Dziekan:
prof. dr hab. Janusz W. Adamowski Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18 dyżur:
Dziekanat
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18. tel. (22) 55 20 294, (22) 55 23 915, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dziekanat pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00.
Uwaga, informujemy, że Dziekanat nie obsługuje spraw studenckich – w tej kwestii prosimy o kontakt z Sekcją Toku Studiów.
Dział Promocji
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18, e-mail ogólny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 23 916
Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18 mgr Maria Razik: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 23 938
Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, e-mail ogólny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.strona www: http://www.fsd.edu.pl
mgr Grażyna Oblas, Prezes Zarządu FSD, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 502 825 492
Akademickie Radio Kampus
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, tel. (22) 827 72 05 (studio), (22) 55 23 902 (sekretariat / biuro promocji), (22) 827 72 04 (redakcja kultury i studencka), e-mail ogólny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona www: http://radiokampus.fm/strona_glowna.html
Biblioteka
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, p. 317, tel.: (22) 552 02 70, strona www: http://biblis.lis.uw.edu.pl e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor Administracyjny:
mgr inż. Adam Grabowski
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.20
tel. (22) 55 20 281
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekcja Informatyczna i USOS Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pełnomocnik Dziekana ds. USOS
mgr Iwona Brzezińska,
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.38,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel. (22) 55 20 283
Sprawy studenckie:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sprawy pracownicze:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekcja techniczno-gospodarcza
Sekcja obsługi Badań Naukowych
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.22
Komisja ds. Badań Naukowych
Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Badań Naukowych
w następującym składzie:
Komisja ds. Doktorskich i Habilitacyjnych w zakresie nauk o mediach
Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Doktorskich
i Habilitacyjnych z zakresu nauk o mediach w następującym składzie:
Komisja ds. Doktorskich i Habilitacyjnych w zakresie bibliologii i informatologii
Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Doktorskich
i Habilitacyjnych w zakresie bibliologii i informatologii w następującym składzie:
Komisja ds. Awansów Profesorskich
Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Awansów Profesorskich w następującym składzie:
Komisja ds. Oceny Nauczycieli Akademickich i Zatrudnienia
Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Oceny Nauczycieli Akademickich i Zatrudnienia w następującym składzie:
Komitet Nagrody Naukowej Wydziału
Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komitet Nagrody Naukowej Wydziału w następującym składzie:
Laboratorium Badań Medioznawczych ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0,36, telefon: (22) 55 23 943 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona www: http://www.lbm.uw.edu.pl
„Studia Medioznawcze”, ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, tel.: (22) 55 20 240, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona www: https://studiamedioznawcze.eu/
„Przegląd Biblioteczny” ul. Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa http://www.sbp.pl/przeglad e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.ISSN 0033-202X Wersja drukowana czasopisma stanowi jego wersję pierwotną.
„Zagadnienia Informacji Naukowej – Studia Informacyjne” ul. Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa http://www.sbp.pl/wydawnictwa/czasopisma_sbp/zin mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.PL ISSN 0324-8194 E ISSN 2392-2648
„Z Badań nad Książką i Księgozbiorami Historycznymi”
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa
http://www.lis.uw.edu.pl/badan
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ISSN 1897-0788; e-ISSN 2544-8739
Informujemy, że od dnia 11 stycznia 2021 roku Sekcja Toku Studiów i Sekcja USOS będą pracowały w trybie zdalnym i nie będą przyjmowały interesantów. Dyżur telefoniczny pełniony będzie od PONIEDZIAŁKU do CZWARTKU w godzinach 9:00-15:00.
Ponadto, informujemy, że osoby które chcą odebrać dyplom lub jest to inna sprawa, która wymaga bezpośredniego kontaktu, mogą umówić się indywidualnie z pracownikiem Sekcji.
Aktualnie zalecamy kontakt mailowy.
