dr hab. Alicja Waszkiewicz-Raviv
Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10

Konsultacje
Biogram
Studiowała w trybie Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, ukończyła specjalizację Marketing Medialny i Public Relations. Absolwentka Wydziału Psychologii UW ze specjalizacją: Psychologia Organizacji i Pracy. Uczestniczka Laboratorium Edukacji oraz Programu Prometeusz, dotyczącego kształcenia interdyscyplinarnego, a także na studiach trzeciego stopnia stypendystka Erasmusa na Wydziale Nauk Społecznych City University of London. Ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, broniąc z wyróżnieniem dysertację z zakresu PR i wizerunku organizacji akademickich. Nagrodzona w IV edycji konkursu „Studiów Medioznawczych” na najlepszą pracę doktorską z zakresu medioznawstwa i komunikacji społecznej. Pełniła funkcję pełnomocnika ds. promocji Instytutu Dziennikarstwa UW. Prelegentka szkoleń i licznych sesji naukowych m.in. Kongresu Profesjonalistów PR. W swoich pracach w centrum zainteresowania stawia człowieka, jego percepcję oraz to, jak współkreuje świat społeczny wraz z innymi uczestnikami dialogu.
Zainteresowania badawcze
- kształtowanie i badanie wizerunku (image research and creation)
- public relations instytucji pożytku publicznego (public sector PR) i muzea korporacyjne (corporate museum)
- komunikacja wizualna i semiotyka obrazu (visual communication and semiotics)
- psychologia mediów (media psychology)
- mediatyzacja konsumpcji (mediatization of consumption)
- wizualne public relations (visual PR)
Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych
Członkini polskich i międzynarodowych stowarzyszeń: Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (PTKS), Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami (PTBFiM), International Communication Association (ICA), EUPRERA ( European Public Relations Education and Research Association), IAMCR ( The International Association for Media and Communication Research), Gestalt Theory Association (GTA), International Society for Dialogical Science (ISDS), International Affiliate w American Psychological Association (APA) Div. 46 Society for Media Psychology and Technology.