Kadra

Kadra Studiów Podyplomowych Komunikacja Korporacyjna

Mamy tu ciekawy mix osobowy, ale też różnych doświadczeń i podejścia do poszczególnych aspektów komunikacji. Większość wykładowców to doświadczeni praktycy, którzy na bieżąco obsługują ten rynek w agencjach reklamowych, agencjach public relations, korporacjach.

Ten mix osobowy to zarówno praktycy (managerowie lub właściciele firm), którzy sporadycznie zajmują się wykładaniem na uczelni, jak i praktycy, którzy znaczną lub większą część czasu poświęcają dziś na pracę naukową.

Tak jak różne są doświadczenia osób, które tu wykładają, tak często różne jest podejście do pewnych zagadnień, inne układanie pewnych aspektów komunikacji - nie to, że zaprzeczających sobie, ale uzupełniających wiedzę, zwracających uwagę na inne aspekty i pokazujących, że w komunikacji nie ma tylko jednej słusznej drogi.

Różnorodność podejść i ocen to odpowiedź na niejednorodność rynku, to konieczność zarządzania różnorodnością na różnych etapach komunikacji, która w dzisiejszym świecie zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Wykładowcy i koordynatorzy

About us

dr Jarosław Kończak

Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości, uwagi – to do mnie. Skoro wymyśliłem ten kierunek to biorę za niego odpowiedzialność, nie tyle jako jego kierownik, ale jako  … ojciec dbający o dziecko. Na studiach jednak nie stwarzam takiego dystansu, podobnie jak moje koleżanki i koledzy, z którymi się spotkacie się podczas 10 naszych zjazdów. Mnie też będziecie widywać w pierwszym semestrze na zajęciach z „Budowy i komunikacji marki”. A skoro marką „jest to, co ludzie mówią o was, kiedy wyjdziecie z pokoju”, to dobrze byście zanim do niego wejdziecie, wiedzieli choćby to, czym jest marka, z czego się składa, dlaczego jest taka ważna, jak ją budować, jak nią zarządzać i jak komunikować. Myśleć w kategorii marki – to jest główny cel.

Gdy już połknięcie komunikacyjnego bakcyla, co stanie się już po pierwszym meczącym, ale wciągającym zjeździe, a umiejętności i kompetencje będziemy rozwijać przez cały pierwszy semestr, w drugim zapraszam Was na „Komunikacje sponsoringową”. Tu poznacie świat, w którym spędziłem zawodowo kilkanaście lat biorąc udział w największych projektach w Polsce w Telekomunikacji Polskiej i Orange. Pokażę, jak interdyscyplinarny, jak szeroki jest ten świat i jak wciągająca może być w nim praca.

About us

dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW

Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, ekspert z zakresu public relations, ekonomii i badań społecznych. Doświadczony praktyk w obszarze komunikacji kryzysowej. Doradca zarządów firm. Autor 270 artykułów naukowych i publicystycznych oraz książek. Autor licznych projektów badawczych. Członek organów zarządczych podmiotów i instytucji, w tym rad nadzorczych. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations oraz Exacto. Były Prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Były członek Rady Etyki Public Relations. Nagradzany wielokrotnie za zasługi dla branży (SAPR, PSPR) ale także za efekty pracy naukowej, w tym nagrody Dziekana i Rektora Uniwersytetu Warszawskiego.

Zarządzanie w public relations
Przedmiot „Zarządzanie w public relations” zawiera w głównej jego części analizę case study z zakresu relacji z mediami oraz zarządzania kryzysowego. Prezentowane są na nim również zagadnienia związane z organizacją pracy agencji, a także rozwojem kompetencji własnych. Przedmiot dotyczy także takich kwestii jak: analiza kluczowych obszarów związanych z zarządzaniem agencją i projektami, monitoring mediów, przygotowanie ofert, pozyskiwanie klientów, zatrudnianie i zwalnianie pracowników, realizacja współpracy z klientami.

