Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations

CO BADAMY?

Pracownicy Katedry zajmują się analizą roli środków przekazu (prasy, radia, telewizji, internetu) i komunikacji interpersonalnej w rozwoju systemów społecznych.  Prowadzone zajęcia dydaktyczne jak i badania naukowe dotyczą teorii i praktyki tworzenia, przekształcania i przekazywania wszystkimi dostępnymi narzędziami informacji między jednostkami, grupami społecznymi i organizacjami występującymi zarówno w roli nadawcy jak i odbiorcy tych informacji. Interesuje nas także efekt tej komunikacji, czyli jak odbiorca reaguje na otrzymywany przekaz i jakie środki perswazji lub manipulacji były używane w przekazie medialnym.

Zainteresowania badawcze pracowników Katedry koncentrują się wokół takich zagadnień jak: zasięg i znaczenie poziomów komunikowania we współczesnym społeczeństwie, rola środków przekazu w komunikowaniu politycznym, oddziaływanie środków przekazu na różne publiczności, profesjonalizacja komunikowania różnych organizacji społecznych, instytucji rządowych i organizacji pozarządowych, obecność i oddziaływanie narzędzi propagandy, zmiany charakteru oddziaływania reklamy na wybrane grupy społeczne, wykorzystanie nowych mediów (w tym internetu, mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, etc.) w komunikacji społecznej, procesy decydujące o kształcie współczesnej informacji medialnej. Od kilkunastu lat pracownicy Katedry dużo uwagi poświęcają także roli specjalistów public relations w kształtowaniu opinii publicznej i ich wpływie na funkcjonowanie środków przekazu i działalność firm oraz instytucji społecznych.

Na zajęciach dydaktycznych jak i w badaniach wychodzimy z założenia, iż public relations należy traktować jako formę komunikowania społecznego w kraju demokratycznym, w którym funkcjonują zasady swobodnego przepływu informacji i wolny rynek mediów. W badaniach zajmujemy się ewolucją odbioru społecznego zawodu dziennikarza i konsultanta PR, kontrowersjami i sporami w public relations wokół etyki tego zawodu jak i oczekiwań społecznych w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu, kampaniami informacyjnymi i mierzeniem ich skuteczności, zarządzaniem komunikacją organizacji i logistyką zapobiegania jak i łagodzenia sytuacji kryzysowych. W ramach badań rynku medialnego zajmujemy się różnymi metodami promocji podmiotów tego rynku, zasadami regulacji i etyką postępowania, analizą wyników oglądalności, czytelnictwa, słuchalności, popularności stron www, badaniem trendów rynkowych i ich wpływem na kształt i strukturę branży medialnej. 

 

Search

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepsze doświadczenia na naszej stronie. Jeśli odrzucisz pliki cookie, strona może nie działać poprawnie.
Zaakceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Czytaj więcej
Analityczne
Narzędzia do analizy danych w celu mierzenia skuteczności strony i zrozumienia, jak działa.
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Unknown
Unknown
Akceptuj
Odrzuć