Zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem dla studentów I roku studiów na UW w roku akademickim 2021/2022.
Zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem dla studentów I roku studiów na UW w roku akademickim 2021/2022.
Studia stacjonarne I stopnia
Studentów licencjackich studiów stacjonarnych pierwszego stopnia zapraszamy na spotkania, które odbędą się w wyznaczonych terminach w budynkach Wydziału, w których w przyszłości będą Państwo uczestniczyć w zajęciach. Na dziennikarstwie i logistyce, ze względu na dużą liczebność pierwszych lat, spotkania odbędą się w grupach. Na pozostałych kierunkach bez podziału na grupy, w dużych salach z zachowaniem reżimu sanitarnego. Podczas dni adaptacyjnych będzie istniała możliwość odbioru legitymacji studenckiej.
Grafik spotkań:
28 września (wtorek), godz. 9.00, sala 318, ul. Nowy Świat 69, 3 piętro
28 września (wtorek), ul. Bednarska 2/4, spotkanie rozpoczyna się w holu przy głównym wejściu do budynku:
- godz. 9.00 - osoby z nazwiskami na litery A-Gr
- godz. 10.00 - osoby z nazwiskami na litery Gu-Ma
- godz. 11.00 - osoby z nazwiskami Mi-Żu
28 września (wtorek), ul. Bednarska 2/4, spotkanie rozpoczyna się w holu przy głównym wejściu do budynku:
- godz. 12.00 - osoby z nazwiskami A-Kę
- godz. 13.00 - osoby z nazwiskami Kl-Pę
- godz. 14.00 - osoby z nazwiskami Pi-Zw
28 września (wtorek), godz. 10.00, sala 318, ul. Nowy Świat 69, 3 piętro
Studia stacjonarne II stopnia
Dni adaptacyjne odbędą się zdalnie, z wyjątkiem spotkania dla, (uruchamianego w tym roku akademickim) kierunku architektura przestrzeni informacyjnych. Linki do spotkań online zostaną wysłane na studenckie adresy mailowe (w domenie UW) najpóźniej na dzień przed wyznaczonymi terminami spotkań.
Grafik spotkań:
28 września, godz. 11.00, sala 318, ul. Nowy Świat 69, 3 piętro
28 września (wtorek), godz. 10.30
28 września (wtorek), godz. 10.30
28 września (wtorek), godz. 12.00
Studia niestacjonarne I i II stopnia
Ze względu na trwającą rekrutację informacja o spotkaniach adaptacyjnych zostanie podana w październiku. Informacja będzie umieszczona na stronie Wydziału oraz rozesłana mailowo na adresy w domenie UW. Spotkania planowane są w formie zdalnej, w czasie pierwszego zjazdu.
Na adresy w domenie UW zostanie też rozesłana Informacja o możliwości odbioru legitymacji studenckich w terminie przed pierwszym zjazdem.
Dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska uprzejmie przypomina, że w najbliższy piątek odbędzie się poprawka z egzaminu z MM (https://meet.google.com/mub-nvyx-sgi). Zmianie ulega godzina, w której można zaliczyć przedmiot, jest to 8-9.00.
Szanowni Państwo,
Druga tura rekrutacji Erasmus - ogólnouniwersytecka (dot. częściowych studiów Erasmus w semestrze letnim 2021/22) - ZOSTAŁA OTWARTA!
Za przeprowadzenie dodatkowej kwalifikacji odpowiada Biuro Współpracy z Zagranicą (BWZ). Zasady dostępne są na http://bwz.uw.edu.pl/.../dodatkowa-kwalifikacja-na.../. Pytania prosimy kierować do p. Ewy Makal-O’Hara (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. + 22 55 24 232).
Osoby zainteresowane proszone są o przygotowanie dokumentów zgodnych z wytycznymi BWZ i przesyłanie majlem skanu na adres Wydziałowego Koordynatora Erasmus: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dokumenty wymagane:
- kwestionariusz ze strony BWZ
- zaświadczenie o średniej wydane przez sekcję studencką WDIB UW
- zaświadczenie o znajomości odpowiedniego języka (co najmniej B2)
- oswiadczenie o poprzednich wyjazdach
Proszę nie zrażać się informacją autorespondera: niestety ogłoszenie II tury zbiegło się fatalnie z moim urlopem i wyjazdem. Dokumenty, które napłyną w ciągu najbliższego tygodnia zostaną podpisane w dniu 19.09.2020 (rekrutacja na 2 turę trwa do 15.10.2021 – nie ma więc dramatu!)
Załączam plik w którym opisane są wymogi językowe do uczelni z listy WDIB UW (tam gdzie nie ma podanego języka – będzie to angielski!)