About us

dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska

Fanka Witkacego i Kafki, dobrego teatru (tutaj często znów duch Witkaca i Teatr Witkacego) i muzyki, ogrodów japońskich i wszelkich roślinek. Pasjonatka wędrówek górskich i wgapiania się w morze, nad którym spędziła prawie całe życie. W wolnych chwilach gania łosie w Kampinosie, podąża szlakiem gotyku i cystersów, roluje sushi i piecze pizzę. Ulubione wakacje to aktywne zwiedzanie miast i miasteczek, zabieranie kamyczków z tatrzańskich szczytów i namiotowe leniuchowanie w mazurskich chaszczach. Mama nastolatka, dzięki któremu kiedyś napisze książkę „Komunikacja perswazyjna” ;)

W pierwszym semestrze spotykamy się w obszarze „PR w social media”. To czas, który spędzamy na obserwacji, analizie i wymianie doświadczeń koncentrujących się na obecnej przestrzeni medialnej i osadzeniu w niej pracy PR-owca. Przestrzeń ta jest dynamiczna, zmienna, w wielu miejscach inna niż kiedyś, gdy wiele rzeczy można było przewidzieć. Pozornie więc było łatwiej, ale z pewnością nie było takich możliwości chociażby przez szansę tworzenia mediów własnych organizacji. Pokazujemy więc różnice, mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia; rozmawiamy o tym „jak robić PR”, aby był on tworzeniem relacji z odbiorcami i przestrzenią dla skutecznej i uczciwej komunikacji; pokazujemy, jak budować relacje medialne i jak angażować w dobie zalewu informacji.

W drugim semestrze zrobi się niebezpiecznie, ponieważ wyzwaniem stanie się „Komunikacja kryzysowa”. Czasu niewiele, a problemów i wyzwań sporo, więc zderzymy się z tym, co najczęściej spotyka nas podczas zarządzania sytuacjami kryzysowymi (ZSK). Poszczególne elementy ZSK omówimy odnosząc się do realnych sytuacji kryzysowych, które ujrzały światło mediów stając się problemem. Omówimy sytuacje kryzysowe umieszczając je na gruncie metodologii wiążących naukę i praktyką, a także popracujemy warsztatowo.

About us

dr Anna Miotk

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga.

Zajęcia poświęcone są badaniu skuteczności i efektywności działań komunikacji korporacyjnej. Zaczynamy od postaw, czyli tworzenia mierzalnego planu komunikacji - omawiamy teorię, a następnie rozwiązujemy praktyczne studium przypadku. Poznajemy najczęściej stosowane metody i narzędzia pomiaru oraz sposoby raportowania. Omawiamy najczęstsze wyzwania pojawiające się w pomiarze i najnowsze trendy. W ramach podsumowania przeglądamy wybrane studia przypadków z praktyki firm pod kątem poprawności pomiaru i w ten sposób ugruntowujemy zebraną wiedzę.

About us

dr Łukasz Przybysz

Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, medioznawca, politolog, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik studiów stacjonarnych I i II stopnia dziennikarstwo i medioznawstwo. Zajmuje się naukowo public relations, etyką, komunikacją polityczną i mediami. Wykłada w języku polskim i angielskim. Autor badań, raportów i publikacji naukowych o stygmatyzacji medialnej public relations; współautor inicjatywy „PR. Bez komentarza”. Autor książki „Komunikowanie polityczne 2.0”. Członek Rady Etyki Public Relations i Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Ekspert w mediach branżowych i krajowych. Stypendysta Indiana University w Bloomington.

Na zajęciach z przedmiotu "Public relations", na których łączymy teorię z praktyką, uczestnicy dowiedzą się czym jest PR, jakie są kryteria profesjonalnych działań z tego zakresu, jak prowadzić je w najlepszy sposób z zachowaniem najwyższych standardów, jakimi działami zajmują się w pracy PR-owcy i z czym PR-u nie mylić. Przygotujemy też wspólnie projekty analizy najlepszych polskich kampanii PR z ostatnich lat, nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze. Uczestnicy wcielą się w jurorów konkursu, dzięki czemu zapoznają się z najnowszymi projektami i rozwiązaniami i zdobędą wiedzę oraz umiejętności potrzebne w swojej pracy.

