Struktura wydziału

Pion dziekański i administracyjny

Pion Dziekana

Dziekan:
prof. dr hab. Janusz W. Adamowski Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18 dyżur:

  • organizacyjny: informacje wkrótce
  • dydaktyczny: czwartki, godz. 11.30-12.30, pok. -1.06

Dziekanat
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18. tel. (22) 55 20 294, (22) 55 23 915, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • mgr Maria Zawadzka – kierownik Dziekanatu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Ewa Łukomska - Janek – specjalista,
  • Silwana Żochowska – specjalista

Dziekanat pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00.

Uwaga, informujemy, że Dziekanat nie obsługuje spraw studenckich – w tej kwestii prosimy o kontakt z Sekcją Toku Studiów.

Dział Promocji
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18, e-mail ogólny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 23 916

Wsparcie Działu promocji z ramienia Samorządu Studentów WDIiB UW:

  • Krystyna Kacperska - Dziennikarstwo i medioznawstwo, Specjalność Public Relations i Marketing Medialny
  • Katarzyna Turos - Logistyka mediów spec. logistyka i marketing w mediach
  • Patrycja Woźniak - Logistyka mediów spec. logistyka i marketing w mediach

Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.18 mgr Maria Razik: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 23 938

Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, e-mail ogólny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.strona www: http://www.fsd.edu.pl
mgr Grażyna Oblas, Prezes Zarządu FSD, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 502 825 492

Akademickie Radio Kampus
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, tel. (22) 827 72 05 (studio), (22) 55 23 902 (sekretariat / biuro promocji), (22) 827 72 04 (redakcja kultury i studencka), e-mail ogólny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona www: http://radiokampus.fm/strona_glowna.html

  • Wojciech Rodek, Redaktor Naczelny, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Katarzyna Rodek, Szef Redakcji Studenckiej i Szef Redakcji Kultury, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Zuzanna Łapińska, Sekretarz Redakcji, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Piotr Topoliński, Szef Redakcji Publicystyki i Szef Redakcji Informacji, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Tomek Paziewski, Szef Redakcji Europejskiej, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Krzysztof Szaniawski, Kierownik Biura Promocji i Reklamy, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Krzysztof Kreusch, Szef Działu Technicznego, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Tomek Adamus, Szef Działu Realizacji, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Krzysztof Rukat, Szef Działu Produkcji, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biblioteka
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, p. 317, tel./fax (22) 826 61 63 tel.: (22) 552 02 70, strona www: http://biblis.lis.uw.edu.pl e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Kierownik: mgr Elżbieta Szklarska-Maruszak
  • mgr Małgorzata Lelakowska
  • Jan Stanisławski
Pion Dyrektora Administracyjnego

Dyrektor Administracyjny:
mgr inż. Adam Grabowski
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.20
tel. (22) 55 20 281
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekcja Informatyczna i USOS Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • mgr inż. Dariusz Jaruga (doradca IT, Lokalny Administrator Bezpieczeństwa Informacji), tel., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • mgr Marcin Pożoga (CIUW, goniec), tel. (22) 55 23 033, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • mgr Marcin Roguski (administrator IT), tel. (22) 55 23 714, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pełnomocnik Dziekana ds. USOS
mgr Iwona Brzezińska,
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.38,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel. (22) 55 20 283

Sprawy studenckie:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sprawy pracownicze:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekcja techniczno-gospodarcza

  • Zbigniew Kalbarczyk
  • Sebastian Filipczyk
  • Jacek Kur
  • Ryszard Kur
  • Andrzej Dobczyński
  • Mariola Ryś
  • Jolanta Małetko
  • Hanna Kaczmarczyk
  • Edyta Jackowska
  • Agata Kraszewska

 

Pion prodziekana ds. Badań Naukowych i Współpracy

Prodziekan ds. Badań Naukowych i Współpracy: 

prof. dr hab. Marek Jabłonowski

ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.23, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekcja obsługi Badań Naukowych

ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.22 

  • prof. dr hab. Robert Cieślak, Kierownik Studiów Doktoranckich, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • mgr Lilia Ziemczonok, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 20 237
  • mgr Joanna Siwek-Jasińska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 20 232

Komisja ds. Badań Naukowych

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Badań Naukowych
w następującym składzie:

  1. Prof. dr hab. Radosław Pawelec      
  2. Dr hab. Piotr Tafiłowski
  3. Dr Michał Głowacki
  4. Dr Marcin Roszkowski

Komisja ds. Doktorskich i Habilitacyjnych w zakresie nauk o mediach

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Doktorskich
i Habilitacyjnych z zakresu nauk o mediach w następującym składzie:

  1. Prof. dr hab. Robert Cieślak
  2. Prof. dr hab. Marek Jabłonowski
  3. Prof. dr hab. Małgorzata Marcjanik
  4. Dr hab. Alicja Jaskiernia

Komisja ds. Doktorskich i Habilitacyjnych w zakresie bibliologii i informatologii

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Doktorskich
i Habilitacyjnych w zakresie bibliologii i informatologii w następującym składzie:

  1. Prof. dr hab. Dariusz Kuźmina
  2. Prof. dr hab. Barbara Sosińska-Kalata
  3. Prof. dr hab. Jadwiga Woźniak-Kasperek
  4. Dr hab. Małgorzata Kisilowska

Komisja ds. Awansów Profesorskich

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Awansów Profesorskich w następującym składzie:

  1. Prof. dr hab. Jerzy Bralczyk
  2. Prof. dr hab. Marek Jabłonowski
  3. Prof. dr hab. Dariusz Kuźmina
  4. Prof. dr hab. Wiesław Władyka
  5. Prof. dr hab. Elżbieta Barbara Zybert 

Komisja ds. Oceny Nauczycieli Akademickich i Zatrudnienia

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Oceny Nauczycieli Akademickich i Zatrudnienia w następującym składzie:

  1. Prof. dr hab. Włodzimierz Gogołek
  2. Prof. dr hab. Barbara Sosińska-Kalata
  3. Dr hab. Andrzej Kozieł
  4. Dr hab. Małgorzata Pietrzak

Komitet Nagrody Naukowej Wydziału

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komitet Nagrody Naukowej Wydziału w następującym składzie:

  1. Prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski
  2. Prof. dr hab. Marek Jabłonowski
  3. Prof. dr hab. Anna Kamler
  4. Prof. dr hab. Dariusz Kuźmina
  5. Prof. dr hab. Radosław Pawelec
  6. Dr hab. Jerzy Franke

