dr Emilia Zakrzewska
Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Konsultacje
Po uzgodnieniu przez e-mail.
Biogram
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (WDIB UW). Magister politologii (UWr) oraz absolwentka studiów MBA London Business School, HEC Paris, NHH (Bergen) i Politechniki Warszawskiej.
Autorka monografii "Rola mediów w kreowaniu wizerunku wpływowych kobiet" oraz współautorka książek: "Dezinformacja w czasach kryzysu", „Disinformation. Social and media contexts" oraz "Dezinformacja i inne zniekształcenia informacyjne jako nowa kwestia społeczna".
Komentatorka bieżących aktualności politycznych, kampanii wyborczych w Polsce i USA, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych.
Zainteresowania badawcze
- marketing polityczny
- wykorzystanie social mediów w polityce
- kampanie wyborcze w USA
Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych
- W latach 2015- 2021 wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public
Relations. Obecnie członkini. - Od 2020 członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Komunikacji Marketingowej przy
PARP - Od 2018 - obecnie - Opiekun Koła Naukowego Public Relations na WDiB UW
- Od 2021 – obecnie Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz
Polskiego Stowarzyszenie Public Relations. - W latach 2021-2022 - opiekun merytoryczny Akademii PR realizowanej wraz PSPR i Kołem Naukowym Public Relations UW (organizacja ponad 25 seminariów branżowych)
- Od marca do września 2022 – członek grupy roboczej UOKIK ds. rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych.
- Współprowadząca podcast WDiB UW PR na backstage’u.
Realizowane projekty badawcze
Zrealizowane projekty:
- Rola mediów w kreowaniu wizerunku wpływowych kobiet (badania własne do rozprawy doktorskiej)
- Kształcenie młodych specjalistów i specjalistek PR w Polsce - stan obecny (prezentacja wyników na VI Kongresie PTKS)
- Past and future of PR - trends, techniques and their implementation in the public and non-profit sector
- Postrzeganie cyberbezpieczeństwa przez specjalistów ds. PR i dziennikarzy w Polsce.
Wystąpienia na konferencjach, sympozjach, lub seminariach
- Wrzesień 2019- Z ramienia PSPR prelegentka podczas V Kongresu PTKS i uczestniczka obrad okrągłego stołu pt. „Wokół paradygmatu nauk o komunikacji
społecznej i mediach”. - Wrzesień 2022 – Z ramienia PSPR prelegentka VI Kongresu (2022) Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (PTKS). Prezentacja wyników badań pt. Kształcenie młodych specjalistów i specjalistek PR w Polsce - stan obecny
- Grudzień 2019 - Prelegentka w I Konferencji „Etyka public relations”. Edycja 2019: Standardy profesjonalnego public relations. Panel pt. Znaczenie standardów profesjonalnego public relations dla środowiska zawodowego i miejsce kodeksu etyki public relations. Szansa na związek partnerski czy synergię?”
- Czerwiec 2022 - Twórca i organizator pierwszych Targów Pracy i Praktyk zorganizowanych na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW (24 agencji PR i ponad 300 uczestników). Efektem projektu jest podpisanie sześciu umów partnerskich pomiędzy WDiB UW a Agencjami PR oferującymi całoroczne praktyki dla studentów WDiB UW.
- Marzec 2022 - Organizatorka i prowadząca konferencję „Transparentny influencer marketing — nowa era funkcjonowania?” zorganizowanej na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW
- Listopad 2022 - Prowadzą konferencję Preferencje życiowe kobiet w woj. mazowieckim na tle Polski zorganizowanej na WDIB UW.
- Listopad 2020 - Organizatorka i prowadząca z ramienia PSPR konferencję pt. Droga do sukcesu. Wizerunek wpływowych kobiet
- Luty 2021 - Prowadząca seminarium PSPR pt. „Public affairs na styku biznesu i polityki”.