Wykładowcy

dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, prof. ucz.

Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10
Strona www: http://www.monikakaczmarek-sliwinska.pl/

Image

Konsultacje

Dyżur (forma zdalna; ZOOM) w semestrze zimowym 2024/2025: poniedziałki, godz.11.15-12.00.
Osoby zainteresowane połączeniem, proszę o informację mailową [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.].

Biogram

Jestem doktor habilitowaną nauk o mediach, doktorem nauk ekonomicznych, adiunktem Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Jestem autorką trzech monografii: "Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się" (Warszawa 2015), "Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych" (Koszalin 2013), „Internet Public Relations. Polskie realia działań public relations w Sieci” (Koszalin 2010), redaktor naukową dwóch monografii zbiorowych i ponad 80-ciu artykułów na temat komunikowania i public relations.

Od ponad dwóch dekad doradzam i szkolę zarządy spółek, przedstawicieli samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji.
Doradzam w sytuacjach trudnych, gdy kryzys przedostanie się do mediów, jak również pomagam konstruować strategie uwzględniające działania prewencyjne minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu.
Realizuję audyty komunikacyjne wskazujące silne i słabe strony komunikacji organizacji, ale także potencjalne szanse i zagrożenia.

Jestem laureatką nagród branżowych PRoton 2013 oraz Lew PR 2013 w obszarze edukacji public relations.

Zainteresowania badawcze

  • Zarządzanie komunikowaniem się organizacji - strategie, audyty
  • Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
  • Komunikacja społeczna (m.in. komunikowanie polityczne)
  • Etyka komunikowania się, w tym szczególnie public relations
  • Nowe media

Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych

Pełniłam funkcję Wiceprezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz dwie kadencje zasiadałam w Radzie Etyki Public Relations.
Jestem ekspertem KRRiT w zakresie edukacji medialnej oraz biegłą sądową z zakresu mediów i komunikacji społecznej (prawo i etyka mediów oraz public relations, kreowanie wizerunku publicznego i medialnego, naruszenia wizerunku offline oraz online).

Od 2016 r. jestem jurorką w najbardziej prestiżowym konkursie polskiej branży public relations Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations.
Od 2019 r. zasiadam w jury konkursu AD wo/MAN organizowanym przez PRESS.

Realizowane projekty badawcze

Projekty międzynarodowe:

Badanie Kompetencje wychowawcze i społeczno-kulturowe współczesnych nauczycieli - kurs i portal edukacyjny. FSS/2013/IIC/W/0004. Koordynator projektu (Polska): Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Okres realizacji: 2013-2015.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (Politechnika Koszalińska)


Badanie We CAN! Cyberbullying Action Network for Parents` Education. Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy we współpracy z: Aristotle University of Thessaloniki z Grecji, Mykolo Romerio University z Litwy oraz Istiuto di Formazione Sardo z Włoch.
Okres realizacji: 2012.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (Politechnika Koszalińska)


Badanie Daphne III – ECIP (European Cyberbullying Intervention Project). Koordynator projektu (Polska): Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi.
Okres realizacji: 2012.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (Politechnika Koszalińska)


Badanie ROBUSD Reducing Bullying Strenghtening Diversity. Koordynator projektu (Polska): Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi.
Okres realizacji: 2012.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (Politechnika Koszalińska)

Projekty Krajowe:
Badanie 
Media jako źródło wiedzy rolników, nr grantu/projektu: 418279. Badania: IRWiR PAN, WDIiB UW. Źródło finansowania: MNiSW

Okres realizacji: 2019.
Realizacja: dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (WDIiB UW), w toku


Badanie Audyt wizerunku online prezesów banków działających w Polsce. Źródło finansowania: własne
Okres realizacji: 2019.
Realizacja: dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska (WDIiB UW), w toku


Badanie Obszary komunikacji medialnej. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej.
Okres realizacji: 2015.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (Politechnika Koszalińska)


Badanie Komunikowanie się organizacji różnego typu w kontekście nowych mediów w paradygmacie public relations. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej.
Okres realizacji: 2014.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie Przywództwo i zarządzanie w oświacie - opracowanie i wdrożenie systemu kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/placówek. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jednostka prowadząca: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
Okres realizacji: 2013-2014.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (Politechnika Koszalińska)


