Studia Podyplomowe Komunikacja Korporacyjna

Komunikacja korporacyjna czyli …

Zarządzanie dzisiejszą komunikacją przypomina pracę dyrygenta, który z różnych sekcji instrumentalnych orkiestry potrafi wydobyć to co najlepsze. Choć każdy muzyk gra co innego, jednak widownia odbiera jeden spójny i melodyjny przekaz. Takie jest też zadanie komunikacji korporacyjnej, która integruje w sobie wiele form komunikacji łącząc je w jeden przekaz i zarządzając jego elementami. Ćwiczenie na tych „instrumentach”, umiejętność ich powiązania i możliwościach wykorzystania zarówno w biznesie, jak i w instytucjach czy jednostkach samorządowych oraz innych organizacjach, to właśnie program naszych rocznych studiów podyplomowych.

Cele studiów

  • Pokazać pewną Big Idea, główną koncepcję budowy i przekazu marki, bo w dużej mierze o markach będziemy tu mówić.
  • Zainspirować Was do działań i pracy w komunikacji i pokazać jak jest to szeroki obszar, gdzie pracę mogą znaleźć osoby o różnej wiedzy, umiejętnościach, cenach psychicznych i behawioralnych.
  • Przybliżyć różnorodność aspektów komunikacji marki, public relations, kampanii reklamowych, sponsoringowych, etc., i zaprezentować przekrój wszystkich dyscyplin komunikacji korporacyjnej
  • Pokazać nie tylko, jak w organizacji tym zarządzać, co mówić, co komunikować, ale też jak przekazywać informacje i idee, do kogo i kiedy.
  • Zaprezentować dlaczego ważne są pewne mniej widoczne procesy czy spoiwa, które później przekładają się nie tylko na efektywność działania organizacji, ale też jej skuteczną komunikację.
  • Pokazać różnorodność narzędzi komunikacyjnych, operacyjnych, zarządzania i ewaluacji
  • Pokazać case studies – tych marek, które komunikują dobrze i czasem tych, … co robią źle. To zostaje w głowie i nie ma potrzeby „odkrywać po raz drugi koła”, skoro zrobili to inni, a ta wiedza zostaje długo i potrafi zainspirować.
  • Umożliwić wzajemnie się poznanie i wymianę doświadczeń – o ile nie pokrzyżuje planów żadna pandemia ... ale i tu co pokazują nasze doświadczenia z roku 2020/2021 da się coś zrobić.

Na jakich „instrumentach gramy” ?  - Program studiów

Tematyka studiów obejmuje kluczowe obszary komunikacyjne z punktu widzenia marki, koncentrując się na najważniejszych i najnowszych dziś trendach. Głównymi filarami są zajęcia poświęcone różnym aspektom public relations, budowie i zarządzania marką, strategii reklamy czy CSR i sponsoringowi. Wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych.

Program studiów:

  1. Komunikacja korporacyjna
  2. Corporate identity
  3. Budowa, zarządzanie i komunikacja marki
  4. Public relations
  5. Media relations
  6. PR w social media
  7. Prezentacje i wystąpienia publiczne/techniki wystąpień telewizyjnych
  8. Komunikacja wewnętrzna i employer branding
  9. Komunikacja sponsoringowa
  10. Strategia reklamy i promocji
  11. CSR
  12. Badania efektywności
  13. Zarządzanie w PR
  14. Public affairs i lobbing
  15. Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach kryzysowych

Kto prowadzi zajęcia, czyli …zarządzanie różnorodnością.

  • Mamy tu ciekawy mix osobowy, ale też różnych doświadczeń i podejścia do poszczególnych aspektów komunikacji.
  • Większość wykładowców to doświadczeni praktycy, którzy na bieżąco obsługują ten rynek w agencjach reklamowych, agencjach public relations, korporacjach.
  • Ten mix osobowy to zarówno praktycy (managerowie lub właściciele firm), którzy sporadycznie zajmują się wykładaniem na uczelni, jak i praktycy, którzy znaczną lub większą część czasu poświęcają dziś na pracę naukową.
  • Tak ja różne są doświadczenia osób, które tu wykładają, tak często różne jest podejście do pewnych zagadnień, inne układanie pewnych aspektów komunikacji - nie to, że zaprzeczających sobie, ale uzupełniających wiedzę, zwracających uwagę na inne aspekty i pokazujących, że w komunikacji nie ma tylko jednej słusznej drogi.
  • Różnorodność podejść i ocen to odpowiedź na niejednorodność rynku, to konieczność zarządzania różnorodnością na różnych etapach komunikacji, która w dzisiejszym świecie zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Jak prowadzimy zajęcia – charakterystyka studiów.

