Specjalność dziennikarska
Proponujemy Ci program uwzględniający specyfikę warsztatową różnych typów dziennikarstwa: multimedialnego, prasowego, radiowego i telewizyjnego oraz on-line. Dzięki tej specjalności nauczysz się np.: redagować serwisy agencyjne, nagrywać migawki radiowe, pełnić funkcje w zespołach realizacyjnych telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych, gromadzić informacje pochodzące z różnych źródeł, nagrywać materiały na nośniki, montować i emitować programy.
W ciągu studiów licencjackich – poza wiedzą z zakresu podstaw prawa, historii, filozofii, socjologii, komunikowania masowego i ekonomii – zapoznasz się ze specyfiką warsztatu dziennikarskiego. W ramach specjalności dziennikarskiej będziesz też mógł wybrać jedną z oferowanych specjalizacji oferujących praktycznie ukierunkowane kształcenie: prasową, radiową, telewizyjną, dziennikarstwo multimedialne lub dziennikarstwo online.
Specjalizacja prasowa
Zajęcia podzieliliśmy na moduły tematyczne. Weźmiesz tu udział wwarsztatach, których
celem jest przybliżenie i doskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie takich gatunków dziennikarskich, jak: informacja, wywiad, sylwetka, reportaż, felieton, komentarz, publicystyka i recenzja. Wszystkie zajęcia mają charakter praktyczny i odbywają się pod kierunkiem doświadczonych dziennikarzy. Studenci mają także możliwość szlifowania swojego warsztatu dziennikarskiego przy tworzeniu portalu studentów WDIB UW – pdf.uw.edu.pl.
Specjalizacja analityk mediów
Jeśli nie chcesz zostać dziennikarzem, ale chcesz zrozumieć, jak naprawdę działają media – od procesu ich tworzenia, przez odbiór, aż po wpływ na odbiorców – ta specjalizacja jest dla Ciebie. Na specjalizacji „Analityk Mediów”, prowadzonej przez zespół naukowców z Laboratorium Badań Medioznawczych UW nauczysz się prowadzić nowoczesne badania, korzystając zarówno z klasycznych metod i technik nauk społecznych, jak i najbardziej zaawansowanych narzędzi biometrycznych. Będziesz analizować emocje odbiorców malujące się na ich twarzach przy oglądaniu reklamy czy serwisu informacyjnego (face tracking), będziesz śledzić, na co ludzie naprawdę patrzą, scrollując np. social media (eye tracking) albo przeniesiesz się wirtualnej rzeczywistości, by analizować, jak czują się w niej gracze. Przyjrzysz się także narzędziom opartym na sztucznej inteligencji i będziesz analizować ich wpływ na użytkowników.
Specjalizacja analityk mediów to idealna propozycja dla osób, które myślą o pracy w mediach, agencjach badawczych, marketingu, a nawet nauce. Pracujemy projektowo – grupa wybiera temat, a doświadczeni badacze pomagają go zrealizować. Do dyspozycji mamy profesjonalny sprzęt, jak okulografy, gogle VR czy nowoczesne aplikacje badawcze. Dzięki umiejętnościom nabytym podczas specjalizacji dowiesz się też, jak „czytać” badania i jak na ich podstawie wyciągać trafne wnioski. Jeśli lubisz się uczyć, masz otwartą głowę i nie boisz się wyzwań - czekamy na Ciebie!
Specjalizacja audiowizualna
Zajęcia w ramach specjalizacji audiowizualnej prowadzone są przez 3 semestry (studia dzienne) i 4 semestry (studia zaoczne). Każda z dwóch części specjalizacji: telewizyjna i radiowa trwa dokładnie połowę czasu przeznaczonego na całą specjalizację audiowizualną. Przyjęta na specjalizację grupa studentów jest podzielona na dwie mniejsze grupy – każda z nich realizuje najpierw jeden, potem drugi segment zajęć.
Zajęcia prowadzone w części telewizyjnej (w studiu tv i pracowni komputerowej) mają za zadanie łączyć wiedzę przekazywaną za pomocą prezentacji i analizy audycji z praktyką doświadczonych dziennikarzy różnych specjalności telewizyjnych oraz operatorów obrazu, realizatorów wizji i montażystów prowadzących poszczególne moduły tematyczne.