Laboratorium Badań Medioznawczych ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0,36, telefon: (22) 55 23 943 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona www: http://www.lbm.uw.edu.pl

  • dr Tomasz Gackowski, Kierownik LBM, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • dr Karolina Brylska, Zastępca kierownika LBM, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Adam Balcerzak, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • mgr Mateusz Patera, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Studia Medioznawcze" ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, tel.: (22) 55 20 240, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.(większe pliki) http://studiamedioznawcze.pl  (PL) http://mediastudies.eu  (EN)

  • Redaktor Naczelny: prof. dr hab. Marek Jabłonowski
  • Zastępca redaktora naczelnego/Sekretarz: mgr Teresa Maciszewska
  • Zastępca redaktora naczelnego/Sekretarz: prof. dr hab. Robert Cieślak

„Przegląd Biblioteczny” ul. Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa http://www.sbp.pl/przeglad e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.ISSN 0033-202X Wersja drukowana czasopisma stanowi jego wersję pierwotną.

  • Redaktor Naczelny: prof. dr hab. Elżbieta Barbara Zybert
  • Redaktor, Redaktor tematyczny: dr hab. Dariusz Grygrowski
  • Sekretarz Redakcji: dr Dorota Grabowska

„Zagadnienia Informacji Naukowej – Studia Informacyjne”  ul. Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa http://www.sbp.pl/wydawnictwa/czasopisma_sbp/zin mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.PL ISSN 0324-8194 E ISSN 2392-2648

  • Redaktor naczelny: prof. dr hab. Barbara Sosińska-Kalata
  • Zastępca redaktora naczelnego i redaktor tematyczny: dr Marcin Roszkowski
  • Sekretarz Redakcji: mgr Monika Halasz-Cysarz

„Z Badań nad Książką i Księgozbiorami Historycznymi” 

Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa
http://www.lis.uw.edu.pl/badan
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ISSN 1897-0788; e-ISSN 2544-8739

  • Redaktor naczelny: dr hab., prof. UW Jacek Puchalski
  • Zastępca redaktora naczelnego / Sekretarz redakcji: dr Agnieszka Chamera-Nowak
  • Sekretarz redakcji: dr Dorota Pietrzkiewicz

 

Pion Prodziekana ds. Studenckich i Dydaktycznych
Szanowni Państwo,
informujemy, że dokonanie podpięć nie jest warunkiem przedłużenia ważności legitymacji studenckiej, jest jednak niezbędne do rozliczenia etapu studiów.

W związku z pytaniami dotyczącymi ww. prosimy o zapoznanie się ze stroną:

Państwa wizyta w Sekcji Toku Studiów  powodowana konieczością przedłużenia ważności legitymacji jest często jedyną okazją do korekty błędów  w podpięciach czy przypomnienia o  rejestracji na zajęcia powtarzane w związku z warunkowym zaliczeniem roku. Zwracamy Państwu uwagę na ten fakt i prosimy o dokonanie poprawek, służymy pomocą i staramy się wyjaśnić możliwie najwięcej spraw dot. toku studiów. Mamy nadzieję, że pozwoli to uniknąć wielu problemów związanych z rozliczeniem przez Państwa  roku i pozwoli cieszyć się studiowaniem na kolejnym etapie studiów 😃
 
Z poważaniem, 
Prodziekan ds.studenckich i dydaktycznych prof. dr hab. UW Anna Kamler
oraz Zespół Sekcji Toku Studiów

Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktycznych:
prof. UW dr hab. Anna Kamler Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.41

dyżury: wtorki: godz. 10:00-12:00; środy: godz. 12:30 - 14:00 - pok. 0.41

Prodziekan ds. studenckich prof. dr hab. Anna Kamler odwołuje swój dyżur w dniu 04.12.2018 r.(wtorek)

Sekcja Toku Studiów

  • Dr Łukasz Szurmiński, Pełnomocnik Dziekana ds. koordynacji studiów, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., (22) 55 20 283, ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.38
  • Dr hab. Małgorzata Kisilowska, Pełnomocnik Dziekana ds. jakości kształcenia, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 552 37 15, ul. Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa
  • mgr Iwona Lompart, Kierownik Sekcji Toku Studiów, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., (22) 55 23 918, pok. 0.47
  • Magdalena Kowalska - Archiwum, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Bednarska 2/4 00-310 Warszawa, pok. 2,15

GODZINY PRZYJĘĆ SEKCJI STUDENCKIEJ

poniedziałek 12.00 - 15.00

wtorek 12.00 - 15.00

środa 09.00 - 12.00

czwartek 09.00 - 12.00

DYŻURY SEKCJI STUDENCKIEJ DLA STUDENTÓW STUDIÓW ZAOCZNYCH (W CZASIE ZJAZDÓW)

Sobota godz. 09:00 – 13:00

W ZAŁĄCZNIKACH NA DOLE STRONY ZNAJDUJĄ SIĘ WZORY PODAŃ DLA STUDENTÓW

Pracownicy Sekcji

Studia Imię i nazwisko Mail Telefon i adres
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna: studia niestacjonarne wieczorowe, I  i II stopnia mgr Iwona Lompart Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa,                                tel.: (22) 55 23 918, pok. 0.47
Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia stacjonarne, I stopień Wiesława Czechowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa tel.: (22) 55 23 919, pok. 0.46

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia niestacjonarne zaoczne, II stopień

Logistyka i administrowanie w mediach, studia stacjonarne  II stopień

mgr Barbara Szczerbakowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa tel.: (22) 55 23 921, pok. 0.46

Logistyka mediów, studia stacjonarne i niestacjonarne I stopnia

Logistyka i administrowanie w mediach, studia stacjonarne i niestacjonarne, I oraz stacjonarne II stopień

Joanna Golec  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa tel.: (22) 55 23 920, pok. 0.46

Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopień

Architektura przestrzeni informacyjnych studia stacjonarne i niestacjonarne I stopień

Publikowanie współczesne studia stacjonarne i niestacjonarne I stopień

Grażyna Kowalik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa tel.: (22) 55 23 917, pok. 0.47
Podyplomowe studia bibliotekoznawstwa mgr Robert Brzóska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, pok. 0.38 tel.; (22) 55 20 283
Podyplomowe studia polityki wydawniczej i księgarstwa dr Agnieszka Chamera-Nowak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Nowy Świat 69, pok. 139 tel.; (22) 55-20-239

