Wiadomości

Naprawić język polityki – relacja z wydarzenia

W miniony weekend studentki i studenci naszego Wydziału prezentowali przed Posłankami i Posłami RP rekomendacje dotyczące prowadzonej przez nich komunikacji. Zaproszeni goście wykazali się otwartością zarówno na krytykę, jak i na propozycje poprawy konkretnych elementów swojej działalności. W prowadzonej przez Konrada Kiljana dyskusji między parlamentarzystami, naukowcami i gośćmi podkreślony został wpływ modeli biznesowych mediów oraz osobistych decyzji każdego uczestnika dyskusji na kształtowanie emocji w życiu publicznym.

Prace studiujących oparte były na wykonanych w tym semestrze analizach dotyczących języka oraz argumentacji polityków, a także sposobów ich dostosowania do konkretnych mediów. Ocenie poddane zostały konkretne elementy stylu w wypowiedziach pisanych i mówionych, biegłość w komunikacji multimodalnej czy sposoby budowania wspólnoty z odbiorcami. Profesor Jacek Wasilewski wskazywał na długofalowe konsekwencje przyjmowanych przez konkretnych polityków i całe partie ról, których punktowa skuteczność często utrudnia dotarcie do szerszego grona odbiorców. Doktor Barbara Konat (ComPathos, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu) podkreśliła z kolei znaczący wpływ środowisk niezwiązanych bezpośrednio z polityką na jej dyskurs, z czym zgodziły się posłanki wywodzące się z organizacji pozarządowych. 

W trakcie spotkania zaprezentowane zostały rekomendacje dla wszystkich stron politycznych. Osobisty udział w wydarzeniu wzięli:  Kamila Gasiuk–Pihowicz (KO), Władysław Teofil Bartoszewski (PSL), Rafał Grabski (asystent Pauliny Matysiak, Lewica), Monika Falej (Lewica), Konrad Berkowicz (Konfederacja).

Search

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepsze doświadczenia na naszej stronie. Jeśli odrzucisz pliki cookie, strona może nie działać poprawnie.
Zaakceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Czytaj więcej
Analityczne
Narzędzia do analizy danych w celu mierzenia skuteczności strony i zrozumienia, jak działa.
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Unknown
Unknown
Akceptuj
Odrzuć