Na część telewizyjną specjalizacji audiowizualnej składa się 5 modułów zajęciowych: news, sztuka operatorska, montaż, zawód prezenter, serwis informacyjny/widowisko tv.
Celem części radiowej jest przekazanie studentom i studentkom podstawowych umiejętności potrzebnych do podjęcia pracy w radiu.
Zajęcia odbywają się w studiu radiowym lub sali dydaktycznej, wyposażonej pod kątem specjalizacji (sprzęt komputerowy, specjalistyczne programy oraz sprzęt reporterski i emisyjny).
Część praktyczna zajęć odbywa się w studiu radiowym lub sali komputerowej. Podczas tych zajęć studenci mają możliwość przejścia prób mikrofonowych, zapoznania się z wybranymi zagadnieniami technicznymi (prezentacja i obsługa wybranych programów komputerowych, przydatnych w pracy dziennikarza radiowego, obsługa sprzętu reporterskiego i emisyjnego) oraz ćwiczenia logopedyczne.
Specjalność public relations i marketing medialny
Interesujesz się public relations, nowymi mediami, komunikacją? Chcesz zdobyć szczegółową wiedzę i doświadczenie w tym zakresie? W takim razie studia na tej specjalności są dla Ciebie.
Branża public relations i marketingu medialnego rośnie szybko i potrzebuje coraz więcej specjalistów. Naszym zadaniem jest ich wykształcenie. Proponujemy unikalny program studiów łączący wiedzę z doskonaleniem umiejętności praktycznych: nasze zajęcia prowadzą zarówno uznani naukowcy, jak i czołowi specjaliści public relations. Na naszej specjalności nauczysz się m.in. jak: tworzyć informacje prasowe, przygotowywać raporty z monitoringu mediów, radzić sobie w sytuacjach kryzysowych, organizować eventy, planować kampanie i prowadzić projekty badawcze.
Szczególny nacisk kładziemy na przedmioty o charakterze praktycznym. Zajęcia dotyczące najważniejszej tematyki branżowej prowadzą doświadczeni PR-owcy. Współpracujemy ze Związkiem Firm Public Relations i agencjami public relations przy programach praktyk i staży.
Specjalność fotografia i nowe media
Nasze studia licencjackie są dla Ciebie, jeśli interesujesz się fotografią i z nią wiążesz swoją przyszłość zawodową, zarówno w tradycyjnej prasie drukowanej, jak i w mediach elektronicznych, reklamie, instytucjach kultury, wydawnictwach lub galeriach sztuki.
Zdobędziesz tu wiedzę teoretyczną i praktyczną, ucząc się wkilku pracowniach m.in. podstaw fotografii, fotografii klasycznej, cyfrowej, projektowania graficznego, a także fotografii studyjnej. Będziesz mieć również możliwość rozwijania swoich zainteresowań naukowych i budowania doświadczenia zawodowego w trakcie staży i praktyk organizowanych i realizowanych z uwzględnieniem Twoich indywidualnych potrzeb czy zainteresowań.
Nasza profesjonalna kadra prowadzi zajęcia dydaktyczne, pozwalając na rozwijanie własnych pasji studentów, ich kreatywności i otwartości na współczesne trendy – inspirujemy i ułatwiamy zdobywanie i doskonalenie umiejętności praktycznych, pomagając w tworzeniu nowoczesnego warsztatu fotografa i dziennikarza. Dla nas naprawdę istotne jest podejście praktyczne: najskuteczniejsze w przygotowaniu do pracy w mediach. Program zajęć dopasowujemy do aspiracji zawodowych, artystycznych i naukowych studentów i do specyficznych wymagań rynku medialnego. W rozwoju warsztatu pomagają także nasze sławne „plenery”, czyli tygodniowe wyjazdy, których efektem są niesamowite fotografie prezentowane później na wernisażach i spotkaniach autorskich. Warto wspomnieć tu o licznych wystawach prac naszych studentów, np. w Pałacu Kazimierzowskim UW.