- Andrzej Frelek
W ramach cyklu „Witaj na UW – dobra komunikacja i współpraca w uczelni” w dn. 25 kwietnia 2024 r. w godz. 09:00-13:45 w trybie online odbędzie się kolejne szkolenie dla nowo zatrudnionych nauczycieli i nauczycielek akademickich (rejestracja pod LINKIEM). Serdecznie zachęcamy do przekazania informacji o tym szkoleniu osobom zainteresowanym.
W ofercie kwietniowej znajdą Państwo kolejne szkolenia Akademii Komunikacji Naukowej oraz dotyczące zastosowań sztucznej inteligencji w pracy akademickiej. Zachęcamy również do udziału w webinarach przygotowanych przez Wydawnictwo Elsevier, a także w nowym szkoleniu organizowanym we współpracy z Biblioteką Uniwersytecką w Warszawie nt. identyfikacji badacza w sieci z wykorzystaniem systemów informacji naukowej.
W celu rejestracji na wybrane szkolenie/kurs należy kliknąć w podlinkowany tytuł w poniższej tabeli:
|
Kategoria |
Temat |
Terminy szkolenia/ kursu |
Źródło finansowania |
Tryb |
|
Akademia Komunikacji Naukowej |
10 i 17 kwietnia godz. 10:00-14:15 |
IDUB |
hybrydowy |
|
|
naukowe |
Scopus dla naukowca – jak wykorzystać pełny potencjał możliwości |
15 kwietnia godz. 11:30-13:30 |
IDUB |
online |
|
naukowe |
Identyfikacja badacza w sieci z wykorzystaniem systemów informacji naukowej |
16 kwietnia godz. 09:00-14:00 |
IDUB |
online |
|
obsługa narzędzi informatycznych |
17 kwietnia godz. 09:00-11:00 |
My Digital Life |
online |
|
|
obsługa narzędzi informatycznych |
19 i 26 kwietnia godz. 09:00-11:15 |
IDUB |
online |
|
|
obsługa narzędzi informatycznych |
Sztuczna inteligencja w pracach domowych – nowe wyzwania i możliwości |
23 kwietnia godz. 09:00-11:00 |
My Digital Life |
online |
|
naukowe |
Jak baza Reaxys wspomaga badania naukowe oraz dydaktykę w chemii i dziedzinach pokrewnych |
24 kwietnia godz. 09:00-10:30 |
IDUB |
online |
W działaniach rozwojowych organizowanych przez Biuro Spraw Pracowniczych mogą uczestniczyć osoby zatrudnione na UW na podstawie umowy o pracę/ mianowania i ponadto spełniające szczegółowe kryteria podane w opisie każdego szkolenia/kursu dostępnym pod powyższymi linkami.
Oferowane szkolenia i kursy są finansowane z programów wymagających od organizatora zapewnienia minimalnej liczby osób kończących je z sukcesem. Prosimy o zapisy na te szkolenia, w których rzeczywiście mogą Państwo uczestniczyć. Wszelkie pytania dotyczące szkoleń ogólnodostępnych prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Na platformie Navoica jeszcze do końca maja dostępne są kursy z zarządzania danymi badawczymi dla naukowców i data stewardów. Osoby na co dzień pracujące z danymi badawczymi mogą dzięki nim zdobyć wszechstronną wiedzę na temat zarządzania danymi oraz wykształcić umiejętności i kompetencje pozwalające na wykorzystanie tej wiedzy w praktyce – sprawne zarządzanie danymi podczas realizacji projektów badawczych. Uczestnicy kursów dla data stewardów mogą z kolei zapoznać się z najważniejszymi zadaniami osób wspierających naukowców w zarządzaniu danymi badawczymi oraz zdobyć wiedzę i umiejętności pozwalające usprawnić zarządzanie danymi w projektach badawczych realizowanych w instytucjach naukowych.
W związku z sugerowanym czasem realizacji kursów zapisy na nie będą możliwe tylko do końca kwietnia. Uczestnictwo w kursach jest bezpłatne i kończy się otrzymaniem zaświadczenia.
Rejestracja:
Kurs dla naukowców - poziom podstawowy:
https://navoica.pl/courses/course-v1:UniwersytetWarszawski+RDM_03+2023_01/about
Kurs dla naukowców - poziom średnio zaawansowany:
https://navoica.pl/courses/course-v1:UniwersytetWarszawski+RDM_04+2023_01/about
Kurs dla data stewardów - poziom podstawowy:
https://navoica.pl/courses/course-v1:UniwersytetWarszawski+RDM_01+2023_01/about
Kurs dla data stewardów - poziom średnio zaawansowany:
https://navoica.pl/courses/course-v1:UniwersytetWarszawski+RDM_02+2023_01/about
Więcej informacji można uzyskać pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz pod numerem telefonu 22 874 94 59.
Kursy zostały przygotowane przez ekspertów z Platformy Otwartej Nauki działającej w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie Narodowego Centrum Nauki.
Zadanie realizowane przez Narodowe Centrum Nauki na podstawie zlecenia Ministra Edukacji i Nauki dot. krajowej koordynacji partnerstwa European Open Science Cloud w latach 2022-2023.
W związku z realizacją Działania III.3.2 „Promocja badań naukowych” w ramach Programu IDUB na UW Biuro Obsługi Badań UW przygotowuje dla pracowników i doktorantów UW szkolenie połączone z warsztatami poświęcone promocji wyników badań naukowych.
Szkolenie skierowane będzie do osób prowadzących badania naukowe (pracowników i doktorantów wszystkich jednostek Uniwersytetu Warszawskiego), które chcą uzyskać wiedzę na temat promocji i popularyzacji wyników tych badań, oraz aplikować o środki finansowe na takie zadania. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób wybrać temat/zakres badań najlepiej nadających się do upowszechnienia oraz będą potrafili wybrać najlepszą formę popularyzacji i grupę docelową. Poznają również zasady doboru języka popularyzacji. Podczas sesji warsztatowej będą mieli możliwość stworzenia programu popularyzacji wybranego tematu badań własnych.
Szkolenie będzie obejmowało następujące zagadnienia:
Zadaniem uczestników będzie przygotowanie projektu popularyzacji badań.
Planuje się, aby szkolenie miało formę dwudniowego spotkania stacjonarnego po 3-4 godziny dydaktyczne na dzień (w zależności od liczby uczestników) w dwa kolejne tygodnie. Szkolenie odbędzie się na Kampusie Centralnym UW lub w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego (ul. Dobra 56/66).
Aby dostosować szkolenie do Państwa potrzeb BOB chciałoby uzyskać kilka informacji od osób zainteresowanych udziałem. W tym celu osoby zainteresowane proszone są o wypełnienje krótkiej ankiety:
Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii
Uniwersytet Warszawski
ul. Bednarska 2/4
00-310 Warszawa