dr Seweryn Dobrzelewski
- Systemy zarządzania i projektowania baz danych
- Heurystyka informacyjna
- Narzędzia i nawigacja w sieci
- Monografie
dr hab. Grzegorz Gmiterek
- Media społecznościowe w działalności instytucji kultury, edukacji i nauki
- Open source i open access
- Kultura konwergencji i nowych mediów
- Zarządzanie informacją osobistą
- Technologie informacyjne
- Cyfrowe muzea, archiwa, biblioteki
- Elektroniczna książka i prasa
- Mobilność urządzeń, aplikacji i treści
- Nauczanie na odległość
- Archiwizacja zasobów cyfrowych
- Oprogramowanie komputerowe dla instytucji kultury
- Metadane dokumentów
- Źródła informacji w sieci (identyfikacja zasobów)
dr Adam Jachimczyk
- Analizy bibliometryczne i naukometryczne piśmiennictwa naukowego.
- Analizy patentometryczne i webometryczne.
- Zagadnienia związane z Open Source Intelligence (wykorzystanie otwartych źródeł informacji w identyfikowaniu cyfrowych zagrożeń).
- Dane badawcze i ich wykorzystanie.
dr hab. Małgorzata Kisilowska-Szurmińska, prof. ucz.
- konsumpcja mediów,
- korzystanie z różnych typów mediów i przekazów w wybranych obszarach tematycznych (szczególnie - choć nie tylko - kultura) - badania z wykorzystaniem narzędzi BD
dr hab. Krzysztof Kowalik
- komunikacja w nowych mediach
- serwisy społecznościowe - pomiary, interakcje
- PR i marketing online
- komunikacja online instytucji / firmy
- funkcjonowanie instytucji / firm w Web 2.0
- media społecznościowe jako źródło danych na temat zjawisk społecznych, politycznych, ekonomicznych
- metody badawcze: analizy ilościowe (korpusy tekstowe, ankiety i in.) i jakościowe (wywiady, studia przypadku i in.).
Więcej na http://kowalik.it/strefa-studenta/seminarium-zaproszenie/
dr Łukasz Szurmiński
- propaganda, badania nad skutecznością propagandy
- dezinformacja/fake news
- systemy medialne (Polska, Wielka Brytania, USA, Federacja Rosyjska)
- eye-tracking, face-tracking
- analiza treści w mediach społecznościowych (FB, Twitter)
dr Bartłomiej Włodarczyk
- bibliometria,
- metadane,
- organizacja informacji i wiedzy.