Dziennikarstwo i medioznawstwo, studia stacjonarne, II stopień

Studia doktoranckie WDIiB UW

Studia podyplomowe „Laboratorium Reportażu”

mgr Joanna Dubel Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, tel. (22) 55 23 914, pok. 0.46
Archiwum Magdalena Kowalska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Bednarska 2/4
00-310 Warszawa
pok. 0.47

Kierownicy studiów

Studia Imię i nazwisko Mail Telefon i adres

Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopień

Architektura przestrzeni informacyjnych studia stacjonarne i niestacjonarne I stopień

Publikowanie współczesne studia stacjonarne i niestacjonarne I stopień

dr Dorota Grabowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (22) 55 20 226 ul. Nowy Świat 69
Dziennikarstwo i medioznawstwo – studia dzienne dr Danuta Grzelewska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa,  dyżur we wtorki od godz. 11.30-12.30 pokój 0.46
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna – studia wieczorowe dr Ksenia Kakareko Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa
Logistyka i administrowanie w mediach (I i II stopień), Logistyka mediów (I stopień, stacjonarne i niestacjonarne) dr Krzysztof. Kowalik Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna – studia zaoczne dr Dorota Lewandowska-Jaros  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa

Pełnomocnicy Dziekana

Studia Imię i nazwisko Mail Telefon i adres
Pełnomocnik Dziekana ds. rekrutacji WDIiB UW dr hab. prof. UW Jacek Puchalski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (22) 552 01 77 ul. Nowy Świat 69
Pełnomocnik Dziekana ds. współpracy zagranicznej i krajowej dr Michał Zając Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   (22) 552 37 15 ul. Nowy Świat 69
Pełnomocnik Dziekana ds. praktyk zawodowych dr Kamila Kamińska-Chełminiak  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa
Pełnomocnik Dziekana ds. ankietyzacji zajęć dr Grzegorz Gmiterek Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (22) 55 20 260, ul. Nowy Świat 69
Pełnomocnik Dziekana ds. studiów podyplomowych dr Bartłomiej Włodarczyk Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
(22) 55 20 260, ul. Nowy Świat 69

Komisja ds. Dydaktycznych i Jakości Kształcenia – Sekcja Jakości Kształcenia

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Dydaktycznych i Jakości Kształcenia – Sekcja Jakości Kształcenia w następującym składzie:

  1. Dr hab. Małgorzata Kisilowska
  2. Dr Agnieszka Chamera – Nowak
  3. Dr Dorota Grabowska
  4. Dr Łukasz Przybysz
  5. Dr Łukasz Szurmiński
  6. Dr Marcin Roszkowski
  7. Dr Bartłomiej Włodarczyk
  8. Mgr Anna Zapolska

Komisja ds. Dydaktycznych i Jakości Kształcenia – Sekcja Dydaktyczna

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję ds. Dydaktycznych i Jakości Kształcenia – Sekcja Dydaktyczna w następującym składzie:

  1. Dr Dorota Grabowska
  2. Doc. dr Danuta  Grzelewska
  3. Dr Ksenia Kakareko
  4. Dr Krzysztof Kowalik
  5. Dr Dorota Lewandowska – Jaros

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje Wydziałową Komisję Rekrutacyjną, w następującym składzie:

  1. Prof. dr hab. Jacek Puchalski 
  2. Dr Jagoda Bloch
  3. Dr Wiesław Cetera
  4. Dr Seweryn Dobrzelewski
  5. Dr Agata Opolska – Bielańska 
  6. Dr Łukasz Przybysz
  7. Dr Łukasz Szurmiński
  8. Mgr Iwona Brzezińska

Komisja Stypendialna 2016/2017

Do składu Komisji stypendialnej Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii powołuje się następujące osoby:

Pracownicy uczelni:

  1. Pani Edyta Jankowska
  2. Pani Barbara Domańska

Studenci delegowani przez Zarząd Samorządu studentów WDIiB:

  1. Pani Magdalena Węglińska
  2. Pani Julia Želazna
  3. Pani Kinga Niezgoda

Opiekunowie roczników

Decyzją Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktycznych prof. UW dr hab. Anny Kamler, od roku akademickiego 2016/2017 z grona doktorantów wyznaczone zostały osoby, które dla pierwszych roczników studiów (wszystkich trybów i specjalności) pełnić będą rolę opiekunów:

  • mgr Łukasz Krawczyński
  • mgr Paweł Lasiuk
  • mgr Daiwa Maksimowicz
  • mgr Dagmara Sidyk
  • mgr Amanda Siwek

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prezentacja w PDF

Prezentacja w PowerPoint

Pion Prodziekana ds. Finansowych

Prodziekan ds. Finansowych:

prof. dr hab. Dariusz Kuźmina Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, III p. 321
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: (22) 55 20 111 dyżur: środy w godz. 13.00 – 15.00

Sekcja finansowo-budżetowa
Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, III p. 321
telefon: (22) 55 20 258
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny przyjęć:

Dzień Godziny
Poniedziałek 10.00 – 14.00
Wtorek 10.00 – 14.00
Środa 10.00 – 14.00
Czwartek 10.00 – 14.00
Piątek 10.00 – 14.00

 FAKTURY ZAKUPOWE PROSIMY DOSTARCZAĆ DO SEKCJI FINANSOWEJ OSOBIŚCIE.


Konferencje, sympozja, graduacje itp.

Osoby organizujące takie wydarzenia proszone są o dostarczenie do Sekcji Finansowej preliminarza planowanych kosztów. W przeciwnym razie nie będziemy mogli rozliczać kosztów tych wydarzeń.

KONTA DO PROJEKTÓW

– Numer konta dla projektów badawczych z NCN
od 15 konkursu włącznie:
52 1240 6292 1111 0010 5730 5386
(Bank Polska Kasa Opieki SA)

– Numer konta dla projektów badawczych z NCN
do 13 konkursu włącznie
52 1240 6292 1111 0010 5730 5386
(Bank Polska Kasa Opieki SA)

– Pozostała działalność naukowo-badawcza:
(NCBR, MNiSW itd.):
60 1240 6292 1111 0010 4342 7452 (Bank Polska Kasa Opieki SA)

Nasz numer konta

06 1160 2202 0000 0003 0134 7686 - do wpisywania do umów, faktur 


Wzory umów obowiązujące od 1 stycznia 2017 r.

