prof. dr hab. Dariusz Tworzydło
Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
Telefon: 602445596
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10
Strona www: www.tworzydlo.pl
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/
Goldenline: https://www.goldenline.pl/dariusz-tworzydlo/
Twitter: https://twitter.com/darektworzydlo

Konsultacje
Każda środa, od 11.15 do 12.15 po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
Biogram
Prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, to ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych i public relations. Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, Uniwersytet Warszawski.
Tytuł profesora nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach otrzymał w dniu 27 czerwca 2024 roku.
Prof. Tworzydło jest prezesem zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. W latach 2010-2014 był pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Wrocławskiego, a wcześniej przez 13 lat pracownikiem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W latach 2015-2017 był wiceprezesem Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”.
Wykłada na studiach podyplomowych oraz MBA w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, a wcześniej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Wrocławskim, Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi oraz w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Autor ponad 270 artykułów naukowych i publicystycznych, skryptu, prac badawczych oraz książek. Wydał min.: Komunikowanie organizacji w kryzysie. Metody i modele ograniczania ryzyka, (PWN, 2022), Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym (DIFIN 2019), Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations (Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej 2019), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju (PWN 2006), Akademia samorządowego wizerunku (INFOR 2005), Leksykon Public Relations (Newsline 2009), Badania i pomiar efektów w public relations (Newsline 2009).
Przygotował kilkaset projektów takich jak: badania, strategie, studia wykonalności, biznes plany, analizy rynku i konkurencji dla firm, instytucji oraz banków. Zrealizował wiele szkoleń i szereg działań doradczych w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, marketingu, public relations oraz zarządzania kryzysowego. Członek Rady Naukowej Kwartalnika Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych Instytutu Lotnictwa w Warszawie. Członek International Communication Association.
W roku 2010 laureat nagrody branży public relations „PRotony” w kategorii Edukacja, w roku 2013 nominowany do tej nagrody. W 2008 roku nominowany do nagrody „Łby PR 2008” przyznawanej osobom o największym dorobku praktycznym w dziedzinie PR. W roku 2020, laureat tej nagrody. Wyróżniony przez SAPR nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka dla osób szczególnie zasłużonych dla branży public relations.
Zainteresowania badawcze
- crisis management
- public relations
- komunikowanie w sieci
Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych
Organizacje branżowe
- prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations (2020-2022)
- prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2009-2011)
- prezes zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (2011-2020)
- członek Rady Etyki Public Relations (2008-2012)
- członek Rad Nadzorczych firm i instytucji
Członek zespołu recenzentów czasopism
- „Corporate Social Responsibility and Environmental Management Journal” (ISSN 1535-3966, 140 pkt według wykazu ministerialnego),
- „Journal Information” (ISSN 2078-2489),
- „Societies” (ISSN 2075-4698),
- „Journal Sustainability” (ISSN 2071-1050),
- „International Journal of Environmental Research and Public Health” (ISSN 1660-4601).
- ,,Studia Medioznawcze” (ISSN 1641-0920 oraz ISSN 2451-1617),
- „Social Communication” (ISSN 2450-7563),
- Polityka i Społeczeństwo (ISSN: 1732-9639),
- „Financial Internet Quarterly” (ISSN: 2719-3454).