Na maile będziemy odpowiadać w kolejności zgłoszeń
Życzymy Dużo Zdrowia
Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktycznych:
dr hab. Maria Łoszewska-Ołowska Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.41
dyżury: czwartek 11:30-12:30. Dyżury odbywają się on-line. Osoby zainteresowane proszone są o zadeklarowanie chęci spotkania najpóźniej na dwa dni przed dyżurem, celem ustalenia konkretnej godziny łączenia.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekcja Toku Studiów
Pracownicy Sekcji
Studia | Imię, nazwisko i email |
Telefon |
Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia niestacjonarne (zaoczne), I stopień |
mgr Magdalena Jaszczuk Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
tel.: (22) 55 23 918, pok. 0.47 |
Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia stacjonarne, I stopień |
Wiesława Czechowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
tel.: (22) 55 23 919, pok. 0.46 |
Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia niestacjonarne, II stopień Logistyka i administrowanie w mediach, studia stacjonarne, II stopień Zarządzanie BigData, studia stacjonarne, II stopień |
mgr Barbara Szczerbakowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
tel.: (22) 55 23 921, pok. 0.46 |
Logistyka i administrowanie w mediach, studia stacjonarne i niestacjonarne, I stopień Logistyka i administrowanie w mediach, studia niestacjonarne, II stopień |
Joanna Golec Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
tel.: (22) 55 23 920, pok. 0.46 |
Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopień Architektura przestrzeni informacyjnych studia stacjonarne i niestacjonarne, I stopień Publikowanie współczesne studia stacjonarne i niestacjonarne, I stopień |
Grażyna Kowalik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
tel.: (22) 55 23 917, pok. 0.47 |
Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia stacjonarne, II stopień Studia doktoranckie WDIiB UW |
mgr Joanna Dubel Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
tel. (22) 55 23 914, pok. 0.46 |
Podyplomowe studia bibliotekoznawstwa |
mgr Robert Brzóska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
tel.; (22) 55 20 285, pok 0.38 |
Podyplomowe studia polityki wydawniczej i księgarstwa |
dr hab. Agnieszka Chamera-Nowak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Nowy Świat 69, pok. 139 tel.; (22) 55-20-239 |
Archiwum |
Magdalena Kowalska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
pok. 0.47 |
Kierownicy studiów i opiekunowie pierwszych lat
Studia | Imię, nazwisko i email |
Telefon i adres |
Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopień Architektura przestrzeni informacyjnych studia stacjonarne i niestacjonarne I stopień Publikowanie współczesne studia stacjonarne i niestacjonarne I stopień |
dr Dorota Grabowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Nowy Świat 69 (22) 55 20 226 |
Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia stacjonarne, I i II stopień |
dr Łukasz Przybysz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, |
Logistyka mediów, studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopień Logistyka i administrowanie w mediach, studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopień |
dr hab. Krzysztof. Kowalik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa |
Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia niestacjonarne, I i II stopień |
dr hab Katarzyna Gajlewicz-Korab Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa |
Zarządzanie BigData, studia stacjonarne, II stopień |
dr hab. Agata Opolska-Bielańska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa |
Pełnomocnicy Dziekana
Studia | Imię, nazwisko i email |
Telefon i adres |
Pełnomocnik Dziekana ds. rekrutacji WDIiB UW |
dr hab. prof. ucz. Jacek Puchalski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Nowy Świat 69 (22) 552 01 77 |
Koordynator ds. współpracy zagranicznej i krajowej |
dr Michał Zając Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Nowy Świat 69 (22) 552 37 15 |
Opiekun ds. praktyk zawodowych |
dr hab. Kamila Kamińska-Chełminiak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa |
Koordynator ds. ankietyzacji zajęć |
dr hab. Joanna Szylko-Kwas Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa |
Prodziekan ds. Finansowych:
prof. dr hab. Dariusz Kuźmina Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, III p. 321
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: (22) 55 20 111 dyżur: poniedziałki w godz. 12.00 – 14.00
Sekcja finansowo-budżetowa
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, III p. 321
telefon: (22) 55 20 258
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dzień | Godziny |
Poniedziałek | 10.00 – 14.00 |
Wtorek | 10.00 – 14.00 |
Środa | 10.00 – 14.00 |
Czwartek | 10.00 – 14.00 |
Piątek | 10.00 – 14.00 |
Konferencje, sympozja, graduacje itp.