Badanie Platforma e-learningowa „Etyka w działaniu” w ramach projektu "Rozwijanie wiedzy i umiejętności dzieci i młodzieży". Warszawa, BE/B/V/2/9/1/U-78/17/2013/NGO, Fundacja im. Augustina-Jeana Fresnela z siedzibą w Warszawie.
Okres realizacji: 2013.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /członkini zespołu projektowego (Politechnika Koszalińska)


Badanie Badania nad etyką public relations. Etyka PR - komparastyka rozwiązań prawnych i branżowych w zakresie etyki zawodowej public relations na przykładzie Polski oraz wybranych krajów Europy Środkowej. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej (nr 504.18.29).
Okres realizacji: 2013-2014.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie Działania public relations podmiotów wykluczonych z działań reklamowych na przykładzie agencji prawnych. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej (nr 504.18.28).
Okres realizacji: 2013-2014.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie Etyka public relations w Internecie. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej (nr 504.18.18).
Okres realizacji: 2012-2013.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie Etyka komunikowania w przestrzeni internetu w kontekście działań wizerunkowych. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej (nr 504.18.13).
Okres realizacji: 2012-2013.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie Nowe media – pomiędzy kreowaniem wizerunku a agresją elektroniczną. Analiza SWOT wykorzystania nowych mediów w badaniach grup: agencji public relations, mediów (dziennikarzy i redakcji) oraz świata polityki. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej (nr 504.18.19).
Okres realizacji: 2012-2013.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie Standardy zawodu PR w świetle kodeksów branżowych. Pomiędzy regulacjami branżowymi, wymogami prawa a oczekiwaniami klientów. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej (nr 504.18.01).
Okres realizacji: 2011.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie Zarządzanie komunikacją organizacji w kontekście etyki biznesu. Badania statutowe Politechniki Koszalińskiej (nr 504.18.10).
Okres realizacji: 2011.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska /kierownik projektu (Politechnika Koszalińska)


Badanie AGRESJA ELEKTRONICZNA WOBEC DZIENNIKARZY i INNYCH PRZEDSTAWICIELI MEDIÓW.
Okres realizacji: 05/2011-05/2012.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska (Politechnika Koszalińska) oraz dr Jacek Pyżalski (Instytut Medycyny Pracy w Łodzi)


Badanie ORGANIZACJA PROMOCJI URZĘDÓW MIAST NA PRAWACH POWIATU W POLSCE.
Okres realizacji: 01/2011-09/2011.
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska (Politechnika Koszalińska) oraz dr Grażyna Piechota (Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego)


Badanie POLITYCZNE PUBLIC RELATIONS W SOCIAL MEDIA A AGRESJA ELEKTRONICZNA.
Okres realizacji: 11/2010-04/2011
Realizacja: dr Monika Kaczmarek-Śliwińska oraz dr Jacek Pyżalski


Badanie WITRYNY INTERNETOWE POLICJI.
Okres realizacji: sierpień 2007.
Realizacja: Monika Kaczmarek - Śliwińska


Badanie MONITORING INTERNETU.
Realizacja: Monika Kaczmarek - Śliwińska


Badanie INTERNET PUBLIC RELATIONS UCZELNI WYŻSZYCH W POLSCE - cz. II [UCZELNIE NIEPUBLICZNE].
Okres realizacji: 2006.
Realizacja: Monika Kaczmarek - Śliwińska


Badanie INTERNET PUBLIC RELATIONS UCZELNI WYŻSZYCH W POLSCE - cz. I [UCZELNIE PUBLICZNE].
Okres realizacji: marzec-sierpień 2005.
Realizacja: Monika Kaczmarek - Śliwińska


Badanie OBSERWACJA WITRYN INTERNETOWYCH - cz. I [UCZELNIE PUBLICZNE].
Okres realizacji: marzec - grudzień 2005.
Realizacja: Monika Kaczmarek - Śliwińska


Badanie INTERNET PR PRZEDSIĘBIORSTW - LISTA "500" ["Rzeczpospolita 05/2002"].
Okres realizacji: lipiec – grudzień 2002.
Realizacja: Monika Kaczmarek - Śliwińska

Search

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepsze doświadczenia na naszej stronie. Jeśli odrzucisz pliki cookie, strona może nie działać poprawnie.
Zaakceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Czytaj więcej
Analityczne
Narzędzia do analizy danych w celu mierzenia skuteczności strony i zrozumienia, jak działa.
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Unknown
Unknown
Akceptuj
Odrzuć