Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego oferuje możliwość odbycia 4-tygodniowych (160 godzin), bezpłatnych, praktyk studenckich we wrześniu 2025 roku w Warszawie. Praktyki realizowane będą w trybie hybrydowym (praca własna/zajęcia stacjonarne).
Praktyki dedykowane studentom Uniwersytetu Warszawskiego odbędą się w pięciu grupach:
- PRAWNICZA
- ANALITYCZNA
- ANALITYCZNO-JĘZYKOWA
- ANALITYCZNO-EKONOMICZNA
- FINANSOWA
Wszystkie szczegółowe informacje i dokumenty znajdują się na stronie: https://biurokarier.uw.edu.pl/dla-studentow-doktorantow-i-absolwentow/praktyki-i-staze-studenckie/praktyki-w-abw/
Jesteś zainteresowana/zainteresowany?
Przeczytaj o warunkach rekrutacji do wybranej grupy.
Warunki i procedura aplikacyjna zostały opisane w Regulaminie Praktyk.
Wypełniony i podpisany formularz aplikacyjny oraz zgodę przekaż w kopercie do Biura Karier Uniwersytetu Warszawskiego z dopiskiem „grupa prawnicy”.
Termin składania aplikacji – 15 czerwca 2025 roku.
Agencja zastrzega sobie prawo odpowiedzi tylko na wybrane zgłoszenia (najpóźniej do 30 czerwca 2025 roku).
Praktyki studenckie w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego adresowane są do wszystkich studentów i absolwentów, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o ABW jako służbie specjalnej. Sprawdzając swoje umiejętności w ramach wybranej grupy, można jednocześnie poznać ABW jako potencjalnego przyszłego pracodawcę. Ponadto praktykanci mogą swój udział w praktykach studenckich w ABW zaliczyć jako element wymagany programem studiów.
Poszukiwany pracownik na stałe, na pełen etat na stanowisko - specjalista do spraw: komunikacji w Biurze Strategii i Kontroli Wewnętrznej w Głównym Inspektoracie Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Warszawie.
Uwaga - krótki termin rekrutacji, tylko do 16.06. Wymagane wykształcenie wyższe (min. licencjat).
Szczegóły ogłoszenia dostępne na stronie - LINK.
Linkedin - https://www.linkedin.com/jobs/
Szanowni Państwo, rejestracja na zajęcia obowiązkowe dla podanych niżej kierunków odbędzie się w następujących terminach:
Architektura przestrzeni informacyjnych stacjonarne I stopień
I rok - wrzesień
II i III rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Architektura przestrzeni informacyjnych niestacjonarne (zaoczne) I stopień
I rok – wrzesień/październik
II i III rok - 04.07.202 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Architektura przestrzeni informacyjnych stacjonarne II stopień
I rok - wrzesień
II rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Dziennikarstwo i medioznawstwo stacjonarne I stopień
I rok - wrzesień
II i III rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Dziennikarstwo i medioznawstwo niestacjonarne (zaoczne) I stopień
I rok – wrzesień/październik
II i III rok - 04.07.202 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Dziennikarstwo i medioznawstwo stacjonarne II stopień
I rok - wrzesień
II rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Dziennikarstwo i medioznawstwo niestacjonarne (zaoczne) II stopień
I rok – wrzesień/październik
II rok 04.07.2025 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo niestacjonarne (zaoczne) I stopień
I rok – wrzesień/październik
II i III rok - 04.07.202 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo niestacjonarne (zaoczne) II stopień
I rok – wrzesień/październik
II rok - 04.07.202 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Logistyka i administrowanie w mediach stacjonarne I stopień
I rok - wrzesień
II i III rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Logistyka i administrowanie w mediach niestacjonarne (zaoczne) I stopień
I rok – wrzesień/październik
II i III rok - 04.07.202 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Logistyka i administrowanie w mediach stacjonarne II stopień
I rok - wrzesień
II rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Logistyka i administrowanie w mediach niestacjonarne (zaoczne) II stopień
I rok – wrzesień/październik
II rok - 04.07.2025 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Publikowanie współczesne stacjonarne I stopień
I rok - wrzesień
II i III rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Publikowanie współczesne niestacjonarne (zaoczne) I stopień
I rok – wrzesień/październik
II i III rok - 04.07.202 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II i III rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Publikowanie współczesne stacjonarne II stopień
I rok - wrzesień
II rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Publikowanie współczesne niestacjonarne (zaoczne) II stopień
I rok – wrzesień/październik
II rok 04.07.2025 godz. 20:00 – 18.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
Zarządzanie Big Data stacjonarne II stopień
I rok - wrzesień
II rok - 24.06.2025 godz. 20:00 – 15.07.2025 godz. 23:59
II rok - 08.09.2025 godz. 20:00 – 21.09.2025 godz. 23:59
W czasach polaryzacji społecznej rola mediów w budowaniu porozumienia jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Dlatego z dumą informujemy, że Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego jest partnerem ogólnopolskiego konkursu grantowego Voice Impact Award: inicjatywy skierowanej do profesjonalnych dziennikarzy i studentów dziennikarstwa, mającej na celu inspirowanie do tworzenia treści burzących społeczne bariery.
