Aktywność naukowa pracowników

"Erasmus - Mobilność edukacyjna" 2018/2019 (KA103/2018) - wyjazdy nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć (STA) oraz prowadzenia zajęć i uczestniczenia w szkoleniu STA+STT

Szanowni Państwo, 

Przed chwila otrzymałem z BWZ  zestaw informacji na temat możliwości wyjazdowych Erasmus - prowadzenie zajęć (poniżej). 
 
Do majla z BWZ dołączam adres pod którym mozna odnaleźc listę uczelni z którymi WDIB UW ma podpisane umowy i które mogą stać się celem takich wyjazdów (uprzejmie proszę zwracać uwagę na kolumnę "wykładowcy" -      https://docdro.id/hrxphy0
 
Uprzejmie prosze o zapoznanie się rownież z nadesłanymi przez BWZ plikami opisujacymi zasady realizacji programu:
Zasady STA  (BARDZO WAŻNE!) https://docdro.id/qWi0RA3
lista rankingowa: https://docdro.id/dL8a4Zg 
 
Osoby zainteresowane mogą samodzielnie podejmować kontakt z Partnerami i złożyć ofertę konkretnych zajęć  (najlepiej wraz z ich opisem) tamtejszym Koordynatorom, ew.  służymy (razem z dr Orłowską)  także  pomocą przy kontaktach z naszymi Partnerami. 
 
Z wyrazami szacunku, 
Michał Zając
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
 
Ps. Z góry przepraszam: na ewentualne Państwa majle nie będę w stanie odpowiedzieć wcześniej jak w poniedziałek 15.10.2018 !
 
dr Michał Zając
Pełnomocnik Dziekana ds. współpracy zagranicznej i krajowej
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, UW
 
 
---------- Forwarded message ---------
From: Helena Klugiel vel Królikowska <Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.>
Date: pt., 12 paź 2018 o 15:33
Subject: "Erasmus - Mobilność edukacyjna" 2018/2019 (KA103/2018) - wyjazdy nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć (STA) oraz prowadzenia zajęć i uczestniczenia w szkoleniu STA+STT
To: Elżbieta Jóźwik <Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.>, Helena Klugiel vel Królikowska <Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.>

Szanowni Państwo,

jak co roku Biuro Współpracy z Zagranicą ogłasza konkurs na dofinansowanie wyjazdów nauczycieli akademickich.

W tym roku nauczyciele akademiccy mogą ubiegać się o dofinansowanie dwóch typów wyjazdów:

1.  STA – w celu prowadzenia zajęć w uczelniach zagranicznych,

2.  STA+STT – wyjazd łączony do jednej i tej samej uczelni w celu prowadzenia zajęć i uczestniczenia w szkoleniu

podnoszącym kwalifikacje zawodowe (dydaktyczne).

Prosimy o rozpowszechnienie w Państwa jednostkach:

- Procedury i kryteriów kwalifikacji, organizacji oraz zasad finansowania wyjazdów nauczycieli akademickich

w celu: a) prowadzenia zajęć (STA), b)  prowadzenia zajęć i uczestniczenia w szkoleniu (STA+STT)

w roku akademickim 2018/2019;

W załączeniu przesyłamy również formularz „Lista rankingowa”.

Listę rankingową należy przekazać do BWZ  do 12 listopada br. w formie papierowej oraz w formacie Excel

na adres pani Heleny Królikowskiej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pytania należy kierować e-mailowo również na ten sam adres.

Formularze:

„Indywidualny program nauczania – Mobility Agreement - Staff Mobility for teaching ”,

“Indywidualny program nauczania i szkolenia – Mobility Agreement - Staff Mobility for teaching and training”,

Taryfikator,

Krok po kroku,

Wniosek wyjazdowy Erasmus STA/STA+STT,

zostaną udostępnione na początku przyszłego tygodnia na stronie naszego biura:

http://bwz.uw.edu.pl/erasmus-kraje-programu >> wyjazdy nauczycieli akademickich.

Z wyrazami szacunku,

HELENA KRÓLIKOWSKA

Biuro Współpracy z Zagranicą

UNIWERSYTET WARSZAWSKI

ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa

tel.    22 55 24 069

 

 

Wykładowczyni WDIB UW - dr Teresa Święćkowska autorką książki "Kochani krwiopijce".

