
CZYM są studia podyplomowe z komunikacji korporacyjnej?
Zarządzanie dzisiejszą komunikacją przypomina pracę dyrygenta, który z różnych sekcji instrumentalnych orkiestry potrafi wydobyć to co najlepsze. Choć każdy muzyk gra co innego, jednak widownia odbiera jeden spójny i melodyjny przekaz. Takie jest też zadanie komunikacji korporacyjnej, która integruje w sobie wiele form komunikacji łącząc je w jeden przekaz i zarządzając jego elementami. Ćwiczenie na tych „instrumentach”, umiejętność ich powiązania i możliwościach wykorzystania zarówno w biznesie, jak i w instytucjach czy jednostkach samorządowych oraz innych organizacjach, to właśnie program naszych rocznych studiów podyplomowych.
Cele naszych studiów:
- Pokazać pewną Big Idea, główną koncepcję budowy i przekazu marki, bo w dużej mierze o markach będziemy tu mówić.
- Zainspirować Was do działań i pracy w komunikacji i pokazać jak jest to szeroki obszar, gdzie pracę mogą znaleźć osoby o różnej wiedzy, umiejętnościach, cenach psychicznych i behawioralnych.
- Przybliżyć różnorodność aspektów komunikacji marki, public relations, kampanii reklamowych, sponsoringowych, etc., i zaprezentować przekrój wszystkich dyscyplin komunikacji korporacyjnej
- Pokazać nie tylko, jak w organizacji tym zarządzać, co mówić, co komunikować, ale też jak przekazywać informacje i idee, do kogo i kiedy.
- Zaprezentować dlaczego ważne są pewne mniej widoczne procesy czy spoiwa, które później przekładają się nie tylko na efektywność działania organizacji, ale też jej skuteczną komunikację.
- Pokazać różnorodność narzędzi komunikacyjnych, operacyjnych, zarządzania i ewaluacji
- Pokazać case studies – tych marek, które komunikują dobrze i czasem tych, … co robią źle. To zostaje w głowie i nie ma potrzeby „odkrywać po raz drugi koła”, skoro zrobili to inni, a ta wiedza zostaje długo i potrafi zainspirować.
- Umożliwić wzajemnie się poznanie i wymianę doświadczeń – o ile nie pokrzyżuje planów żadna pandemia ... ale i tu co pokazują nasze doświadczenia z roku 2020/2021 da się coś zrobić.
Na jakich „instrumentach gramy”? - Program studiów
Tematyka studiów obejmuje kluczowe obszary komunikacyjne z punktu widzenia marki, koncentrując się na najważniejszych i najnowszych dziś trendach. Głównymi filarami są zajęcia poświęcone różnym aspektom public relations, budowie i zarządzania marką, strategii reklamy czy CSR i sponsoringowi. Wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych.
Program studiów:
- Komunikacja korporacyjna
- Corporate identity
- Budowa, zarządzanie i komunikacja marki
- Public relations
- Media relations
- PR w social media
- Prezentacje i wystąpienia publiczne/techniki wystąpień telewizyjnych
- Komunikacja wewnętrzna i employer branding
- Komunikacja sponsoringowa
- Strategia reklamy i promocji
- CSR
- Badania efektywności
- Zarządzanie w PR
- Public affairs i lobbing
- Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach kryzysowych
Kto prowadzi zajęcia, czyli… zarządzanie różnorodnością.
Mamy tu ciekawy mix osobowy, ale też różnych doświadczeń i podejścia do poszczególnych aspektów komunikacji. Większość wykładowców to doświadczeni praktycy, którzy na bieżąco obsługują ten rynek w agencjach reklamowych, agencjach public relations, korporacjach.
Ten mix osobowy to zarówno praktycy (managerowie lub właściciele firm), którzy sporadycznie zajmują się wykładaniem na uczelni, jak i praktycy, którzy znaczną lub większą część czasu poświęcają dziś na pracę naukową.
Tak jak różne są doświadczenia osób, które tu wykładają, tak często różne jest podejście do pewnych zagadnień, inne układanie pewnych aspektów komunikacji - nie to, że zaprzeczających sobie, ale uzupełniających wiedzę, zwracających uwagę na inne aspekty i pokazujących, że w komunikacji nie ma tylko jednej słusznej drogi.
Różnorodność podejść i ocen to odpowiedź na niejednorodność rynku, to konieczność zarządzania różnorodnością na różnych etapach komunikacji, która w dzisiejszym świecie zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak prowadzimy zajęcia – charakterystyka studiów.
W komunikacji nie ma wiedzy od A do Z – połykamy encyklopedię i wiemy wszystko. To jest proces, to mix rozwiązań, z których możemy dobierać elementy, ale każdy z nas w swojej pracy będzie czerpał z innych i do każdego z nas będą być może pasowały wybrane rozwiązania. Trzeba je jednak poznać i nauczyć się je ze sobą powiązać.
Mając powyższe na uwadze, nie ma tu zajęć encyklopedycznych i streszczania książek, ale jak ktoś chce to sporo wartościowych pozycji możemy polecić. Są za to dyskusje, analizy kampanii komunikacyjnych i tworzenie własnych przekazów i kampanii, konserwatoria, zajęcia warsztatowe, wykłady pełne case studies i pokazujące jak robią to najlepsi na rynku, co ma Was zainspirować do szukania własnych rozwiązań na drodze zawodowej.
