- Andrzej Frelek
- Komunikaty dla studentów
Do 25 października 2024 r. do godz. 23:59:59 można przesyłać zgłoszenia do 14. edycji konkursu StRuNa. Nagrodzone w nim zostaną organizacje zrzeszające studentów lub doktorantów, które zrealizowały najciekawsze przedsięwzięcia naukowe między 1 października 2023 a 30 września 2024 roku (w tym czasie mógł być przeprowadzony cały projekt lub jego zasadnicza część).
Zasięg konkursu i kategorie
Konkurs ma charakter ogólnokrajowy i jest podzielony na 10 kategorii. Każdego roku bierze w nim udział około 200 kół naukowych (niektóre w kilku kategoriach), a z różnego typu nagrodami i wyróżnieniami wraca na uczelnię co najmniej 28 z nich. Można zaprezentować dokonania z dowolnej dyscypliny naukowej.
W siedmiu kategoriach projektowych nagradzane są konkretne, pojedyncze przedsięwzięcia. Są to:
– Projekt Roku 2024,
– StRuNa-Tech 2024,
– StRuNa-Science 2024,
– StRuNa-Med 2024,
– StRuNa-Human 2024,
– StRuNa-Art 2024,
– Konferencja Roku 2024.
W trzech kategoriach podmiotowych:
– Koło Naukowe Roku 2024,
– Debiut Roku 2024,
– Opiekun Naukowy Roku 2024,
jury bierze pod uwagę całą działalność koła na przestrzeni ostatniego roku.
Zgłoszenia
Droga do zdobycia nagród rozpoczyna się od wypełnienia jednego z trzech formularzy konkursowych dostępnych na stronie https://struna.edu.pl/formularze-zgloszeniowe/. Pierwszy z nich jest przeznaczony do przesyłania zgłoszeń we wszystkich kategoriach projektowych, drugi służy do opisu aktywności wyróżniających się opiekunów naukowych, trzeci jest wspólny dla kategorii Koło Naukowe Roku 2024 oraz Debiut Roku 2024.
Finał rywalizacji
Bez względu na kategorię, konkurs ma charakter dwuetapowy. W kategoriach projektowych drugim etapem są występy finałowe, które odbędą się 23 listopada 2024 r. na scenie w Warszawie, bezpośrednio przed kilkunastoosobowym jury. Każde koło będzie miało do dyspozycji 500 sekund, na scenie może pojawić się maksymalnie trzech jego członków, będą mogli korzystać z rekwizytów lub prezentacji.
Po zakończeniu występów odbędą się narady jury i jeszcze tego samego dnia o godzinie 18:00 odbędzie się gala pod nazwą Dzień Studenckiego Ruchu Naukowego, podczas której wręczane zostaną statuetki, dyplomy, wyróżnienia i nagrody. Patronat honorowy nad tą uroczystością objął Minister Nauki.
Nazwa, organizatorzy, strona
Nazwa konkursu StRuNa pochodzi od pierwszych liter słów: Studencki Ruch Naukowy. Od pierwszej edycji (2011 rok) organizatorem konkursu jest niezależna organizacja pozarządowa Fundacja „Fundusz Pomocy Studentom” przy wsparciu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Więcej informacji o konkursie znajdziecie na https://struna.edu.pl/.
Zachęcamy do zapoznania się z informacją o naborze na dwa stanowiska młodszego bibliotekarza w filach Biblioteki Publicznej im. Zygmunta Jana Rumla przy ul. Zwycięzców 46 i Majdańskiej 5.
Przekazujemy ofertę praktyk w Głównej Bibliotece Pracy i Zabezpieczenia Społecznego. Treść ogłoszenia poniżej.
Oferta dot. praktyk w Dziale Zbiorów z Zakresu Pracy i Zabezpieczenia Społecznego Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
Główna Biblioteka Pracy i Zabezpieczenia Społecznego oferuje możliwość odbycia praktyk zawodowych studentom po I i II roku studiów I stopnia.
Czas trwania praktyk oraz tematyka są dostosowane do wymagań określonych w programie studiów Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego dla studentów studiów I stopnia.
Biblioteka oferuje praktykę w Sekcji Gromadzenia i Opracowania, Udostępniania oraz w Ośrodku Informacji Naukowej.
Studenci zgłaszający się na praktykę powinni przedstawić skierowanie do odbycia praktyki wystawione przez uczelnię.