Wykładowczyni WDIB UW - dr Teresa Święćkowska autorką książki "Kochani krwiopijce". Własność literacka i prawo autorskie w XIX-wiecznej Polsce". Serdecznie gratulujemy Pani Doktor publikacji, a Państwa zachęcamy do zapoznania się z lekturą!

https://universitas.com.pl/produkt/3776/Kochani-krwiopijce-Wlasnosc-literacka-i-prawo-autorskie-w-dziewietnastowiecznej-Polsce

"Wielomodułowy system rafinacji dużych zasobów informatycznych - Big Data (RBD)" - dr hab. Wiesław Cetera zdobywcą grantu na realizację projektu

Nasz wykładowca - dr hab. Wiesław Cetera zdobywcą grantu na realizację projektu: "Wielomodułowy system rafinacji dużych zasobów informatycznych - Big Data (RBD)"
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

DOKTORANCI I MŁODSI PRACOWNICY NAUKOWI - termin ubiegania się o stypendia w ramach umów bilateralnych na partnerskich uczelniach amerykańskich

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informuję, że 5 czerwca b.r. upływa termin ubiegania się o stypendia w ramach umów bilateralnych na partnerskich uczelniach amerykańskich:

- doktoranci i młodsi pracownicy naukowi: http://bwz.uw.edu.pl/indiana-university-mlodsi-pracownicy

Kontakt w tej sprawie; Anna Sadecka: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Michał Zając

Artykuł dr Anny Jupowicz-Ginalskiej "Print Magazine Covers as Packaging" w "Communication Today", vol. 9 (2018)

Zachęcamy do lektury artykułu, który opublikowała dr Anna Jupowicz-Ginalska: "Print Magazine Covers as Packaging" w "Communication Today", vol. 9 (2018)

"Communication today" to pismo indeksowane w Cabell’s Directories, CEJSH, EBSCO, CEEOL, ProQuest, Ulrich’s Periodicals Directory, Index Copernicus, ERIH PLUS, SCOPUS and (ESCI) – Web of Science Core Collection.

Nagroda Naukowa SBP im. A. Łysakowskiego za rok 2017 dla prof. dr hab. Jadwigi Woźniak-Kasperek oraz dr. Bartłomieja Włodarczyka

Miło nam poinformować, że nasi wykładowcy prof. dr hab. Jadwiga Woźniak-Kasperek oraz dr Bartłomiej Włodarczyk otrzymali Nagrodę Naukową SBP im. A. Łysakowskiego w kategorii podręczniki akademickie za książkę "Język Haseł Przedmiotowych Biblioteki Narodowej: od analizy dokumentu do opisu przedmiotowego".
Link do strony wydawnictwa: http://www.sbp.pl/wydawnictwa/produkt?produkt_id=306

Link do informacji na portalu SBP: http://www.sbp.pl/artykul/?cid=20246&prev=1

Dr hab. Paweł Żak na targach fotografii w Nowym Jorku

Dr hab. Paweł Żak, wykładowca WDIB UW, w kwietniu bieżącego roku prezentował swoje prace na targach fotografii w Nowym Jorku organizowanych od niemal 40 lat przez międzynarodowe stowarzyszenie kuratorów sztuki fotograficznej (AIPAD Photography Show), gdzie jego prace zostały uznane za jeden z 10 najlepszych zestawów prezentowanych na targach. Obecnie prace są prezentowane na wystawie indywidualnej w Galerii Imura w Kyoto.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!

prof. dr. hab. Dariusz Kuźmina otrzymał grant z MKiDN z zakresu "Ochrony dziedzictwa kulturowego za granicą 2018"

Prof. dr hab Dariusz Kuźmina, Prodziekan WDIB UW otrzymał w konkursie MKiDN z zakresu "Ochrony dziedzictwa kulturowego za granicą 2018" grant na realizację kwerendy, katalogowania i digitalizację polskiego dziedzictwa narodowego w Fundacja Archiwum Helveto-Polonicum we Fryburgu (Szwajcaria). 
Uczestnikami projektu m.in będą dwaj studenci i jedna doktorantka z naszego Wydziału.

Marka korporacyjna i jej komunikacja - nowa publikacja Dra Jarosława Kończaka i Pawła Bylickiego

IMG 6357„Marka korporacyjna i jej komunikacja” to monografia, która m.in. pokazuje, że komunikacja korporacyjna jest wyższą i bardziej efektywną formą zarządzania komunikacją w dużych organizacjach niż tradycyjne public relations. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że pojawiły się nowe formy, nowe kanały wymiany informacji i dotarcia do interesariuszy, ale przede wszystkim dlatego, że jest coraz większa potrzeba integracji przekazu budującego obraz firmy. Konieczne jest zarządzanie komunikacją na wszystkich poziomach, tak by organizacja mówiła jednym głosem, miała całościowy, spójny przekaz, pozycjonujący markę w umysłach konsumentów. Samo public relations nie wystarcza dziś by zbudować wiedzę o marce, doprowadzając do zmiany opinii, poglądów, a na końcu zachowań klientów.