Druki ZUS

Zaświadczenia o fakturę dla firm opłacających czesne studentów

Druki przyjęcia środka trwałego


Komisja Finansowo - Budżetowa

Rada Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego powołuje, na czteroletnią kadencję, Komisję Finansowo - Budżetową w następującym składzie:
1. Dr hab. Jacek Wasilewski
2. Dr Karolina Brylska
3. Dr Tomasz Gackowski
4. Dr Michał Zając
5. Dr Anna Mierzecka

Pracownicy Sekcji:

  • Katarzyna Liwska, Pełnomocnik Kwestora UW, tel. (22) 55 20 258 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Barbara Domańska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 22 932, pok. 176, stypendia, domy studenckie i inne sprawy socjalne
  • Magdalena Lesiak, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 826 85 69, obsługa rozliczeń
  • Agnieszka Górska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , tel. (22) 55 20 215 obsługa rozliczeń
  • Hanna Oporska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 20 250, obsługa umów cywilno-prawnych
  • Michał Krupa, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 20 250, pracownik IT
  • Edyta Jankowska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 55 20 215, stypendia, domy studenckie i inne sprawy socjalne oraz finansowe
  • Dorota Ciosek, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. (22) 55 20 250, 

Skład komisji stypendialnej

Do składu Komisji stypendialnej Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii powołuje się następujące osoby:
Pracownicy uczelni:

1. Pani Edyta Jankowska
2. Pani Barbara Domańska
Studenci delegowani przez Zarząd Samorządu studentów WDIiB:
3. Pani Magdalena Węglińska
4. Pani Julia Želazna
5. Pani Kinga Niezgoda

Pion naukowo-techniczny

Katedra Antropologii Mediów

Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. - 1.09

Kierownik

  • prof. dr hab. Robert Cieślak

Pracownicy

  • dr hab. Jacek Wasilewski
  • dr Paulina Orłowska

Co badamy?   

Katedra Badań nad Bibliotekami i Innymi Instytucjami Kultury

KATEDRA BADAŃ NAD INSTYTUCJAMI KULTURY
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII
UNIWERSYTET WARSZAWSKI

DEPARTMENT FOR THE STUDY OF CULTURAL HERITAGE INSTITUTIONS
FACULTY OF JOURNALISM, INFORMATION AND BOOK STUDIES
UNIVERSITY OF WARSAW

Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa,  p. 306, 314
tel.: (22) 552 37 15 (p.314)
tel.: (22) 552 02 26 (p.306)

Kierownik

  • prof. dr hab. Elżbieta Barbara Zybert, p. 306

Pracownicy

  • dr hab. Dariusz Grygrowski, p. 306
  • dr hab. Małgorzata Kisilowska p. 314
  • dr hab. Robert Kotowski, p. 306
  • dr hab. Małgorzata Pietrzak, p. 306
  • dr Dorota Grabowska, p. 306
  • dr Justyna Jasiewicz p. 314
  • dr Bożena Karzewska, p. 306
  • dr Anna Mierzecka, p. 314
  • dr Iwona H. Pugacewicz, p. 306
  • dr Michał Zając, p. 314
  • dr Magdalena Paul

Co badamy?

W centrum zainteresowań naukowo-badawczych i dydaktycznych Katedry Badań nad Instytucjami Kultury są biblioteki, archiwa, muzea, galerie i ośrodki kultury - instytucje dziedzictwa kulturowego. Zawsze odgrywały one istotną rolę jako ośrodki o charakterze kulturotwórczym, edukacyjnym, społecznym i rekreacyjnym. Instytucje kultury poprzez gromadzenie, archiwizowanie, prezentowanie, zapewnianie dostępu, popularyzowanie, informowanie o dziedzictwie kulturowym, wspieranie kształcenia, zapewnianie dostępu do różnorodnych informacji, działalności rekreacyjnej itp. służą budowaniu świadomości tożsamości narodowej i małoojczyźnianej, z uwzględnieniem celów stawianych edukacji i kulturze w obszarze nowoczesnej Europy. Czerpiąc z doświadczeń Zakładu Bibliotekoznawstwa, w którym badania koncentrowały się na problematyce organizacji i zarządzania bibliotekami różnego typu, kwalifikacjach pracowników, pracy ze zbiorami oraz obsłudze potrzeb kulturalnych i informacyjnych ich użytkowników, dostrzegamy wiele zbieżności w sposobach i kontekstach funkcjonowania różnych instytucji kultury. Przedmiotem zainteresowań naukowych i badań prowadzonych przez pracowników Katedry są  zagadnienia związane:

  • z zarządzaniem bibliotekami oraz innymi instytucjami kultury, zapewnianiem ich prawidłowej organizacji i funkcjonowania: pozyskiwania środków finansowych, ukazywaniu aktualnych tendencji w zakresie organizacji tych instytucji i prowadzonej pracy bibliotecznej, archiwalnej, muzealnej, wystawienniczej;
  • z identyfikacją grup odbiorców i ich potrzeb oraz dążeniem do ich zaspokajania;
  • z identyfikacją zasobów dziedzictwa kulturowego, umiejętnością ich gromadzenia, opracowania, archiwizowania,  przechowywania, udostępniania, informowania o nich i ochrony informacji, tak w sposób tradycyjny jak i z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych;
  • z kompetencjami niezbędnymi do efektywnej pracy w instytucjach kultury: twórczą komunikacją, umiejętnościami w zakresie aktywizacji kulturalnej, form pracy z różnymi grupami użytkowników,  psychologii zachowań;
  • z przygotowaniem do różnorodnych działań promocyjno-informacyjnych poprzez kształcenie i doskonalenie umiejętności dziennikarskich i informacyjnych  na potrzeby instytucji kultury. Ważnym przedmiotem badań są też procesy informacyjne realizowane w sektorze kultury, obejmującym różnego typu podmioty publiczne i prywatne, które przygotowują ofertę kulturalną i realizują usługi w tym zakresie.
Katedra Bibliografii i Dokumentacji

Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa,  (p.111) [klatka B, I piętro]
tel.: (22) 552 02 60

Kierownik

  • prof. dr hab. Jadwiga Woźniak-Kasperek

Pracownik

  • dr hab. Jerzy Franke
  • dr Adam Jachimczyk
  • dr Grzegorz Gmiterek
  • dr Tomasz Kędziora
  • dr Adam Nowak
  • dr Bartłomiej Włodarczyk

Co badamy?

