dr Agnieszka Heba
Katedra: Katedra Technologii Informacyjnych Mediów
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Konsultacje
Dyżur w semestrze zimowym: środy, godz. 09.45 - 11.15 na Google Meet pod linkiem meet.google.com/osu-btyj-tty.
Proszę o wcześniejszy kontakt mailowy w celu umówienia spotkania.
Biogram
W 2001 roku ukończyła studia na Wydziale Matematyczno – Fizyczno – Chemicznym na kierunku: Matematyka Uniwersytetu Śląskiego. Po studiach podjęła pracę w charakterze nauczyciela matematyki w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. prof. Sylwestra Kaliskiego w Katowicach.
W latach 2005 – 2017 pracowała w charakterze wykładowcy matematyki i statystyki w Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach. Obecnie zatrudniona na stanowisku adiunkta dydaktycznego na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, w Katedrze Technologii Informacyjnych Mediów.
Od roku 2005 do chwili obecnej akredytowany trener szkoleń z zakresu: pakietu Microsoft Office, a także e-learningu i ICT, programowania i robotyki w edukacji na studiach podyplomowych wielu polskich uczelni. Współpracowała z następującymi uczelniami: Szkoła Nauk Ścisłych na Wydziale Matematyczno – Przyrodniczym Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Uniwersytet Śląski, Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej, Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach, Małopolska Uczelnia Państwowa w Oświęcimiu.
W 2014 roku uzyskała stopień dr na Wydziale Pedagogicznym Ostrawskiego Uniwersytetu w Ostrawie, gdzie zrealizowała pracę doktorską w języku czeskim „Rozvoj matematických kompetencí s využitím e-learningu”. Została ona przygotowana w ramach studiów doktoranckich na kierunku Pedagogika na specjalności Technologie Komunikacyjne i Informacyjne w Edukacji. Zaznajamia ona z możliwościami poprawy jakości procesu nauczania przy pomocy programowanego uczenia. Opracowała system do indywidualnego nauczania matematyki – Matematyka z Moodle, który jest oparty na jej oryginalnym autorskim module MatLearn, polegającym na stopniowym zwiększaniu poziomu matematycznych kompetencji uczniów. Zaprojektowała narzędzie dydaktyczne: kurs e-learningowy przygotowujący uczniów do egzaminu maturalnego z matematyki. Do konstrukcji aktywności nauczania w kursie zostały użyte zasady programowanego uczenia, a także taksonomia Niemierki. Eksperyment pedagogiczny polegał na porównaniu efektów konwencjonalnego oraz indywidualizowanego nauczania według jej autorskiej metodyki.
Opublikowała liczne artykuły w języku polskim, angielskim, czeskim i innych, a także występowała z referatem na konferencjach polskich i międzynarodowych.
Zainteresowania badawcze
- technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji;
- nowe media, serwisy internetowe, narzędzia komunikacji internetowej;
- text mining w R i Statistice;
- metody wizualizacji i analizy danych w R i Statistice.
Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych
Członek Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, które przyznało jej certyfikat e-nauczyciela i e-metodyka, a także Bielskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki a także Komitetu Organizacyjnego Międzynarodowego Konkursu Umiejętności Statystycznych (The International Statistical Literacy Project) w 2018/2019 roku. Obecnie również expert Microsoft MIEE 2021/2022, 2022/2023.