About us

dr Alicja Waszkiewicz-Raviv

Doktor nauk humanistycznych od kilkunastu lat pracuje na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Warszawskim oraz na innych uczelniach. Specjalistka public relations, medioznawca i psycholog. Prowadzi interdyscyplinarne badania z zakresu perswazyjności obrazów w komunikacji organizacji. Jej zainteresowania obejmują: kształtowanie i badanie wizerunku, psychologię mediów oraz branding sztuki. Członkini polskich i międzynarodowych stowarzyszeń: Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (PTKS), Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami (PTBFiM), The International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Gestalt Theory Association (GTA), International Society for Dialogical Science (ISDS), International Affiliate w American Psychological Association (APA) Div. 46 Society for Media Psychology and Technology. Prelegentka szkoleń i licznych sesji naukowych m.in. Kongresu Profesjonalistów PR, BETA, EUPRERA. Autorka książki „Wizualny PR. Siła obrazów w komunikacji organizacji”. W swoich pracach w centrum zainteresowania stawia człowieka, jego percepcję oraz to, jak współkreuje świat społeczny wraz z innymi uczestnikami dialogu.

Corporate Identity
Linie, kształty i kolory, a z nich znaki, symbole i obrazy… W centrum naszych zajęć będzie świat wizualny korporacji, a dokładnie jeden jego fragment – całościowa identyfikacja (CI). Przedmiot omawia narzędzia wizualne, które wykorzystuje organizacja do komunikacji swojej tożsamości oraz wpływania na wizerunek u publiczności. Ikonosfera w kontekście korporacyjnym, semiotyka marketingu, komunikacja wizualna i psychologia percepcji to podstawy teoretyczna dla praktycznych wskazówek i pracy z logo/logotypem oraz typografią w czasie trwania kursu. Omawiamy podstawowe wartości tych narzędzi, analizujemy studia przypadku, rysujemy i opisujemy znaki składające się na CI. Interaktywny kurs systematyzuje wiedzę na temat roli CI w komunikacji korporacyjnej, wskazuje techniki i sposoby wykorzystania tej wiedzy, a także skłania do rozważań z zakresu estetyki organizacji.

About us

Paulina Chylewska

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Prezenterka i dziennikarka telewizyjna. Przed ponad 20 lat związana z Telewizją Polską, od pięciu z Telewizją Polsat. Prowadzi programy i widowiska przede wszystkim o tematyce sportowej, ale nie tylko. Na swoim koncie ma także występowanie w roli gospodyni podczas innych gal, koncertów i festiwali.

Od ponad dziesięciu lat prężnie działająca na rynku szkoleń z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych. Pomysłodawczyni i partnerka zarządzająca w firmie Chylewska&Co. Na kierunku „Komunikacja korporacyjna” prowadzi warsztaty z pracy przed kamerą. Prywatnie mama dwóch nastoletnich córek, żona, wieczna optymistka, fanka FC Liverpool i Bartosza Zmarzlika.

About us

mgr Paweł Bylicki

Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Członek International Branding Association (IBA), oraz Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej pod SKM SAR i IAB Poland. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w PR. Od 2010 CEO w agencji Public Dialog, gdzie współtworzyły i zarządzał ponad 100 projektami z zakresu PR. Doradzał Zarządom polskich oddziałów 5 firm z listy FORTUNE 500. W latach 2018-2019 Prezes Zarządu IPRN (International Public Relations Network), międzynarodowej sieci niezależnych agencji consultingowych i public relations. W jej skład wchodzi ponad 40 członków z 40 krajów. Nadzorowane projekty zdobywały liczne polskie i międzynarodowe nagrody w tym: Złote Spinacze, Magellan Awards, Mercure Excellence Awards, POTY, Stevie Awards, SABRE, Eventiada by IPRA, i IPRA (finalists). Pomysłodawca kategorii PR LED i Employer Branding w Effie Poland.