Katedra Bibliografii i Dokumentacji jest sukcesorką Zakładu Historii, Teorii i Metodyki Bibliografii Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW. Bibliografia rozumiana jako nauka kilkakrotnie zmieniała swój zakres oraz repertuar pól badawczych. Dziś przechodzi kolejną metamorfozę będącą rezultatem zmian w otoczeniu (technicznym, społecznym). Integralnym elementem współczesnej działalności bibliograficznej są narzędzia technologiczne (bazy danych, systemy biblioteczne, instrumentarium Web 2.0). W skład działań dokumentacyjnych wchodzą z kolei procesy związane z tworzeniem zasobów cyfrowych (elektronicznych kopii dokumentów tradycyjnych) w postaci repozytoriów, bibliotek i archiwów cyfrowych. Prowadzone badania: Aktywność badawcza pracowników Katedry obejmuje pola zarówno tradycyjnie kojarzone z bibliografią i dokumentacją, jak i te najnowsze, związane z generowaniem dokumentacji cyfrowej czy postrzeganiem dokumentacji i bibliografii jako form komunikacji i zachowania dziedzictwa kultury. Mieszczą się wśród nich między innymi następujące obszary i zagadnienia badawcze:

  • historia, teoria i metodyka bibliografii (narodowych, dziedzinowych i in.);
  • miejsce i znaczenie bibliografii w kontekście naukowym, kulturowym, społecznym;
  • zasady opracowania formalnego i rzeczowego dokumentów;
  • metadane zasobów cyfrowych;
  • dokumenty pochodne dla różnych typów zbiorów (opracowanie dokumentacyjne);
  • narzędzia wykorzystywane w komputerowych systemach bibliograficznych i bibliotecznych różnych generacji;
  • zastosowanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu technologii informacyjnych w działalności bibliograficznej i dokumentacyjnej, w tym m.in. w zakresie urządzeń mobilnych, sieci drugiej generacji, technologii semantycznych;
  • środowisko informacyjne, nadprodukcja informacji, przeciążenie i bariery informacyjne;
  • historia prasy polskiej (XIX-XX w.);
  • ewolucja form kształcenia bibliotekarzy, dokumentalistów, pracowników informacji.

 

Katedra Fotografii i Genologii Dziennikarskiej

Adres: ul. Nowy Świat 69 (Klatka B)
Telefon: (22) 55 20 178

Kierownik Katedry:
dr hab. Andrzej Kozieł

Pracownicy

dr Joanna Szylko-Kwas
dr Wojciech Sternak
dr hab. Paweł Żak
mgr Anna Zapolska-Downar
mgr Adam Kozak
Paweł Brzeziński

Co badamy?

 

Katedra Informatologii

DEPARTMENT OF INFORMATION STUDIES

Adres | Address

Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, p. 310, 311, 313

Telefon | Phone:

(22) 552 02 48 (p.310A)
(22) 552 29 45 (p.310B)
(22) 552 37 90 (p.311)
(22) 552 09 58 (p.313)

Kierownik | Head

  • prof. dr hab. Barbara Sosińska-Kalata, p. 313

Pracownicy | Members

  • dr hab. Piotr Tafiłowski, p. 313
  • dr Seweryn Dobrzelewski, p. 311
  • dr Łukasz Iwasiński, p. 310B
  • dr Mariusz Luterek, p. 310B
  • dr Maria Przastek-Samokowa, p. 313
  • dr Marcin Roszkowski, p. 311
  • dr Teresa Święćkowska, p. 310A
  • dr Zuzanna Wiorogórska, p. 311
  • mgr Anna Kamińska (doktorantka), pok. 310B

Co badamy?

Katedra Informatologii WDIB jest sukcesorką Zakładu Systemów Informacyjnych Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW. Pole badań prowadzonych w Katedrze Informatologii obejmuje problematykę nauki o informacji, tj. skupione są one na różnych aspektach zapewniania  efektywnego dostępu do informacji i wiedzy utrwalonych w różnego rodzaju dokumentach i innych tzw. obiektach informacyjnych w kontekście społecznych, organizacyjnych i jednostkowych potrzeb informacyjnych oraz praktyk wykorzystywania informacji i wiedzy. Przedmiotem naszych badań są systemy i serwisy informacyjne, ich funkcjonowanie i użytkowanie w działalności informacyjnej w nauce i humanistyce, biznesie, edukacji, kulturze i innych dziedzinach życia społecznego. Zajmujemy się analizą i oceną systemów i usług informacyjnych, analizą i oceną procesów reprezentacji, organizacji, wyszukiwania i wizualizacji informacji i wiedzy, projektowaniem i optymalizacją narzędzi wykorzystywanych w tych procesach, badaniem potrzeb informacyjnych oraz wykorzystania informacji i czynników je warunkujących. Zajmujemy się też badaniem samej informacji, jej własności, zasobów i przepływu jej strumieni, wykorzystując m.in. metody bibliometryczne, naukometryczne, webometryczne i altmetryczne. W szczególności specjalizujemy się w organizacji wiedzy i wykorzystaniu w niej technologii semantycznych, problematyce architektury informacji i zarządzania informacją w ramach usług informacyjnych skierowanych do różnych środowisk. Tematyka badań prowadzonych przez pracowników Katedry Informatologii obejmuje również społeczne, kulturowe, prawne i etyczne aspekty cyfryzacji i wykorzystywania technologii informacyjnej i komunikacyjnej oraz danetyzacji życia społecznego, usługi informacyjne na rzecz humanistyki cyfrowej, zagadnienia przemian społeczeństwa informacyjnego, problematykę informacji publicznej i europejskiej oraz problematykę edukacji informacyjnej i ekologii informacji. W ostatnich latach w zespole Katedry Informatologii (do września 2016 r. - Zakładu Systemów Informacyjnych IINSB UW) realizowane były następujące projekty badawcze:

