dr Anna Miotk
Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10
Strona www: https://www.annamiotk.pl

Konsultacje
Dyżur po uprzednim kontakcie mailowym, wówczas też zostanie udostępniony link do spotkania.
Biogram
Jest adiunktką w Katedrze Komunikacji Społecznej i Public Relations. W latach 2016-2019 pracowała jako adiunkt w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW. Od roku 2007 jako zewnętrzna wykładowczyni prowadziła zajęcia na studiach niestacjonarnych i podyplomowych m. in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Uniwersytecie Jagiellońskim, Szkole Głównej Handlowej, Akademii Leona Koźmińskiego.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, absolwentka Zaocznego Studium Doktoranckiego WDiNP UW, w 2010 roku obroniła rozprawę doktorską na temat “Metody pomiaru i oceny działań public relations stosowane w Polsce”. Wcześniej, w roku 2001, ukończyła studia magisterskie z socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. W roku 2017 otrzymała stypendium w ramach programu Santander Universidades.
Ma również praktyczne doświadczenia zawodowe w badaniach mediów i komunikacji biznesowej. Od 2001 związana z branżą public relations, początkowo jako konsultantka agencji PR (On Board PR, Weber Shandwick, ITBC Communication). Następnie, w latach 2008-2014, odpowiadała za analizy medialne i rozwój produktów monitoringu mediów w firmach Netsprint i Newspoint. Od 2014 roku pracuje w firmie Polskie Badania Internetu na stanowisku dyrektora ds. komunikacji. Trenerka biznesu, jej kompetencje potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek, rozdziałów książek i artykułów w mediach branżowych i specjalistycznych, oraz bloga. W 2023 roku za całokształt działalności branżowej otrzymała nagrodę Lew PR przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations.
Zainteresowania badawcze
- Media internetowe:
- Media internetowe i ich modele biznesowe
- Platformy społecznościowe
- Odbiorcy mediów internetowych
- Badania widowni mediowych
- Badania konsumpcji mediów
- Algorytmiczna selekcja treści
- Influencerzy
- Wpływ mediów na odbiorców:
- Wpływ social mediów na społeczeństwo
- Skuteczność komunikacji marketingowej i public relations
- Społeczny kontekst funkcjonowania internetu
- Partycypacja online
- Społeczności internetowe
- Kompetencje medialne
- Public relations
- Pomiar efektów działań PR
- PR w sektorze nowoczesnych technologii
Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych
Należy do Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu i Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Od 2013 jest członkinią rady naukowej Laboratorium Badań Medioznawczych UW. W latach 2018-2019 była też redaktorką czasopisma naukowego “Kultura-Media-Teologia” wydawanego przez UKSW.