Wiadomości

Promocja badań naukowych - Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza - nabór wniosków

Realizacja tego działania pozwoli na zwiększenie skali promocji wyników badań naukowych pracowników Uniwersytetu Warszawskiego. Skonsolidowane w ramach działania projekty będą obejmować m.in. organizację specjalnie przygotowanych wykładów, lekcji, pokazów skierowanych do różnych grup społecznych oraz przygotowanie w językach polskim i angielskim informacji poświęconych osiągnięciom naukowych pracowników UW, które zostaną umieszczone na popularnych portalach naukowych, a także kampanii promocyjnej w postaci wywiadów i ogłoszeń, w prasie polskiej i wydawanej w języku angielskim. Możliwe będzie również uzyskanie środków na organizacje tematycznych konferencji naukowych z udziałem gości zagranicznych, poświęconych dorobkowi naukowemu wybitnych naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego.

Konkurs otwarty 30 czerwca 2020 roku ma charakter pilotażowy. Na podstawie jego wyników do zasad realizacji działania, w tym przeprowadzanych konkursów mogą zostać wprowadzone zmiany.

 

Zasady przyznawania środków

Cel

Zwiększenie widzialności oraz promocja wyników badań naukowych zrealizowanych na Uniwersytecie Warszawskim przez indywidualnych naukowców i/lub zespoły badawcze.

Wnioskodawcy

Indywidualni badacze i/lub kierownicy zespołów naukowych, którzy w latach 2019/2020 uzyskali wyniki badań naukowych, które mają potencjał przełomowości w nauce światowej lub przyczyniły się do znalezienia rozwiązania dla kwestii społecznych.

Zakładane rezultaty

Dotarcie z informacją o wynikach badań prowadzonych na Uniwersytecie Warszawskim do szerokiego grona odbiorców (naukowców, urzędników, samorządowców, organizacji pozarządowych itp.) interesujących się nauką. Realizowane w ramach działania projekty będą pozytywnie wpływać na wzrost reputacji Uniwersytetu Warszawskiego jako uczelni prowadzącej przełomowe wyniki badań naukowych i przyczyniającej się do rozwiązywania kwestii społecznych.

Okres finansowania

6 miesięcy od daty uzyskania grantu na promocję wyników badań. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 30 września 2020 roku.

Termin naboru wniosków

  • 15 lipca – 15 sierpnia 2020 roku
  • Formularz elektroniczny do składania wniosków zostanie udostępniony do 13 lipca.

Budżet konkursu

  • 100 000 PLN
  • W pierwszym konkursie zostanie wyłonionych do 10 projektów, których budżet nie może przekroczyć 10 000 PLN.

Przykłady projektów

  • Przygotowanie i opublikowanie artykułu promującego wyniki badań w czasopismach lub internetowych portalach naukowych.
  • Pokrycie kosztów recenzji wyników badań i ich opublikowania w czasopiśmie naukowym mieszczącym się w 25% najlepszych w danej dyscyplinie.
  • Zorganizowanie seminarium naukowego promującego wyniki badań w Polsce lub za granicą.
  • Pokrycie kosztów dedykowanej reklamy promującej wyniki badań w mediach społecznościowych.
  • Pokrycie kosztów uzyskania opinii na temat wyników badań od badaczy z danej dyscypliny o najwyższym prestiżu międzynarodowym z prawem do ich publikowania i rozpowszechniania.

Komisja konkursowa

Wyboru projektów dokona komisja składająca się z badaczy o uznanym międzynarodowo dorobku naukowym reprezentującym trzy dziedziny naukowe uprawiane na Uniwersytecie Warszawskim.

Inne informacje

  • Projekt złożony w konkursie musi dotyczyć już zakończonych badań, które zakończyły się uzyskaniem wyników o dużym potencjale wpływu na naukę światową.
  • Wyniki badań zostały już opublikowane w czasopiśmie lub monografii. Konieczna jest jednak ich dodatkowa promocja.
  • Projekt nie może powielać działań, których realizacje zaplanowano z innych źródeł finansowania.
  • Budżet projektu musi zostać zweryfikowany w ramach bezpośredniego kontaktu z czasopismem, portalem czy osobą fizyczną.

Search

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepsze doświadczenia na naszej stronie. Jeśli odrzucisz pliki cookie, strona może nie działać poprawnie.
Zaakceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Czytaj więcej
Analityczne
Narzędzia do analizy danych w celu mierzenia skuteczności strony i zrozumienia, jak działa.
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Unknown
Unknown
Akceptuj
Odrzuć