  • Modelowanie systemów informacji publicznej grant promotorski MNiSW  nr N 103 066 32/3819 kierownik projektu: prof. B. Sosińska-Kalata; wykonawca: mgr M. Luterek, 9.05.2007 – 8.11.2007  
  • Wyszukiwanie w dokumentacyjnych systemach informacyjnych w świetle potrzeb środowiska akademickiego -  grant promotorski MNiSW  nr N N103 021137  - kierownik  projektu: prof. B. Sosińska-Kalata, wykonawca: mgr A. Szczepańska, 6.11.2009  - 25.03.2011, przedł. do 30.06.2012
  • Elektroniczne wydanie w języku angielskim numeru specjalnego czasopisma „Przegląd Biblioteczny” – 32H 11 000380, NPRH,  grant wydawniczy; kierownik i koordynator projektu: prof. B. Sosińska-Kalata; wykonawca: dr E. Chuchro; http://www.sbp.pl/library_review, 1.09.2011 – 30.10.2012
  • e-Urząd-Biblioteka-Obywatel. Biblioteki jako pośrednicy w dostępie do informacji i usług publicznych grant badawczy NCN 2011/03/D/HS2/01124, kierownik projektu: dr Mariusz Luterek, 9.08.2012 – 8.02.2016
  • Encyklopedia Książki - 11H 11 009580, NPRH, grant badawczy, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, kierownik projektu prof. Anna Migoń; główny wykonawca: prof. B. Sosińska-Kalata, współredaktor działu Książka (dokument) w środowisku informacyjnym, 2012 – 2017.
  • EduAR – Opracowanie systemu komputerowego Rzeczywistości Rozszerzonej przeznaczonego do zastosowania w oprogramowaniu edukacyjnym dedykowanym przedmiotom ścisłym – IS-1/068, 2012 Innowacje społeczne NCBR/IS-1/2012, Konsorcjum: CTAdventure sp. z o.o., Smart-Lab, Uniwersytet Warszawski (IINiSB, WH), Fundacja MOST, kierownik projektu Mieczysław Trojanowicz (CTAdventure); kierownik zespołu UW: prof. B. Sosińska-Kalata; członkowie zespołu UW: dr M. Luterek, dr M. Roszkowski, dr G. Gmiterek; zadanie badawcze: Badanie kompetencji cyfrowych nauczycieli pod kątem zastosowania rzeczywistości rozszerzonej w edukacji przedmiotów ścisłych, 1.11.2013 – 1.03.2015.
  • Własność literacka i prawo autorskie na ziemiach polskich w dobie Konwencji Berneńskiej grant badawczy NCN 2014/15/B/HS2/00082 – kierownik projektu: dr Teresa Święćkowska, 17.07.2015 – 16.07.2018

W Katedrze Informatologii WDIB UW mieści się redakcja półrocznika „Zagadnienia Informacji Naukowej – Studia Informacyjne” oraz serii Miscellanea Informatologica Varsoviensia. Od 2011 r. co dwa lata organizujemy międzynarodową konferencję „Nauka o informacji w okresie zmian / Information Science in the Age of Change” (www.infolog.wdib.uw.edu.pl).

W ramach dydaktyki akademickiej na studiach I stopnia na kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo” prowadzimy przedmioty związane z problematyką nauki o informacji, a na studiach II stopnia specjalizacje magisterskie „Architektura informacji i wiedzy” i „Zarządzanie informacją i wiedzą”

Katedra Języka Mediów

Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.08

Telefon

Kierownik

  • prof. dr hab. Radosław Pawelec

Pracownicy

  • prof. dr hab. Małgorzata Marcjanik
  • dr Jagoda Bloch
  • dr Krzysztof Kaszewski
  • dr Dorota Lewandowska-Jaros
  • prof. dr hab. Grzegorz Dąbkowski

Co badamy?

Katedra prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotów: edukacja medialna (wraz i innymi katedrami), etykieta językowa, etykieta zawodowa, historia dobrych manier, język jako narzędzie komunikacji, język wypowiedzi medialnej, językowe warsztaty dziennikarskie, kultura językowa, pragmatyka językowa, stylistyka praktyczna, warsztaty specjalizacyjne z logopedii i technik mowy, proseminaria i seminaria licencjackie i magisterskie, obejmujące problematykę języka i retoryki w mediach oraz zagadnienia z zakresu edukacji medialnej, a także wykłady monograficzne z tych dziedzin.

Badania naukowe prowadzone w Katedrze Języka Mediów obejmują:

  • język we współczesnych mediach, jego komunikatywność i kulturę oraz dostosowanie do potrzeb różnych grup odbiorców;
  • analizę i charakterystykę lingwistyczną języka dziennikarskiego, badanego pod kątem fonetyki, leksyki, frazeologii i gramatyki, statystyki językoznawczej i stylistyki praktycznej; - gatunki medialne – ich specyfikę językową i stylistyczną;
  • pragmatykę językową, w tym zagadnienia języka w działaniu: teoria aktów mowy, sensy naddane (presupozycje i implikatury), maksymy konwersacyjne, kultura jako komunikacja, komunikacja pozawerbalna.

Wybrane publikacje pracowników z okresu ostatniego okresu:

  • Jagoda Bloch, Dorota Lewandowska-Jaros, Radosław Pawelec (red.), Grzeczność nie jest nauką łatwą ani małą. Język, działanie, kultura, Warszawa 2014.
  • Jagoda Bloch, Bez komentarza, czyli jak unikać odpowiedzi na pytania dziennikarzy, Warszawa 2011.
  • Krzysztof Kaszewski, Nazwa stacji radiowej jako składnik tytułu audycji, „Studia Medioznawcze” 2015, z. 2.
  • Dorota Lewandowska-Jaros, Zmiany w języku czasopism dla dzieci i młodzieży jako jeden z czynników wpływających na poziom czytelnictwa prasy skierowanej do młodych odbiorców (na przykładzie „My Little Pony” i „MLP. Equestria Girls”), [w:] Antczak M., Walczak-Niewiadomska A., red., W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Łódź 2015.
  • Grażyna Majkowska, Język mediów w perspektywie aksjologicznej, [w:] Kita M., Loewe I., red., Język w mediach. Antologia, Katowice 2014.
  • Małgorzata Marcjanik, Słownik językowego savoir-vivre’u, Warszawa 2013.
  • Małgorzata Marcjanik (red.), Jak zwracają się do siebie Europejczycy, Warszawa 2013.
  • Radosław Pawelec, Ciemne zwierciadło. Semantyka antywartości, Warszawa 2014.
  • Radosław Pawelec, Słowa i wartości – przykłady zmian znaczeniowych leksyki wartościującej, „Poradnik Językowy” 2015, z. 4.