Media relations
Naucz się uwypuklać cech marek, które pozwalają wyróżnić się im spośród konkurencji. Dowiedz się jak zorganizować biuro prasowe i prowadzić efektywne media relacje. Pozyskaj wiedzę, jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji, tworzyć narracje i angażujące historie w celu pozycjonowania marki w umysłach potencjalnych klientów. To wszystko na moich zajęciach z „Media relations”.

About us

mgr Mirella Panek-Owsiańska

Nazywam się Mirella Panek-Owsiańska, od wielu lat zajmuję się komunikacją społeczną i polityczną. Na studiach podyplomowych prowadzę zajęcia z komunikowania społecznej odpowiedzialności biznesu. Przyglądamy się jak firmy komunikują swoje strategie i działania w obszarze CSR/ESG, zarządzania różnorodnością, Celów Zrównoważonego Rozwoju czy też zaangażowania społecznego. Sprawdzamy jak powstają raporty społeczne/zrównoważonego rozwoju i w jakich inicjatywach i konkursach z tego obszaru warto brać udział.

About us

mgr Oskar Derych

Dzień dobry, mam na imię Oskar. Nie lubię pisać ani mówić o sobie.

"Posiada wielką umiejętność inspirowania i popychania ludzi do przodu, czasem do granic ich możliwości. W czasie swojej pracy dla MCE był osobą, która nie pozwalała nam spocząć na laurach i cieszyć się z tego, co już zrobiliśmy. Dążył do najlepszych, bycie dobrym mu nie wystarczało. Bardzo podobała mi się praca z nim przy wielu projektach. W rzeczywistości jest jednym z najbardziej pomysłowych, nieszablonowych umysłów, jakie spotkałem podczas mojej kariery w reklamie.” - Dr. Piotr Łukasiewicz brand planning director i senior consultant w Kantar Polska.

Zajęcia, które prowadzę maja charakter “dywergencyjny”. Moim celem jest zainspirowanie uczestników do otwarcia się na nowe sposoby postrzegania, myślenia, do poszukiwania nowych odmiennych dróg prowadzących marki do rozwoju.

Branding - Idea, Incepcja, Transgresja.
W trakcie wykładów zostaną poruszone zagadnienia związane z tym czym jest marka i jak ją współcześnie budować. Dowiecie się jaka jest różnica pomiędzy marketingiem a brandingiem, co to jest myślenie brandingowe, Zapoznacie się z metodami poszukiwania oraz sposobami tworzenia idei, które na długo zostają w świadomości odbiorców. Pamiętajcie "wiedza zaprowadzi nas tylko z punktu a do punktu b, wyobraźnia wszędzie".

Strategia Promocji i Reklamy. Od Idei do Skutecznej Realizacji
W trakcie zajęć zostają poruszone zagadnienia związane z pytaniami o to, co to jest strategia, promocja i jakie są jej modele oraz jak ją stworzyć. Dowiecie się jak je oceniać i w jaki w sposób wdrażać. Poznacie przykłady - najlepsze, najgorsze strategie. W trakcie warsztatu przejdziecie cały proces budowania strategii.

Myślenie Kreatywne. “Tajemnice" Kreatywnego Umysłu.
Zajęcia poruszoną zagadnienia związane z tym co to jest kreatywność i w jaki sposób należy ją wyzwalać oraz na czym polega pomyśl kreatywny Poznacie przykałdy kreatywnej komunikacji marketingowej oraz metody i mechanizmy jej tworzenia. Dowiecie się jak wyzwalać potencjał kreatywny w swojej organizacji.

About us

mgr Marek Wajda

Dzięki ponad 25 letniemu doświadczeniu w mediach (m.in. Gazeta Wyborcza) i dużych międzynarodowych korporacjach (np. Orange, Allegro, PERI), studenci nie tylko zdobywają akademicką wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczną. 

Wiele prowadzonych przez mnie projektów zdobyło najważniejsze nagrody zarówno w branży public relations (np. Złote Spinacze, EBKreator) jak i marketingowej (Mixx Awards, Effie Awards). Współtworzyłem Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, przez kilka kadencji byłem szefem Klubu Komunikacji wewnętrznej i EB a także członkiem Klubu Influencer marketingu w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations.