Osoby organizujące takie wydarzenia proszone są o dostarczenie do Sekcji Finansowej preliminarza planowanych kosztów. W przeciwnym razie nie będziemy mogli rozliczać kosztów tych wydarzeń.
KONTA DO PROJEKTÓW
– Numer konta dla projektów badawczych z NCN
od 15 konkursu włącznie:
52 1240 6292 1111 0010 5730 5386
(Bank Polska Kasa Opieki SA)
– Numer konta dla projektów badawczych z NCN
do 13 konkursu włącznie
52 1240 6292 1111 0010 5730 5386
(Bank Polska Kasa Opieki SA)
– Pozostała działalność naukowo-badawcza:
(NCBR, MNiSW itd.):
60 1240 6292 1111 0010 4342 7452 (Bank Polska Kasa Opieki SA)
Nasz numer konta
06 1160 2202 0000 0003 0134 7686 - do wpisywania do umów, faktur
Wynagrodzenia
Wzory umów obowiązujące od 1 stycznia 2017 r.
Druki ZUS
Zaświadczenia o fakturę dla firm opłacających czesne studentów podyplomowych
Druki przyjęcia środka trwałego
Komisja Finansowo - Budżetowa
Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję Finansowo - Budżetową w następującym składzie:
1. Dr hab. Jacek Wasilewski
2. Dr Karolina Brylska
3. Dr Tomasz Gackowski
4. Dr Michał Zając
5. Dr Anna Mierzecka
Pracownicy Sekcji:
Skład komisji stypendialnej
Do składu Komisji stypendialnej Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii powołuje się następujące osoby:
Pracownicy uczelni:
1. Pani Edyta Jankowska
2. Pani Barbara Domańska
Studenci delegowani przez Zarząd Samorządu studentów WDIiB:
3. Pani Magdalena Węglińska
4. Pani Julia Želazna
5. Pani Kinga Niezgoda
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. - 1.09
Kierownik
Pracownicy
Co badamy?
KATEDRA BADAŃ NAD INSTYTUCJAMI KULTURY
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII
UNIWERSYTET WARSZAWSKI
DEPARTMENT FOR THE STUDY OF CULTURAL HERITAGE INSTITUTIONS
FACULTY OF JOURNALISM, INFORMATION AND BOOK STUDIES
UNIVERSITY OF WARSAW
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, p. 306, 314
tel.: (22) 552 37 15 (p.314)
tel.: (22) 552 02 26 (p.306)
Kierownik
Pracownicy
Co badamy?
W centrum zainteresowań naukowo-badawczych i dydaktycznych Katedry Badań nad Instytucjami Kultury są biblioteki, archiwa, muzea, galerie i ośrodki kultury - instytucje dziedzictwa kulturowego. Zawsze odgrywały one istotną rolę jako ośrodki o charakterze kulturotwórczym, edukacyjnym, społecznym i rekreacyjnym. Instytucje kultury poprzez gromadzenie, archiwizowanie, prezentowanie, zapewnianie dostępu, popularyzowanie, informowanie o dziedzictwie kulturowym, wspieranie kształcenia, zapewnianie dostępu do różnorodnych informacji, działalności rekreacyjnej itp. służą budowaniu świadomości tożsamości narodowej i małoojczyźnianej, z uwzględnieniem celów stawianych edukacji i kulturze w obszarze nowoczesnej Europy. Czerpiąc z doświadczeń Zakładu Bibliotekoznawstwa, w którym badania koncentrowały się na problematyce organizacji i zarządzania bibliotekami różnego typu, kwalifikacjach pracowników, pracy ze zbiorami oraz obsłudze potrzeb kulturalnych i informacyjnych ich użytkowników, dostrzegamy wiele zbieżności w sposobach i kontekstach funkcjonowania różnych instytucji kultury. Przedmiotem zainteresowań naukowych i badań prowadzonych przez pracowników Katedry są zagadnienia związane:
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, (p.111) [klatka B, I piętro]
tel.: (22) 552 02 60
Kierownik
Pracownik
Co badamy?
