dr hab. Jacek Barlik
Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
Telefon: 826-83-47
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10

Biogram
Praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i
międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Katedry
Komunikacji Społecznej i Public Relations (od 2014 r.). Doktor
habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji
społecznej i mediach (2022), doktor nauk humanistycznych (1996),
absolwent dziennikarstwa WDiNP UW (1986). Stypendysta Fulbrighta,
University of Maryland at College Park, USA (u prof. Jamesa Gruniga,
1994–1995). Jedyny polski członek Public Relations Society of America
(od 1999 r.), udział w kongresach PRSA w Baltimore (1994) i Chicago
(2000). Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
(1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Uczestnik
m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018,
2019, 2021, 2022, 2023, 2024).
Artykuły m.in. w: "Corporate Communications: An International
Journal", „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”,
„Central European Journal of Communication”, rozdziały w pracach pod
red. J. Olędzkiego, R. Ławniczaka, G. Sarlosa, M. Zeman i M. Holy (w
jęz. polskim i angielskim), monografia Doskonałe public relations.
Teorie, kontrowersje, debaty (Warszawa 2021), książka Sztuka
sprzedawania (Warszawa 1994). Stały recenzent "Corporate
Communications: An International Journal".
Zainteresowania badawcze
- public relations
- strategia komunikowania
- teoria PR
- komunikowanie kryzysowe
- kampanie informacyjne
- warsztat specjalisty PR
- techniki i narzędzia PR
- media społecznościowe (SM) w PR
- etyka PR