dr hab. Jarosław Kończak
Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Orcid: https://orcid.org/0000-0002-1690-4333
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/dr-hab-jarosław-kończak-8b259a3/
Academia edu: https://uw.academia.edu/JarosławKończak

Konsultacje
Proszę o wcześniejsze umawianie się.
Biogram
Adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, pomysłodawca i kierownik studiów podyplomowych „Komunikacja Korporacyjna”. Wcześniej dziennikarz agencyjny, prasowy, radiowy oraz telewizyjny. Po latach pracy w mediach, jako specjalista i manager kontynuował karierę w polskich i międzynarodowych firmach. Związany głównie ze sponsoringiem sportowym, ale również z public relations, zarządzaniem marką i komunikacją korporacyjną przez kilkanaście lat pracował w Telekomunikacji Polskiej oraz Orange. Współtwórca długoletniej polityki sponsoringowej obu firm przez lata związany m.in. z polską reprezentacją piłkarską i polską reprezentacją olimpijską.
Zainteresowania badawcze
- Wizerunki i stereotypy kobiety i mężczyzny w reklamie
- Wizerunki i stereotypy kobiety i mężczyzny w sporcie
- Strategia i kreacja reklamy
- Komunikacja korporacyjna
- Zarządzanie marką
- Komunikacja sponsoringowa w sporcie
- Sponsoring sportowy
Wydane monografie
- Stereotypy oraz wizerunki kobiety i mężczyzny w reklamie, 2023, Newsline, Rzeszów, ISBN: 978 83 965447 3 5
- Komunikacja w sporcie w XXI wieku, 2020, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa, ISBN: 978-83-65741-86-6
- Rynek sportu i sponsoringu sportowego w Polsce, AWF w Gdańsku, ISBN: 978-83-62390-66-3 (współautor: dr Joanna Jedel)
- Komunikacja korporacyjna w XXI wieku, 2018 Public Dialog, Warszawa, ISBN: 0000-0002-1690-4333, (współautor: Paweł Bylicki)
- Od Tele-Echa do Polskiego Zoo, 2008 Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, ISBN: ISBN 978-83-60807-51-4
- Autor kilkudziesięciu rozdziałów i artykułów w polskich i międzynarodowych monografiach oraz czasopismach.
Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych
- Współzałożyciel Fundacji „Sport Live”, ekspert merytoryczny fundacji (od 2016) ,
- Arbiter i członek Copy Advice Komisji Etyki Reklamy i ekspert Stowarzyszeń Rady Reklamy (od 2017)
- Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (od 2018)
- Wiceprezes i szef zespołu ekspertów – Stowarzyszenie Komercjalizacji i Marketingu Sportu (od 2020).
- Współzałożyciel i członek władz Polskiego Związku E-sportu, Członek Komisji Rewizyjnej (od 2021).