Komunikacja wewnętrzna i Employer Branding
Podczas pierwszego semestru skupimy się na Komunikacji wewnętrznej i Employer Branding. Poznamy narzędzia i trendy, cele i wyzwania, grupy docelowe, oraz jak unikać błędów, jak planować skuteczne kampanie. Dowiemy się jak wykorzystać aktywność naszych pracowników w social media do budowy pozytywnego wizerunku firmy. Podczas warsztatu uczę, jak korzystać z aplikacji wzbogacających naszą komunikację (m.in. montaż filmów, tworzenie infografik i plakatów).

Influencer marketing
Drugim przedmiotem, który prowadzę na tych podyplomowych studiach są zajęcia z Influencer marketingu. Podczas nich dowiemy się m.in.  dlaczego warto współpracować z influencerami, jak dobrać odpowiednich twórców i gdzie ich znaleźć, jak osiągnąć zamierzone cele i uniknąć kryzysów. Oczywiście przeanalizujemy dziesiątki kampanii i poznamy różne modele współpracy z influencerami.

About us

Anna Choszcz-Sendrowska

Z wykształcenia dziennikarka, absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Zawodowo najdłużej związana z telewizją jako reporterka i wydawca interwencyjnych programów społecznych. Dziesięć lat temu odeszła z zawodu, uważając, że więcej do zrobienia jest w trzecim sektorze. Dziś odpowiada za komunikację w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce, które zajmuje się dziećmi porzuconymi, osieroconymi i tymi z rodzin w kryzysie.

Pomysłodawczyni projektu #JestemSOS, który promuje empatię, tolerancję i samoakceptację w polskich szkołach. Wykładowczyni akademicka, partnerka zarządzająca w firmie Chylewska&Co, Presence Perfect, w której odpowiada za szkolenia z komunikacji kryzysowej i umacniania marki. To co interesuje ją najbardziej to walka o prawa dzieci i wzmacnianie kobiet na rynku pracy. Prywatnie matka dwójki nastolatków, żona i biegaczka.

About us

mgr Łukasz Kowalski

Jest powszechną wiedzą czym zajmują się przedsiębiorstwa. Nie jest jednak oczywiste w jaki sposób osiągają swoje cele. Komunikacja korporacyjna jest narzędziem oddziaływania firmy na otoczenie a także metodą rozwiązywania problemów biznesowych oraz relacji z interesariuszami. Jej strategiczna rola w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa polega na budowie i ochronie reputacji. Z tego powodu w dużym stopniu określana jest przez problem lub wyzwanie – takie, przed którym stoi firma lub takie, na które firma przynosi rozwiązanie. Dzięki sprawnemu wykorzystaniu komunikacji korporacyjnej przedsiębiorstwo lub organizacja jest w stanie zbudować dla siebie sprzyjające warunki do rozwoju – w obszarze konkurencji, regulacji a także w szerszym kontekście społecznym.

Kręte korytarze ministerstw, spotkania gabinetowe oraz głosowania w parlamencie zyskują popularność w popkulturze głownie za sprawą thrillerów politycznych ale także dzięki realiom prowadzenia polityki w Polsce. Lobbing i Public Affairs mają dużo bardziej intersujący – praktyczny wymiar. Działania PA mają zapewnić dobre środowisko legislacyjne do działań biznesowych, zbudować przychylność i zrozumienie decydentów dla planów firmy. Taka komunikacja ma inny charakter od działań PR zwykle ze względu na wąski krąg odbiorców. Reprezentacja interesów może mieć także szerszy charakter w postaci rzecznictwa spraw społecznych.

About us

mgr Robert Brzośka

Pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW od początku istnienia wydziału, obecnie sekretarz studiów „Komunikacja korporacyjna”. Zaangażowany w organizację studiów podyplomowych podczas całego procesu nauki. Zapewnia wsparcie informacją, dobrą radą i miłym głosem. Wszystkie sprawy formalne, pisma, płatności i inne może niewdzięczne, ale niezbędne kwestie są moją domeną. Także na pewno się spotkamy i będziemy rozmawiać.

Search