Wiadomości

Piąte spotkanie w cyklu "Pre/teksty. Spotkania biblioterapeutyczne"

Zapraszamy na piąte spotkanie w ramach cyklu „Pre/teksty. Spotkania biblioterapeutyczne” pt. FOMO w postpandemicznej rzeczywistości: między światem wirtualnym a realem", które odbędzie się w poniedziałek 20 lutego 2023 r. o godz. 19.00 w BUW. Pretekstem do rozmowy będzie raport z badań „FOMO 2022. Polacy a lęk przed odłączeniem”, zrealizowanych na reprezentatywnej grupie polskich internautów (powyżej 15 lat) przez badaczy z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, Wydziału Psychologii UW, Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna oraz Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK).

Raport z badania FOMO 2022 można znaleźć na stronie projektu: https://fomo.wdib.uw.edu.pl.

W spotkaniu wezmą udział:

dr hab. prof. ucz. Anna Jupowicz-Ginalska (WDIiB UW)

dr hab. prof. ucz. Małgorzata Kisilowska-Szurmińska (WDIiB UW)

dr n. med. Katarzyna Iwanicka (WDIiB UW)

Anna Borkowska (NASK)

O uczestnikach spotkania:

Anna Jupowicz-Ginalska – adiunkt, profesorka Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletnia pracowniczka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Specjalizuje się w marketingu środków przekazu, polaryzacji mediów i wpływie nowych technologii na odbiorców. Autorka 60 tekstów naukowych. Aktywna uczestniczka ponad 60 konferencji naukowych. Doświadczona recenzentka tekstów naukowych. Członkini Editorial Board w Journal of Media Business Studies, Reviewers Board w Future Internet, Sustainability i Social Sciences oraz Rady Programowej/Naukowej czasopism Dziennikarstwo i Media oraz Styles of Communication. Redaktor naczelna serii „Komunikacja społeczna i media” (WDIB UW, WNiE SBP). Członkini organizacji i stowarzyszeń, m.in. PTKS, PTEM, EUPRERA, IAMCR, ESTDIA i EMMA. Laureatka nagrody „Złote Skrzydła” (2010) za książkę „Marketing medialny”. Doświadczona dydaktyczka. Praktyczka, która zawodowe szlify rozwijała w agencjach PR, jednostkach samorządowych, mediach (RMF FM) i jako długoletnia pełnomocnik Dziekana ds. Promocji. Zainteresowania badawcze: marketing mediów i zarządzanie mediami, nowe technologie i ich wpływ na życie ludzkie, FOMO i zjawiska pokrewne, AR, VR, polaryzacja mediów.

Małgorzata Kisilowska-Szurmińska – doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie bibliologii i informatologii, profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów badawczych dotyczących uwarunkowań i przemian czytelnictwa w perspektywie rozwoju nowych mediów oraz mediów cyfrowych w bibliotekach i szkołach publicznych. Specjalistka w zakresie kompetencji informacyjnych, kultury informacji, procesów i zachowań informacyjnych w obszarach kultury i zdrowia. Zainteresowania badawcze: kompetencje informacyjne, kultura informacji, czytelnictwo i konsumpcja mediów.

Katarzyna Iwanicka – absolwentka Wydziału Psychologii oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Tytuł doktora nauk medycznych uzyskała na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w 2015 roku. Obecnie pracuje jako wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, wcześniej zatrudniona była na stanowisku adiunkta w Szkole Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości. Oprócz działalności akademickiej pracuje jako psychoterapeuta: jest certyfikowanym terapeutą uzależnień i trenerem umiejętności psychospołecznych, a także superwizorem aplikantem psychoterapii uzależnień. W 2015 roku ukończyła szkołę psychoterapii „Mabor” w nurcie systemowym. Zainteresowania badawcze: tematyka uzależnienia od alkoholu, uzależnień behawioralnych, style radzenia sobie ze stresem osób sięgających po substancje psychoaktywne, psychoterapia Dorosłych Dzieci Alkoholików, FOMO oraz stres informacyjny.

Anna Borkowska – psycholog, ekspert ds. edukacji cyfrowej Państwowego Instytutu Badawczego NASK, specjalistka w zakresie profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, m.in. przemocy rówieśniczej, agresji elektronicznej, uzależnień, zaburzeń wieku adolescencji. Trenerka i autorka programów profilaktycznych, autorka publikacji z zakresu zagrożeń w cyberprzestrzeni i nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia.  Współautorka ogólnopolskiego „Systemu oceny i rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego”. Ekspert krajowy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji i Eurydice. Przez wiele lat kierowała Wydziałem Wychowania i Profilaktyki w Ośrodku Rozwoju Edukacji.

„Pre/teksty” to autorski cykl interwencyjnych spotkań-debat na granicy literatury i nauki, podejmujący ważne dla środowiska akademickiego zagadnienia dotyczące zdrowia psychicznego oraz szeroko rozumianego obszaru uzależnień i wykluczenia społecznego, a zarazem wskazujący na możliwe formy pomocy, jakie oferuje wspólnota uniwersytecka.

Organizator: Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie (Oddział Promocji, Wystaw i Współpracy)

Wsparcie merytoryczne: Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK)

Wsparcie promocyjne:

Jednostki UW: Ombudsman, Centrum Pomocy Psychologicznej, Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, Biuro Promocji, Koordynator ds. Artystycznych, Niezależne Zrzeszenie Studentów UW, Samorząd Studentów, Wydział Psychologii, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Wydział Pedagogiczny, Wydział Socjologii, Szkoła Doktorska Nauk Społecznych, Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji, Centrum Współpracy i Dialogu

Jednostki spoza UW: Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne, Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, EBIB-Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), Ariadna – Ogólnopolski Panel Badawczy

Patronaty medialne: Radio Kampus, Forum Akademickie

Zapraszamy!

Search

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepsze doświadczenia na naszej stronie. Jeśli odrzucisz pliki cookie, strona może nie działać poprawnie.
Zaakceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Czytaj więcej
Analityczne
Narzędzia do analizy danych w celu mierzenia skuteczności strony i zrozumienia, jak działa.
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Unknown
Unknown
Akceptuj
Odrzuć