Projekty badawcze realizowane przez pracowników Katedry:

  • projekt badawczy Narodowego Centrum Nauki nr 2014/13/B/HS2/00658 „Językowy savoir-vivre polski i niemiecki. Studium konfrontatywne”, kierownik prof. dr hab. Małgorzata Marcjanik. 
Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10

Telefon:

Kierownik

  • dr hab. Dariusz Tworzydło

Pracownicy

  • dr Jacek Barlik
  • dr Karolina Brylska
  • dr hab. Tomasz Gackowski
  • dr Włodzimierz Głodowski
  • dr Anna Jupowicz-Ginalska
  • dr Jarosław Kończak
  • dr Łukasz Przybysz
  • dr Andrzej Świątecki
  • dr Alicja Waszkiewicz-Raviv
  • dr Monika Kaczmarek-Śliwińska

Co badamy?

Pracownicy Katedry zajmują się analizą roli środków przekazu (prasy, radia, telewizji, internetu) i komunikacji interpersonalnej w rozwoju systemów społecznych.  Prowadzone zajęcia dydaktyczne jak i badania naukowe dotyczą teorii i praktyki tworzenia, przekształcania i przekazywania wszystkimi dostępnymi narzędziami informacji między jednostkami, grupami społecznymi i organizacjami występującymi zarówno w roli nadawcy jak i odbiorcy tych informacji. Interesuje nas także efekt tej komunikacji, czyli jak odbiorca reaguje na otrzymywany przekaz i jakie środki perswazji lub manipulacji były używane w przekazie medialnym. Zainteresowania badawcze pracowników Katedry koncentrują się wokół takich zagadnień jak: zasięg i znaczenie poziomów komunikowania we współczesnym społeczeństwie, rola środków przekazu w komunikowaniu politycznym, oddziaływanie środków przekazu na różne publiczności, profesjonalizacja komunikowania różnych organizacji społecznych, instytucji rządowych i organizacji pozarządowych, obecność i oddziaływanie narzędzi propagandy, zmiany charakteru oddziaływania reklamy na wybrane grupy społeczne, wykorzystanie nowych mediów (w tym internetu, mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, etc.) w komunikacji społecznej, procesy decydujące o kształcie współczesnej informacji medialnej. Od kilkunastu lat pracownicy Katedry dużo uwagi poświęcają także roli specjalistów public relations w kształtowaniu opinii publicznej i ich wpływie na funkcjonowanie środków przekazu i działalność firm oraz instytucji społecznych. Na zajęciach dydaktycznych jak i w badaniach wychodzimy z założenia, iż public relations należy traktować jako formę komunikowania społecznego w kraju demokratycznym, w którym funkcjonują zasady swobodnego przepływu informacji i wolny rynek mediów. W badaniach zajmujemy się ewolucją odbioru społecznego zawodu dziennikarza i konsultanta PR, kontrowersjami i sporami w public relations wokół etyki tego zawodu jak i oczekiwań społecznych w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu, kampaniami informacyjnymi  i mierzeniem ich skuteczności, zarządzaniem komunikacją  organizacji i logistyką zapobiegania jak i łagodzenia sytuacji kryzysowych. W ramach badań rynku medialnego zajmujemy się  różnymi metodami promocji podmiotów  tego rynku, zasadami regulacji i etyką postępowania, analizą wyników oglądalności, czytelnictwa, słuchalności, popularności stron www, badaniem trendów rynkowych i ich wpływem na kształt i strukturę branży medialnej. 

Katedra Książki i Historii Mediów

Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa, p. 139, 141, 158
tel.: (22) 552 02 39 (p.139)
tel.: (22) 552 02 56 (p.141)
tel.: (22) 552 01 77 (p.158)

Kierownik

  • prof. UW dr hab. Jacek Puchalski, p. 158

Pracownicy

  • prof. dr hab. Rafał Habielski
  • prof. dr hab. Marek Jabłonowski
  • prof. dr hab. Dariusz Kuźmina
  • prof. dr hab. Wiesław Władyka
  • prof. UW dr hab. Anna Kamler, p. 139
  • dr hab. Marek Tobera, p.141
  • dr Agnieszka Chamera-Nowak, p. 139
  • doc. dr Danuta Grzelewska
  • dr Agnieszka Helman-Ważny, p. 174
  • dr Kamila Kamińska-Chełminiak
  • dr Mikołaj Ochmański, p. 141
  • dr Katarzyna Seroka, p. 158
  • mgr Dorota Pietrzkiewicz, p. 158

Co badamy?

Katedra Książki i Mediów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW powstała w 2016 r. z połączenia Zakładu Wiedzy o Książce Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Wydziału Historycznego oraz Zakładu Historii Mediów Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Instytuty te łącząc się utworzyły nowy wydział UW, którego struktura oparta jest na katedrach.

Pracownicy katedry nadzorują dwie ścieżki specjalizacyjne na studiach bibliotekoznawczych drugiego stopnia - „Edytorstwo” i „Dziedzictwo kulturowe” oraz Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa. Przygotowują także nowy program studiów licencjackich z zakresu edytorstwa współczesnego, które mają zostać uruchomione w roku akademickim 2017/18.

Obszary badawcze koncentrują się w dwóch głównych nurtach: historia kultury i książki historii mediów i dziedzictwa narodowego

Pracownicy katedry podejmują badania nad zbiorami historycznymi, dziejami książki, bibliotek i bibliotekarstwa polskiego w kraju i na obczyźnie, ruchu wydawniczego i księgarskiego, zintegrowane studia nad dziejami kultury i nauki zmierzające do zdefiniowania roli, jaką pełni w nich książka, a także historii mediów oraz historii społeczno-politycznej Polski. Wśród ich zainteresowań znajdują się takie zagadnienia jak: procesy alfabetyzacji społeczeństw europejskich w czasach preindustrialnych oraz ich konsekwencje społeczno-kulturowe; instytucje kultury polskiej w XIX w.; mecenat kulturalny i polityka kulturalna; grabieże/kradzieże zbiorów archiwalnych i bibliotecznych oraz ich rewindykacja; polonica w zbiorach europejskich instytucji kultury, ochrona dziedzictwa narodowego Polonii poza granicami Polski; problematyka historii społeczno-politycznej Polski XVI–XX w. w kontekście wydarzeń europejskich ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów; rola i znaczenie druku w okresie historii nowożytnej; transformacja polskiego rynku książki w PRL i współcześnie; historia i teraźniejszość mediów branży wydawniczo-księgarskiej; dzieje cenzury; współczesne edytorstwo i sztuka książki; historia XX w.,; historia emigracji politycznej po 1945 r.; metodologia badań nad mediami; historia i teoria gatunków dziennikarskich.