Zajęcia kładą nacisk na praktyczne wykorzystanie wiedzy i w dużej mierze oparte są na przykładach biznesowych, analizach kampanii komunikacyjnych i tworzeniu własnych przekazów i kampanii. Nastawione są na trening umiejętności i praktyczne zastosowanie zasobów, technik i kanałów komunikacyjnych w dotarciu z efektywnym przekazem do wybranych grup docelowych.
Przedstawiane są podczas nich zarówno sposoby zarządzania organizacją wydarzeń promocyjnych i sponsoringu, promocja wydarzeń, metody pozyskiwania sponsorów i patronów, jak i pomiary efektywności prowadzonych działań. Komunikacja z dziennikarzami i innymi grupami odbiorców prezentowana jest jako kompleksowy proces informacyjny kierowany zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz organizacji.
Pytajcie – odpowiemy, będziemy starać się przekazać Wam wiedze, nasze doświadczenie z różnych organizacji – agencji, korporacji, instytucji rządowych czy samorządowych i uczelni, nasze różnorodne podejścia do prezentowanej tematyki, szereg case studies.
Przy okazji będziemy robić to w atmosferze, w której będzie nam się wspólnie chciało spotykać. Nie bawimy się w szkołę. Nie przewidujemy pracy semestralnej i zaliczeniowej – szkoda Waszego czasu – poświęćmy to na naukę tego co na zajęciach. Prace pomiędzy zajęciami – są, ale mają na celu raczej przygotowanie się do zajęć i tu zapraszam do ich realizacji, bo Wam to pomoże tak naprawdę lepiej poznać temat
Nasze cele to zainspirowanie Was, przekazanie wiedzy, doświadczenia, dostarczenie rozwiązań, dyskusja, obudzenie zainteresowań, wskazanie możliwych dróg. Na tym koncentruje się dydaktyka, a nie na … stawianie dwójek, trójek, czwórek czy piątek.
Do kogo adresujemy studia - profil studenta
Adresujemy je do tych, którzy rozumieją potrzebę komunikacji w dzisiejszym świecie nie tylko biznesu, ale każdej organizacji funkcjonującej w XXI wieku. W szczególności do zainteresowanych nabyciem praktycznej i najnowszej wiedzy z zakresu kompleksowej komunikacji organizacji z jej otoczeniem i wszystkimi grupami odbiorców.
Kierujemy je do tych wszystkich, którzy chcą nabyć nowych kompetencji, być może zmienić swoją drogę zawodową lub rozpocząć ją w innym obszarze niż planowali kiedyś.
Zapraszamy tych, którzy chcą zdobyć kompetencje komunikacyjne użyteczne w public relations, sponsoringu, CSR, reklamie, budowie i zarządzaniu marką oraz do managerów i pracowników:
- departamentów komunikacji korporacyjnej, działów zarządzania marką
- komórek PR w korporacjach, instytucjach i organizacjach
- działów sponsoringowych oraz organizacji zajmujących się sponsoringiem
- agencji PR i agencji sponsoringowych
- stowarzyszeń i instytucji
- działów komunikacji, informacji i promocji jednostek budżetowych zarówno centralnych, jak i samorządowych.
Powyższa lista to jednak początek profilu studentów, a nie jego koniec. Komunikacja jest kluczowa niemal w każdym obszarze, a elementy stanowiące podstawę programu są niezbędne w każdej organizacji.
Jak wygląda nasz rok akademicki?
Całość programu to 200 godzin dydaktycznych, czyli 45 minutowych.
Jest dziesięć zjazdów sobotnio-niedzielnych, po pięć w każdym semestrze. Planowo wygląda to następująco:
- W soboty zwykle zaczynamy o 9.00 i kończymy maraton zajęć o 19.30
- Niedziela to zajęcia od 9.00 do 15.45
Zaczynamy co roku w listopadzie, a koniec planowany jest w maju.
Co do zasady, studia odbywają się stacjonarnie w Warszawie na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, jednak Covid 19 pokrzyżował te plany na tyle, że obecnie mamy online wszystko z wyjątkiem zajęć telewizyjnych. Tryb prowadzenia studiów dostosowujemy na bieżąco zgodnie z obowiązującymi obostrzeniami.
Informacje i zapisy
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej w terminie.
Warunkiem wpisania na listę słuchaczy jest pozytywny wynik rekrutacji oraz podpisanie umowy o odpłatności za studia podyplomowe bądź umowy o odpłatności za studia podyplomowe finansowane przez osobę trzecią.
Czesne / Opłaty
- 5 800 PLN (możliwość rozłożenia płatności na 2 raty lub 4 raty).
Wymagane dokumenty
Komplet dokumentów obejmuje:
- podanie z prośbą o przyjęcie (wydrukowane z systemu IRK);
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych bądź poświadczona kopia*.
Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu na studia należy dostarczyć komplet wymaganych dokumentów.
* Kandydat powinien posiadać także oryginał lub uwierzytelniony odpis dokumentu do wglądu, celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem lub uwierzytelnionym odpisem; przesłane ksero również powinno być poświadczone za zgodność z oryginałem.
Dokumenty można złożyć osobiście lub listem poleconym:
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW
Studia podyplomowe Komunikacja Korporacyjna,
ul. Bednarska 2/4,
00-310 Warszawa, pok. 0.38
Harmonogram rekrutacji
Termin rekrutacji: 15.05.2023 - 30.09.2023
Termin ogłoszenia wyników: 02.10.2023
Kontakt
e-mail: r.brzoska@uw.edu.pl
telefon: (22) 55 20 285