Szczegółowy zakres praktyk obejmuje następujące zagadnienia:
I. Zapoznanie z historią i obecną działalnością Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
- krótkie przedstawienie struktury Biblioteki, charakterystyka działalności Sekcji Gromadzenia i Opracowania Zbiorów, Udostępniania oraz Ośrodka Informacji Naukowej,
- krótka charakterystyka gromadzonych dokumentów, źródła wpływu dokumentów, zasady ewidencji, działalność wydawnicza Biblioteki.
II. Praktyka w Sekcji Gromadzenia i Opracowania Zbiorów
1. Gromadzenie i Opracowanie Czasopism
zapoznanie z działalnością: źródła wpływu czasopism, zasady zamawiania i ewidencji czasopism, akcesja,
zasady katalogowania czasopism w systemie ALEPH, sporządzanie opisów katalogowych.
2. Gromadzenie i Opracowanie Wydawnictw Zwartych
omówienie zasad współpracy z wydawnictwami i księgarniami, sporządzanie zamówień na wydawnictwa zwarte, realizacja zamówień,
zapoznanie z inwentarzem komputerowym, zasady ewidencji w zależności od źródła wpływów, ewidencja ubytków,
zasady katalogowania wydawnictw zwartych w systemie ALEPH, sporządzanie opisów katalogowych, klasyfikacja rzeczowa.
3. Sekcja Udostępniania i Czytelnia
charakterystyka czytelników, warsztat informacyjny działu wypożyczeń, zasady udostępniania w zależności od kategorii czytelników.
III. Praktyka w Ośrodku Informacji Naukowej:
charakterystyka działalności Ośrodka, kartoteki i bazy danych, zapoznanie z programem ALEPH,
sporządzanie opisów bibliograficznych artykułów (praca w systemie ALEPH),
sporządzanie bibliografii i zestawień tematycznych (wykorzystanie baz danych ośrodka, przejmowanie opisów z innych baz, używanie edytora tekstów),
zasady sporządzania analiz dokumentacyjnych,
udział w pracach związanych z digitalizacją zbiorów bibliotecznych. ( skanowanie, OCR-owanie materiałów, tworzenie biblioteki cyfrowej)
Szanowni Państwo,
bardzo dziękujemy wszystkim Kandydatkom i Kandydatom za udział w rozmowach kwalifikacyjnych.
Poniżej znajdą Państwo numery albumów osób, które zostały przyjęte na specjalizację audiowizualną.
Pozdrawiamy
dr Monika Kożdoń-Dębecka
red. Marcin Lewicki
koordynatorzy specjalizacji audiowizualnej WDIB UW
461818 |
462302 |
461581 |
461805 |
461571 |
468278 |
468188 |
249237 |
462015 |
451859 |
462178 |
467842 |
461437 |
467987 |
461456 |
461451 |
467343 |
467867 |
461537 |
468181 |
461470 |
461511 |
461775 |
461797 |
468099 |
461460 |
461664 |
461822 |
463427 |
467813 |
461565 |
461530 |
Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej otworzyła nabór do programu MŁODA REDAKCJA 2025. Oferta skierowana jest do studentów i studentek szukających możliwości publikacji własnych tekstów i zainteresowanych uczestnictwem w projektach współfinansowanych przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej na terenie całej Polski.
W ramach stażu uczestniczki i uczestnicy:
Studentki i studenci, którzy ukończą program, będą mogli także wziąć udział w jeszcze bardziej zaawansowanych warsztatach w ramach programu dla alumnów.
Rekrutacja trwa do 20 października 2024 r. Link do formularza zgłoszeniowego: https://mloda-redakcja.fwpn.org.pl/
Więcej po programie: https://fwpn.org.pl/mloda-redakcja/mloda-redakcja-2025/, https://www.facebook.com/MlodaRedakcja
Uprzejmie przypominamy, że rozmowy odbędą się w sobotę, 5 października 2024 roku, w godzinach 08:15 – 12:45. Poniżej znajdą Państwo tabelę z podziałem na dwie grupy i przedziały godzinowe. Ze względów organizacyjnych nie ma możliwości zmiany grupy ani też pory rozmowy. Bardzo prosimy o punktualność – od Państwa zależy sprawny przebieg kwalifikacji.
Grupa A: rozmowy odbędą się w gmachu BUW, ul. Dobra 55/66, poziom -1, można skorzystać z windy, która znajduje się na parterze, niedaleko wejścia do budynku BUW od strony ogrodu. Na poziomie -1 po wyjściu z windy prosimy kierować się na prawo i szukać sali z identyfikacją graficzną WDIB UW, w której znajduje się wydziałowe studio tv.
