Wykładowcy

prof. dr hab. Dariusz Tworzydło

Katedra: Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations
Telefon: 602445596
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres: ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa, pok. -1.10
Strona www: www.tworzydlo.pl
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/dariusz-tworzydlo/
Goldenline: https://www.goldenline.pl/dariusz-tworzydlo/
Twitter: https://twitter.com/darektworzydlo

Image

Konsultacje

Każda środa, od 11.15 do 12.15 po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.

Biogram

Prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, to ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych i public relations. Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, Uniwersytet Warszawski.

Tytuł profesora nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach otrzymał w dniu 27 czerwca 2024 roku.

Prof. Tworzydło jest prezesem zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. W latach 2010-2014 był pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Wrocławskiego, a wcześniej przez 13 lat pracownikiem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W latach 2015-2017 był wiceprezesem Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”.

Wykłada na studiach podyplomowych oraz MBA w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, a wcześniej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Wrocławskim, Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi oraz w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Autor ponad 270 artykułów naukowych i publicystycznych, skryptu, prac badawczych oraz książek. Wydał min.: Komunikowanie organizacji w kryzysie. Metody i modele ograniczania ryzyka, (PWN, 2022), Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym (DIFIN 2019), Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations (Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej 2019), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju (PWN 2006), Akademia samorządowego wizerunku (INFOR 2005), Leksykon Public Relations (Newsline 2009), Badania i pomiar efektów w public relations (Newsline 2009).

Przygotował kilkaset projektów takich jak: badania, strategie, studia wykonalności, biznes plany, analizy rynku i konkurencji dla firm, instytucji oraz banków. Zrealizował wiele szkoleń i szereg działań doradczych w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, marketingu, public relations oraz zarządzania kryzysowego. Członek Rady Naukowej Kwartalnika Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych Instytutu Lotnictwa w Warszawie. Członek International Communication Association.

W roku 2010 laureat nagrody branży public relations „PRotony” w kategorii Edukacja, w roku 2013 nominowany do tej nagrody. W 2008 roku nominowany do nagrody „Łby PR 2008” przyznawanej osobom o największym dorobku praktycznym w dziedzinie PR. W roku 2020, laureat tej nagrody. Wyróżniony przez SAPR nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka dla osób szczególnie zasłużonych dla branży public relations.

Zainteresowania badawcze

  • crisis management
  • public relations
  • komunikowanie w sieci

Pełnione funkcje w organizacjach, towarzystwach i gremiach naukowych

Organizacje branżowe

  • prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations (2020-2022)
  • prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2009-2011)
  • prezes zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (2011-2020)
  • członek Rady Etyki Public Relations (2008-2012)
  • członek Rad Nadzorczych firm i instytucji

Członek zespołu recenzentów czasopism

  • „Corporate Social Responsibility and Environmental Management Journal” (ISSN 1535-3966, 140 pkt według wykazu ministerialnego),
  • „Journal Information” (ISSN 2078-2489),
  • „Societies” (ISSN 2075-4698),
  • „Journal Sustainability” (ISSN 2071-1050),
  • „International Journal of Environmental Research and Public Health” (ISSN 1660-4601).
  • ,,Studia Medioznawcze” (ISSN 1641-0920 oraz ISSN 2451-1617),
  • „Social Communication” (ISSN 2450-7563),
  • Polityka i Społeczeństwo (ISSN: 1732-9639),
  • „Financial Internet Quarterly” (ISSN: 2719-3454).

Search

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepsze doświadczenia na naszej stronie. Jeśli odrzucisz pliki cookie, strona może nie działać poprawnie.
Zaakceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Czytaj więcej
Analityczne
Narzędzia do analizy danych w celu mierzenia skuteczności strony i zrozumienia, jak działa.
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Unknown
Unknown
Akceptuj
Odrzuć