WDIB UW aktywnie uczestniczy w projekcie, odpowiadając m.in. za etap preselekcji nadesłanych prac. Nasi eksperci dokonają m.in. pierwszej oceny zgłoszeń, zanim trafią one do finałowego jury złożonego z redaktorów naczelnych prestiżowych redakcji. Dodatkowo, wspólnie z T-Mobile WDIB powołał specjalną kategorię studencką, by dać głos także tym, którzy dopiero rozpoczynają swoją dziennikarską drogę.
„To niezwykle ważna i piękna inicjatywa, która przeciwdziała podziałom i przypomina o pozytywnej roli mediów. Co więcej, angażuje też adeptów dziennikarstwa, dając im realną przestrzeń do debaty i działania przeciw barierom i wykluczeniom”, podkreśla jurorka konkursu z ramienia WDIB UW, dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. ucz.
Co można wygrać?
Na autorów najlepszych tekstów czekają:
- Nagrody finansowe: I miejsce – 30 000 zł, II miejsce – 20 000 zł, III miejsce – 10 000 zł
- Ekspozycję i promocję 10 najlepszych tekstów w mediach partnerujących konkursowi (Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl i XYZ.pl) oraz kanałach T-Mobile Polska i WDIB UW
- Dodatkowo dla Osób Studenckich T-Mobile przygotowało „Zestawy startowe dziennikarza”, czyli: iPad Pro 11” (256 GB, Wi-Fi + Cellular) i roczną subskrypcję Perplexity Pro. Otrzymają je autorzy/autorki trzech najlepszych prac
Jak się zgłosić?
Wystarczy przygotować oryginalny materiał dziennikarski (reportaż, artykuł, felieton, wywiad), pokazujący, jak przełamywać bariery społeczne, kulturowe, technologiczne lub komunikacyjne.
Prace należy zgłaszać do 30 czerwca 2025 r. przez formularz zamieszczony na stronie: https://voiceimpactaward.pl (zachęcamy do zapoznania się z regulaminem konkursu, opisującym kryteria oceny).
Gala konkursu odbędzie się we wrześniu 2025 r. na Uniwersytecie Warszawskim.
Jesteśmy dumni, że jako Wydział możemy wspierać inicjatywy, które łączą edukację akademicką z praktyką społeczną i realnym wpływem na rzeczywistość. Zachęcamy Was do udziału w konkursie – pokażmy, że dziennikarstwo może zmieniać świat na lepsze!
Patronat honorowy nad the Voice Impact Award objął Jego Magnificencja, prof. dr hab. Alojzy Z. Nowak, Rektor Uniwersytetu Warszawskiego.
Prof. dr hab. Dariusz Kuźmina, Dziekan WDIB UW, wraz z Kolegium Dziekańskim i Samorządem Studentów WDIB UW serdecznie zapraszają Absolwentów studiów I, II stopnia i studiów podyplomowych, ich Promotorów prac dyplomowych, członków Rodziny i Przyjaciół, przyszłych Studentów WDIB UW oraz Pracowników Wydziału na uroczystą Inaugurację Roku Akademickiego 2025/2026 połączoną z Pożegnaniem Absolwentów Wydziału.
Wydarzenie odbędzie się 29 września 2025 roku, w auli w budynku dawnej BUW o godzinie 17:00.
WAŻNE: Liczba miejsc na Pożegnanie Absolwentów jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń!
Co trzeba zrobić, aby wziąć udział w Pożegnaniu Absolwentów?
- być Absolwentem WDIB UW (obronić się najpóźniej do dnia wydarzenia)
- zarejestrować się na wydarzenie w formularzu poniżej!