Grupa B: rozmowy odbędą się w budynku przy ul. Dobrej 55 (naprzeciwko BUW) w studiu radiowym (poziom 0, wejście na rogu ul. Dobrej i ul. Lipowej), proszę oczekiwać w korytarzu przed studiem na zaproszenie na rozmowę. W razie niepogody uprzejmie proszę o uprzednie skorzystanie z szatni.
W procesie rekrutacyjnym pod uwagę brane będą:
Przewidywany czas rozmowy: 10 min.
Ponadto prosimy o przygotowanie cv ze zdjęciem. Dokument należy przynieść ze sobą w formie papierowej i przekazać bezpośrednio przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej.
Do zobaczenia!
dr Monika Kożdoń-Dębecka, red. Marcin Lewicki
koordynatorzy specjalizacji audiowizualnej WDIB UW
GRUPA A (BUW, studio TV) |
GRUPA B (Dobra 55, studio radiowe) |
08:15 – 09:15 |
08:15 – 09:15 |
461178 |
461805 |
461653 |
461438 |
461818 |
468278 |
461581 |
467961 |
468185 |
465421 |
461571 |
468095 |
09:15 – 10:15 |
09:15 – 10:15 |
461645 |
249237 |
461832 |
451859 |
468188 |
467842 |
462015 |
467987 |
462178 |
461642 |
467845 |
461451 |
10:15 – 11:15 |
10:15 – 11:15 |
461818 |
461541 |
461437 |
467867 |
461802 |
461515 |
461456 |
468181 |
467343 |
461511 |
461537 |
461797 |
11:15 |
11:15 |
461470 |
461460 |
461775 |
461822 |
468099 |
467813 |
461664 |
461530 |
463427 |
461578 |
Rozpoczyna się rekrutacji do projektu „Akademia Badaczy” - bezpłatnego cyklu szkoleń dla studentów i doktorantów z obszaru całej Polski, obejmującego tematykę związaną z rozwijaniem kompetencji miękkich, przydatnych z punktu widzenia planowania kariery naukowej.
To już czwarta edycja programu, współfinansowanego ze środków Ministra Nauki, którego organizatorem jest Instytut Debaty Publicznej. Na ten rok zaplanowano zajęcia z zakresu: argumentacji i przekonywania w dyskusjach naukowych, komunikacji interpersonalnej w środowisku naukowym, komunikacji zewnętrznej i marketingu dla kół naukowych, zarządzania sobą w czasie i produktywności w pracy badawczej, pracy zespołowej w kołach naukowych, emocji i radzenia sobie ze stresem w pracy naukowej, wystąpień publicznych na konferencjach naukowych oraz negocjacji.
- Projekt Akademia Badaczy ma z jednej strony za zadanie zachęcić młode osoby do rozwijania się w sferach naukowych, a z drugiej pogłębiać wiedzę u tych, którzy wybrali naukową drogę kariery - opisuje dr Andrzej Skiba, prezes Instytutu Debaty Publicznej.
Nad przebiegiem zajęć czuwać będą trenerzy - eksperci zawodowo związani ze światem nauki, prawa, psychologii i marketingu. Ich zadaniem będzie praktycznie przygotowanie uczestników szkoleń do osiągnięcia postawionych przez siebie celów. Cykl odbywać się będzie zarówno stacjonarnie w Gdańsku, jak i online. W ramach Akademii Badaczy będzie miała również debata dotycząca roli kół naukowych.
Projekt potrwa do połowy grudnia 2024 roku, a jego zwieńczeniem będzie uroczysta konferencja podsumowująca.
Zapisy do programu będą prowadzone za pośrednictwem strony: badacze.edu.pl.
Dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Nauki w ramach konkursu ,,organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”, udział w zajęciach jest dla studentów i doktorantów bezpłatny.
Instytut Debaty Publicznej jest realizatorem zadań publicznych, projektów edukacyjnych, szkoleń i wykładów obejmujących tematykę: nauk prawnych, nauk społecznych oraz umiejętności miękkich i biznesowych, w tym wystąpień publicznych, sztuki debatowania, erystyki, argumentacji, pracy zespołowej, zarządzania sobą w czasie. Od 2022 roku jest podmiotem prowadzącym Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Gdańsku.
Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii
Uniwersytet Warszawski
ul. Bednarska 2/4
00-310 Warszawa