  • W komunikacji nie ma wiedzy od A do Z – połykamy encyklopedię i wiemy wszystko. To jest proces, to mix rozwiązań, z których możemy dobierać elementy, ale każdy z nas w swojej pracy będzie czerpał z innych i do każdego z nas będą być może pasowały wybrane rozwiązania. Trzeba jej jednak poznać i nauczyć się je ze sobą powiązać.
  • Mając powyższe na uwadze, nie ma tu zajęć encyklopedycznych i streszczania książek, ale jak ktoś chce to sporo wartościowych pozycji możemy polecić.
  • Są za to dyskusje, analizy kampanii komunikacyjnych i tworzenie własnych przekazów i kampanii, konserwatoria, zajęcia warsztatowe, wykłady pełne case studies i pokazujące jak robią to najlepsi na rynku, co ma Was zainspirować do szukania własnych rozwiązań na drodze zawodowej.
  • Zajęcia kładą nacisk na praktyczne wykorzystanie wiedzy i w dużej mierze oparte są na przykładach biznesowych, analizach kampanii komunikacyjnych i tworzeniu własnych przekazów i kampanii. Nastawione są na trening umiejętności i praktyczne zastosowanie zasobów, technik i kanałów komunikacyjnych w dotarciu z efektywnym przekazem do wybranych grup docelowych.
  • Przedstawiane są podczas nich zarówno sposoby zarządzania organizacją wydarzeń promocyjnych i sponsoringu, promocja wydarzeń, metody pozyskiwania sponsorów i patronów, jak i pomiary efektywności prowadzonych działań. Komunikacja z dziennikarzami i innymi grupami odbiorców prezentowana jest jako kompleksowy proces informacyjny kierowany zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz organizacji.
  • Pytajcie – odpowiemy, będziemy starać się przekazać Wam wiedze, nasze doświadczenie z różnych organizacji – agencji, korporacji, instytucji rządowych czy samorządowych i uczelni, nasze różnorodne podejścia do prezentowanej tematyki, szereg case studies.
  • Przy okazji będziemy robić to w atmosferze, w której będzie nam się wspólnie chciało spotykać.
  • Nie bawimy się w szkołę. Nie przewidujemy pracy semestralnej i zaliczeniowej – szkoda Waszego czasu – poświęćmy to na naukę tego co na zajęciach.
  • Prace pomiędzy zajęciami – są, ale mają na celu raczej przygotowanie się do zajęć i tu zapraszam do ich realizacji, bo Wam to pomoże tak naprawdę lepiej poznać temat
  • Nasze cele to zainspirowanie Was, przekazanie wiedzy, doświadczenia, dostarczenie rozwiązań, dyskusja, obudzenie zainteresowań, wskazanie możliwych dróg. Na tym koncentruje się dydaktyka , a nie na … stawianie dwójek, trójek, czwórek czy piątek.

Do kogo adresujemy studia  - profil studenta

Adresujemy je do tych, którzy rozumieją potrzebę komunikacji w dzisiejszym świecie nie tylko biznesu, ale każdej organizacji funkcjonującej w XXI wieku. W szczególności do zainteresowanych nabyciem praktycznej i najnowszej wiedzy z zakresu kompleksowej komunikacji organizacji z jej otoczeniem i wszystkimi grupami odbiorców.

Kierujemy je do tych wszystkich, którzy chcą nabyć nowych kompetencji, być może zmienić swoją drogę zawodową lub rozpocząć ją w innym obszarze niż planowali kiedyś.

Zapraszamy tych, którzy chcą zdobyć kompetencje komunikacyjne użyteczne w public relations, sponsoringu, CSR, reklamie, budowie i zarządzaniu marką oraz do managerów i pracowników:

  • departamentów komunikacji korporacyjnej, działów zarządzania marką
  • komórek PR w korporacjach, instytucjach i organizacjach
  • działów sponsoringowych oraz organizacji zajmujących się sponsoringiem
  • agencji PR i agencji sponsoringowych
  • stowarzyszeń i instytucji
  • działów komunikacji, informacji i promocji jednostek budżetowych zarówno centralnych, jak i samorządowych.

Powyższa lista to jednak początek profilu studentów, a nie jego koniec. Komunikacja jest kluczowa niemal w każdym obszarze, a elementy stanowiące podstawę programu są niezbędne w każdej organizacji.

Jak wygląda rok akademicki

  • Całość programu to 200 godzin dydaktycznych czyli 45 minutowych.
  • Jest dziesięć zjazdów sobotnio-niedzielnych, po pięć w każdym semestrze. Planowo wygląda to następująco.
    • W soboty zwykle zaczynamy o 9.00 i kończymy maraton zajęć o 19.30
    • Niedziela to zajęcia od 9.00 do 15.45
  • Zaczynamy co roku w listopadzie, a koniec planowany jest w maju.
  • Co do zasady, studia odbywają się stacjonarnie w Warszawie na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, jednak Covid 19 pokrzyżował te plany na tyle, że obecnie mamy online wszystko z wyjątkiem zajęć telewizyjnych.
  • Jak będzie sytuacji wyglądała w roku akademickim 2021/2022 będzie zależne od sytuacji epidemiologicznej w Polsce. Ostateczne decyzje będą podejmowane we wrześniu 2021.

INFORMACJE I ZAPISY

Rejestracja od 01.03.2021 00:01 do 30.09.2021 23:59 odbywa się pod adresem:

https://irk.uw.edu.pl/pl/offer/PODYPL2020/programme/SP-DM-SPKK/?from=field:DZ

Kierownik Studiów – dr Jarosław Kończak; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretarz Studiów – mgr Robert Brzóska; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Komplet dokumentów obejmuje:

  1. Podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu IRK.
  2. Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich bądź magisterskich) lub poświadczona kopia
  3. Deklaracja teleadresowa do korespondencji (w załączniku pod tekstem)
  4. Wypełniona i podpisana umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe  – 1 egzemplarz. Umowa o warunkach odpłatności za studia – SPKK
    UWAGA! (w załączniku pod tekstem)
    W przypadku rezygnacji po złożeniu dokumentów należy rozwiązać umowę na piśmie.

Koszty:
świadectwo końcowe 30 zł;
Czesne – cena całości 5800 zł