Katedra Bibliografii i Dokumentacji jest sukcesorką Zakładu Historii, Teorii i Metodyki Bibliografii Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW. Bibliografia rozumiana jako nauka kilkakrotnie zmieniała swój zakres oraz repertuar pól badawczych. Dziś przechodzi kolejną metamorfozę będącą rezultatem zmian w otoczeniu (technicznym, społecznym). Integralnym elementem współczesnej działalności bibliograficznej są narzędzia technologiczne (bazy danych, systemy biblioteczne, instrumentarium Web 2.0). W skład działań dokumentacyjnych wchodzą z kolei procesy związane z tworzeniem zasobów cyfrowych (elektronicznych kopii dokumentów tradycyjnych) w postaci repozytoriów, bibliotek i archiwów cyfrowych. Prowadzone badania: Aktywność badawcza pracowników Katedry obejmuje pola zarówno tradycyjnie kojarzone z bibliografią i dokumentacją, jak i te najnowsze, związane z generowaniem dokumentacji cyfrowej czy postrzeganiem dokumentacji i bibliografii jako form komunikacji i zachowania dziedzictwa kultury. Mieszczą się wśród nich między innymi następujące obszary i zagadnienia badawcze:
Adres: ul. Nowy Świat 69 (Klatka B)
Telefon: (22) 55 20 178
Kierownik Katedry:
dr hab. Andrzej Kozieł
Pracownicy
dr Joanna Szylko-Kwas
dr Wojciech Sternak
dr hab. Paweł Żak
mgr Anna Zapolska-Downar
mgr Adam Kozak
Paweł Brzeziński
Co badamy?
DEPARTMENT OF INFORMATION STUDIES
Adres | Address
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa (pokoje | rooms: 310, 311, 313)
Telefon | Phone:
(22) 552 02 48 (pokój | room: 310A)
(22) 552 29 45 (pokój | room: 310B)
(22) 552 37 90 (pokój | room: 311)
(22) 552 09 58 (pokój | room: 313)
Kierownik | Head
Pracownicy | Members
Co badamy?
Katedra Informatologii WDIB jest sukcesorką Zakładu Systemów Informacyjnych Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW. Pole badań prowadzonych w Katedrze Informatologii obejmuje problematykę nauki o informacji, tj. skupione są one na różnych aspektach zapewniania efektywnego dostępu do informacji i wiedzy utrwalonych w różnego rodzaju dokumentach i innych obiektach informacyjnych w kontekście społecznych, organizacyjnych i jednostkowych potrzeb informacyjnych oraz praktyk wykorzystywania informacji i wiedzy. Przedmiotem naszych badań są systemy i serwisy informacyjne, ich funkcjonowanie i użytkowanie w działalności informacyjnej w nauce i humanistyce, biznesie, edukacji, kulturze i innych dziedzinach życia społecznego. Zajmujemy się analizą i oceną systemów i usług informacyjnych, analizą i oceną procesów reprezentacji, organizacji, wyszukiwania i wizualizacji informacji i wiedzy, projektowaniem i optymalizacją narzędzi wykorzystywanych w tych procesach, badaniem potrzeb informacyjnych oraz wykorzystania informacji i czynników je warunkujących. Zajmujemy się też badaniem samej informacji, jej własności, zasobów i przepływu jej strumieni, wykorzystując m.in. metody bibliometryczne, naukometryczne, webometryczne i altmetryczne. W szczególności specjalizujemy się w organizacji wiedzy i wykorzystaniu w niej technologii semantycznych, problematyce architektury informacji i zarządzania informacją w ramach usług informacyjnych skierowanych do różnych środowisk. Tematyka badań prowadzonych przez pracowników Katedry Informatologii obejmuje również społeczne, kulturowe, prawne i etyczne aspekty cyfryzacji i wykorzystywania technologii informacyjnej i komunikacyjnej oraz danetyzacji życia społecznego, usługi informacyjne na rzecz humanistyki cyfrowej, zagadnienia przemian społeczeństwa informacyjnego, problematykę informacji publicznej i europejskiej oraz problematykę edukacji informacyjnej i ekologii informacji. W ostatnich latach w zespole Katedry Informatologii (do września 2016 r. - Zakładu Systemów Informacyjnych IINSB UW) realizowane były następujące projekty badawcze:
W Katedrze Informatologii WDIB UW mieści się redakcja czasopisma „Zagadnienia Informacji Naukowej – Studia Informacyjne” oraz serii Miscellanea Informatologica Varsoviensia.