Katedra Prawa Mediów

Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.07

Telefon:

Kierownik

  • dr hab. Tadeusz Kononiuk (p.o.)

Pracownicy

  • dr Katarzyna Błeszyńska
  • dr Ksenia Kakareko
  • dr Maria Łoszewska-Ołowska
  • dr Barbara Mąkosa-Stępkowska
  • dr Michał Zaremba

Co badamy? 

<do uzupełnienia> 

Katedra Systemów Medialnych

Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.06

Telefon

Kierownik:

  • prof. UW dr hab. Wiesław Sonczyk

Pracownicy

  • prof. dr hab. Janusz Adamowski
  • prof. UW dr hab. Alicja Jaskiernia
  • prof. UW dr hab. Tadeusz Kowalski
  • dr Katarzyna Gajlewicz-Korab
  • dr Michał Głowacki
  • dr Łukasz Szurmiński

Co badamy?

Problematyka prowadzonych badań dotyczy badań porównawczych współczesnych systemów medialnych, ekonomiki mediów, teorii i praktyki propagandy, transformacji zawodu dziennikarza, roli mediów publicznych, oraz zagadnień związanych z międzynarodową i krajową polityką medialną. Działalność dydaktyczna koncentruje się na organizowania zajęć dydaktycznych takich jak Polski System Medialny, Współczesne Modele Systemów Medialnych, Media Lokalne i Społecznościowe, Ekonomika Mediów. Dla studentów programu Erasmus KSM przygotowuje moduły na temat „Journalism Culture", „Media and Democracy" oraz „Comparative Media Systems".

Pracownicy Katedry Systemów Medialnych prowadzą działalność naukową za pośrednictwem projektów badawczych, działalności wydawniczej oraz poprzez uczestnictwo i organizację krajowych i międzynarodowych konferencji z udziałem badaczy i praktyków mediów. Organizowane co roku seminaria naukowe mają na celu zwrócenie uwagi na dokonujące się mediach zmiany i dotyczyły do tej pory zagadnień konwergencji, zmian w zachowaniach użytkowników mediów oraz wpływu nowych mediów i technologii na współczesne systemy medialne. W czerwcu 2015 roku KSM zorganizowała międzynarodową konferencję „Public Service Media in the Digital Mediascapes" z udziałem przedstawicieli Rady Europy, Europejskiej Unii Nadawców, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz praktyków mediów z Bułgarii, Austrii, Danii i Wielkiej Brytanii.

Pracownicy Katedry biorą udział w licznych projektach finansowanych ze środków krajowych i zagranicznych. Aktualnie prowadzone są dwa duże projekty: „Kultura organizacyjna mediów publicznych w ekosystemach cyfrowych: ludzie, wartości, procesy", który jest finansowany przez Narodowe Centrum Nauki (program SONATA 8) oraz „L’Europe dans les Medias en ligne” finansowane przez Fondation de l’Université de Cergy-Pontoise we Francji.

Katedra Technologii Informacyjnych Mediów

Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.37

Telefon: (22) 55 20 267

Strona www: http://logistykamediow.pl/

Kierownik

  • prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek

Pracownicy

  • dr Wiesław Cetera
  • dr Krzysztof Kowalik
  • dr Agata Opolska-Bielańska
  • dr Dariusz Prokopowicz
  • dr Wioletta Matosek
  • mgr inż. Dariusz Jaruga

Co badamy?

Katedra Technologii Informacyjnych Mediów, zajmuje się obszarem badawczym zdefiniowanym przez najnowsze technologie , które znalazły zastosowanie w mediach. W Katedrze Technologii Informacyjnych Mediów powstały autorskie interdyscyplinarne programy studiów - Logistyka i administrowanie mediów (specjalność: Technologie Informacyjne Mediów oraz Logistyka i Marketing). Integrują one elementy technologii informacyjnych, ekonomii, marketingu i zarządzania oraz pokrewnych dziedzin, pozwalając swobodnie wykorzystywać media elektroniczne.

Programy realizowane są na studiach I i II stopnia, gdzie aktualnie przebywa około 600 studentów. Jednocześnie trwa nabór na studia podyplomowe i przygotowywany jest program studiów doktoranckich.

Absolwenci Logistyki mediów doskonale odnajdują się na stanowiskach kierowniczych, wymagających kreatywnego działania w dynamicznie zmieniającym się technologicznie i organizacyjnie otoczenie.

Tradycją są coroczne konferencje organizowane przez pracowników Katedry, które gromadzą medioznawców, historyków mediów, badaczy związanych z technologiami informacyjnymi oraz badaniami w obszarze ekonomii i zarządzania mediami. Uczestnicy Konferencji prezentują wyniki swoich badań tematycznie związanych z technologiami, monetyzacją, mediami elektronicznymi i analizą BigData.

Katedra Technologii Informacyjnych Mediów, poza dydaktyką, zajmuje się innowacyjnym obszarem badawczym mediów. Tematem zainteresowań są najnowsze technologie informacyjne, które stały się integralną częścią warsztatu współczesnego dziennikarza.

W Katedrze realizowany jest program badawczy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dotyczący analizy BigData. Metodologia opracowana za pomocą nowatorskich algorytmów umożliwia wyszukiwanie i analizowanie informacji w dużych zasobach danych. Oryginalność wyników, a szczególnie możliwość predykcji procesów, budzi duże zainteresowanie środowiska badaczy. Obecnie przygotowywane są kolejne projekty zarówno z partnerami krajowymi jak i zagranicznymi.

 

Pracownia Laboratorium Badań Medioznawczych

Laboratorium Badań Medioznawczych
Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. 0.36
Telefon: (22) 55 23 943
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona www: http://www.lbm.uw.edu.pl

  • dr Tomasz Gackowski, Kierownik LBM, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • dr Karolina Brylska, Zastępca kierownika LBM, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Adam Balcerzak, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • mgr Mateusz Patera, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Struktura WDIB UW