Nie sposób pisać o komunikacji korporacyjnej bez skupienia się na zagadnieniach związanych z marką korporacyjną. To ona stanowi podstawę do komunikacji organizacji z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym. Jest bazą, na którą składają się te mniej widzialne i trudniejsze do uchwycenia elementy, takie jak: wizja, misja, kultura organizacyjna firmy, a także te, z którymi konsumenci spotykają się na co dzień, np. identyfikacja wizualna. Marka korporacyjna jest nie tylko naszym przewodnikiem w świecie masy podobnych do siebie produktów, ale również jednoczy m.in. wartość produktu, obsługi oraz obietnicy złożonej przez organizację. Jest ona tym bardziej wartościowa, że w przeciwieństwie do produktów i usług, jest trudna do podrobienia i skopiowania przez innych. Poza tym trzeba pamiętać, że klienci sami poszukują swoich ulubionych marek, kupują je świadomie, ponieważ mają do nich zaufanie, lub po prostu je lubią. Inaczej by ich nie kupowali.

Książka jest do nabycia m.in. w księgarni newsline pod poniższym linkiem. http://wydawnictwo.newsline.pl/strona-glowna/32-marka-korporacyjna-i-jej-komunikacja.html

IMG 6227

Autorzy

  • Dr Jarosław Kończak, adiunkt w Katedrze Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Paweł Bylicki, Prezes Zarządu agencji public relations Public Dialog, należącej do międzynarodowej sieci International Public Relations Network.

Książka ma pomóc w zrozumieniu m.in.:

  • jakie są najważniejsze elementy budowy marki?
  • czym jest tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji?
  • dlaczego marki bez strategicznie zarządzanej komunikacji korporacyjnej nie nawiążą relacji ze wszystkimi interesariuszami?
  • dlaczego wizja, misja, wartości i kultura korporacyjna składają się na silną tożsamość marki, bez której nie da się zbudować dobrego wizerunku i reputacji?
  • jaki wpływ na budowę marki ma wizja, misja i kultura organizacyjna firmy?
  • dlaczego tak istotna jest identyfikacja wizualna?
  • czym jest komunikacja korporacyjna? jaka jest jej rola, cele i funkcje? dlaczego tak ważny jest spójny przekaz wysyłany przez markę do otoczenia?
  • kto i w jaki sposób powinien zarządzać komunikacją korporacyjną?
  • jak miejsce powinna ona zajmować w strukturze organizacji?
  • dlaczego osoba zajmująca się komunikacją korporacyjną, żeby spełniać swoją rolę, musi być umocowana bezpośrednio pod zarządem albo wchodzić w skład zarządu?
  • jak planować komunikację korporacyjną i jak układać strategię?
  • jakie procesy w działaniach strategicznych i komunikacyjnych są kluczowe?
  • dlaczego o sukcesie marki decydują w coraz większym stopniu interesariusze, a nie sami klienci?
  • jaki identyfikować i mapować interesariuszy?
  • w jaki sposób prowadzić z nimi efektywny dialog?
  • dlaczego rola komunikacji korporacyjnej będzie sukcesywnie rosła?

Adresaci

Książka jest adresowana do osób zainteresowanych marką produktową i korporacyjną oraz do tych, którzy zajmują się komunikacją na poziomie całej organizacji. Mogą to być pracownicy korporacji, ale opisane tu zasady komunikacji są użyteczne również dla osób pracujących w jednostkach budżetowych, samorządowych, zawiązkach, fundacjach i stowarzyszeniach. Publikacja może być użyteczna zarówno dla specjalistów, jak i managerów różnych szczebli, którzy w swojej pracy związani są z różnymi formami komunikacji marki. W szczególny sposób może być ona również użyteczna dla tych, którzy na co dzień związani są marketingiem, gdyż może znacznie poszerzyć horyzont związany ze współpracą marketingu
i innych obszarów komunikacji marki. Monografia adresowana jest również do pracowników naukowych badających obszary komunikacji, public relations, marki zarówno produktowej, jak i korporacyjnej, a także marketingu. Może również stanowić kompendium wiedzy dla studentów uczelni wyższych, którzy będą chcieli poszerzyć swoją wiedzę i znaleźć inspiracje w poruszanych tu obszarach.

IMG 6384