Od 2011 r. co dwa lata organizujemy międzynarodową konferencję „Information Science in the Age of Change" (Nauka o informacji w okresie zmian). Piąta edycja konferencji, zorganizowana we współpracy z Biblioteką Uniwersytecką w Warszawie i International Society for Knowledge Organization - Polish Chapter, odbyła się w dniach 13-14 maja 2019 r., gromadząc ponad 100 uczestników, w tym ponad 40 badaczy z zagranicznych ośrodków naukowych (z Brazylii, Francji, Hiszpanii, Kataru, Meksyku, Rumunii, Słowacji, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch) oraz liczne grono badaczy polskich z niemal wszystkich polskich ośrodków badań informacyjnych.
W Katedrze Informatologii opracowany został program innowacyjnego kierunku studiów "Architektura przestrzeni informacyjnych" (studia I stopnia), który realizujemy od roku akad. 2018/2019.
Na kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo” na studiach I stopnia prowadzimy przedmioty związane z problematyką nauki o informacji, a na studiach II stopnia specjalizacje magisterskie „Architektura informacji i wiedzy” i „Zarządzanie informacją i wiedzą”.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.08
Telefon
Kierownik
Pracownicy
Co badamy?
Katedra prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotów: edukacja medialna (wraz i innymi katedrami), etykieta językowa, etykieta zawodowa, historia dobrych manier, język jako narzędzie komunikacji, język wypowiedzi medialnej, językowe warsztaty dziennikarskie, kultura językowa, pragmatyka językowa, stylistyka praktyczna, warsztaty specjalizacyjne z logopedii i technik mowy, proseminaria i seminaria licencjackie i magisterskie, obejmujące problematykę języka i retoryki w mediach oraz zagadnienia z zakresu edukacji medialnej, a także wykłady monograficzne z tych dziedzin.
Badania naukowe prowadzone w Katedrze Języka Mediów obejmują:
Wybrane publikacje pracowników z okresu ostatniego okresu:
Projekty badawcze realizowane przez pracowników Katedry:
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10
Telefon:
kierownik:
pracownicy:
Co badamy?
Pracownicy Katedry zajmują się analizą roli środków przekazu (prasy, radia, telewizji, internetu) i komunikacji interpersonalnej w rozwoju systemów społecznych. Prowadzone zajęcia dydaktyczne jak i badania naukowe dotyczą teorii i praktyki tworzenia, przekształcania i przekazywania wszystkimi dostępnymi narzędziami informacji między jednostkami, grupami społecznymi i organizacjami występującymi zarówno w roli nadawcy jak i odbiorcy tych informacji. Interesuje nas także efekt tej komunikacji, czyli jak odbiorca reaguje na otrzymywany przekaz i jakie środki perswazji lub manipulacji były używane w przekazie medialnym. Zainteresowania badawcze pracowników Katedry koncentrują się wokół takich zagadnień jak: zasięg i znaczenie poziomów komunikowania we współczesnym społeczeństwie, rola środków przekazu w komunikowaniu politycznym, oddziaływanie środków przekazu na różne publiczności, profesjonalizacja komunikowania różnych organizacji społecznych, instytucji rządowych i organizacji pozarządowych, obecność i oddziaływanie narzędzi propagandy, zmiany charakteru oddziaływania reklamy na wybrane grupy społeczne, wykorzystanie nowych mediów (w tym internetu, mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, etc.) w komunikacji społecznej, procesy decydujące o kształcie współczesnej informacji medialnej. Od kilkunastu lat pracownicy Katedry dużo uwagi poświęcają także roli specjalistów public relations w kształtowaniu opinii publicznej i ich wpływie na funkcjonowanie środków przekazu i działalność firm oraz instytucji społecznych. Na zajęciach dydaktycznych jak i w badaniach wychodzimy z założenia, iż public relations należy traktować jako formę komunikowania społecznego w kraju demokratycznym, w którym funkcjonują zasady swobodnego przepływu informacji i wolny rynek mediów. W badaniach zajmujemy się ewolucją odbioru społecznego zawodu dziennikarza i konsultanta PR, kontrowersjami i sporami w public relations wokół etyki tego zawodu jak i oczekiwań społecznych w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu, kampaniami informacyjnymi i mierzeniem ich skuteczności, zarządzaniem komunikacją organizacji i logistyką zapobiegania jak i łagodzenia sytuacji kryzysowych. W ramach badań rynku medialnego zajmujemy się różnymi metodami promocji podmiotów tego rynku, zasadami regulacji i etyką postępowania, analizą wyników oglądalności, czytelnictwa, słuchalności, popularności stron www, badaniem trendów rynkowych i ich wpływem na kształt i strukturę branży medialnej.