Informacje dodatkowe:
- „zaświadczenie o znajomości języka” – zaświadczenie /wpis w USOS o zdaniu języka na B2 lub inne certyfikaty (zostaną ocenione przez Koordynatora i BWZ)
- uczelnie spoza listy WDIB: tylko w wyjątkowych, BARDZO DOBRZE uzasadnionych przypadkach – proszę pamiętać , że Umowy są podpisywane z Wydziałami. (np. argument o konieczności "poznania bogatej kultury Włoch oraz pięknego języka włoskiego" - nie jest dobrym uzasadnieniem!)
Obecność np. „dziennikarstwa” na uczelni z listy innego Wydziału nie oznacza, że będzie można na nim studiować! Wyjeżdżając z umowy np. Wydziału Zarządzania studiuje się na obcym Wydziale Zarządzania!
Na pytania szczegółowe, na które nie odpowie p. Ewa Makal- O'Hara będę odpowiadał telefonicznie w dniu 19.09.2021 - tel. 661106760
Z szacunkiem,
Dr Michał Zając
Wydziałowy Koordynator Erasmus
Rejestracja na lektoraty w semestrze zimowym 2021/2022 dla studentów zaocznych będzie miała dwie tury:
I tura: 17.09.2021-10.10.2021
II tura: 02.11.2021-07.11.2021
Rejestracja zawsze rozpoczyna się o godz. 21:00 i kończy o godz. 23:59.
1. Studenci powinni zarejestrować się SAMODZIELNIE na lektoraty poprzez system USOS – rejestracja żetonowa:
https://rejestracja.usos.uw.edu.pl/catalogue.php?rg=4024-2021Z-JO-Z
2. Studenci proszeni się o DOKŁADNE zapoznanie się z instrukcjami zapisów na lektoraty, znajdującymi się na stronach rejestracji; instrukcja na stronie Szkoły:
3. Dane w systemie rejestracji są odświeżane cyklicznie i w związku z tym należy się liczyć z opóźnionym przepływem informacji, np. wyników testów poziomujących.
4. Studenci, którzy nie wykonywali jeszcze testu poziomującego, a będą się rejestrowali na lektoraty w semestrze zimowym po raz pierwszy, powinni podejść do testu poziomującego, który jest dostępny w dniach: 5.09-5.11.2021 pod adresem: https://kampus.come.uw.edu.pl/course/index.php?categoryid=28
5. Test wystarczy wykonać jeden raz w toku studiów, natomiast niewykonanie go uniemożliwia rejestrację na lektorat. Migracja wyniku testu poziomującego trwa do 2 dni – dopiero po tym terminie będzie możliwa rejestracja na lektorat.
6. Wyniki testów poziomujących mają na celu pomoc w wyborze lektoratu. To jednak sam student decyduje o ostatecznym wyborze poziomu. Wyniki testu poziomującego nie są wiążące. Rejestracja obejmuje zrobienie testu poziomującego, ale wynik testu nie ogranicza możliwości zapisania się na wybrany lektorat. Student może się zapisać do wybranej grupy, nawet jeśli ma ona inny poziom, niż wynik uzyskany w teście poziomującym.
7. Oznaczenia poziomów grup dotyczą poziomu docelowego, czyli osiąganego po zakończeniu kursu.
8. W przypadku decyzji J.M. Rektora lub Wydziału o trybie pracy zdalnej zajęcia prowadzone będą za pomocą aplikacji internetowych, takich jak Zoom, Google Meet, Big Blue Button, Microsoft Teams, Skype itp. Informacja o wyborze konkretnej aplikacji jest podana przy opisie kursu w USOS.
9. Studentom, którzy nie zapiszą się samodzielnie na lektorat w USOS, lektorzy nie będą mogli wysłać zaproszenia na zajęcia oraz wystawić oceny z zaliczenia na koniec semestru. Wynika to z braku nazwiska niezarejestrowanego studenta w protokole w USOS.
10. W trybie pracy zdalnej nieodzowne jest również, aby student posiadał adres mailowy w domenie UW już na początku semestru. Bez takiego adresu student nie będzie mógł zostać zaproszony na zajęcia prowadzone za pomocą aplikacji internetowych, takich jak Zoom, Google Meet, Microsoft Teams itd.
11. Studenci studiów niestacjonarnych mają możliwość skorzystania nie tylko z grup dla nich dedykowanych, ale również z innych „żetonowych” lektoratów na UW, jeśli są w stanie uczestniczyć w zajęciach, które odbywają się w tygodniu, a nie w weekendy. Studenci studiów zaocznych mogą w pełni korzystać z pełnej oferty lektoratów, mają do dyspozycji, tak jak każdy student UW, 240 żetonów lektoratowych.
12. W przypadku problemów z rejestracją studenci mogą skorzystać z pomocy Biura Pełnomocnika Rektora UW ds. organizacji nauczania języków obcych (http://www.jezyki.pelnomocnik.uw.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=90&Itemid=61).
Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii
Uniwersytet Warszawski
ul. Bednarska 2/4
00-310 Warszawa