ekspresji artystycznej i chcą się poświęcić tworzeniu opowieści.

Nabór na specjalność dokumentalistyka będzie się obywał w dwóch etapach.

  1. Pierwszym etapem będzie stworzenie reportażu – pisanego – do 5 stron max, ale wystarczą 3-4, albo nakręcenie kilkuminutowego reportażu audiowizualnego.  Pliki i linki będą wysyłane na e-mail (e-mail zostanie oddany w terminie późniejszym) do dnia 17.11.2019.
  2. Następnym etapem będzie spotkanie z komisją, na którym będzie chwila rozmowy, podczas której będzie można zaprezentować swój ewentualny dorobek (z różnych dziedzin, niekoniecznie dziennikarskich), a także porozmawiać na temat literatury, reportażu, czy ogólniej: rozeznanie w kulturze. Termin spotkania zostanie podany w terminie późniejszym)

Te dwa etapy będą brane pod uwagę podczas rekrutacji. Pierwszy etap ma 50% wagi, drugi etap pozostałe 50%. Razem można uzyskać 100 punktów.

Komisja tuszy, że można być na dokumentalistyce także w kwestii rozwoju umiejętności montażu, przygotowania produkcji, sposobów opowiadania itd., i podczas rozmowy również chce, by kandydat to mógł ujawnić.

Ewentualne pytania proszę kierować na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Specjalność dziennikarska

Studia licencjackie (stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne)) oraz

Studia magisterskie (stacjonarne i niestacjonarne (zaoczne))

Na tej specjalności nie będzie przeprowadzana kwalifikacja. Znajdą się na niej osoby, które nie chcą kandydować na wymienione powyżej specjalności oraz te, którym nie udało się dostać na pozostałe specjalności