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, p. 139, 141, 158
tel.: (22) 552 02 39 (p.139)
tel.: (22) 552 02 56 (p.141)
tel.: (22) 552 01 77 (p.158)
Kierownik
Pracownicy
Co badamy?
Katedra Książki i Mediów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW powstała w 2016 r. z połączenia Zakładu Wiedzy o Książce Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Wydziału Historycznego oraz Zakładu Historii Mediów Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Instytuty te łącząc się utworzyły nowy wydział UW, którego struktura oparta jest na katedrach.
Pracownicy katedry nadzorują dwie ścieżki specjalizacyjne na studiach bibliotekoznawczych drugiego stopnia - „Edytorstwo” i „Dziedzictwo kulturowe” oraz Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa. Przygotowują także nowy program studiów licencjackich z zakresu edytorstwa współczesnego, które mają zostać uruchomione w roku akademickim 2017/18.
Obszary badawcze koncentrują się w dwóch głównych nurtach: historia kultury i książki historii mediów i dziedzictwa narodowego
Pracownicy katedry podejmują badania nad zbiorami historycznymi, dziejami książki, bibliotek i bibliotekarstwa polskiego w kraju i na obczyźnie, ruchu wydawniczego i księgarskiego, zintegrowane studia nad dziejami kultury i nauki zmierzające do zdefiniowania roli, jaką pełni w nich książka, a także historii mediów oraz historii społeczno-politycznej Polski. Wśród ich zainteresowań znajdują się takie zagadnienia jak: procesy alfabetyzacji społeczeństw europejskich w czasach preindustrialnych oraz ich konsekwencje społeczno-kulturowe; instytucje kultury polskiej w XIX w.; mecenat kulturalny i polityka kulturalna; grabieże/kradzieże zbiorów archiwalnych i bibliotecznych oraz ich rewindykacja; polonica w zbiorach europejskich instytucji kultury, ochrona dziedzictwa narodowego Polonii poza granicami Polski; problematyka historii społeczno-politycznej Polski XVI–XX w. w kontekście wydarzeń europejskich ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów; rola i znaczenie druku w okresie historii nowożytnej; transformacja polskiego rynku książki w PRL i współcześnie; historia i teraźniejszość mediów branży wydawniczo-księgarskiej; dzieje cenzury; współczesne edytorstwo i sztuka książki; historia XX w.,; historia emigracji politycznej po 1945 r.; metodologia badań nad mediami; historia i teoria gatunków dziennikarskich.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.07
Telefon:
Kierownik
Pracownicy
Co badamy?
<do uzupełnienia>
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.06
Telefon
Pracownicy
Co badamy?
Problematyka prowadzonych badań dotyczy badań porównawczych współczesnych systemów medialnych, ekonomiki mediów, teorii i praktyki propagandy, transformacji zawodu dziennikarza, roli mediów publicznych, oraz zagadnień związanych z międzynarodową i krajową polityką medialną. Działalność dydaktyczna koncentruje się na organizowania zajęć dydaktycznych takich jak Polski System Medialny, Współczesne Modele Systemów Medialnych, Media Lokalne i Społecznościowe, Ekonomika Mediów. Dla studentów programu Erasmus KSM przygotowuje moduły na temat „Journalism Culture", „Media and Democracy" oraz „Comparative Media Systems".