Zarejestruj się na Pożegnanie Absolwentów: https://forms.gle/QLoFVyP3dawuhDN97
Na Inaugurację Roku Akademickiego zapraszamy przyszłych studentów naszego Wydziału - nie trzeba wypełniać formularza
Chcesz zdobyć doświadczenie zawodowe w miejscu, gdzie cyfrowa przyszłość Polski staje się rzeczywistością? Program MCstaże w Ministerstwie Cyfryzacji to Twoja szansa na rozwój u boku ekspertów, w projektach, które mają realny wpływ na życie milionów obywateli.
Brzmi ciekawie? A więc jeśli chcesz:
- zdobyć doświadczenie w administracji publicznej,
- pracować przy projektach kształtujących cyfrową Polskę,
- nawiązać kontakty z ekspertami w dziedzinie cyfryzacji
...to ten program jest właśnie dla Ciebie!
Kto może aplikować?
- studenci, doktoranci i absolwenci do 30. roku życia
Szczegóły programu:
- czas trwania - do 3 miesiący,
- rozpoczęcie stażu: od 1 czerwca lub później,
- wynagrodzenie: 3000 zł brutto/miesiąc,
- godziny pracy: maksymalnie 40 godzin tygodniowo, 80 godzin w miesiącu,
- wymagania: status studenta/doktoranta lub dyplom ukończenia studiów, ważne ubezpieczenie NNW.
Ważne:
- organizacja nie pokrywa kosztów przejazdów, ubezpieczenia, utrzymania oraz zakwaterowania w czasie trwania stażu;
- staż odbywa się stacjonarnie w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji,
- do odbywania stażu zachęcamy również osoby z niepełnosprawnością.
Co zyskujesz?
- bezpośredni kontakt z ekspertami i możliwość poznania Ministerstwa Cyfryzacji „od kuchni”,
- doświadczenie zawodowe w administracji rządowej,
- możliwość udziału w szkoleniach,
- zaświadczenie z realizacji stażu.
BraveCamp to intensywny program warsztatów, konsultacji i networkingu dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, którzy mają pomysł na projekt biznesowy lub społeczny.
W Akademii biorą udział również osoby studiujące lub doktoryzujace się na Akademii Leona Koźmińskiego, Politechnice Warszawskiej, Wojskowej Akademii Technicznej, Uczelni Łazarskiego i innych.
Termin: 23–29 września 2025
Miejsce: Mazurskie Centrum Bioróżnorodności i Edukacji KUMAK w Urwitałcie k. Mikołajek
Zgłoszenia do: 15 czerwca 2025, godz. 23:59
Udział bezpłatny
Nowość!
W 14. edycji uczestnicy wybierają jedną z dwóch ścieżek rozwoju:
- Projekt biznesowy (for profit) – zorientowany na zysk i rozwój rynkowy;
- Projekt społeczny (not for profit) – odpowiadający na ważne wyzwania społeczne;
Jak wziąć udział?
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy: https://iuw.edu.pl/brave-camp/brave-camp-2025l-formularz/.
- Po wstępnej selekcji organizatorzy zaproszą Cię na rozmowę kwalifikacyjną online
- Spakuj walizki i dołącz do BraveCampu!
Termin zgłoszeń: do 15 czerwca 2025 r., do godz. 23:59
Nagrody główne:
I miejsce (projekt biznesowy): 12 000 zł brutto
I miejsce (projekt społeczny): 12 000 zł brutto
Więcej informacji na stronie IUW: https://iuw.edu.pl/rusza-rekrutacja-do-14-edycji-akademii-przedsiebiorczosci-bravecamp/.
Pytania? Napisz: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Partnerem wydarzenia i fundatorem grantów jest Pfizer Polska.
Zapraszamy studentki i studentów I roku studiów licencjackich do udziału w rekrutacji uzupełniającej na specjalność „Analityk mediów”.
By wziąć udział w rekrutacji, należy przesłać:
- swoje CV
- oraz w treści maila uzasadnienie w jednym akapicie (max. 6 zdań), w którym wyjaśnią Państwo, dlaczego ubiegają się o miejsce na tej właśnie specjalności.
CV oraz to krótkie uzasadnienie należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do środy 28 maja do godz. 12.00 – w tytule maila należy wpisać Rekrutacja – specjalność "Analityk mediów" - studia licencjackie.
Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w piątek 30 maja o godz. 09:00 (online; zaproszone osoby otrzymają link do spotkania mailowo dzień wcześniej).
Jednocześnie zachęcamy osoby zainteresowane specjalnością do zapoznania się ze stroną www.lbm.uw.edu.pl.
Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii
Uniwersytet Warszawski
ul. Bednarska 2/4
00-310 Warszawa