Pracownicy Katedry Systemów Medialnych prowadzą działalność naukową za pośrednictwem projektów badawczych, działalności wydawniczej oraz poprzez uczestnictwo i organizację krajowych i międzynarodowych konferencji z udziałem badaczy i praktyków mediów. Organizowane co roku seminaria naukowe mają na celu zwrócenie uwagi na dokonujące się mediach zmiany i dotyczyły do tej pory zagadnień konwergencji, zmian w zachowaniach użytkowników mediów oraz wpływu nowych mediów i technologii na współczesne systemy medialne. W czerwcu 2015 roku KSM zorganizowała międzynarodową konferencję „Public Service Media in the Digital Mediascapes" z udziałem przedstawicieli Rady Europy, Europejskiej Unii Nadawców, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz praktyków mediów z Bułgarii, Austrii, Danii i Wielkiej Brytanii.
Pracownicy Katedry biorą udział w licznych projektach finansowanych ze środków krajowych i zagranicznych. Aktualnie prowadzone są dwa duże projekty: „Kultura organizacyjna mediów publicznych w ekosystemach cyfrowych: ludzie, wartości, procesy", który jest finansowany przez Narodowe Centrum Nauki (program SONATA 8) oraz „L’Europe dans les Medias en ligne” finansowane przez Fondation de l’Université de Cergy-Pontoise we Francji.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.37
Telefon: (22) 55 20 267
Strona www: http://logistykamediow.pl/
Kierownik
Pracownicy
Co badamy?
Katedra Technologii Informacyjnych Mediów, zajmuje się obszarem badawczym zdefiniowanym przez najnowsze technologie , które znalazły zastosowanie w mediach. W Katedrze Technologii Informacyjnych Mediów powstały autorskie interdyscyplinarne programy studiów - Logistyka i administrowanie mediów (specjalność: Technologie Informacyjne Mediów oraz Logistyka i Marketing). Integrują one elementy technologii informacyjnych, ekonomii, marketingu i zarządzania oraz pokrewnych dziedzin, pozwalając swobodnie wykorzystywać media elektroniczne.
Programy realizowane są na studiach I i II stopnia, gdzie aktualnie przebywa około 600 studentów. Jednocześnie trwa nabór na studia podyplomowe i przygotowywany jest program studiów doktoranckich.
Absolwenci Logistyki mediów doskonale odnajdują się na stanowiskach kierowniczych, wymagających kreatywnego działania w dynamicznie zmieniającym się technologicznie i organizacyjnie otoczenie.
Tradycją są coroczne konferencje organizowane przez pracowników Katedry, które gromadzą medioznawców, historyków mediów, badaczy związanych z technologiami informacyjnymi oraz badaniami w obszarze ekonomii i zarządzania mediami. Uczestnicy Konferencji prezentują wyniki swoich badań tematycznie związanych z technologiami, monetyzacją, mediami elektronicznymi i analizą BigData.
Katedra Technologii Informacyjnych Mediów, poza dydaktyką, zajmuje się innowacyjnym obszarem badawczym mediów. Tematem zainteresowań są najnowsze technologie informacyjne, które stały się integralną częścią warsztatu współczesnego dziennikarza.
W Katedrze realizowany jest program badawczy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dotyczący analizy BigData. Metodologia opracowana za pomocą nowatorskich algorytmów umożliwia wyszukiwanie i analizowanie informacji w dużych zasobach danych. Oryginalność wyników, a szczególnie możliwość predykcji procesów, budzi duże zainteresowanie środowiska badaczy. Obecnie przygotowywane są kolejne projekty zarówno z partnerami krajowymi jak i zagranicznymi.
Laboratorium Badań Medioznawczych
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.36
Telefon: (22) 55 23 943
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona www: http://www.lbm.uw.edu.pl